[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vigo_is_lief

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:31

wel erg gaaf <3

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:43

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 12-06-22 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:58

_vivi_ schreef:
Die ziet er wel uit als een pruik zeg!

Spoiler alert: Het is een pruik. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:06

pruik of niet, ik vind roze haar echt enorm gaaf!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:43

Hallo! :)

Ik kom hier even binnenvallen, aangezien jullie zo te zien haarverf-experts zijn :D

Van me zelf heb ik gewoon blond haar, wat ik altijd laat higlighten, waardoor het lichtblond lijkt.
Helaas heb ik laatst bedacht dat donker blond mij ook wel zou staan. Gelukkig ben ik niet echt impulsief (wel dus :+ ) en ben meteen naar de Kruitvat gerend, om vervolgens het eerste best pakje donkerblonde haarverf er doorheen te jagen.

Jullie raden het al. Ik kan het echt niet hebben en ik vind het zelf spuuglelijk. Gelukkig heb ik in mijn vlaag van verstandsverbijstering toch een helder momentje gehad en heb ik een semi-permanente verf gekocht.
Dit houdt in dat het er na 28 wasbeurten uit moet zijn.

Maar hebben jullie nog tips om dit proces te versnellen? En na even googlen kwam ik er al snel achter dat het er lang niet altijd even goed uitgaat. Wanneer kan ik het weer lichtblond verven?

Ik ga zo meteen maar head and shoulders kopen en 3x per dag mijn haar wassen!

ps. Wat een gewaagde kapsels zie ik hier voor bij komen, wauw!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:48

Je zou blondspray kunnen gebruiken, is alleen niet zo goed voor je haar.

Weet iemand waar je semi permanente verf kan halen die ook echt lang houdt? Heb het nu bij de kapper gedaan maar wil het de volgende keer zelf doen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:50

Blondspray heb ik inderdaad geen goede ervaringen mee. Mijn haar was na het gebruik daarvan zo dood als een pier.

Wat is het verschil tussen permanente verf en semi-permanente verf?

Zoals je ziet ben ik maar een beginner..

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:52

Dat is een spoeling, zou ongeveer 2 maanden moeten zitten.
Ik wil er wel eentje die echt lang houdt want sommige was je er zo uit.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:54

Head&Shoulders shampoo!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:20

Ok! Die ga ik meteen aanschaffen :)
Hoe lang moet ik wachten tot ik het weer echt blond kan verven? Of kan ik daar beter niet aan beginnen?

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:24

Niet dat het echt goed is voor je haar, maar je kan het onmiddelik opnieuw verven.
Wat je ook zou kunnen proberen is er opnieuw blonde highlights in laten zetten ?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:24

je hebt nu spoeling, en dat zit aan de buitenkant van je haar, als je het blondeerd worden er pigmenten uit de binnenkant van je haar gehaald dus dat zou ik niet doen.

misschien kun je ook van die zomerblond shampoo proberen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:42

als je het een paar keer wast met H&S (gewoon onder de douche gaan staan en bijv 3x opnieuw inzepen en uitspoelen) denk ik dat de kleur al flink terug loopt hoor.
ik zou nog even niet aan de gang gaan met blond verven oid, zou niet weten hoe dat uit zou pakken op een semi-permanente spoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:46

Ik gebruikte head and shoulder antiroos met mintgeur (goed als je verkouden bent, je neus is in een keer open door de geur en de tranen springen je in je ogen xd) en dat haalde de kleur er vrij goed uit :)

Weet iemand waar ik Special Effects zou kunnen krijgen? Heb ebay al geprobeerd maar dat moet uit de VS komen :\ Iemand die een alternatief weet? (Ik zoek naar nuclear red in het specefiek xd)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:00

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:45

PocoGaucha schreef:
je hebt nu spoeling, en dat zit aan de buitenkant van je haar, als je het blondeerd worden er pigmenten uit de binnenkant van je haar gehaald dus dat zou ik niet doen.

Heeft iemand hier ervaring mee eigelijk? Ben benieuwd of je effectief verschil ziet

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:27

Ik heb een tijd die van Andrélon gebruikt geloof ik (shampoo en conditioner) , maar dit had geen effect.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:30

Mijn paarse vervaagd ook wat.. :n Helaas was het opzich wel te verwachten, maar toch jammer! Het is nog wel paars, maar niet meer zo paars als eerst.. Nu even lekker laten en dan binnekort high-lights erin zodat ik rond de lente weer een blond koppie heb. :D

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:18

Jasminds schreef:
PocoGaucha schreef:

Heeft iemand hier ervaring mee eigelijk? Ben benieuwd of je effectief verschil ziet

Ik heb een poos deze shampoo gebruikt en kreeg er echt blonder haar van(incl highlights) :j

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:34

jihooee, mijn haarverf kit is binnen, vanavond komt het moment van de waarheid haha, ik zal morgen een foto maken en posten als het lukt

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:39

Ik ben ongeveer 2 a 3 weekjes geleden van DIT:Afbeelding Afbeelding

naar DIT gegaan: Afbeelding Afbeelding
Ene kant is kort en andere kant is bobline ongeveer! En een stuk donkerder!!

Moet er enorm aan wennen en wil toch maar weer terug naar lang... Dus nu weer sparen voor lange lokken. :o :D
Ondanks dat de meeste mensen me zeggen dat het me ontzettend goed staat, mis ik toch echt het stukje vrouwenlijkheid bij mezelf nu. Daarbij, als ik 's morgens wakker wordt, staat het als een wc borstel op mijn hoofd, ik moet het nu dus wel elke dag wassen, anders is de korte kant echt geen zicht en is er niets van te maken. -O-

Nu ik het weer ga laten groeien, zal ik ook weer allerlei tussenmodelletjes krijgen... Tegen die tijd eens bekenken wat ik daarmee ga doen/hoe ik dat ga oplossen in een leuke coupe en geen ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet hoofd! ;)

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:31

Oei wel gedurfd! Het staat je inderdaad heel leuk maar ik zou zelf ook wel moeite hebben met het vrouwelijke kantje die je wegknipt :D (niet dat je persé lang haar moet hebben om vrouwelijk te zijn) Hopelijk voor jou groeit het snel terug! En ik maar zagen met mijn laagjes die tekort zijn :+

Hmm meningen verdeeld dus over blondshampoo, toch maar eens proberen dan :j Ik vind mijn haar terug niet blond genoeg, durf alleen niet goed met blondspray uit schrik voor de beschadiging... (en ook omdat ik highlights heb, liever geen oranje lokken waar nu de bruine zijn!)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:14

Mijn haar zit weer in de groene verf (voor een deel dan)..
Is het normaal dat de kleur zo snel vervaagd? Ik heb Alpine Green van Directions, en mijn haar ook gebleekt maar nog moet ik het bijna 2 keer per week herkleuren omdat het al heel snel naar lichtgroen gaat ipv donkergroen.. Ik laat het er elke keer zo'n 4 a 5 uur intrekken voordat ik het uitspoel.

Ik was het gekleurde deel bijna niet, maar de kleur spoelt er al heel snel uit.. Iemand hier een oplossing voor? :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:36

Ik vind het erg mooi hoor, Cindyrella. :) Kort is toch niet gelijk aan niet-vrouwelijk? Vind sommige vrouwen met kort kapsel net super vrouwelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:41

Ja, felle kleuren vervagen heel snel. Wat versta je onder 'bijna niet'? Je zou je conditioner kunnen mengen met een beetje verf, dat houdt het fris :3