Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:16

Hahaha ik bedoelde inderdaad een kurk! :o :D Zal de zwangerschap wel doen! Maar denk dat een kruk meer tegen houd hahaha

pubelia

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:16

xxxmarexxx: Bloedverlies komt vaak voor in de eerste weken van een zwangerschap! Maar hoeft niet altijd iets te zeggen ;)

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:20

nee dat bleek idd. volgens mij moesten ze wel lachen bij de verloskundige ik helemaal bezorgt haha. mijn moeder zei dat het niks was maar ik wou het toch nog extra zeker weten.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:21

xxxmarexxx; waarneer heb je je eerste echo/ controle? Of heb je door dat bloedverlies al een echo gehad?

En het klinkt zo cliche, maar probeer toch al een beetje te genieten hoor!
Tis allemaal superspannend en ik weet nog dat ik bij elk krampje/pijntje in paniek raakte, achteraf heb ik me echt veels te druk gemaakt en dat was zowel voor mij als voor mn vriend niet zo leuk!
Je bent zwanger en dat is al heel mooi toch!!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:24

ik heb mijn eerste controle op 31 okt. dan ben ik 9weken en mijn echo op 15nov. dan ben ik 11 weken.
Mijn moeder zei idd ook dat ik me niet zo druk moet maken. net wat jij zegt elke krampje elk pijntje raak ik in paniek zeker omdat ik de ene dag bijna niks voel en de andere dag best buikpijn heb. maar hoort er allemaal bij zeggen ze. ik probeer me ook wat nugter op te stellen. mocht het mis gaan moet het zo zijn en is het kind waarschijnlijk ook niet in orde geweest.
al is en blijft dat moelijk. ;)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:26

Je slijmvlies word ook meer doorbloed dus dan kan je zo al een bloedinkje te pakken hebben! Moet wel zeggen dat ik dat gelukkig niet heb gehad! Wel veel slijmverlies in het begin, en daar maakte ik me erg druk om! Terwijl dat dat vrij normaal is :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:27

Restless legs...wat doen jullie eraan? Ik word er gek van...vooral als ik probeer te gaan slapen

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:28

haha ja dat ook. Ik heb het geluk dat mijn moeder jaren kraamhulp is geweest dus zij weet het een en ander en heeft zelf 4 kinderen op de wereld gebracht. zij komt ook bij mij de kraamhulp doen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:43

xxxmarexxx schreef:
graag wil ik me ook melden in dit topic. Ik ben nu 6 weken zwanger van mijn eerste. Het is nog allemaal heel erg raar en onwennig. Hopelijk komen we de eerste 3 maanden zonder problemen door ;)

gefeliciteerd!

Zamora schreef:
Ik heb mijn haar ook al aantal keer geverfd sinds ik zwanger ben. Gebruik wel haarverf zonder ammonia etc.
Die nieuwe mousse haarverf is trouwens ideaal als je het zelf doet :o

welk merk is dat?

Thirty schreef:
Kan je moeder niet mee? Of een vriendin?

Mijn man is alleen meegeweest naar de 20 weken echo, voor de rest, alle testen etc heeft hij overgeslagen aangezien het gewoon niet ging ivm werk ook. Altijd iemand anders meegegaan :)

Ik moet elke twee weken en vriendlief kan daardoor ook vaak geen vrij krijgen dus gaat af en toe mee en dan neemt hij een half dagje vrij.

XFiemoX schreef:
@ Carolien1985, Wij hebben gisteravond ook maar lekker onderuit gezakt op de bank tv avondje van gemaakt (had de laptop al bijtijds afgesloten), wijntje erbij heerlijk..

@ Iorrr, Ja onze tuin is inderdaad een hele verandering geworden en het is echt zo ineens zoveel meer aan ruimte. Wel jammer dat de achterbuurvrouw niet mee wilde doen om de coniveren weg te hebben, zij hoefde er niks voor te doen enkel om mee te betalen aan de schutting en dat hebben we voor haar ook nog zo gunstig mogelijk gemaakt ze hoefde maar 100euro te betalen daarvoor. Maar ze vond mij te respectloos en arrogant :o :+ , nou dan niet hoor het is graag of niet we hebben nu de coniveren aan onze kant helemaal kaal laten maken en de schutting er tegen aan (niet helemaal tegen aan, ivm de coniveren niet de schutting weg hoeft te drukken). De coniveren aan haar kant zijn zo dood als wat is niks van over, ach als zij ze zo nog mooi vind alleen als zij ze wel besluit eruit te halen of laten halen dan gaat onze schutting ook mooi nog ietsje naar achteren (ivm de erfgrens).
En wbt het smullen van Jayden dat is elke dag zo ongelooflijk verschillend de ene dag eet meneer als een bouwvakker en dan de volgende dag eet ie amper tot niets hihi...Ach hij groeit en doet het goed wat willen we nog meer.

@ Bo0tjee, :(:) voor jou meid het zit je welliswaar niet echt mee en het is zo enorm jammer hoe je lief doet, zo hoe jij verteld hebt al doet mij hem een beetje overkomen alsof ie alleen maar aan zichzelf denkt ipv aan zijn zwangere lief of notabene zijn kind. Weet je al wat ie het weekend uitgespookt heeft?

@ Askim, Gefeliciteerd meid en nog wel de jackpot lucky you ;) . Gaat alles verder wel goed?

@ LB, Balen idd dat je zit te klooien met je bloedsuikers, en een lief die als ware vast getaped zit aan zijn laptop hihi :D

En idd er zitten nogal wat zwangeren hier op bokt zeg en ook ik ben wel benieuwd naar hoe het met Latna is haar beeb word iig dan op een mooie datum geboren, meld ze het zelf hier of heeft ze iemand achter de hand die het hier komt vertellen?

Volgens mij kennen wij elkaar van het VPTB topic toch?

Ja gaat zeker goed ben het zonnetje van maarn volgens mij een hoop mensen haha
en met jou?

Zamora schreef:
@askim: Dat is wel waar ja dat je gelijk klaar bent :')
Leuk dat je ook hier zit nu trouwens :D

Nu wij weten dat het een meisje wordt krijgen we ook de buggy van mijn schoonzusje en zwager te leen, die is knal roze :D

ooh vet gaaf!!
Vriendinnetje van mij heeft ook zo'n barbieroze haha

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:45

Thirty schreef:
Restless legs...wat doen jullie eraan? Ik word er gek van...vooral als ik probeer te gaan slapen

(Nog) Geen last van... :(:)
Dus geen idee. Naar lijkt me het wel!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:48

Magnesium slikken werkt vrij goed tegen restless legs.

En voorweeën of echte weeën.. dat verschil merk je wel hoor :+ . Voorweeën kunnen best zeer doen (ik heb ze 8 weken gehad) maar wist meteen toen het echt begonnen was. Die pijn is niet te missen! ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 15:49

Ik heb er ook geen last van, die rusteloze benen. Gelukkig...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 15:49

Ninita schreef:

En voorweeën of echte weeën.. dat verschil merk je wel hoor :+ . Voorweeën kunnen best zeer doen (ik heb ze 8 weken gehad) maar wist meteen toen het echt begonnen was. Die pijn is niet te missen! ;)

Daar wordt ik blij van! }:0

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:50

Haha ja face it, je zal er toch echt aan moeten geloven.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 15:51

Neeeeeeeeee!!!!!!!!!! -is in ontkennigsfase!- ^)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:52

Ik wil er ook echt nog niet aan denken maar geloof me.. tegen het einde ben je het zó zat allemaal dat je graag wilt bevallen (totdat het echt begint, dan wil je niet meer :D ).

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:53

Restless legs; vreselijk, ik heb dat dus altijd al, en nu met mn zwangerschap nog meer dan normaal en ook overdag :s

Ach ja, ik ben het gewend :)

Als het hier echt heel erg is ga ik onder de douche staan en dan met massage straal een wisseldouche op de benen. Gaf mij wel iets verbetering

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:53

restless legs: verschrikkelijk! Ik probeer even wat te wandelen. Of schop als een wilde, haha. Spieren aanspannen.... maar het lijkt erger te worden wanneer ik er op let. Dus ik probeer bewust te ontspannen, de spanning af te vloeien... vervelende kwaal hoor!

Ik ben nu 33 weken zwanger van #3. Misselijkheid is weer teruggekomen, en verder heb ik tijdens de zwangerschappen echt alle kwaaltjes wel langs zien komen. Incl. flinke bekkeninstabiliteit. Allemaal niet prettig, maar reden te meer om jezelf te verwennen en het rustig aan te doen!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 15:54

Ik had telkens kramp in m'n kuiten. Stuk zeep in bed gelegd en sindsdien geen kramp meer :D

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:55

Ninita schreef:
(totdat het echt begint, dan wil je niet meer :D ).

... en dan kun je niet meer terug.... :(:)

Maar het vooruitzicht om weer op te bouwen na maanden van vermoeidheid en kwaaltjes vond ik steeds reden genoeg om die bevalling gewoon maar effe te doen ;)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:56

Stuk zeep, nog nooit van gehoord!

Ik heb bijna een jaar lang last van restlesslegs gehad door medicatie! Dus brrr, ben blij dat ik er nu geen last van heb!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 15:58

Ooit van m'n oma gehoord. Daarvan hadden meerdere kennissen veel kramp en hadden een stuk zeep in bed gelegd en nooit meer kramp. En er is toen bij iemand zeep uit bed gevallen en toen had ze weer kramp. Terug gelegd en weer nooit kramp. Apart he.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:59

Inderdaad erg apart!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:59

phoe wat gaat het weer hard zeg!

XFiemoX mooie fotos! nu wil ik nog meer bevallen haha!

xxxmarexxx spannende tijd is dit! gefeliciteerd hoop dat de tijd naar de echo snel gaat en alles goed is!

ik heb gelukkig (nog) geen restless legs! dus zou niet weten wat helpt!

ik zat mij net te bedenken dat ik zoooo blij ben dat we geen olifantendracht hebben :+

heb net de proefdruk van ons kaartje gehaalt en ben helemaal blij met het reseltaat *\o/* helemaal zoals ik het wou!!! :j

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:00

Yel schreef:
Restless legs; vreselijk, ik heb dat dus altijd al, en nu met mn zwangerschap nog meer dan normaal en ook overdag :s

Ach ja, ik ben het gewend :)

Als het hier echt heel erg is ga ik onder de douche staan en dan met massage straal een wisseldouche op de benen. Gaf mij wel iets verbetering

Word je daar niet gillend gek van? Ik kan dat uurtje per dag al niet uitstaan (vanaf het moment dat ik in bed lig- en het moment dat ik in slaap val).
Denk dat ik het nog erger vind dan de misselijkheid en alle andere kwaaltjes :7

Hoe zit dat met dat stuk zeep? Ben heeel benieuwd hoe dat werkt :D
Oh lees net de update. Wat apart, wel een goeie tip!

@[***]: sterkte, je bent er bijna :j

Ninita schreef:

En bedankt he :D

Mag je gewoon magnesium slikken of moet ik dat eerst even navragen? Hoe lang duurt dat voordat het werkt? Als het enkele weken duurt voordat het zin heeft, heeft t voor mij geen zin meer :+