Handboogschieten, wie nog meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:11

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:28

Lekker bezig dus Authentic! Die website is inderdaad erg leuk, het boek schijnt ook een aanrader te zijn.

Afgelopen vier dagen compleet gevloerd met buikgriep. Nu helemaal gammel. Denk dat ik maar eens ga afzeggen voor het Kersentoernooi. *Snif* -O-

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:30

Beterschap :(:)

arno8

Re: Handboogschieten, wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:40

Interessante site Authentic! Ik vraag me gelijk af of je daar ook kunt leren een ruiterboog te maken :P

En Elanor, ik had laatst nog dat twee jaar oude filmpje teruggekeken waarin jij de laadtechniek van de horsebackarchers uitlegt, eigenlijk nog altijd een steengoede uitleg! Overtuigde mij toen om ook bij die club te gaan kijken, ironisch dat jij er vervolgens niet meer bent gekomen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:11

Beterschap!

arno8 schreef:
Ik vraag me gelijk af of je daar ook kunt leren een ruiterboog te maken :P

Die ben ik helaasch nog niet tegen gekomen. :P

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:11

Enfin, heeft het filmpje toch iets heel goed opgeleverd Arno! :D
Misschien iets om even te reageren trouwens, die heeft vast jouw Hongarije topic gezien en heeft gedacht "hee cool, kan ik ook". [ITP] Robin Hood in de regen

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:47

Er is al een tijdje niet meer gereageerd maar ik zou me toch graag willen melden :)
Ik heb in 2013 3 maanden lang een beginnerscursus gevolgd en ik vond het ontzettend leuk maar heb er uiteindelijk voor gekozen om niet verder te gaan.

Nu wil ik toch weer "iets erbij" gaan doen en heb besloten om het binnenkort weer op te pakken :D

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:44

Ik heb helaas het boogschieten een lange tijd op een laag pitje moeten laten staan, maar heb vandaag eindelijk weer de tijd gehad om op mijn gemak te schieten.
Heerlijk was het! :D

Dat zal jij ook wel weer gaan merken, Finliox!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:47

Gaan er morgen nog mensen naar Helmond?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:58

Nope. Eerstvolgende is Doorwerth *\o/*

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:48

Leuk dat je weer gaat boogschieten Finliox :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:56

Eerstvolgende wedstrijd wordt het NK. Zin in, goed in vorm. :)
Leuk dat je 't weer kunt oppakken Finliox.
Fijn dat je wat meer tijd hebt Asley. Lekker om weer bezig te kunnen zijn!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:45

Vanaf nu tot en met eind november sowieso wekelijks schieten. Er zit al vooruitgang in. Zowel ik als mijn vriend schieten groepjes en we hebben weer ballonnen gekilled. *\%/*

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:12

Vandaag was een top wedstrijd! Lekker rustig :P dus niemand voor of achter ons en het idee dat we "alleen" in het bos waren :P zaaaaaalig! en een nette score van 324, maar nog wel van de jeugdplok ivm mijn blessure :o. Nep zoon lief was 1e met 345 punten *\o/*

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:12

Aaah dat is zo fijn als je niemand tegen komt! En goed geschoten. Gaat het al beter met je schouder?

Leuk he, Authentic? :D vooral die vooruitgang. Ik bedacht me van de week dat ik een jaar geleden begonnen ben! Echt niet normaal, hoe snel je het oppikt en hoe goed het al gaat. En hoeveel leuke dingen in al gedaan heb.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:09

Hoi, ik kom even stalken :)

Heeft iemand een idee waar ik voor een uurtje of 2 met vrienden welkom ben om te leren handboogschieten? Middeleeuwse stijl is leuk maar hoeft niet per sé.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Groetjes!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:25

Bij ons op de vereniging organiseren we dat soort dingen voor groepen. Bedrijfsuitjes, familieweekenden, vriendengroepen... ik weet niet met hoeveel je bent, maar ik zou even contact opnemen bij verenigingen in de buurt.

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 02:45

Sorry als ik zo binnen kom vallen, maar ik heb een vraagje. Ik ben onervaren als het gaat om handboogschieten.
Binnenkort ga ik samen met mijn stiefvader een 3D-parcours schieten, daarom wil ik iets voor mezelf aanschaffen wat niet duur is. De boog die m'n stiefvader te leen heeft is te zwaar met uittrekken en eigenlijk geen optie i.v.m. gezondheidsredenen.

Het gaat om een traditionele boog wat geschikt is voor 3D en niet te zwaar, longbow, wel/geen recurve, ruiterboog, geen idee... Op marktplaats heb ik al gekeken, maar ik weet eigenlijk niet waar ik dan op moet letten qua type bogen. Wie oh wie weet waar ik iets goedkoops op de kop kan tikken en welke bogen geschikt zijn? Het is maar voor twee keer per jaar ongeveer, daarom wil ik niks duurs.

Bedankt alvast. :) :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:51

Eindelijk Authentic!! Ben benieuwd hoe het inmiddels gaat. Cursus nog steeds leuk en naar verwachting?

Fijn dat het alweer een hele wedstrijd goed gaat Timbers! Inderdaad heerlijk als je 'vrij' kunt lopen zonder groepen voor of achter je. Is zo relaxt! Mooie score ook - al zal je zoon extra trots zijn geweest dat hij net wat punten meer had. :D

Macs, de tip van Renske is denk ik het beste. Je kunt hier makkelijk op postcode naar verenigingen zoeken: http://www.handboogsport.nl/nhb/verenigingen/alle-verenigingen/. :)

SaiLady, een 3D schieten zonder ervaring lijkt me niet echt een goed idee, tenzij je steeds 5 meter voor het doel gaat staan in plaats van aan de plok. Je bent anders gegarandeerd de hele dag pijlen aan het zoeken. Zou je niet eerst eens (al dan niet via je stiefvader) kijken voor wat lessen? Kun je meteen wat verschillende bogen uitproberen om te bedenken wat je graag wilt. :)

Afgelopen vrijdag halve avond geschoten en halve avond instructie gegeven. Ging hartstikke leuk! Vandaag nog wat pijlen in elkaar aan het klussen. Laat het goed weer zijn komend weekend bij het NK, twee dagen regen op de kleibodem zou echt níét grappig zijn... :') Ik zag trouwens al 275 inschrijvingen - dat wordt echt mega druk.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:10

Succes en ik zal voor je duimem dat weekend! Zowel voor goed weer als voor het schieten :-P

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 01:03

Elanor, dankje voor je reactie. Daar hebben we het inderdaad wel over gehad om wat proeflessen te nemen. Ik geloof ook niet dat ik meteen raak en goed kan schieten. Het is meer dat het me nu aan tijd ontbreekt om echt lessen te nemen op een vereniging. We gaan eens kijken of ik een paar keer mee kan zonder verplichtingen :) Zou wel leuk zijn om e.e.a. te leren natuurlijk.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:14

Elanor schreef:
Eindelijk Authentic!! Ben benieuwd hoe het inmiddels gaat. Cursus nog steeds leuk en naar verwachting?

Echt wel! En iedereen is zo aardig! We zijn een beetje aan het proberen welke pijlen je het beste liggen. Ik had vorige week ook een paar megadikke pijlen te pakken die ik wel kon vervloeken. Die krengen kwamen echt niet uit waar ik ze op mikte, gelukkig wel in groepjes. _O-

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:40

Hartstikke mooi Authentic! Je klinkt echt super enthousiast, heel leuk. :)

Het NK zit erop! Door de klasse-indeling bestond mijn groep tijdens de zaterdag uit 6 BHR-dames. Nog nooit zo'n waanzinnig gezellige ronde gelopen, het was echt te gek. :D :D Ontzettend veel gelachen (de heren-groepen voor en achter ons hadden er gelukkig ook wel lol in, haha). Mooi parcours, perfect weer, zonnetje, droog, geen zuchtje wind. Thanks voor het duimen dus Ashley, het heeft geholpen! En verder waanzinnig m'n best staan doen met de maffe ruiterboog (de enige in het hele NK :') ) tussen de jacht- en recurvebogen met carbonpijlen. De ontzettend vrolijke positieve sfeer hielp me enorm: op de eerste dag 376 punten bij elkaar gesprokkeld. :wow:
De tweede dag was de indeling gebaseerd op de scores van de eerste dag. Moest ik bij de 'topgroep' mee, maar daar pas ik helemaal niet bij. :') Twee dagen vind ik sowieso al pittig en hier was de tweede dag ook nog eens alleen maar hunterdoelen, dat viel me ook best tegen zeg maar. :P Toch ook prima dag, wat serieuzer.
Al met al dus een heerlijk weekend boogschieten! Uiteindelijk geloof ik een zesde plaats van de dertien deelnemers in mijn klasse, supertrots op. :)

Next: Doorwerth! :D

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:18

Ik kom hier even binnen vallen. Ik ga vanavond bij een vereniging in de buurt kijken. Heb 2 jaar terug een 10 weekse cursus gedaan en daarna geen tijd gehad, maar nu gelukkig wel weer. Ben zeer benieuwd!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:14

Veel plezier vanavond Dapnik!