Het is inderdaad behóórlijk moeilijk Junia, maar het betreft enkel een maandje. In februari gaan ik en mijn vriend samenwonen, en dan wilt hij ook gaan stoppen. Er wordt straks sowieso niet gerookt in huis, wat het hopelijk een stuk makkelijker gaat maken.
Hier ook alles onder controle! Morgen wordt lastiger denk ik! Roken in de pauze is zo'n gewoonte! Dat zal mijn rot moment worden denk ik! Maar ik heb kauwgom en pepermunt in overvloed!
vandaag zou ik stoppen/ben ik gestopt. Had nog twee sigaretten in een pakje en deze heb ik 8.30 en 9.30 uur op gerookt. Daarna niet meer gerookt. Voor mij doen echt uniek, een hele dag niet roken! Ik heb wel veel zin in roken, maar doe het niet, zou dan ook weer zonde zijn van die 10 uur onthouding toch? Ik heb gelukkig (nog) geen lichamelijke afkickverschijnselen. De vorige keer werd ik direct helemaal nerveus en hyper en voelde me heel raar. Dat valt nu wel mee, ben alleen heel moe, zou dat door het niet roken komen? Ik ga gewoon vroeg naar bed, is dag 1 in ieder geval om!
Tjah ik ben het nog altijd niet eens met de mensen die zeggen/denken dat de eerste dagen het moeilijkst zijn.. Het moeilijke is vaak toch het stoppen met 'de gewoonte'. De lichamelijke kant, kant ieder gezond mens aan.
Ik heb met oud op nieuw echt voor het eerst best veel moeite gehad met andere die roken ! Wij waren met 8 man waarvan 7 rokers (alleen ik niet en dus pas kort gestopt) Ik kreeg erg veel last van mijn ogen door de hoeveelheid die er gerookt werd.. Op stap zelf tegen het einde wel een enkel sigaretje mee gepikt. Betwijfel of ik dat er ooit af krijg als ik goed gedronken heb.
Verder vind ik het eigenlijk helemaal geen probleem als mensen om me heen wel roken. Heb zelf nog geen verbod in mijn eigen huis/auto ingezet. Vind ik zo krom als het altijd heeft gemogen en nu ik gestopt ben ineens niet meer. Daarbij vind ik het ook niet leuk mijn bezoek het balkon op te moeten sturen. Als het bij normale hoeveelheden blijft, niet dat ik er zelf echt last van krijg.. (zoals nye) dat heb ik liever niet in mijn eigen huis...
akp
Geplaatst: 03-01-13 23:12
Vandaag mijn 2e dag zonder een sigaret, het is te doen, maar moet mezelf wel streng toespreken soms om me in te houden! Op dit moment echt vreselijk in een sigaret.......
Vandaag voor mij dag 3. Nu begin ik pas echt lichamelijke verschijnselen te krijgen. Buikpijn, vreetkicks en tot een uur of 4 vanmiddag ben ik helemaal hyperactief geweest en daarna was ik helemaal kapot. Ik begin nu ook wel echt heel veel zin in een sigaret te krijgen. Ik ben wel blij met dit topic, dat is toch weer een extra stok achter de deur
Stoppoging 4 ondertussen Eerste keer gestopt, vier maanden gestopt geweest en toen weer begonnen. Iets met zomer en terrassen en nou ja. Tussendoor nog wat pogingen ondernomen maar steeds na een week ofzo weer begonnen. Nu anderhalve week niet meer gerookt. Ging heel makkelijk, had griep/bronchitis en als je niet kunt slikken omdat je keel zo gruwelijk zeer doet en je daarnaast ook je longen naar buiten hoest dan is het laatste wat je wilt een peuk. En toen ik na een week weer wat kon had ik er geen behoefte meer aan. Ga nog steeds mee naar buiten met rokende collega's maar dat doet me weinig. Heb er soms nog wel zin in maar dat is makkelijk te onderdrukken. Dit keer wil ik het wel echt lang volhouden, het is duur, vies en ik ben er wel klaar mee.
Ja van de kosten werd ik ook niet echt vrolijk inderdaad! Misschien leuk om een keer uit te rekenen hoeveel ik nu ga besparen en wat ik daarvan wil kopen
Junia, dan zou ik als ik jou was 'Quitkeeper' downloaden! Houdt bij hoelang je gestopt bent, hoeveel sigaretten dat scheelt en hoeveel je hebt bespaard!
Ik vind het juist veel moeilijk als je 'Quitkeeper' bij gaat houden. Betekent wel dat je er nog steeds veel mee bezig bent en aan denkt. Voor de ene kan dit een motivatie zijn.
Voor mij werkt dit averechts, hoe minder ik ermee bezig ben, hoe makkelijker. Het is iets wat 'uit je systeem' moet. De kosten wordt je idd niet vrolijk van, maar ook dat was niet de echt motivatie voor mij.
Helaas wel een flinke misstap gemaakt de afgelopen dagen (slecht nieuws bericht). Hopelijk blijf ik hier niet in hangen..
Ik ben op 1 januari 2012 gestopt met roken, dus nu al een jaar. Ik ben zo blij dat ik toen heb doorgezet!! Ik mis het echt totaal niet meer
blingpiggy
Geplaatst: 05-01-13 22:59
Mag ik me ook melden?
Sinds gister gestopt... (pas eerste poging trouwens...) Zat wel bijna op een pakje per dag soms... Ik hoop een beetje motivatie te kunnen halen uit de verhalen van anderen! Hmmm eigenlijk slecht dat ik het een ''poging'' noem...
Maandag werken met rokende collega's, dat word de echte uitdaging vrees ik...
Ik had het gisteren héél moeilijk, zo'n gruwelijke zin in een peuk. Uit pure ellende maar het huis gepoetst en opgeruimd en mezelf maar bezig gehouden tot het over was. Was één van de kantelpunten, als ik gisteren had toegegeven was het gewoon weer mis gegaan. Vandaag op stal was het even lastig, ben gewend om als m'n paard z'n muesli staat te kauwen ik een peuk op steek, maar dat gaat nou natuurlijk niet. Dus paard maar gepoetst terwijl hij stond te eten
ik ben vanaf 2 januari "gestopt", maar het lukt niet echt. Ik heb nog iedere dag wel een paar sigaretten gerookt, balen! Ik voel me echt lichamelijk niet goed, het lijkt wel of ik een hoofd vol watten krijg, het gevoel alsof ik droom ofzo. Herkent iemand dit? Als ik er dan uiteindelijk 1 opsteek verdwijnt dit gevoel! Ik heb ook buikpijn (darmen), voel me onrustig, heb zweetaanvallen en slaap erg slecht.
Herkennen jullie dit en kan iemand zeggen hoelang dit allemaal duurt?
Ik ben al blij dat ik het red met 2/3 sigaretten per dag, is al een stuk minder, maar ik heb nog geen dag niet gerookt.....
Hoi, Best weinig mensen eigenlijk met dit goede voornemen dit jaar. ik ben sinds 2 januari ook gestopt, gaat me heel makkelijk af want ben super ziek sinds donderdag en loop alleen maar te hoesten. Dus zelfs als ik niet gestopt was zou ik er geen of weinig opsteken... Word voor mij het moeilijkst om met uitgaan met een drankje op de verleiding te weerstaan...
Ik heb er echt weinig moeite mee maar zie mezelf niet als gestopt, ik mag zo een peuk opsteken maar doe het niet! Met stappen mag ik het, maar zag dat ik uiteindelijk maar 3 sigaretten mis in mijn pakje haha daarvan heb ik er nog 1 weggegeven dus dat is dan 2 sigaretten in een avond en nacht! Kan ik prima mee leven! Voorheen ging er een pakje doorheen! En door de weeks rook ik dus niet en als we niet stappen in het weekend ook niet.
Pff mensen die een jaar zijn gestopt, daar ben ik wel jaloers op!! Hier pas dag 3 en de hele dag misselijk en duizelig geweest. Niet eens zozeer IK MOET EEN PEUK maar gewoon beroerd voelen hele dag....
MAX66: Volgens mij vole ik me ongeveer hetzelfde... heb je peuken in huis? Dan is de verleiding te groot.... Beter helemaal naar NIETS roken dan ben je sneller van het ontwenningsgevoel af. Denk ik.
Succes iedereen!
amigootje
Geplaatst: 07-01-13 18:59
Ik wil ook stoppen morgen ochtend afspraak bij huisarts, wie weet kan ze me helpen !