Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:10

BOSU ga ik volgende week dinsdag weer doen :j En vrijdag sta ik ingeschreven voor TRX, verder wil ik nog wel eens naar power dumbbell gaan, en squash. Maar het ligt een beetje aan mijn rooster wat ik doe.

En volgende periode wil ik zo'n pilates cursus doen.

Als ik jou denk te herkennen kom ik ook wel even langs ;) Ik ga zondagochtend weer.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:12

Ik train ook bijna nooit op apparaten, alleen mijn rug.

Luca is de nieuwe pony van een vriendin van mij! <3

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:15

Ik doe ook vooral losse gewichten en buikspieren voornamelijk met mn eigen gewicht. Af en toe tussendoor een apparaat zoals de lespress en de leg abducter (correct me if i'm wrong)

Ik las op een eerdere pagina iets voor koolhydraat arm, heb ik ook geprobeerd maar is echt niet grappig! Ik probeer wel te minderen, vooral tijdens avondmaaltijden en dat gaat goed! En dan 1 keer per week zondigen met een frietje ofzo... Das beter vol te houden dan zo min mogelijk koolhydraten, daar werd ik heel erg chagerijnig en energieloos van!

Edit: typo

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:17

Luca is bekend hier :P

Kiki, oh klinkt goed :D TRX heb ik nog nooit gedaan. Wat voor iets is dat eigenlijk? Power Dumbbell is echt nog te zwaar voor mij. Heb het wel eens gedaan, maar toen had ik een week lang spierpijn. Dus lijkt me nie zo verantwoord nu ik al een tijdje niet zo veel gesport heb vanwege gezondheid. Pilates lijkt mij ook erg leuk, maar al die dingen zitten echt snel vol helaas...

Ik heb niks met dieeten waarbij je geen/weinig koolhydraten mag innemen. Ik eet redelijk gezond vind ik zelf, maar heb nog wel eens 'vreetbuien' en momenten waarop ik echt behoefte heb aan suiker :o. Oeps.

wollie2004

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:20

Welke vrouw heeft nooit vreetbuien vraag ik me dan af...

Gisterenavond hadden we visjes uitgelegd en ik wilde daar spinazie bij doen, was al ontdooid en alles en toen keken mn vriend en ik elkaar aan... Toch maar friet? Haha en jawel hoor! Visjes hebben we wel gebakken, af laten koelen en toen aan de katten gegeven :o
Die waren erg blij! :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:23

Ik heb over het algemeen van TRX meer spierpijn dan power dumbbell ;) TRX is met 2 'touwen' waar je oefeningen aan moet doen. *wacht*

http://www.youtube.com/watch?v=3MJUYCwy4-g
Dat is TRX, veel makkelijker dan uitleggen

Mijn maaltijden zijn altijd wel goed, ik wil alleen nog wel eens tussendoor snoepen of 's avonds wat pakken. Koolhydraat arm ga ik ook niet aan beginnen.

Edit; voor pilates zit ik morgen om half 1 dus ook start klaar en hoop dat ik op tijd ben.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:25

Ik heb serieus geen vreetbuien. Daarom baal ik er ook zo van dat ik 10 kilo ben aangekomen in 2 jaar tijd. Ik sport veel, eet gezond en blijf maar aankomen en een dikker lijf krijgen. Zo frustrerend!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:27

Ik ben het laatste jaar bijna 10 kilo aangekomen :\ Kon daarvoor echt altijd alles eten, en ineens niet meer. Heb ook wel veel maagproblemen gehad waardoor ik veel buikpijn had en dan weer heel weinig maar kon eten en dat heb ik de laatste tijd minder, dus daar zal het wel aan liggen.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:28

Hey dat soort ontmoedigende berichten wil ik niet lezen :=
Ik sport ook erg veel en eet redelijk gezond wil echt niet aankomen
Mag hopen dat ik die pech niet heb

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:29

bekend probleem, je stofwisseling wordt gewoon een stuk trager in de loop ter tijd.
Daar doe je niet veel aan...
Maar alles wat er niet in komt, hoeft er ook niet af, dus blijf bewust eten en genoeg bewegen.
Meer als dat kun je er niet aan doen!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:29

Ik ben vorige jaar ook aangekomen maar dat komt omdat 1 te veel zuipte en 2 patat enzo veelste lekker vind en bijna niet sporte

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:34

Ik merk dat sinds ik 2 jaar geleden zo af en aan gedieet heb, dat het moeilijk wordt voor je lichaam om vet te verliezen, met een huidige 'dieet' gaat het erg langzaam maar ik hoop dan ook maar stiekem dat er ook wat aan spieren opgebouwt wordt. In 1 maand tijd ben ik 1,6 kg kwijt, totaal wil ik naar de 60 kg (ben nu 66,3) Vroeger was ik altijd rond de 55 maar ik denk dat dat niet meer haalbaar is. Vetpercentage ligt op 31,1 dus er mag sowieso wat vet af.

Ik merk ook met mijn stressvolle baan dat stress er ook voor zorgt minder makkelijk af te vallen, is bewezen ook. Desondanks laat ik mij niet ontmoedigen en ga hier zeker mee door (met af en toe een snackmomentje)

Die trix training ziet er echt zuper zwaar uit!

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:36

Jeetje wat zijn er ineens veel pagina's bij..
Ik ga zo om 15:00 weer naar de sportschool heerlijk even knallen..
Vanavond weer training dus dan sprintjes trekken :D

ik snoep sowieso bijna niet. eet wel veel fruit ook als tussendoor.
bijna geen chocolade. als ik dat wel eet voel ik mezelf ook heel slecht daarna.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:37

Is ook erg zwaar, maar wel heel leuk :j Het is ook maar een training van een half uur. Je hebt bij ons ook voor gevorderden dat is een uur. Ik ben altijd kapot na een half uur, dus vind dat voorlopig wel even voldoende.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:38

Oh ik ben dus niet de enige met vreetbuien :P :o
Kiki, TRX ziet er zwaaaaar uit!

Ik ben vooral best wat aangekomen toen ik 2x een periode lang niet aan sport kon doen. En afgelopen zomer heb ik ook weinig gesport, dus dat merkte ik ook. Eerst kon ik ook alles eten wat ik maar wilde, nu moet ik echt opletten. Ben nu gelukkig niet meer op mijn zwaarst, maar moet wel redelijk opletten vind ik zelf :P. Ik sport nu voor mijn doen ook weinig, dus dat scheelt ook.

Toushie, succes :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:39

Nicole schreef:
Ik ben vorige jaar ook aangekomen maar dat komt omdat 1 te veel zuipte en 2 patat enzo veelste lekker vind en bijna niet sporte

Dan is het begrijpelijk maar bij mij is er geen verklaring voor. Sportinstructeur vindt het ook heel vreemd en heeft gisteren met voedingsdeskundige gesproken. Ik heb vanavond voor spinnen weer een gesprekje met hem, dan zal ik wel horen wat de voedingsdeskundige zegt. En anders bloedprikken, schildklier testen.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:40

Wat ik me afvroeg: Lassen jullie ook wel eens een rustweekje in? Een van de instructeurs in de sportschool zei dat dat vaak beter was om je spieren kans tot groeien te geven. Dus als het me wat minder uitkomt (zoals vorige week) las ik een rustweekje in...
Gisteren dus weer voor het eerst gesport (en nu spierpijn!!)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:41

Ik ben nu wel op mijn zwaarst en dat wil ik ook niet hoger laten komen :+ Ik zat vaak tussen de 62-65 en zit nu aan de 72, dus een beetje sporten is niet erg :+ Maar ben halverwege januari pas weer echt fanatiek begonnen, daarvoor was het op de fiets een keer naar de paarden en een keertje squash maar meer niet. Ik was aan het hardlopen met mijn moeder maar zij is door een blessure gestopt en ik stopte gewoon met haar mee O:)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:41

Jildau schreef:
Nicole schreef:

Dan is het begrijpelijk maar bij mij is er geen verklaring voor. Sportinstructeur vindt het ook heel vreemd en heeft gisteren met voedingsdeskundige gesproken. Ik heb vanavond voor spinnen weer een gesprekje met hem, dan zal ik wel horen wat de voedingsdeskundige zegt. En anders bloedprikken, schildklier testen.

Ik dacht ook gelijk aan schildklier....
Een vriendin van mij heeft er helemaal geen en die heeft altijd moeite gehad met afvallen, is vrij fors gebouwt, nu na zoveel jaar heeft ze het onder controle en is medicatie ook goed afgestemd! En nu beweegt ze veel, eet ze gezond en ziet ze er super uit!

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:42

ik ben afgelopen jaar ook wat aangekomen..
Loop nu al 12 maanden met een beenblessure. laatste tijd gaat het wat beter en mag ik weer volledig sporten.
maar heb echt 6 maanden niks mogen doen. Dat was absoluut niet grappig.

Ik doe in september wel mee aan de Urbanathlon 2012 :D
eerste keer in nederland en dat word Gaaf...

Wollie , ik las geen rustweek in.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:42

Krachttraining voor vrouwen!
Hier nog een grote fan van krachttraining! :D

Maar dat heb je ook nodig bij zo'n mega gave sport als deze:

Afbeelding

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:43

Wollie; Eigenlijk hoop ik ergens dat het bij mij ook aan zoiets ligt. Is natuurlijk niet leuk maar dan weet ik tenminste waarom het niet lukt. Ik ben nu al 2 jaar boos op mezelf terwijl ik er misschien helemaal niks aan kan doen. Mede ook omdat ik echt áltijd moe ben, elke nacht 10 uur slaap en zo overdag weer een paar uur kan slapen, dacht ik aan een trage schildklier.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:46

Matheno schreef:

[img]http://i36.photobucket.com/albums/e39/Marijkuh/260368_10150240183127712_754407711_7676906_4084014_n.jpg[/mg]

Door deze troela ben ik kracht training en gaan armdrukken :P

Marijke <3

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:47

Jildau schreef:
Wollie; Eigenlijk hoop ik ergens dat het bij mij ook aan zoiets ligt. Is natuurlijk niet leuk maar dan weet ik tenminste waarom het niet lukt. Ik ben nu al 2 jaar boos op mezelf terwijl ik er misschien helemaal niks aan kan doen. Mede ook omdat ik echt áltijd moe ben, elke nacht 10 uur slaap en zo overdag weer een paar uur kan slapen, dacht ik aan een trage schildklier.

Bij zo'n klachten is een doktersbezoek en bloedprikken geen overbodige luxe denk ik!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:48

Nicole schreef:
Matheno schreef:

[img]http://i36.photobucket.com/albums/e39/Marijkuh/260368_10150240183127712_754407711_7676906_4084014_n.jpg[/mg]

Door deze troela ben ik kracht training en gaan armdrukken :P

Marijke <3

Op die foto ziet het er heeeel makkelijk uit! Haha!