Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 14:42

Nog steeds weinig verandering. Ik ben nog steeds bereid om draagmoeder te zijn voor de jongens.
Ik vind het wel nog steeds een eng idee, ik ga mij zeker hechten aan dit kindje, sterker nog, het zou ongeond zijn als een draagmoeder (ik dus!!) dat niet zou doen. Maar in hoeverre word dat toegestaan door de wensouders? Kom je daar tegen die tijd uit, zit je daarover echt op 1 lijn en is er ruimte voor de gevoelens die vrij komen... Naar mijn idee is dat niet iets dat je met zekerheid van te voren kan afspreken, je kunt niet besluiten of vastleggen wat voor gevoelens er in je vrij komen in zo een situatie. Het kindje is niet van en voor ons, maar voor onze jongens. Toch zal ik me bijzonder verbonden voelen met dat kleine wezentje en hoe je daar vorm aan moet geven...?

pmarena

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:22

"Gewoon" als een soort tante denk ik :)

Die kunnen het kind van hun zus vaak ook wel opvreten , zien het ook als een deel van henzelf...maar beseffen wel dat het niet HUN kindje is.

Een tante past ook wel eens op , geeft het kind wel eens een cadeautje , knuffelt en speelt er mee , heeft hele sterke gevoelens en zou het kind misschien ook ZO mee naar huis willen nemen....maar het is niet van haar :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:59

Of nog beter: suikertante. Voordeel is wel dat je straks het kindje lekker kan verwennen zonder dat jij daar gelijk weer de gevolgen van merkt want tegen die tijd is ukkie alweer terug bij zijn/haar pappies ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 17:09

Ja een tante, dat zowiezo :j Maar in welke vorm en hoe dat aan zou voelen dan... Dat is niet te bedenken :)

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:44

Hoe gaat t nu met jullie?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 21:27

Goed hoor!! Alles nog even op een laag pitje. Ik heb ook inmiddels een maand of 5 blijvende rugpijn, dat zijn we aan het uitzoeken. Het is dus voorlopig nog allemaal langzaam aan, nog niks in de planning..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:13

Wat begon als een informatief, mening vormend topic, ontplooide zich in realiteit. Tenminste, dat dacht ik.. Ik heb hard gewerkt naar een goede basis om dit traject
met z'n vieren aan te kunnen gaan. Het gaat echter toch allemaal een beetje anders lopen. Vooralsnog hebben de jongens afgezien van DMS, gelukkig is er een
andere optie beschikbaar waar we hopelijk in de toekomst meer over te horen krijgen.

Het voelt heel raar, altijd als ik nadacht over de toekomst dan hield ik rekening met een eventuele zwangerschap, in dat opzicht houdt het je toch wel bezig, terwijl ik het
verder helemaal los had gelaten tot het moment daar was dat we er allemaal klaar voor waren. Ik ben benieuwd wat de toekomst zal gaan brengen, hopelijk een gezond
kindje dat in liefde is gedragen en 2 overgelukkige vaders <3 .

Allemaal bedankt voor het lezen, het volgen en het delen van jullie mening!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:22

Nu ben ik wel heel benieuwd naar de andere optie?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:23

Andere optie...ik neem aan adoptie ? Wel spannend, een andere optie +:)+

Of geven jullie er 1 van jezelf weg die de laatste tijd wat vervelend is geweest :')

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:24

Ik ben ook heeeeeeeeeel benieuwd... Adoptie hebben ze al een keer gepasseerd, ik denk niet dat ze dara nog op terug komen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:25

Hahaha neeeeee zeg := eentje weg geven..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:27

Nouja, verkopen dan, is wat lucratiever misschien, daar heb je een punt :P

Maar welke opties zijn er nog meer dan :?

Twee mannen die een "eigen" kind willen zitten toch vast aan adoptie, of een draagmoeder...?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:36

Ja dat lijkt mij ook.. Ik weet het niet en ze willen het pas vertellen als er iets definitief is. Dit traject hebben ze namelijk wel al gedeeld en vervolgens bleef iedereen ze vragen hoe het ervoor stond. Dat lijkt me erg vervelend zolang er nog niks te melden is, word je keer op keer gewezen op het feit dat je nog steeds met lege handen staat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:41

Ja daar hebben ze gelijk in, niks zo vervelend als mensen die maar blijven vragen hoe het staat....terwijl je dat zelf ook graag wilt weten. Zijn ze echt homo-homo of hebben ze wellicht een leuke vrouw op het oog en wordt het duo een trio...? Dat kan ook nog, leuk joh, kind met 2 vaders en 1 moeder, dan heeft er altijd wel IEMAND tijd voor je :P

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:43

Haha, ze zijn 100% homo ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:44

Nou dan ben ik erg benieuwd naar hun (legale :P ) oplossing :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:48

Me 2!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:54

haha pmarena :') daar zou ik toch echt niet aan moeten denken ook hoor haha
ik ben benieuwd wat voor creatieve oplossing ze hebben bedacht, misschien ook wat voor ons :Y)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:56

Draagmoederschap is voor jullie geen optie?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:58

Nee (nog niet?), zou niet weten wie we dat moeten vragen....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:59

Oh het zal je verbazen als jullie je wens kenbaar maken dan stappen er in sommige situaties vanzelf wel vrouwen naar voren. Je hebt er maar 1 nodig ;)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:06

Ook ik ben erg benieuwd naar hun alternatief.

@Snowdon: Ik denk dat het je zal verbazen hoeveel vrouwen bereid zijn dit toch in overweging te nemen. Misschien dat ze met stomheid zijn geslagen om het ze direct te vragen, maar indien bekent in jullie omgeving is de kans denk ik vrij groot dat iemand er overna gaat denken en wellicht overstag gaat...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:19

Er zijn zoveel risico's tijdens de zwangerschap en bevalling.... de kans dat het kindje gezond is, is groot, máár wat als het kindje grote problemen heeft.....?????
Bijv vroeggeboorte voor de 30 weken, down syndroom in een ernstige vorm, dubbele hazelip, open ruggetje etc etc....
Ik vraag me af of je je dan net zo gebonden voelt aan je "DNA-kindje" als een moeder die het kindje heeft gedragen en vol zit met hormonen...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:28

superwoman ik heb wel gehoord van draagmoeders en wensouders die daarover 'onenigheid' hadden, als je bij een echo achter komt dat er iets niet goed zit en dat de één abortus wil en de ander niet. Dat lijkt me heel lastig daarom zou ik het zelf nooit doen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 13:05

Alles moet vooraf tot in de puntjes besproken zijn, ook deze onderwerpen.