Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:06

Veel merken hebben dekens met aparte voetenwarmte. Ik heb een Inventum.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:12

dan zal ik daar eens naar kijken, want ik heb meestal alleen maar koude voeten, de rest is wel warm genoeg

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:33

Ik zet hem aan voordat ik naar bed ga en doe hem eruit als ik in bed stap. Het is schijnbaar heel slecht voor je (schuim) matras als je hem aan laat staan en heb ook meerdere keren gelezen dat het niet zo goed is voor je lijf om hem aan te laten.
Is natuurlijk persoonlijk wat je fijn vindt maar dit werkt voor mij perfect...

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:12

Wederom weer goed geslapen en dit keer zonder een warme elektrische deken.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:18

Pffff gisteren weer te veel gedaan. Ben kapot en heb behoorlijk pijn in mijn nek.

Hebben jullie ook wel als jullie goed gegeten hebben dat je je dan beter gaat voelen?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:31

ik eet eigenlijk maar heel weinig, maar wel meer keren per dag

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:02

jolandje schreef:
ik eet eigenlijk maar heel weinig, maar wel meer keren per dag

Ik wil ook graag minder eten. Maar ach, ieder heeft zo zijn eigen eet manieren.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:06

maar ik moet eigenlijk meer eten haha, als ik te weinig eet, krijg ik last van mijn darmen en zwel ik op, ook ga ik dan vocht vasthouden waardoor ik dikker word/lijk, maar ik heb gewoon niet zoveel zin :o

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:51

cherell0 schreef:
Ik heb het voordeel van fybro ondervonden :D
Heb gisteren een glijer gemaakt met de scooter , maar de kneuzingen etc doen minder pijn als de fybro :+

Ik vind dat je er een positief verhaal van maakt! :D Hoop dat je er snel van hersteld bent :)

Ik heb zelf altijd liever spierpijn (acute pijn) dan last van mijn fybro. Acute pijn is een stuk makkelijker mee om te gaan! :D En het overstemd mijn fybro ook altijd :P

Maar om nou dagelijks met mijn voet tegen de drempel te lopen of mijn kop tegen de muur te slaan, vind ik ook weer zo wat! _O-

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:16

Haha ja dat maakt het niet prettiger nee , al is het goedkoper dan iedere keer schade aan de scooter :+

Ik moet zeggen dat sinds ik fybro heb ik eigenlijk nooit spierpijn meer heb ( alleen soms tijden arbeid , maar herstel binnen enkele min.) en verwondingen helen ook snel . zo is m'n knie, heup en schouder eigenlijk wel over.

Alleen de hoofdpijn .... Daar ben ik sowieso gevoelig voor , die wil dan ook niet weg en lijkt soms juist erger te worden .

Verder weer 2 dagen bij m'n paard geweest , doe het nog wel rustig aan ( alleen haar stal mesten en de basis verzorging en soms het gangpad vegen) normaal deed ik zoveel mogelijk ... Dat maakt het wel moeilijk , ik wil zo veel .

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:20

Hebben jullie ook last van de kou???

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:32

hoi allemaal,

hier ook fibromyalgie. al van af mijn 16de. eigenlijk is het pas net ontdekt omdat ik vaak verhuisd ben en er toen nog weinig over bekend. nu eindelijk medicatie ervoor om beter te kunnen slapen en iets om de scherpte er af te halen met een antidepressiva middel. Moet zeggen nu minder last. dan voorheen.

probeer redelijk te bewegen en mijn manueel therapeut had ik van een auto ongeluk nog contact omdat ik daardoor nog behandelingen voor nodig heb. heb mij hele goede tip gegeven. eerst was ik chagerijnig als wat maar probeer me er steeds meer aan te houden. niet meer dan 2 uur bezig zijn met sport, huishouding en andere intensieve dingen naast mijn werk.

sommige kunnen misschien meer hebben. maar helaas trek mijn lichaam dat niet en moet ik er weken voor boeten.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:12

Deugenietje schreef:
Hebben jullie ook last van de kou???

Ja , heel erg . slaap niet voor niks met thermo deken ;)

Welkom sweetsox :wave:

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:13

zal misschien van de kou komen, maar ik heb een hele slechte dag vandaag, vooral mijn rug en schoudergewrichten doen erg veel pijn :(

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:40

jolandje schreef:
zal misschien van de kou komen, maar ik heb een hele slechte dag vandaag, vooral mijn rug en schoudergewrichten doen erg veel pijn :(

Hier ook en door mijn borderliner ben ik vandaag erg boos op mezelf en weet niet waarom.

Dus lekker dubbel op.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:50

ik ben ook nog adhdér ook zo'n lekkere combi. ik ben nu ook nog grieperig en heb keel en voorholte ontstekingen dus echt prettig voel ik me ook niet. ga zo weer onder de wol.

mijn dagen die ik echt rustig hou gaat het beste. gewoon werken normale niet overvolle dag.
vind het fijn om hier te zijn.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:57

sweetsox schreef:
ik ben ook nog adhdér ook zo'n lekkere combi. ik ben nu ook nog grieperig en heb keel en voorholte ontstekingen dus echt prettig voel ik me ook niet. ga zo weer onder de wol.

mijn dagen die ik echt rustig hou gaat het beste. gewoon werken normale niet overvolle dag.
vind het fijn om hier te zijn.

Hier ook zo'n hyperder de piep dame met pdd-nos erbij.

Maar er valt mee te leven hoor, ligt er aan hoe je er zelf naar kijkt. :o :o

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:06

Hier ook pdd-nos , maar ik heb meer last van de fybro :o
Ook andere valt de pdd-nos niet zo op , ik ben gewoon uniek :+

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:58

hier zelf in huis nog twee aspergers in huis en nog een adhder en ik ben gastouder en er komen dus nog meer kinderen per dag met dit soort beperkingen en laag iq over de vloer. een stempel krijgen is niet erg, lig aan de mensen die er naar kijken. hoe hun er mee omgaan, dat is belangrijk. ik begin de struikelblokken te herkennen en dat mag ook wel een keer.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:11

Ik woon nu op en zorgboerderij. Woon er nu 2 jaar. Na 26 jaar vechten voor jezelf heb ik nu eindelijk rust en de juiste hulp om mijn adhd/pdd-nos/borderliner te accepteren en het gaat met kleine beetjes en begin eindelijk beter in mijn vel te zitten.

Mijn lichamelijk klachten hebben echt mede oorzaak hoe ik me voel.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:22

Dat heeft ook allemaal te maken met elkaar. bij mij is het ook zo omdat ik druk in mijn hoofd ben en veel wil doen en plannen heb. overvraag ik mijn lichaam, dan heb ik steeds meer pijn en door de pijn kan ik niet meer slapen dat is een neerwaarts spiraal. Daar moet je aan ontsnappen daarnaast kon ik ook nog echt depressief worden omdat ik het allemaal niet meer zag zitten en mezelf niks waard vond. en dat allemaal door pijn....alles heeft verband met elkaar, het moeilijke is om uit te zoeken wat de verhoudingen zijn. en waaruit je spiraal uit bestaat.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:22

Klopt helemaal. Ik heb 2 kliniek opnames gehad omdat ik heel erg depressief was.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:42

bij mij bijna een keer. maar heb dat tegen gehouden, had een auto ongeluk gehad, en moest mijn paard en hond verkopen omdat ik ze nooit meer zou kunnen uitlaten en nooit meer paard zou kunnen rijden. verder hebben in die tijd 2 vrienden zelfmoord gepleegd een vriendin overleed en iemand die ook opeens weg viel in nog geen jaar tijd.
maar ja dat had niks met de fimbromyalgie te maken ik denk dat meerdere mensen dat zouden trekken.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:11

Ja ik ken het , hier zit depressie in de fam.
Ook zijn er hier heel veel dingen gebeurt . gelukkig heeft het me uiteindelijk sterker gemaakt en kan er nu beter mee om gaan .

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:04

Tuurlijk word je sterker, nu net mijn moeder overleden en daar heb ik een klap van gekregen zeker om mijn vader zo te zien en te helpen. Te veel gezien kan ik wel zeggen. Zal de laatste momenten en het overlijden nooit uit mijn hoofd kunnen wissen en ook niet dat ik mijn vader steun. En ondertussen druk met werk. Leven gaat gewoon door. Ook als je hele nare dingen mee maak.