Meer mensen hier op bokt met astma?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Meer mensen hier op bokt met astma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:34

volgende week donderdag naar ziekenhuis :) ( niet long maar toch, 6 titel man... record, zelfs voor mij :') ) moet dan even vragen welke middelen ze gaan gebruiken zodat ik dat de 25ste aan de longarts door kan geven....

hoe weten jullie of een pompje leeg is? heb altijd eentje met meter gehad... en nu dus niet....

sterkte iedereen, ikzelf heb wel allergieën maar werkt niet in op mijn astma in grote maten...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:46

6 titels? Hallo :')
Je gaat niet op bezoek, je gaat mag op audiëntie :D

Pompje even op een spiegel spuiten of op zwart papier :)

Even van het Astmafonds gehaald:
Hoeveelheid medicijn controleren
Aan de verstuiver is niet te zien hoeveel medicijn er nog in zit. Door het drijfgas kan het spuitbusje nog verstuiven wanneer het medicijn al op is. Als gebruiker moet u dus zelf controleren of er nog medicijn aanwezig is. Dit kan op twee manieren:
• bereken de datum waarop het busje leeg moet zijn. Dit lukt alleen bij regelmatig medicijngebruik
• u kunt de dosis controleren door voorlangs een donkere achtergrond (zwart papier) of tegen een spiegel te sprayen.
Bij CFK-vrije inhalatoren heeft het berekenen van de datum de voorkeur. Als het wit uitslaat (ook na enige minuten) zit er nog medicijn in het busje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:50

Hallo allemaal! Ik wil me hier ook graag melden. Ik heb het topic een beetje lichtjes doorgelezen, en ik moet zeggen dat ik wel een veel mildere vorm heb dan veel anderen hier. Ik al een flinke poos best wel kortademig, dit komt mede door een bar slechte conditie (gelukkig kan ik het zelf gewoon toegeven haha) en mede door astma. Ze zijn er bij mij pas afgelopen zomer achter gekomen dat ik astma heb, vrij laat dus. Ik ben vooral erg allergisch voor stof en pollen, ik kan dus ook echt maandenlang geen last hebben van mijn astma, maar als ik dan ergens slaap met stoffige dekens, of waar het in het algemeen stoffig is omdat er niet vaak stof wordt gezogen, dan krijg ik gelijk weer last. Het uit zich bij mij vooral in heel heftig hoesten, zo erg dat ik er bijna van moet overgeven en echt geen lucht meer krijg. Als het ook nog eens pollenseizoen er bovenop is wil ik nog wel eens een aanval krijgen waarin ik heel kortademig word. Heb helaas tot nu toe het wondermiddel nog niet gevonden, vooral niet tegen het hoesten. Allerlei verschillende pufjes gehad, verschillende middeltjes en met verschillende sterktes. Krijg er alleen toch last van, vooral met tapijt..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:53

Emma; beste dat je kunt doen is je laten doorverwijzen naar de allergoloog :) die kan je gerichter helpen met de zoektocht naar medicatie die wel beter werkt.

Overigens slaap ik al ergens niet als er tapijt ligt en blijf ik ook absoluut niet slapen als het niet goed is voor mij. Heb al jaren niet meer bij mijn vriend geslapen omdat meneer nogal ehm lui is met schoonmaken. Ons huis wordt overigens allergie proof :D alleen maar dichte kasten bv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:59

Het is bij mij allemaal nog een beetje onduidelijk, voornamelijk omdat ze er dus pas achter zijn gekomen dat ik uberhaupt astma heb en alle gewone medicatie dus niet lijkt te helpen. Als ik zo'n periode heb waarin ik zo erg hoest moet ik een ontstekingsremmende inhaler gebruiken, maar voor mijn gevoel heb ik daar ook helemaal niks aan.

Allergoloog is inderdaad een goeie, ik heb net een nieuwe huisarts dus binnenkort maar even een plan van aanpak bedenken..

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:00

geen gordijnen etc... wij hebben al eeuwen gordijnen verbannen uit het huis :P ook altijd eigen kussens en dekbed meenemen...

bedankt vuurneon... doel is nog altijd om ook jouw naam te leren _O-
zal straks even op zwart papier spuiten... of morgen.. is toch een pompje wat ik niet echt echt nodig heb ( en wat niet lijkt te werken O:) )

mijn ontbijt/lunch/avondeten vandaag was ijs... iets om maar adem te krijgen _O- en koffie natuurlijk... heel veel koffie. ( ijs zat geen melk in, mijn astma vindt melk niet zo leuk... )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:02

Sorbetijs <3

Wij hebben wel gordijnen, die wasbaar zijn. K*t werk, dat wel :')
Scheelt dat wij een huis nu hebben gekocht, dus konden en kunnen vanaf 0 alles opbouwen. Huis van mijn ouders is aardig gesaneerd, maar ja; ze wisten dat ik niet eeuwig thuis bleef dus hebben niet alles aangepast.
Ben ook benieuwd hoe het gaat straks in mijn huis, kan wat dat betreft alleen maar Gunstiger worden.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-02-14 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:02

jups! mijn held op het moment! ik zou hem zo kunnen opeten.... wacht... dat doe ik.... :')
hebben jullie ook van zo'n producten die werken? wil ze graag uitproberen ( morgen * hint hint * )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:03

Gordijnen gaat bij mij goed zo lang het dunne gordijnen zijn en niet van die stoftrekkers. Weet even niet hoe het nou ook al weer precies heet maar dat fluweel achtige spul? Daar kan ik eeeeecht niet tegen haha.

Ik weet precies bij welke vriendinnen/vrienden ik kan blijven slapen en bij wie ik het beter niet kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:05

Wie weet waar je van die beddengoed kan kopen om over je eigen dekbed te doen? Soort hoes tegen huisstofmijt etc.

Geen gordijn? Nooit aan gedacht! Maar kan niet zonder gordijnen, wat heb je dan voor de ramen?

Ijs, lkkrrrr :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:06

Ik heb van die fluweelachtige, dikke gordijnen, maar die kunnen wel op 60 graden in de was gelukkig.

Hoes van de slaapbank kan ook mooi op 60 graden dus dat is ideaal!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:07

euhm... wij hebben ze toen van het ziekenhuis gekregen... moest je eerst erover doen en dan nog een laken... was glad spul....

rolgordijnen, en dan net op een kier zodat het raam kan blijven functioneren :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:08

Anoniem schreef:
Wie weet waar je van die beddengoed kan kopen om over je eigen dekbed te doen? Soort hoes tegen huisstofmijt etc.

Geen gordijn? Nooit aan gedacht! Maar kan niet zonder gordijnen, wat heb je dan voor de ramen?

Ik bestel ze bij http://www.allergiezorg.nl/bedtextiel?g ... tAodQV8AJA

Vroegah moest ik ze bestellen bij de huisarts, maar ze worden nu niet meer 100 procent vergoed en kun je het zelf bestellen met eventuele korting via je zorgverzekeraar. Vroegah van die afschuwelijke gladde dingen, nu zijn ze prettiger :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:11

vuurneon schreef:
[naam] schreef:

Ik bestel ze bij http://www.allergiezorg.nl/bedtextiel?g ... tAodQV8AJA

Vroegah moest ik ze bestellen bij de huisarts, maar ze worden nu niet meer 100 procent vergoed en kun je het zelf bestellen met eventuele korting via je zorgverzekeraar. Vroegah van die afschuwelijke gladde dingen, nu zijn ze prettiger :)

Top! Dankje! Dat bedoel ik inderdaad :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:13

echt? zijn ze nu prettiger? misschien waag ik me er weer aan.... op de een of andere manier was het of het dekbed of romy die in het bed lag _O-

ooh en geen dierenproducten in je beddengoed werkt ook... bv veren kan ik niet tegen, synthetisch gaat al stukken beter.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:15

Ja! Echt, het is geweldig nu! Geen klont dekbed meer die in de hoes glijdt :D het is nu stroef, stofachtig :j ook niet meer zo warm en zweterig.

Werd zo gallisch van die gladde hoes dat ik net 3 week een andere heb en gelijk alle gladde rommel maar heb vervangen. Een succes *\o/* elke cent meer dan waard!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:26

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:43

ken de nieuwere niet...

iemand nog iets waar ik aan moet denken voor mijn afspraak van donderdag ( plastische chirurgie )?
pompjes mee+ naam van medicatie in Duitsland heb ik al... maar vergeet ik niet iets? cardio wordt helemaal voor mij geregeld, maar omdat ik voor de longen in Nederland onder behandeling ben kunnen ze daar geen contact mee leggen en moet ik alles zelf regelen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:44

Pasje ziekenhuis, verzekering, identiteit?
Heb je ook de gegevens van je Duitse arts zodat je event. contact kunnen leggen?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:45

dat zeker := vergeet ik ook niet... brief van ha moet ik ook nog ( je moet iedere keer een nieuwe verwijsbrief halen :') ) maar bedoel meer qua long dingen... rest ken ik wel, een russin heeft me daar goed in afgericht ~~}>

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:46

Je longen? :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:54

* vind ik leuk *

maar moet ik ze dan allebei meenemen of is eentje voldoende? :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:55

Allebei de helft :j

Ik heb zelf altijd een medicijnpaspoort mee, lekker makkelijk :)
(En lui haha)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:04

ik ben te lui om mijn medicijnpaspoort op te halen :+ doe het pas als ik naar amerika ga haha.
bovendien zijn ze in duitsland nog niet klaar voor zoiets praktisch _O- is echt veel te logisch voor ze...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:10

Is niet nieuw maar bestaat al even.
Is een dekbed waar geen hoes om heen hoeft omdat die er standaard al op zit.