Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:30

Ik mag zondag weer. Had even een weekje hardlooprust genomen, ik loop wel mee met de avondvierdaagse. Maar 5km, dat dan weer wel. :)

lillytjuh

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:38

Ik krijg die evi maar niet op mijn computer........ echt irritant! Wil dat ook weleens meemaken! Mijn app bevalt prima hoor maar wil het ook eens met evi proberen!

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:47

Zo net terug van mijn rondje 8-8,5 km ± 50 minuten over gedaan. Ging redelijk lekker nu weer opbouwen voor de Utregtse Meidenloop op 30 juni, dan ga ik weer 10 km lopen. En dan proberen dit rond de 60 minuten te doen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:51

Netjes Norton!

Hoe lang heb je ongeveer moeten trainen om die 8K te kunnen lopen?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:14

Zo toen straks les 10 van Evy gelopen. En ondanks mn week rust viel hij best mee.
Had alleen even bij de 2e keer 4 minuten lopen dat ik de laatste minuut wat kort ademig werd, maar
niet zo erg dat ik er echt mee moest stoppen :n

Vrijdag les 11 lopen!

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:15

lillytjuh schreef:
Ik krijg die evi maar niet op mijn computer........ echt irritant! Wil dat ook weleens meemaken! Mijn app bevalt prima hoor maar wil het ook eens met evi proberen!

Die website moet je gewoon blijven proberen (gewoon op F5 blijven drukken) ik had ook eerst dat hij het 10x niet deed..maar uiteindelijk is het me wel gelukt! :) heb toen het zipbestand met alle lessen gedownload! :)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:27

Nanne schreef:
Netjes Norton!

Hoe lang heb je ongeveer moeten trainen om die 8K te kunnen lopen?

Ik liep tot half april altijd max 5 km, heb in een maand tijd opgebouwd tot die 8 km. 2e Pinksterdag eerste trimloop van 10 km gelopen in 1,08 uur best trots dat het me lukte met dik 25 graden. Vorige week af en toe 3 km gelopen. Nu weer opbouwen dus ongeveer maandje, maar als je regelmatig loopt kun je sneller opbouwen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:32

Goed zo Ilona! :D

Norton,
Okee, dus dat gaat inderdaad best snel als je regelmatig loopt. :j
Ben benieuwd hoe snel ik 5K kan lopen.. Volgens m'n appprogramma met 8 weken maar denk dat het een beetje te hoog gegrepen is eigenlijk.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:35

Nou Nanne dat haal je wel vind het opbouwen van extra uithoudingsvermogen dus langer lopen niet zo zwaar heb meer moeite met het opbouwen van snelheid dat wisselt per persoon hoor.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:38

Het valt mij alles mee Nanne.......en ik rook nog ook! (nu nog dan he! wacht op het man met de hamer moment zodat de knop helemaal om is ipv een beetje) Ik ben nu ongeveer 4km onderweg, rennen afwisselen met lopen en meestal heb ik pas moeite met het laatste stukje!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:40

8 weken klinkt zo weinig.. Of ligt dat aan mij?

Snelheid lijkt mij ook lastiger. Als je eenmaal een tempo hebt waarin je lekker loopt lijkt het mij best lastig om dat te onderbreken om die snelheid er in te krijgen. :j

Lillytjuh, ik ben net 2 weken gestopt met roken. :')
Dus ik heb ook nog rokerslongen.

Denk dat het dan tussen mijn oren zit dat het onmogelijk lijkt..

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:42

Jups hahaha dus gewoon beginnen!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:50

Ook ik kan me hier melden!

Ooit eens op het idee gekomen om te beginnen met hardlopen, gelijk retedure schoenen gekocht en na drie weken weer gestopt :')

Schoenen zijn ergens achter in een kast beland, maar door alle drukte en stress de laatste tijd moest ik laatst gewoon even mijn hoofd leeg rennen. Nu heb ik de smaak dus helemaal te pakken :o Wel twee weken geleden mijn knie weer overbelast dus heb eergisteren pas weer voor het eerst gelopen. Ook heb ik astma en moet ik heel erg oppassen dat ik niet over mijn grens heen ga...

Eerst kon ik nog met de honden mijn rondje doen maar inmiddels houden die me al niet meer bij. *D

Trouwens, die start to run lessen krijg ik écht niet geopend, is er niet iemand hier die ze mij misschien via de mail ofzo zou willen sturen??

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:52

lillytjuh schreef:
Jups hahaha dus gewoon beginnen!

Ben al begonnen! :)

Vandaag les 2 gelopen en overmorgen les 3 doen. :D

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:58

Heeft iemand hier tips?
Ik heb 20 mei de Marikenloop 10km gelopen (opgebouwt met schema en begeleiding vanaf febr), dinsdag erna 5x 400mtr en donderdag 4x 1km (zoiets was 't, uit m'n hoofd). Nu heb ik vanaf woensdag in die week last van m'n scheen, halverwege. Links het ergst. Heb vanaf toen ook iedere keer na inspanning gekoeld, ook na het paardrijden (heb ik er ook last van).
Vanaf 25 mei heb ik helemaal niet meer gelopen, wel paardgereden. Het is wel iets minder, na paardrijden weer wat erger, maar in rust is het bijna weg. Ga aanstaande dinsdag trouwens naar de fysio, dan hoor ik het wel...
Maar zijn dit shin splints? Kun je nog meer doen behalve rust en koelen?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:00

@Roxxxxx: mocht iemand ze willen sturen heb ik ook intresse!

Ik krijg de juiste muziek er maar niet bij te pakken...... super irritant! Ga zo weer eens ff itunes bezoeken!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:02

Ik heb eindelijk les 1 gelopen. :') Viel me wel een beetje tegen. _O-
Nu had ik ook een heuptasje om wat te los zat, en daar was ik teveel mee bezig denk ik. Kreeg hem namelijk niet strakker. Oordopjes vielen ook heel de tijd uit mijn oren en ik kreeg ook nog een hooikoortsaanval. :')

Ik wilde vrijdag nog een keer les 1 gaan lopen. Wil het heel rustig opbouwen omdat ik het snel benauwd krijg van rennen (altijd al gehad, vroeger werd gezegd dat ik chronische bronchitis had, maar ik ben er nog redelijk overheen gegroeid), heb het echt nog vrij lang na het lopen licht benauwd gehad namelijk (zo'n gevoel alsof je erg verkouden bent). :o

Alleen is vandaag een paard midden op mijn voet gesprongen en zit er nu een dikke bult op. Vrij pijnlijk, hopelijk is het vrijdag over.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:08

Nanne schreef:
8 weken klinkt zo weinig.. Of ligt dat aan mij?

Snelheid lijkt mij ook lastiger. Als je eenmaal een tempo hebt waarin je lekker loopt lijkt het mij best lastig om dat te onderbreken om die snelheid er in te krijgen. :j

Lillytjuh, ik ben net 2 weken gestopt met roken. :')
Dus ik heb ook nog rokerslongen.

Denk dat het dan tussen mijn oren zit dat het onmogelijk lijkt..

Niks is onmogelijk!

Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast!
Samen kunnen we het nans!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:12

En zo is het Iloon! :D

Ik bedoel ook niet dat ik het niet kan, maar het tijdsbestek leek mij onrealistisch omdat het zo kort klinkt. :j

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:16

Ik heb hetzelfde hoor Nans. :P

Al zie ik mezelf de 5 km ook nog niet lopen, omdat ik het lopen eigenlijk niet echt leuk vind. :o Misschien dat ik het leuker vind als het beter gaat.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:18

Hee Lis!

Kom op! Als ik het kan, kan jij het ook!

Gewoon een doel voor ogen nemen. :j

Volgend jaar ga ik een loop doen van 10K met een vriendin en met Leane en Ilona de Pink Ribbon run. :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:19

Nanne schreef:
En zo is het Iloon! :D

Ik bedoel ook niet dat ik het niet kan, maar het tijdsbestek leek mij onrealistisch omdat het zo kort klinkt. :j

oh nee verstand op 0 blik op oneindig en rennen :j

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:24

Ik heb ook door mijn pijntjes heengelopen, nu enorm veel spijt van. _-:(
Máar vandaag weer naar de fysio geweest en mag weer 5x 1min hardlopen :') en dan telkens 3min wandelen tussendoor haha. Daar hoef ik me niet eens voor om te kleden :')
Vanochtend dus maar 2 uur flink gezwommen, heb ik nog het idee dat ik wat doe. Moet flink aan mijn hardloop houding sleutelen, mag nu enkel hele kleine pasjes maken en moet
erop letten dat ik echt niet stamp en goed afrol maar ook niet teveel op mijn hak landen en dan m'n borstbeen goed vooruit, buikspieren goed aangespannen. Vooral het afrollen
en erop letten dat ik mijn rechtervoet ook recht naar voren zet (zet ik iets schuin weg) vind ik lastig. Heel andere looptechniek dan ik van mezelf had.
Mijn rechterbeen zakt vanaf mijn heup als iets naar buiten toe, als ik op de grond zit en mijn benen ontspannen voor mij uit strek zakt de rechter helemaal opzij.. Was me zelf nog nooit opgevallen xD.

Ofwel conclusie: Ik ben scheef, heb een verkeerde loophouding en ben erg blessure gevoelig.. Jeej >.< Maar als ik m'n best doe kan ik best wel weer wat gaan hardlopen zei die dus
dat ga ik doen :j.

Verder iedereen die wel lekker aan het lopen is: GOED BEZIG!! *\o/*
De tip voor alle beginnende lopers met grootse plannen is toch echt goed luisteren naar je lichaam en niet zomaar ergens doorheen blijven rennen. Hier spreekt een ervaringsdeskundige ^)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:38

Nanne schreef:
Hee Lis!

Kom op! Als ik het kan, kan jij het ook!

Gewoon een doel voor ogen nemen. :j

Volgend jaar ga ik een loop doen van 10K met een vriendin en met Leane en Ilona de Pink Ribbon run. :j

Hahaha allemaal singelloop breda dan! hahaha Ik ga er ook gewoon voor! Als ik blessure-vrij blijf ga ik voor de 5km in oktober!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:59

Les 2 van Evy gelopen... Ging keigoed! Buurvrouw die met me mee ging kon het niet bijhouden, dus voelde ik mezelf nog beter :P. Nu heeft ze wel heel veel spierpijn, das wel een beetje jammer..