Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:04

Nou en bedankt, ik ben dus een bepaald type mens, en met mij nog anderen.
Kan je misschien uitleggen wat je daarmee bedoelt?
Want volgens mij ben ik het type mens dat niet oordeelt over TS, niet over haar aborteren en niet over hoe ze er over spreekt.

Edit: dat heb je net dus gedaan, dank je

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:06

toch handig die edit knop :P

(Edit,
Geen dank trouwens)
Laatst bijgewerkt door Zack op 17-06-11 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:07

Kleine toevoeging die ik deed Zack (dat TS geen respect voor haarzelf heeft), niets weggehaald, en omdat ik via m'n tel bok, gaat het wat trager.

Oh, hier ook een edit: ging niet over mijn post geloof ik! :) en idd, ook ik vatte het negatief op ;-)
Zo zie je hoe lastig het kan zijn de intonatie niet te horen!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:13

IMJ schreef:
Kleine toevoeging die ik deed Zack (dat TS geen respect voor haarzelf heeft), niets weggehaald, en omdat ik via m'n tel bok, gaat het wat trager.

Dank, had m niet gezien. (en ik ben voor de verandering eens op de laptop..)

Ik vind (idd ik vind, is dus geen feit) dat iemand die daar zo over makkelijk en lachoniek over praat niet zo heel veel zelfrespect heeft OF ze heeft (nog) geen besef van wat er eigenlijk allemaal gebeurd is.

Ik zeg niet dat ze zwaar depri moet worden, of moet janken of whatever in die richting.
Maar er een beetje serieus over praten zou geen crime zijn ipv alles weg lachen (overigens niet alleen de TS hoor, sommige opmerkingen tussendoor hier viel mn kaak ook zowat op het bureaublad)

Nogmaals, ik keur haar keuze niet af!
Alleen de manier hoe ze het hier neerzet vind ik niet netjes.

Collie2008

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:14

Tsjah ik ben misschien harteloos hoor, maar ik zie een vroegtijdige abortus ook alleen maar als een ingreep en niet meer dan dat?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:15

Colway schreef:
Tsjah ik ben misschien harteloos hoor, maar ik zie een vroegtijdige abortus ook alleen maar als een ingreep en niet meer dan dat?

Dan komen we op de volgende discussie, wat is vroegtijdig? :D
(maar die discussie ga ik niet voeren hoor :P )

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:19

Tsjah da's verschillend per persoon denk ik, ikzelf zou geen kind van 5mnd kunnen laten weghalen, maar van 2 mnd wel (denk ik)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:20

Abortus mag met 5 maanden ook niet hoor...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:21

tot 22/23 weken toch? (met medische indicatie dan)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:23

Ja, tot 24 zelfs dacht ik. Gaat mij ook wat ver aangezien er kindjes met 25 weken geboren wordden (die overigens behoorlijk wat schade kunnen overhouden aan hun vroeggeboorte maar dat ter zijde).

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:24

Ja bij medische indicatie inderdaad wel, maar heb het hier over een gewone zwagerschap.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:29

Voor mensen die zeggen dat bij 7 weken het kindje nog niets voorsteld, wil ik ze toch even uit hun droom helpen. Met 7 weken klopt het hartje van het kindje al. Het is dan welliswaar 1 cm, maar het hartje klopt toch.

Vond het jammer dat je er zo luchtig over praatte in je OP. Als je seks hebt, moet je ook de consequenties ervan zien. Wel goed dat je direct een spiraal laat plaatsen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:32

Ts heeft de consequenties van haar vrijpartij gedragen.
Alleen.....niet door middel van haar zwangerschap uit te dragen maar door zichzelf te laten aborteren.
Het is niet zo, als je door onveilige geslachtsgemeenschap bevrucht raakt, ook verplicht bent om je zwangerschap uit te dragen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:34

Vind ik persoonlijk wel de makkelijkste manier. Als je geen kinderen wilt, doe je er alles aan om deze niet te krijgen. Pillen vergeten is niet een manier om zwangerschap te voorkomen.

Maar wat als het weer gebeurd? Gewoon nog een keertje abortus plegen?
Misschien kun je wel een strippenkaart aanvragen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:35

Ragebol1977 schreef:
Alleen.....niet door middel van haar zwangerschap uit te dragen maar door zichzelf te laten aborteren.
Het is niet zo, als je door onveilige geslachtsgemeenschap bevrucht raakt, ook verplicht bent om je zwangerschap uit te dragen.

Inderdaad

En dat met 7wkn een hartje klopt dat zal vast, ik zie het dan nog niet als kindje, maar als een klompje cellen bij elkaar, een kind in wording weliswaar, maar goed

Citaat:
Vind ik persoonlijk wel de makkelijkste manier. Als je geen kinderen wilt, doe je er alles aan om deze niet te krijgen. Pillen vergeten is niet een manier om zwangerschap te voorkomen.

En wat is alles eraan doen dan? Is vergeten/vergissen niet menselijk? Dus als je een keer iets vergeet ben je een gemakkelijk persoon en heb je er niet alles aan gedaan? Vergeet jij nooit wat? maak jij nooit eens een misser?

En wat een flauwe opmerking van die strippenkaart zeg *gaap*

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:37

Misschien wel, maar het is makkelijk oordelen als je zelf niet de schoenen van TS loopt.
Je kan iemand niet verplichten om een kinderwens te hebben. Sommige mensen huiveren daar van, ze willen gewoon geen kinderen maar wel sex.
Nou en dat mag in Nederland.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:45

Als je weet dat je je pil niet goed genomen hebt en je hebt seks, kun je altijd nog gaan voor een MAP.
Er zijn genoeg middelen die het kunnen voorkomen. Ik zeg niet dat je mensen kunt verplichten om een kinderwens te hebben, maar wel dat er genoeg methoden zijn het te voorkomen.
Wil je absoluut geen kinderen, dan lijkt mij het toch dat je er alle mogelijke dingen gebruikt om het te voorkomen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:06

Poeltje schreef:
Als je weet dat je je pil niet goed genomen hebt en je hebt seks, kun je altijd nog gaan voor een MAP.
Er zijn genoeg middelen die het kunnen voorkomen. Ik zeg niet dat je mensen kunt verplichten om een kinderwens te hebben, maar wel dat er genoeg methoden zijn het te voorkomen.
Wil je absoluut geen kinderen, dan lijkt mij het toch dat je er alle mogelijke dingen gebruikt om het te voorkomen.

weljaa we nemen een Morning after pilletje, want dat is ook heel goed voor je hormoonspiegel. Als je dat iedere keer doet dat je een Pil vergeet ben je ook niet goed bezig mijn inziens. Eigenlijk een vroege abortus hea..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:27

Zack schreef:
Dus ja "Het type mens" dus.

Dat zal inderdaad een kwestie van 'type mens' zijn; het type dat graag kinderen wilt, het type mens dat het niet weet en het type dat geen kinderen wil.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:35

Poeltje schreef:

Makkelijk?
Denk dat jij er nu nog makkelijker over praat dan TS...
De abortus zelf vond ze niet makkelijk.. de opluchting achteraf-> die is groot ja!

Ben jij altijd zo sarcastisch?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:09

Ragebol1977 schreef:
Alleen.....niet door middel van haar zwangerschap uit te dragen maar door zichzelf te laten aborteren.Het is niet zo, als je door onveilige geslachtsgemeenschap bevrucht raakt, ook verplicht bent om je zwangerschap uit te dragen.

_O- _O- _O-

ontopic;
Ik blijf me verbazen over sommige mensen hier, wat een tunnelvisie!!! en dan oordelen dat de TS niet empathisch is?????
"eigen schuld dikke bult" "ze moet de gevolgen maar dragen" ???
mensen waar slaat dit op????
zo hard oordelen!
zelf wanneer het echt haar eigen domme schuld zou zijn(wat ik niet zo zie maar bon), moeten er dan 2mensen daarvoor levenslang boeten?? voor een dom foutje??
gruwelijke manier van denken vind ik dat bah %)
DAT is hard, kortzichtig en niet empatisch :r

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:16

Heino schreef:
Sees schreef:
Onrespectvol tegenover wie?

Sees, waarom blijf jij er nog steeds over door gaan? Let's agree to disagree? (alle kanten op)

Eh...omdat nieuwe mensen het steeds blijven aanhalen. En omdat dit al 33 pagina's lang HET discussiepunt is :)*

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:17

SassieSjaak schreef:
IMJ schreef:
Zoals ik al zei, naar wat ik hier las: een overtijdbehandeling. Dit is dus niet zo?
Schrijf verder niets over een kloppend hartje toch?
TS beschrijft haar opluchting. Is dit dan echt zo kwalijk?

Natuurlijk niet, maar ik wil dr alleen mee zeggen dat er wel een kloppend hartje in zit!
En niet dat het alleen maar een klompje cellen is!

TS ik ben trots op je dat je zo je hart kan luchten maar wat de meeste ook zeggen! Dr zit ook een andere kant aan!

Voor de één is het een klompje cellen of het hart nou klopt of niet en voor de ander is het al een kind...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:19

@Sees: maar we hadden ook al ontdekt dat er wat dat betreft zo veel verschillende meningen zijn, die toch nooit bij elkaar zullen komen :) Dan denk ik: laat het rusten en agree to disagree.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:19

Zack schreef:
Sees schreef:
Onrespectvol tegenover wie?

Tegen over iedereen....?

Ik heb er anders geen last van en een heel groot aantal mensen blijkt wel weer uit dit topic dus waarom zou TS zich daar iets van aan moeten trekken? Had gekund, hoeft niet...