[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:02

Ik ga met kerst wél opletten, maar niet extreem. Ik wil dit jaar iig geen 2 stokbroden met knoflookboter opeten tussen het wachten door (gourmetten), vervang mayonaise en cocktailsaus door rode saus en drink alleen water. Dan kun je zonder schuldgevoel nog een dessert op :D

Amaris

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:11

Gelukkig doet mijn moeder ook (nog) aan ww, dus ik kan wel verwachten dat er bij ouders thuis iets min of meer verantwoords op tafel komt. Tenzij ze de kont tegen de krib gooit en juist helemaal nergens naar wilt kijken... tja.. dan eet ik wel gewoon wat minder in hoeveelheid. De andere kerstdag ben ik thuis dus dan kan ik zelf weten wat ik wel of niet eet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:26

Mag ik me hier ook melden?

Ik ben sinds een weekje met Cambridge bezig.
Heb zo nu en dan even wat motivatie nodig, ik moet namelijk heeel wat kilo's kwijt en heb af en toe zo'n zin in iets..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:27

Welkom hier! Als het goed is zijn er nog meer mensen hier bezig met Cambridge.

Zou je kunnen uitleggen waarom je voor Cambridge hebt gekozen? :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:31

Omdat ik bij een mede-Bokker een enorm verschil merkte, dat was echt wandelende reclame. :D :D

Heb me wel verdiept in andere dingen maar ik lust erg weinig. Daarnaast heb ik wat motivatie nodig die de consulente me kan bieden. Steuntje in de rug om elke week te laten wegen. :j Zegt degene die jarenlang niet in de buurt van de weegschaal durfde te komen. :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:59

nou heb me bij ww gewogen en inderdaad... ik ging voor minimaal 1,5 kg, maar er was 1,7 kg vanaf. Erg blij! Nu heb ik de 400 gr aangekomen van vorige week wel weer ingehaald ;)

'balen' is wel dat ik op 100 gram mn 10% doel mis... nouja, hebben we dat volgende week hoop ik dan maar.

dan kan ik voor mijn streefgewicht gaan overleggen.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 07:27

Het is slim om met doelen te werken. Als je dan je doel behaald heb dan ben je trost en ga je voor je volgende doel. En zo kom je stapje voor stapje richting je streef gewicht!. Maar wees wel realistisch met het stellen van die doelen. Bijv. 10kg in 1 week gaat niet lukken en is niet realistisch... maar 0,5kg tot 1,5kg bijvoorbeeld wel. :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 07:44

Ik heb laatst geschreven dat ik 6kg ben aangekomen in ongeveer 5 weken tijd tijdens me vakantie. Dat is me nog nooit gebeurd en ik snapte niet hoe het kon gebeuren. Inmiddels ben ik er achter wat het geweest zou kunnen zijn (volgens de arts). Ik ben begonnen met de prik pil begin september en 1 van de bijwerkingen is dat je wat aankomt.
Dit heb ik natuurlijk ergens wel gelezen maar nooit gedacht dat je echt zomaar aan kon komen van de pil en ik dacht dit zelf in de hand te kunnen houden.
Zo zie je maar dat het niet altijd te maken hoeft te hebben met teveel eten of te weinig bewegen, maar het een combinatie kan zijn of gewoon echt een medische oorzaak.

Nog andere bokkers hier ervaring mee, aankomen door prikpil?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:17

Heb er inderdaad wel eens van gehoord maar geen ervaringen mee. Wel heel vervelend zeg!

Die doelen nastreven is een goed idee, zal het donderdag eens bespreken met mijn consulente!
Heb het idee dat ik wel al wat kwijt ben, ben heel erg benieuwd. Moet mezelf niet te veel verheugen..

We gaan 23 november een weekend weg en dan wil ik wel gewoon lekker kunnen eten. Dan heb ik dus mijn 'stopweek'.
16 november ga ik wokken met mijn team en wil dan ook wel iets kunnen eten, direct maar overleggen dan.
De eerste shake zit er al in!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:41

Ik ben precies 1 kg kwijt in 1 week tijd. Valt toch een beetje tegen, aangezien de eerste kilo's er het snelst af gaan en ik in totaal 20 kg af wil vallen, maar ik wilde juist langzaam gaan dit keer.. Mijn doel is ook pas in mei -20kg, dus ik heb nog een tijd te gaan :)
Mijn ontbijt bestaat nu uit 3 knäckebrod met mager beleg, dan tussendoor fruit, tussen de middag 2 volkoren broodjes met mager beleg en een bakje yoghurt, dan weer tussendoor fruit, 's avonds gewoon aardappelen, groente en vlees (geen jus en ik eet 2 x per week geen vlees) en 's avonds nog een keer fruit. En ik drink bij elke keer iets eten, 2 glazen water. Dus dat is +-3 liter per dag.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:50

Uppojono denk toch dat 1 kg dan wel goed is hoor als je rustig wilt afvallen. Je lijstje ziet er goed uit verder!

Mijn lijstje vandaag:
O: Bakje yoghurt met cruesli
T: Krentenbol
L: 2 vk bh met appelstroop, peer en cup a soup
T: Peer
A: Aardappels, rode bietjes en cordon bleu
T: ?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:12

Ik vind het ook wel leuk om te zien dat iedereen hier zo gezond eet, in het topic waar ik een paar jaar geleden in meedeed, at iedereen nog zo weinig mogelijk.. En dat hielp ook, maar dan helaas maar tot je weer normaal ging eten :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:32

Mijn lijstje vandaag
ontbijt
3 Lu cracottes
- 1x met 10 gram 48+ kaas
- 1x met twee plakjes rookvlees
- 1x met een beetje Delight Jam
cappuccino
(6 punten)

lunch
250 yoghurt stand
6 eetl kellogs
1 banaan
(6 punten)

diner
Struik maaltijdsoep erwt
(9 punten)

tussendoor
peijnenburg tussendoor noten
2 pruimpjes
3 mandarijntjes
(3 punten)

Alles bij elkaar heb ik nog 2 punten over.
Misschien vanavond thuis nog een kopje koffie (1 punt door de suiker)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:39

Amaris waarom eet jij eigenlijk LU cracottes? Ik heb altijd geleerd dat het niet vult, maar wel veel kh enzo bevat. Is een bruine boterham dan niet beter? Ik vraag dit omdat ik LU lekkerder vind dat die boterham, maar het nu niet durf te eten ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:44

Nou, twee bruine boterhammen kan ook. Ik wissel gewoon af tussen vanalles; crackers, cracottes, yoghurt.

Daarbij zijn twee sneeen bruin brood 3 punten en drie cracottes 2 punten dus weer een punt gewonnen.
Aantal calorieen valt reuze mee: 25 per cracotte.

Maar ik verdiep me helemaal niet in calorieen, ik denk alleen in punten momenteel :)

Oh, en het vult prima tot nu toe, maar ergens tussen twaalf en half een kom ik erop terug :D

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:46

Davina21 schreef:
Ik heb laatst geschreven dat ik 6kg ben aangekomen in ongeveer 5 weken tijd tijdens me vakantie. Dat is me nog nooit gebeurd en ik snapte niet hoe het kon gebeuren. Inmiddels ben ik er achter wat het geweest zou kunnen zijn (volgens de arts). Ik ben begonnen met de prik pil begin september en 1 van de bijwerkingen is dat je wat aankomt.
Dit heb ik natuurlijk ergens wel gelezen maar nooit gedacht dat je echt zomaar aan kon komen van de pil en ik dacht dit zelf in de hand te kunnen houden.
Zo zie je maar dat het niet altijd te maken hoeft te hebben met teveel eten of te weinig bewegen, maar het een combinatie kan zijn of gewoon echt een :o medische oorzaak.

Nog andere bokkers hier ervaring mee, aankomen door prikpil?

Hier precies hetzelfde alleen dan niet met de prikpil maar met het mirena spiraaltje!ik heb soms geen idee waar de kilo's vandaan komen,ze vliegen er echt aan -O-
Ik ben gister weer begonnen met Weight watchers,dit is voor mij een fijne methode,ik ben een ontzettende jojo dus een streng dieet met shakes moet ik maar niet meer aan beginnen,hoe verleidelijk de snelle resultaten ook zijn! :o

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:48

Doen jullie dat WW dan ook digitaal invullen enzo??

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:49

Ja,ik doe alles online en dat bevalt me erg goed!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:51

Ik heb er ook naar gekeken, maar ben dan bang dat ik ga vergeten bij te houden.. Hebben jullie dat niet?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:52

Naath86 schreef:
Doen jullie dat WW dan ook digitaal invullen enzo??

Ja, echt alles, en het werkt als een tierelier!

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:56

Naath86 schreef:
Ik heb er ook naar gekeken, maar ben dan bang dat ik ga vergeten bij te houden.. Hebben jullie dat niet?

Nee,de maaltijden die ik thuis eet vul ik meteen in.
Ik ben tot nu toe nog niks vergeten ;)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:58

Ik wacht er nog even mee.. November ben ik zelf jarig en nog een aantal andere verjaardagen.. December werkt ook niet echt. Dus vind het dan zonde om er zoveel geld aan uit te geven. En ik word binnenkort aan mijn keelamandelen geopereerd, stiekem hoop ik dat ik dan ook wel af zou vallen!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:01

Naath, ik ben toen 4kg ofzo afgevallen... als je daarna heel weinig blijft eten blijft het er miss wel af maar ik kwam daarna langzaamaan gewoon weer aan.

Wsl was 2,5 kg ook gewoon vocht.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:10

Naath86 schreef:

nee, dat vergeet je niet, want dat is juist de kern van het hele afvallen. En zonder het in te vullen weet je niet wat je wel en niet kunt eten.
Als je WW doet dan vergeet je dat net zomin in te vullen als....... dat je vergeet het hoofdstel in te doen als je gaat rijden (ik noem maar wat)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:13

Oke, maar vullen jullie dit dan al 's avonds in voor de volgende dag ofzo?? Anders moet ik het 's ochtends allemaal uitzoeken voor ik naar mijn werk ga.. Sorry hoor, denk nu ook even praktisch!