Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:53

Ja manlief is gaan werken haha en ik heb hem daar toch echt voor nodig :')

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:55

Bij mijn eerste ukkie heb ik ook tot ruim over de twintig weken iedere ochtend gespuugd. Gelukkig deze keer niet.

fanci_mike

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:57

*zit weer met vingers in oren lalalalalalalalal*
Nou Rienne, ik zeg, make up your looooovenest...... Vinden ze leuk die mannen, als ze thuiskomen....

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:44

Hahaha, waar komt dat gevoel vandaan dan? Kan iemand dat uitleggen?

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:51

Ik wil me ook melden...
We zijn 2 maanden geleden gestopt met de pil om te kijken hoe mijn cyclus is :)
Netjes eerste keer 30 dagen.
Nu heb ik, om te kijken of dit ook zou kloppen, vorige week ovulatie testen gedaan.
Dit alles ging precies op schema. Ik heb mijn ovu test afgelopen zondag positief getest.
Maar nu heb ik sinds van de week echt enorm last van gespannen borsten en pijnlijke tepels. Ook heb ik echt last van mijn onderrug met vlagen...
Dit kan niet van een zwangerschap al zijn toch??
Ik hou de 18e aan als de dag dat ik weer ongezellig moet worden, gezien het aantal dagen ertussen wat ik had bij mijn ovu test..

Wij zijn er echt zenuwachtig voor, en mijn vriend en ik kunnen niet wachten tot het zo ver zou zijn dat we een kleintje zouden mogen krijgen <3

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:05

Welkom theedoos! De rest is wel netjes dat je ovu in iedergeval positief is/was en voor de rest, heb ik nog geen verstand van!

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:08

Dat misselijk zijn en overgeven moet niet bij iedereen hetzelfde zijn.. Ik ben nooit misselijk geweest, en heb 1 keer overgegeven. Maar dat was mijn eigen schuld, had beetje veel cola gedronken op nuchtere maag. Is gewoon de cola er terug uitgekomen...

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:12

spannend theedoos!
Enne ik heb geen 1 keer overgegeven tijdens mn zwangerschap ben nu alweer 26 weken :-)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:09

Oh joanne, ik had geloof ik nog niet gezegd dat ik blij voor je ben dat de operatie goed gegaan is! Hopelijk valt de nasleep mee!

Theedoos, welkom! Als je wil kun je de lijst van een paar pagina's nog even quoten met je naam erop!

Ah, er zijn ook dames die niet of nauwelijks misselijk zijn geweest lees ik, dat geeft hoop!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:46

Zo hee, het is aanpoten hier met bijlezen! Ik ben helemaal bij, maar reageren op tab of foon is niet het handig.

Joanne, ben blij dat je operatie goed is gegaan! Wat een ellende, zeg! :(:)

Sandra d'r kat is back! Wij zijn twee keer een kat kwijt geweest, twee keer dood gevonden.. Het is hels, weet heel goed hoe je je gevoeld hebt! Wat fijn dat je echo ook goed was!

Ik vind het wel heerlijk om hier te lezen hoor, leuk ook dat het zo hard gaat! Las iets over kinderopvang en werken na bevalling. Ik ben juf en moet er niet aan denken om volledig thuisblijfmoeder te worden, mijn baan is me veel te lief. Liefst zou ik 2 of 2,5 dag gaan werken, probleem is alleen dat een kinderdagverblijf me echt tegen staat. Ik hoop dus op familie die wil oppassen! Maar goed, dat is toekomstmuziek hea. :+

Dikke Buiken
Suzzy_3 - Suzanne - 21 jaar - uitgerekend 15 juli 2012
Bluppie - Chantal - 27 jaar - uitgerekend op 13 augustus 2012
MissToseland - Corina -8 jaar samen, 4 jaar samenwonend - uitgerekend op 8 september 2012 van een jongen!
tessie1985 - 27 jr - uitgerekend 15 september 2012 van een meisje!
xxmayleexx - ? - uitgerekend op 11 oktober 2012
Rinske - Rinske - 29 jaar - uitgerekend op 22 oktober 2012
StormTitan - Hanneke - 33 jaar - samenwonend - uitgerekend op 14 november 2012
D_Travis - Dagmar - 26 jaar - uitgerekend 5 November 2012 eerste kindje, wordt een meisje!
Esplendido - 29 jaar - uitgerekend op 1 december 2013 tweede kindje
fanci_mike- Daniëlla-29 jaar, getrouwd met Raoul- uitgerekend 1 januari 2013
xDramaQueen - 23 jaar - uitgerekend op 15 januari 2013
Sandra694- Sandra - 22 jaar en samenwonend - eerste kind uitgerekend januari 2013
Haagsemeid - Wendy - 26 jaar en getrouwd- eerste kind en uitgerekend 26(?) januari 2013 in ZH

Klussers
Joanne1987 - Joanne -25 jaar - getrouwd met Michel en nu 1 maand aan het klussen haha
Gogonut - Mellanie - 23 jaar - 7,5 jaar samen met Dennis - 3 maanden aan het klussen
Zahlina - Emma - 32 jaar - samenwonend met Daan - sinds oktober spiraalloos - zwanger in febr/maart - 12 mei miskraam
Leandra - Rosa - 29 jaar - getrouwd met Jeroen - 5 maanden aan het klussen
Saffier - Jessy - 26 jaar - 18-08-2012 trouwen met Nicolas - vanaf bruiloft echt klussen
Zonnebloem18 - Bianca - 26 jaar - 2 jaar samen met Justin - vanaf half februari aan het klussen
Loonew - Lione - 22 jaar - 2-4-2010 samenwonend met Marcel - sinds 17-11-2010 aan het klussen
Amenicora - Mariska - 23 jaar - samenwonend met Jordy - 8 maanden aan het klussen - eind november 2011 miskraam
Kinscem - Jose - 31 jaar - getrouwd met Arnoud - sinds augustus aan het klussen - onder behandeling bij gynaecolooog
Suze_ - Suzanne - 32 jaar - 15-08-2012 trouwen met Willem - vanaf bruiloft echt klussen
Fleur1984 - Fleur - bijna 28 jaar - getrouwd sinds 17-12-11 - Vanaf volgende maand beginnen klussen
nameless - marjon 30 jaar trouwt 7-6-2012 , onder behandeling gynaecoloog
rienne - Manon 21 jaar getrouwd 4-5-2012 - sinds 3 maand aan het klussen
Skyka -

Meelezers
SuperLiesje - Lisanne - 21 jaar - 4,5 jaar samen met Jochum
Rockwitch - Lieke - 26 jaar - 9 maanden samen met Rob, waarvan 6 maanden samenwonend en sinds 21 mei geregistreerde partners. Hopelijk eind dit jaar beginnen met klussen.
Satine - Nikki - 27 jaar - getrouwd met Filip - twijfelt nog een beetje om te beginnen klussen ivm eigen zaak en grote renovatie woning
Calimero_ - Kim - 20 jaar - 3 jaar samen met Ype
Anne_Mieke88 - Lees gewoon mee omdat ik het zo leuk vind 2,5 jaar samen met Jarno voorlopig nog geen kinderen voor ons
Lynniiie - Lynn - 22 jaar - 4,5 jaar samen, waarvan 2 jaar samenwonend
Meliszy - Melissa - 21 jaar - 5 jaar samen met Ronald, gaan bijna samenwonen
Boompje - Leest ook mee, gaat pas over x aantal jaar weer klussen
Suuskipje - Suzanne - 22 jaar - 4 jaar samen met Jeroen - gaat eerst maar eens samenwonen binnenkort
Duppie_ 23 jaar,5,5 jaar samen met Mikel,waarvan bijna 2 jaar samenwonend.vorige jaar miskraam.(voorlopig even meelezer)
Djesseka - Linda - 22 jaar - Eerst op zoek naar een leuke pappa!

Zo, mezelf in het lijstje geplakt. ;)

Valt me op dat er veel jonge meiden zitten hier, leuk!! Als ik op mn werk laat vallen dat ik jong kids wil (denk aan rond de 24/25), vallen ze steil achterover. Ik heb jonge ouders en een jonge opa en oma (ouders nog geen 50 en opa en oma rond de 70) en vind het heerlijk! Hebben jullie dan ook jonge ouders?

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:03

@ Linda, Jaa mijn moeder wordt dit jaar 48 en mijn vadr is inmiddels wel de 50 gepasserd (52) mijn oma is 71 en ik ben de jongste! Hebn og een zus van 24 en een broer van 27, mijn zus begint volgend jaar met klussen en mijn broer is op 29 maart dit jaar pappa geworden! (zijn vriendin is overigens 22) :D

Hier kijken ze ook beetje vreemd op als ik zeg dat ik rond mijn 27e een kind wil hebben (ze hebben gééén idee dat we al tijdje bezig zijn := )

Maar als ik kijk naar mijn nicht (nu 25 en 3 kids van 4,bijna 3 en de laatste van 11 maart dit jaar) zit hetwel een beetje in de familie

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:04

Dank jullie wel, heb al wat minder last van die soort spierpijn gelukkig

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:14

@ Mariska, leuk om te lezen! Haha, als ik 27 ben hoop ik toch n kindje te hebben. Het idee van nog vijf jaar niet.. Hahaha, erg eigenlijk hea? :')

@ Joanne, dat klinkt positief!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:18

Djesseka schreef:
Ik vind het wel heerlijk om hier te lezen hoor, leuk ook dat het zo hard gaat! Las iets over kinderopvang en werken na bevalling. Ik ben juf en moet er niet aan denken om volledig thuisblijfmoeder te worden, mijn baan is me veel te lief. Liefst zou ik 2 of 2,5 dag gaan werken, probleem is alleen dat een kinderdagverblijf me echt tegen staat. Ik hoop dus op familie die wil oppassen! Maar goed, dat is toekomstmuziek hea. :+

Zo, mezelf in het lijstje geplakt. ;)

Valt me op dat er veel jonge meiden zitten hier, leuk!! Als ik op mn werk laat vallen dat ik jong kids wil (denk aan rond de 24/25), vallen ze steil achterover. Ik heb jonge ouders en een jonge opa en oma (ouders nog geen 50 en opa en oma rond de 70) en vind het heerlijk! Hebben jullie dan ook jonge ouders?

Hahaha Djesseka, moet wel erg lachen om je opmerking, opzoek naar een leuke papa _O- _O-

Ik ben zelf een van de oudere in dit topic maar ja wilde eigenlijk nooit kinderen.
Pas toen ik Daan weer tegenkwam ging mijn klokje tikken (ken Daan al vanaf mijn 17de, we waren toen vrienden, daarna tig jaar elkaar niet gezien en nu dus alweer 2 jaar ene stel).
Maar als ik kijk naar de leeftijden van jullie ouders en scheelt dat niet zoveel met mijn ouders behalve natuurlijk dat ik wat ouder ben.
Mijn vader is nu 62 en mijn moeder wordt 60, enige oma is nu 87.

Als ik familie in de buurt had dan was ik waarschijnlijk toch nog gestopt met werken, hoe leuk mijn baan ook was het was of hardhollen of stilstaan voor periodes. Werkte 32 uur per week maar alle vakanties ging ik ruim over de 50 uur heen per week en dat was niet te veranderen, ook het begeleiden van internationale groepen gaf zoveel meer uur per week.
Voor mij persoonlijk is het ondenkbaar dat ik een baby naar de opvang toebreng, misschien als ze wat ouder zijn om alvast te wennen aan het niet thuis zijn een paar uur per week maar echt niet dat ik een baby naar de opvang breng.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:26

Djesseka schreef:
Dikke Buiken
Suzzy_3 - Suzanne - 21 jaar - uitgerekend 15 juli 2012
Bluppie - Chantal - 27 jaar - uitgerekend op 13 augustus 2012
MissToseland - Corina -8 jaar samen, 4 jaar samenwonend - uitgerekend op 8 september 2012 van een jongen!
tessie1985 - 27 jr - uitgerekend 15 september 2012 van een meisje!
xxmayleexx - ? - uitgerekend op 11 oktober 2012
Rinske - Rinske - 29 jaar - uitgerekend op 22 oktober 2012
StormTitan - Hanneke - 33 jaar - samenwonend - uitgerekend op 14 november 2012
D_Travis - Dagmar - 26 jaar - uitgerekend 5 November 2012 eerste kindje, wordt een meisje!
Esplendido - 29 jaar - uitgerekend op 1 december 2012 tweede kindje
fanci_mike- Daniëlla-29 jaar, getrouwd met Raoul- uitgerekend 1 januari 2013
xDramaQueen - 23 jaar - uitgerekend op 15 januari 2013
Sandra694- Sandra - 22 jaar en samenwonend - eerste kind uitgerekend januari 2013
Haagsemeid - Wendy - 26 jaar en getrouwd- eerste kind en uitgerekend 26(?) januari 2013 in ZH

Klussers
Joanne1987 - Joanne -25 jaar - getrouwd met Michel en nu 1 maand aan het klussen haha
Gogonut - Mellanie - 23 jaar - 7,5 jaar samen met Dennis - 3 maanden aan het klussen
Zahlina - Emma - 32 jaar - samenwonend met Daan - sinds oktober spiraalloos - zwanger in febr/maart - 12 mei miskraam
Leandra - Rosa - 29 jaar - getrouwd met Jeroen - 5 maanden aan het klussen
Saffier - Jessy - 26 jaar - 18-08-2012 trouwen met Nicolas - vanaf bruiloft echt klussen
Zonnebloem18 - Bianca - 26 jaar - 2 jaar samen met Justin - vanaf half februari aan het klussen
Loonew - Lione - 22 jaar - 2-4-2010 samenwonend met Marcel - sinds 17-11-2010 aan het klussen
Amenicora - Mariska - 23 jaar - samenwonend met Jordy - 8 maanden aan het klussen - eind november 2011 miskraam
Kinscem - Jose - 31 jaar - getrouwd met Arnoud - sinds augustus aan het klussen - onder behandeling bij gynaecolooog
Suze_ - Suzanne - 32 jaar - 15-08-2012 trouwen met Willem - vanaf bruiloft echt klussen
Fleur1984 - Fleur - bijna 28 jaar - getrouwd sinds 17-12-11 - Vanaf volgende maand beginnen klussen
nameless - marjon 30 jaar trouwt 7-6-2012 , onder behandeling gynaecoloog
rienne - Manon 21 jaar getrouwd 4-5-2012 - sinds 3 maand aan het klussen
Skyka -

Meelezers
SuperLiesje - Lisanne - 21 jaar - 4,5 jaar samen met Jochum
Rockwitch - Lieke - 26 jaar - 9 maanden samen met Rob, waarvan 6 maanden samenwonend en sinds 21 mei geregistreerde partners. Hopelijk eind dit jaar beginnen met klussen.
Satine - Nikki - 27 jaar - getrouwd met Filip - twijfelt nog een beetje om te beginnen klussen ivm eigen zaak en grote renovatie woning
Calimero_ - Kim - 20 jaar - 3 jaar samen met Ype
Anne_Mieke88 - Lees gewoon mee omdat ik het zo leuk vind 2,5 jaar samen met Jarno voorlopig nog geen kinderen voor ons
Lynniiie - Lynn - 22 jaar - 4,5 jaar samen, waarvan 2 jaar samenwonend
Meliszy - Melissa - 21 jaar - 5 jaar samen met Ronald, gaan bijna samenwonen
Boompje - Leest ook mee, gaat pas over x aantal jaar weer klussen
Suuskipje - Suzanne - 22 jaar - 4 jaar samen met Jeroen - gaat eerst maar eens samenwonen binnenkort
Duppie_ 23 jaar,5,5 jaar samen met Mikel,waarvan bijna 2 jaar samenwonend.vorige jaar miskraam.(voorlopig even meelezer)

Zo even mijn bevaldatum aangepast van 2013 naar 2012. Het wordt anders wel een hele lange zwangerschap.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:39

Kerstbomen en.kersenbomen :') hihi
fruit oohh heerlijk vind ik het!

Mijn ouders zijn begin 50 nu en mn moeder was ook ongeveer 26 toen ze mij kreeg dus dat vind ik wel gaaf. Zeker omdat ik.zie hoe lekker hun het nu weer hebben nu wij uit huis zijn en straks lekkere fitte opa en oma voor mn kindje!

Ik bliif overigens 20 uur werken straks is de bedoeling, ene week 24 uur andere week 16. Wordt dan 2 dagen opvang pw en om de week past mn moeder een dag op is de planning. Zou ook niet helemaal thuis willen blijven, denk.dat het lekker is om.iets voor jezelf te houden qua sociale contacten etc. Het liefst zou ik wel 16 uur hebben denk ik maar ja moet.financieel ook allemaal maar kunnen dus wat dat betreft is 20 net iets mooier..

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:42

Hahaha, ja dat zou wat zijn, een jaar en 9 maanden zwanger! :')

Zahlina, zo denk ik er ook over, hoor! Op de één of andere manier staat kinderopvang me ontzettend tegen. Zal ook te maken hebben met het feit dat mijn moeder altijd thuis was hoor, toen ik klein was. Ik vind een peuterspeelzaal echt een prima start voor het van huis zijn. Lang zat, twee halve dagen. :j Kennen ze dat in Suriname ook?

Travis, dat zie ik nu ook hoor, bij mn ouders! Heerlijk toch dat ze nog samen op de scooter naar het strand gaan, weekendjes weg, op stap met vrienden!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:47

Geen idee of ze het in Suriname ook kennen maar hier op Curacao wel.. lol..
In de wijk waar ik woon zit een erg goede prive school (peuterschool, basisschool en middelbare school). Zal jullie maar niet vertellen dat het kost maar het is zeker de moeite waard.
School valt onder het gewone nederlandse systeem, dus als we teruggaan naar nederland dan is de overstap niet te groot.
Maar ja eerst maar eens zwanger worden en een gezonde baby op de wereld zetten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:25

fanci_mike schreef:
Neres spannend!
Suze en Loonew, dat gevoel ken ik wel hoor, je wilt zooooooo graag! En ik denk dat ik voor iedereen hier spreek als ik zeg: we gunnen het jullie ook van harte!!!
DQ, balen dat je zoveel stress hebt van je huidige werk, is er wel zicht op ander werk?
Joanne, fijn dat de operatie an sich geslaagd is, maar poe hee, wat een nasleep!!
en Zahlina, je maakt me jaloers met al je gezonde fruitbomen!!!

Hier slapeloosheid. Bijrijdster heeft een rotgeintje geflikt, is met paardlief op buitenrit gegaan terwijl ik dat toch redelijk nadrukkelijk verboden had. Vervolgens zegt vriendin doodleuk dat ik zeker in het weekend toch vooral gewoon mijn eigen paarden zou moeten doen, want de rest van de dag kun je immers slapen....waardoor ik weer ga twijfelen, of ik het allemaal wel goed doe, en of ik me niet aanstel. K*t hormonen, dat ik me er ook überhaupt iets van aantrek.... Nu dus ook met licht zeurende pijn in buik maar naar beneden en achter pc gekropen, want ja, wat moet je klaarwakker in bed???

Helaas niet, wel solliciteren maar banen hier zijn erg schaars, een winkel vind me te hoog geschoold :') mijn branche loopt zeer slecht en een andere branche gaat voor mensen met ervaring..

StormTitan schreef:
Dat was inderdaad heel heftig... Gelukkig ben ik tot het laatste moment bij haar geweest..

heel heftig :(:)

fanci_mike schreef:
In het begin had ik er ook niet zo'n moeite mee, maar nu des te meer... Soms hou ik mijn adem in en doe ik op afstand overschenken hahaha!

dat meten moet ik ook eens gaan doen, heb zo'n negen maanden dagboekje en daar knu je het ook allemaal iin kwijt, hartstikke leuk maar moet je wel even meten...

Ik heb het dagboekje van mijn moeder gehad, zo''n hele dikke van pauline oud..

http://www.bol.com/nl/p/mijn-9-maanden- ... uct_images
deze :j

SuperLiesje schreef:
Die laatste weken gaan vast niet snel genoeg voorbij!

Vanaf wanneer begonnen de dikke buiken een beetje te groeien hier? En wat ik ook altijd leuk vind om te weten: hoe hebben jullie het de omgeving verteld? :) Bijvoorbeeld je ouders/schoonouders.

ik ben nu zo''n 8 a 9 weken en ben al aan het groeien, maar zijn vooral mijn darmen, oh en ik kan mijn bh''s eigenlijk niet meer aan..

MissToseland schreef:
het is super leuk! vooral als de baby op je gaat reageren.
je ziet hem nu ook draaien in mijn buik, heel bizar! haha

hij reageert ook alleen op mij en mijn vriend, heel speciaal.

als ik geen medische indicatie krijg, kan ik mijn verzekering wijzigen, dan krijg ik het wel vergoed.
Dus moet er wel even achteraan met mijn longarts. Mag haar ook altijd bellen.

Wat lief! kan me echt niet voorstellen hoe t zou moeten voelen, lijkt me zo bijzonder!

Ik werk op een erg klein kantoor maar er klopt niets van de zaken zoals het gaan,(een klein voorbeeldje) zo mogen we alleen vakantie dagen opnemen in de kindervakanties, maar mijn collega heeft al die kindervakanties al genomen en wij mogen beide niet tegelijk weg zijn, dus eigenlijk moet ik al mijn dagen opnemen in juli :') ik ga september verhuizen en die brief ligt al 2 weken op zijn bureau voor 2 vrije dagen maar hij heeft nog niet getekend omdat hij mij eigenlijk geen vrij wil geven..

Ik heb nog nooit zo'n vreselijke directeur gehad, het is een echte verkoper, ook totaal niet sociaal.. Ik kan veel hebben maar de stress is daar te hoog.. hij reageerde ook echt zo op mijn zwangerschap: "Ohw, ok."

Per september woon ik een stuk verder, daar wil ik dan eigenlijk een baan maar tegen die tijd zit ik al dik op de helft en is het dus zeer zichtbaar dat ik zwanger ben..

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:38

Pff DQ, dat lijkt me echt vervelend!! Ik hoop dat er snel iets anders op je pad komt!!

Mijn ouders zijn niet heel jong, maar ook niet oud :) Mijn moeder wordt 53 dit jaar en mijn vader is 56. Ik heb nog 1 oma van 94 en een opa en oma van 81 en 77. Wil zelf wel heel graag jong kinderen, weet niet precies waarom maar ik denk dat het door mijn rammelende eierstokken komt :P Hoop wel dat ik voor mijn 25e een eerste kindje mag krijgen :)

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:48

Zahlina schreef:
Geen idee of ze het in Suriname ook kennen maar hier op Curacao wel.. lol..
In de wijk waar ik woon zit een erg goede prive school (peuterschool, basisschool en middelbare school). Zal jullie maar niet vertellen dat het kost maar het is zeker de moeite waard.
School valt onder het gewone nederlandse systeem, dus als we teruggaan naar nederland dan is de overstap niet te groot.
Maar ja eerst maar eens zwanger worden en een gezonde baby op de wereld zetten.

Hahahahaha.... Ik twijfelde al toen ik het typte, maar was te lui het te controleren. _O-

Mijn juffenhart wordt blij van wat je hierboven zegt, goed onderwijs is ZO belangrijk! En vergis je inderdaad niet in de overstap die een kind maakt van de ene school naar de andere. Hoe dichter de manier van werken van de verschillende scholen bij elkaar ligt, hoe makkelijker de overstap zal zijn! :j

DQ, dat klinkt inderdaad niet fijn, bah! Ervaren je collega's dit ook zo?

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:16

DQ precies dat boekje heb ik!
Wat een slappe z*k van een baas heb jij dan zeg, als je zwanger bent heb je ook gewoon recht op bepaalde dingen he!

Opvang staat mij in principe ook wat tegen, maar wat niet gaat gaat niet, en in deze tijden moet je wel bijna met zijn tweetjes blijven werken. Helaas.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:18

Gek dat jullie (bijna) allemaal liefst thuis zouden blijven als de kleine er is. Ik zou juist zo snel mogelijk terug voltijds willen gaan werken, en daarbij terug een heel deel uur paardrijles geven. Zou gek worden als ik ganse dagen moet thuis zitten.
Hebben ook een super onthaalmoeder waar de kleine vanaf eind oktober naar toe mag (eentje met een paardrijdende dochter en een pony!)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:27

Mag ik vragen waarom opvang jullie tegen staat? Ben ik wel beneiwud naar.
Ik vind het zelf juist een mooi iets, mits het neit 5 dagen in de week is. 2 dagen is wel mijn max, gelukkig kan dit ook :j Vind het fijn dat ze daar lekker met meerdere kindjes kunnen spelen, leren en delen met elkaar. kinderopvang waar wij zijn wezewn kijken is ook erg per individueel kind gericht in zijn kunnen etc, Het sprak mij iig wel aan :j

DQ Pff wat een gezeik zeg, je hebt toch recht op dingen zou je zeggen. kan me voorstellen dat je er ontzettend van baalt!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:33

Een gastouder geeft mij al een heel ander gevoel dan een kinderdagverblijf, Suzanne! Wat fijn dat je dat hebt kunnen regelen! Ben je niet bang dat als je voltijd werkt, je veel van je kindje mist?

Travis, denk dat het voornamelijk komt doordat ik in de Randstad woon en de dagverblijven hier echt propvol zitten en mega groot zijn. Heb zelf gesolliciteerd bij een KDV (in mn bijbaantjesperiode, haha), maar vond het echt niks. Kan het niet goed uitleggen, maar vind gewoon dat zo'n pukkie bij zijn/haar ouders hoort te zijn de eerste twee jaar. Daarna is er de creche waar ze echt prima leren delen en waar ze alle andere vaardigheden leren die ze voor de basisschool nodig hebben. Het is puur mijn gevoel en mening hoor, ik zal nooit een ander afvallen omdat ie z'n kind naar een KDV brengt. Ben voor alle voorstanders ook oprecht blij dat de mogelijkheid er is! :j

Weet je wat ik me wel altijd afvraag? Weegt je salaris als werkende moeder nog wel op tegen de kosten van een KDV? Als ik zie wat overblijf of naschoolse al kost.. Dat zijn maar dagdelen.