ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:13

jesito schreef:
Mindim schreef:
Mensen hebben altijd wat te zeuren, als je geen kind wilt dan zeuren ze, heb je er een dan gaan ze zeuren om een tweede, heb je geen vriend, vragen ze wanneer die komt, heb je een vriend, dan vraagt men wanneer je gaat trouwen. Als je je aldoor druk moet maken om wat een ander vind en om wat ander vind wat je moet doen, dan blijf je bezig.
Ik zeg tegenwoordig gewoon dat het iemands zaak niet is.
Hetzelfde als je kinderen hebt. Bijna alle kinderen hebben de fase dat ze gaan liggen jengelen in een winkel. Laat je ze liggen, dan krijg je verwijtende blikken van mensen die zich daar aan storen, pak je je kind aan, dan krijg je weer van die bemoeials die vinden dat je je kind te hard aan pakt. Je kunt het nooit goed doen.
Ik kan niet een ieder tevreden stellen, dus ik doe fijn wat me zelf goed dunkt, scheelt een hoop een gezeur.

Ik denk ook niet dat het het probleem is als het eens gevraagd wordt maar sommige weten van geen ophouden.
Ik zit zelf in die situatie.
Als ik antwoord geef dan ontken ik en als ik dus niks zeg dan verzwijg ik 8)7
Ik zwijg nu dus gewoon en doe alsof ik het niet hoor, dan moet toch ergens duidelijk zijn dat ik er klaar mee ben.
Stel je eens voor ik ben momenteel bezig om zwanger te raken en het lukt niet en je moet je zo'n gezeik steeds aanhoren, daar wordt je diep treurig van.
Bij een vriendin is het heel erg en iedere keer gaat het hier over, het hele riedeltje komt voorbij: je weet niet wat je mist, het is het mooiste, blabala.............
Ik begin meestal gewoon over iets anders te praten.

Had ik het laatst met mijn moeder over, we zijn het eindelijks eens ergens over eens. Wij vinden het heel brutaal om zulke vragen te stellen. En het is ook nog eens heel vervelend om steeds dezelfde vragen te beantwoorden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:15

Ayasha schreef:
Mindim schreef:
Je kan mensen nou eenmaal niet verbieden kinderen te krijgen. Je kunt niet verplichten dat mensen safe sex hebben. En ja, sommige mensen zouden nou eenmaal beter geen ouders worden. Zelfs over het aanschaffen van een hond wordt je beter ingelicht.

En Esther je noemt me in een pb onvolwassen, kinderachtig en ik mag niet reageren en schande dat ik mezelf volwassen vind, om mijn laatste post. Maar zo is het nu eenmaal. Bijna niemand die besluit een kind te nemen, gaat daar vooraf mee naar zijn huisarts (waarom zou je naar de huisarts gaan, je mankeert immers niets) om te kijken of de huisarts vind dat je het wel aan kan. Nee, een vrouw die natuurlijk zwanger wordt, ziet de vrouw meestal als ze zwanger is. Dat is geen onvolwassen reactie, dat is een feit.

Beperkingen kunnen (1 kind per gezin) dus waarom een verbod dan niet?

Is dat een verwijzing naar de éénkind politiek van china of ben ik mis? :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:17

Mindim schreef:
Je kan mensen nou eenmaal niet verbieden kinderen te krijgen.

Ayasha schreef:

Schandalig dat je dat noemt trouwens. Geen idee zeker wat de gevolgen ervan zijn (selectieve arbortussen, illegale abortussen en veel meisjes die ter adoptie worden weggegeven). Dit omdat meisjes in de Chinese maatschappij veel geld kosten.
Als jouw ouders in China hadden gewoond, was jij er waarschijnlijk niet geweest.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eenkindpolitiek

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:17

Moderatoropmerking:
Bij deze het dringende verzoek de TeM en het al dan niet bespreken van pb's en de inhoud van pb's achterwege te laten. Ik ben er mee bezig, maar als jullie op deze manier doorgaan moet ik straks een groot gedeelte van het topic gaan verwijderen. De berichten hierover die al geplaats zijn, ga ik zo verwijderen.

Verder het verzoek een beetje respectvoller naar elkaar te reageren. De toon van het topic word steeds grimmiger, wat een goede discussie niet ten goed komt.

Vanaf hier dus ontopic en respectvol verder gaan graag.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:25

Babootje schreef:
Mindim schreef:
Je kan mensen nou eenmaal niet verbieden kinderen te krijgen.

Ayasha schreef:

Schandalig dat je dat noemt trouwens. Geen idee zeker wat de gevolgen ervan zijn (selectieve arbortussen, illegale abortussen en veel meisjes die ter adoptie worden weggegeven). Dit omdat meisjes in de Chinese maatschappij veel geld kosten.
Als jouw ouders in China hadden gewoond, was jij er waarschijnlijk niet geweest.

Daarom, die eenkindpolitiek is helemaal geen oplossing geweest tegen overbevolking maar heeft dramàtische gevolgen gehad.Om maar te zwijgen hoeveel kinderen er illegaal geboren zijn, dus gewoon nergens ingeschreven staan, officieel niet bestaan en dus nergens ooit recht op hebben...nee laat maar vlug zijn, een beperking van kinderen per gezin :n .

Babootje

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:29

Gewoon de kinderbijslag afschaffen werkt volgens mij al redelijk.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:43

Of niet. Genoeg mensen die, om het even oneerbiedig te zeggen, redelijk achterlijk en marginaal zijn en vaak een hoop kinderen hebben. Ze zijn bijna letterlijk te dom om na te denken over gevolgen(of om voorbehoedsmiddelen te snappen). Ze leven in het nu en denken verder niet na, ook niet bij afschaffen van een bijslag. Het resultaat zou zijn dat je die kinderen alleen extra straft door ze nog dieper in de armoede en schulden te steken. Daarnaast als ze het niet van hun kinderbijslag kunnen trekken, vinden ze wel een andere geldkraan. Je hebt nog altijd recht op een minimaal inkomen om menswaardig te leven, zeker als het in belang van kinderen is. Dan zou je zeggen, sterilliseren, maar dan zit je natuurlijk weer met en het ethische, en de vraag waar de grens is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:59

Ayasha schreef:
Mindim schreef:
Je kan mensen nou eenmaal niet verbieden kinderen te krijgen. Je kunt niet verplichten dat mensen safe sex hebben. En ja, sommige mensen zouden nou eenmaal beter geen ouders worden. Zelfs over het aanschaffen van een hond wordt je beter ingelicht.

En Esther je noemt me in een pb onvolwassen, kinderachtig en ik mag niet reageren en schande dat ik mezelf volwassen vind, om mijn laatste post. Maar zo is het nu eenmaal. Bijna niemand die besluit een kind te nemen, gaat daar vooraf mee naar zijn huisarts (waarom zou je naar de huisarts gaan, je mankeert immers niets) om te kijken of de huisarts vind dat je het wel aan kan. Nee, een vrouw die natuurlijk zwanger wordt, ziet de vrouw meestal als ze zwanger is. Dat is geen onvolwassen reactie, dat is een feit.

Ik vind het nogal wat wat je daar zegt trouwens. Hoe wil je de regel handhaven? Als ze zwanger zijn, verplicht aborteren en wat als ze het geheim hebben kunnen houden tot 5 maanden, wat dan? Gezonde babies die vermoord worden, omdat de ouders liever bijvoorbeeld een jongetje hebben?

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:04

Het 1 kind politiek is niet het probleem in china.
Wel de idiote gedachte dat een man belangrijker is dan de vrouw.
Dat is waarom het daar zo enorm verkeerd gaat.
Maar als daar niets gedaan was had nu niemand te eten daar.
Dus een goede maatregel op zich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:06

Een maatregel met dat soort gevolgen, vind ik niet echt een goede maatregel.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:16

Dat ligt niet aan de maatregel maar aan de bekrompen gedachte.
Stel je voert zoiets in Nederland in dan krijg je dat niet omdat manen vrouw meer gelijk zijn dan in China.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:19

schrikdraad schreef:
Dat ligt niet aan de maatregel maar aan de bekrompen gedachte.
Stel je voert zoiets in Nederland in dan krijg je dat niet omdat manen vrouw meer gelijk zijn dan in China.

Dat snap ik, maar de uitkomst en het leed veranderd daar niet door. De bekrompen gedachte komt omhoog en wordt ten uitvoer gebracht omdat de maatregel bestaat.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:23

Daar ging het toch helemaal niet over? :o
Het gaat toch over mensen die geen kind willen, en worden overspoelt met gezeur daarover?
Of vergis ik me nu?

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:27

Als ze daar nu hongersnood hadden door de overbevolking omdat de staat geen regel had ingevoert dan ga er maar vanuit dat het leed groter was.
Geen eten plus geboren meisjes ook gedumt omdat het een mond teveel voeden is.
min min situatie.
Nu is er wel eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:32

Hadden ze beter een compleet verbod kunnen opleggen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:39

Ook leuk als je wel een kinderwens hebt.
beter 1 dan geen lijkt me.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:39

Het gaat er niet om dat we mensen van idee om kinderen te nemen af willen brengen. Maar het gaat erom dat men respecteerd dat er mensen zijn die geen kinderen willen. Zonder dat ze zich moeten verdedigen.
China en overbevolking is een hele andere topic.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:03

schrikdraad schreef:
Ook leuk als je wel een kinderwens hebt.
beter 1 dan geen lijkt me.

Uberhaupt welke wens ook van een chinees... de mensenrechten daar worden met de voeten getreden. Ergens nog een geluk voor meisjes daar dat ze niet geboren mogen worden. Zou ik niet eens willen, in zo'n stom land.

Laatst nog die peuter die doodleuk 2x overreden werd, en waar iedereen voorbij liep. wat een volk zeg! Belachelijk!

Maar een kind politiek is hier onzinnig in dit land.
Kinderbijslag afschaffen is humaner. Misschien voorkom je dan ook dat juist bijstandsgezinnen zoveel kinderen krijgen. Want dat zie je dan vaak he.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:24

Kwanyin schreef:
Esther28 schreef:
En hoe had je dat gedacht in praktijk? Mensen kunnen goed toneelspelen hoor.
Ze zullen de test in theorie met vlag en wimpel halen, maar in de praktijk er dan niets van bakken.

plus dat je niet in de toekomst kan kijken.Iemand die nu vol goede bedoelingen en ideeën zit rond opvoeden, moet dat over vijf jaar niet hebben. Wie weet wat voor tegenslagen er plots komen…en waar trek je de grens tussen wat aanvaardbaar opvoeden is en wat niet, dat is ook nog eens heel subjectief.

En het is etisch gezien onmogelijk. Zoiets komt er hier in Nederland nooit doorheen :)

Waar ik wel voor zou zijn, is het steriliseren van mensen als blijkt dat ze geen goede ouder zijn en hun kinderen structureel mishandelen en/of verwaarlozen. Maar ook dat is erg moeilijk denk ik.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:35

In nederland is al snel alles schending van de rechten.
Maar ik vraag me dan wel af waarom de rechten van kinderen wel masaal geschonden kunnen worden.

Ik ben dus ook voor een knoopje bij herhaaldelijke verwaarlosing.

Om terug ontopic te gaan ben ik van mening dat over het niet krijgen van kinderen vaak bewuster wordt nagedacht dan over het wel krijgen.
Dat hoort er zo bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:38

Pletje123 schreef:
En het is etisch gezien onmogelijk. Zoiets komt er hier in Nederland nooit doorheen :)

Zeg nooit nooit met dat stelletje pipo's dat nu in Den Haag zit :+

Censuur op internet, afschaffen van PGB, achterlijke eigen bijdragen voor GGZ.... What's next :+

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:40

Ik ben benieuwd! Gelukkig ben ik tegen die tijd al "uit gekinderd" :')

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:41

schrikdraad schreef:
In nederland is al snel alles schending van de rechten.
Maar ik vraag me dan wel af waarom de rechten van kinderen wel masaal geschonden kunnen worden.

Ha, dat is ook mijn vraag!
Het is duidelijk dat de rechten van kinderen het minst tellen, aangezien die steeds opnieuw door dezelfde mensen geschonden kunnen worden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:15

Kwanyin schreef:
Babootje schreef:

Daarom, die eenkindpolitiek is helemaal geen oplossing geweest tegen overbevolking maar heeft dramàtische gevolgen gehad.Om maar te zwijgen hoeveel kinderen er illegaal geboren zijn, dus gewoon nergens ingeschreven staan, officieel niet bestaan en dus nergens ooit recht op hebben...nee laat maar vlug zijn, een beperking van kinderen per gezin :n .

Als man (op dit moment nog) zonder kinderwens en met de overtuiging dat we met veel te veel zijn, lees ik ook mee in dit topic, maar ik wil nu toch even reageren.
Ja, er zijn allerlei negatieve bij-effecten aan de eenkindpolitiek in China, maar nog steeds heeft deze wel geholpen tegen een flink stukje bevolkingsgroei. Als je dan toch wikipedia als bron opvoert, dan zie je daar staan dat "The population policies implemented in China since 1979 have helped to prevent between 350 and 400 Million more births."
Niet de meest vriendelijke optie, maar wel een enigszins effectieve om de rem op de bevolking te gooien.

@Mindim: Hoe je dat wilt handhaven zonder gezonde kinderen te doden? Heel duidelijk maken dat mensen niet geacht worden meer kinderen te maken, en mensen (verplicht) in het ziekenhuis laten bevallen en ze na de eerste worp naast beschuit met muisjes ook een sterilisatie cadeau geven. Is de eerste keer per ongeluk een tweeling? Dan hebben die mensen er meer dan 1 en kunnen de kinderen elkaar later gezelschap houden, maar zo ontzettend vaak gebeurt dat nou ook weer niet dus zal het gemiddelde aantal kinderen er niet te veel van stijgen.

Geen erg elegante optie en niet een die recht doet aan de persoonlijke integriteit en individuele keuzevrijheid van mensen, dus ik vermoed niet dat het in onze individualistische maatschappij snel werkelijkheid zal worden.
Ben bang dat we daarom allemaal (wereldwijd) voorlopig toch nog even met veel meer mensen zullen komen. Heel veel meer dan de paar miljard (zo'n 5.5 tot 6) ofzo die we nu eigenlijk al te veel hebben. Misschien ook wel eens zoveel, dat er met de beperkte hulpbronnen die we op aarde hebben ook een steeds grotere kans komt op die andere oplossingen van de overbevolking:

Een andere (tijdelijke) optie hebben ze in West-Europa in het begin van de twintigste eeuw ook eens geprobeerd, maar die lijkt zelfs nog een stuk minder menswaardig en met nóg meer negatieve bij-effecten. In de jaren 1914-1918(-1920 als je de Spaanse griep meerekent) is namelijk een goede poging gedaan om een hele generatie jonge mannen kwijt te raken, met alle dramatische gevolgen van dien. Bijkomend nadeel is ook nog eens dat het maar tijdelijk helpt, want dat mensen overal na iedere oorlog beginnen te fokken als konijnen.

Tot zover over kinderen in het algemeen.

Kinderen als individu kunnen namelijk best meevallen, soms. Dat zit namelijk in hun ontwerp ingebakken, en ouders hebben er speciale antennes bijgekregen om dat ook nog eens extra goed op te vangen.
Veel te grote ogen in een veel te groot rond hoofd, een flubbermond die alleen maar geschikt is om te pruttelen vertedering op te wekken bij die 'lieve' eerste lachjes maar toch vooral om veel eten te vragen en verwerken, 'schattige' kleine handjes met vingertjes die geschikt zijn om iedere uitgestoken vinger meteen vast te grijpen om deze nooit meer los te laten. Allemaal bij elkaar heel schattig, vertederend en bij veel mensen instant zorggevoelens opwekkend, en daarom worden er ook nog steeds zo veel van gemaakt.

Als je ze niet zelf hebt, dan kun je op de goede momenten genieten van de kinderen van anderen (best schattig bijvoorbeeld als kinderen van die heerlijk onschuldig-naïeve-nieuwsgierige kinderopmerkingen maken), en op andere momenten (jengelende, krijsende, niet hun zin krijgende kinderen in de supermarkt) genieten van het feit dat je ze gelukkig zelf niet hebt.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:45

Nouks schreef:
Pletje123 schreef:

Zeg nooit nooit met dat stelletje pipo's dat nu in Den Haag zit :+

Censuur op internet, afschaffen van PGB, achterlijke eigen bijdragen voor GGZ.... What's next :+

Misschien een goede rede om geen kinderen te nemen?! :o