Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saayer

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:57

In het begin had ik echt onwijs spierpijn!
Ik moet eigenlijk ook lopen vandaag.. heb vrijdag voor het laatst gelopen, maar heb zooo geen zin! Vannacht maar 3 uurtjes geslapen, en hele dag gewerkt + hoofdpijn dus geen zin..

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:53

Ik ben ook weer terug van mijn rondje. Vorige week weer bij paard in de buurt in t weiland gerend en dan valt vandaag op t asfalt wel weer even tegen! Merk toch erg verschil, op t gras is veel lekkerder, heb nu weer beetje knie au. Niet echt pijn, meer soort spierpijn en als ik door mn knieen ga voel ik het. Heb er nu biofreeze op gesmeerd en dat voelt wel lekker. Heb het ook op mijn rug gesmeerd omdat ik daar last van heb (komt niet door het rennen al langer last van) maar dat braaandddd :P

Saayer: Nog gegaan? Soms kan het juist wel even lekker zijn :)

Saayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:13

nee ben niet gegaan := had er de kracht niet voor!
ga morgen wel, ben ik toch lekker vroeg vrij, en geen werk! Dus lekker rondje bij t paard doen :j
misschien dat ik hem wel mee neem, heeft iemand hier dat wel eens gedaan?

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:56

Oh kijk, dat is een heel goed alternatief toch :P

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:56

Saayer schreef:
nee ben niet gegaan := had er de kracht niet voor!
ga morgen wel, ben ik toch lekker vroeg vrij, en geen werk! Dus lekker rondje bij t paard doen :j
misschien dat ik hem wel mee neem, heeft iemand hier dat wel eens gedaan?

Ik kom ook even binnenvallen, ik neem ook wel eens het paard/shetlander mee! :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:11

Sorry, heb alles bijgelezen, maar kan me de helft niet meer herinneren!
Ik heb nog nooit last van problemen met runtastic gehad, vind het echt een top app! Heb wel met de gratis versie 1x gehad dat ik pas halverwege de gps werkend kreeg, maar sinds ik de volledige app heb, heb ik echt nergens last van..

Ik zit nu alweer 2 weken thuis, sinds dit weekend eindelijk verbetering in mijn enkel *\o/* . Zit nog steeds ingetaped, maar sinds het weekend kan ik er gelukkig weer normaal op lopen, zonder te hinken. Toch waarschijnlijk gewoon een kneuzing gehad ofzo, ik weet het niet. Donderdagochtend terug naar de huisarts, is kijken wat hij zegt. Hoop dat ik snel weer kan beginnen. Moet dan nog maar kijken waar ik ga beginnen, ga echt niet met les 1 beginnen :') .

Ik nam op mijn oude stal weleens mijn paard mee met hardlopen, ging prima. Nu eigenlijk niet meer, ik ren nu op het duinpad en daar mogen geen paarden komen en als ik hem wil meenemen zit ik in een hele saaie wijk, waar ik ook niet zoveel zin in heb :).

Ann: Biofreeze branden? Heb ik nog nooit last van gehad? Beetje teveel gesmeerd oid?

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:03

jeeeej ik heb mijn sportbh's binnengekregen! :D
heb er niet heel veel verstand van, maar naar mijn weten zit die wel goed :)
voor de mensen die geinteresseerd zijn, ik heb deze gehaald in het wit en in het zwart:
http://www.kiesdejuistesportbh.nl/index ... ction-free
voor de mensen die ook een sportbh gaan halen, deze site kan ik jullie wel aanbevelen!
gratis verzending, gratis ruilen en het komt heel snel in de bus! :D

Nu ga ik het meteen uitproberen! even nog de ipod opladen en dan op naar les 10! woehoeee

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:09

Ik kan mensen ABSOLUUT afraden te bestellen op die site. Madame heeft al 2 jaar € 50 van me die ze zelfs na een deurwaarder weigert terug te betalen. € 50 kwijt en geen sportbh rijker. Nee verschrikkelijk mens die Anita. Zolang je BH's in één keer goed passen kom je goed weg, maar oh wee als je commentaar hebt of wil ruilen.. nou dan berg je maar.

Overigens ben ik niet de enige. Een keer zoeken op Bokt of een keertje Googelen zegt genoeg :j

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:50

Oeh Chelss zo te lezen heb je geluk gehad!
Vinden jullie het oke trouwens dat ik hier mee klets? :))

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:51

Klets maar mee hoor! :))
Heb net weer lekker gelopen, maar kwam halverwege een wel érrug stijle berg tegen, dat word spierpijn ben ik bang. :=

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:01

Hahaha, aii Vera. Maar misschien valt het wel mee!

Ik ben morgen weer aan de beurt, les 2.. ik ben benieuwd. :P Wordt wel nog eerder opstaan, heb college om 11 uur dus ga er maar om 9 uur uit denk ik, kan ik om 10 uur lopen, half 11 klaar, douchen en naar college. Nu hopen dat ik me bed uit kan komen. :P

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:22

Haha pijn is fijn Vera :))

Ik ben vanmorgen geweest, 10-12 gelopen met 2 minuutjes pauze. Maar pff viel best tegen, de laatste 2 minuten hield ik niet meer vol!

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:53

Ik ben net weer wezen hardlopen, rond 10en ongeveer.
Ik had 7 x 2 minuten lopen met 2 minuten wandelpauze.
Het viel mij op dat me buik heel koud is me rug heel warm en me heupen koud en daar tussen in weer warm...
Is dit normaal?

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 00:15

Ik ben ook begonnen met hardlopen! Ik probeer iedere avond en ik doe een rondje van 15-20 minuten ongeveer. Tussendoor stap ik zo en dan.
Ik merk wel dat ik veel last krijg van mijn enkels..
Mijn enkels zijn altijd al wat zwak geweest, verzwik snel enzo. Ik loop denk ik ook te weinig verend, misschien toch maar eens naar goeie loopschoenen gaan kijken :)

Ik heb trouwens ook een sportbh van de site 'kiesdejuistesportbh'
Inderdaad toplevering en je kunt altijd ruilen!

Edit: zie nu dat niet iedereen goede ervaringen heeft met de site. Ik had in ieder geval wel geluk :)

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:03

hallo :)
ik wil ook beginnen met hardlopen, iedere keer begin ik eraan ( kan hooguit 5 minuten achter elkaar lopen)
maar de dagen ernaar kan ik niet lopen van de spierpijn in me knieen, ( zwakker knieen) iemand enige idee hoe ik dit moet aanpakken ?

Saayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:38

_RMHorse_ schreef:
Ik ben net weer wezen hardlopen, rond 10en ongeveer.
Ik had 7 x 2 minuten lopen met 2 minuten wandelpauze.
Het viel mij op dat me buik heel koud is me rug heel warm en me heupen koud en daar tussen in weer warm...
Is dit normaal?

Haha ik heb ook zoiets, mijn buik is onderop koud en daarboven weer warm, heupen zijn koud (misschien door t vet ofzo := ) benen zijn zelfs ook koud behalve mijn kuiten.. rug is vaak ook koud!
Weet niet wat het is, misschien van het zweten ofzo?

_Mellanie schreef:
ik wil ook beginnen met hardlopen, iedere keer begin ik eraan ( kan hooguit 5 minuten achter elkaar lopen)
maar de dagen ernaar kan ik niet lopen van de spierpijn in me knieen, ( zwakker knieen) iemand enige idee hoe ik dit moet aanpakken ?

gewoon rustig aan beginnen, heb je een goed hardloopschema? die bij het begin begint? En goede schoenen zijn ook belangrijk! Ik heb zelf ook last van mijn benen als ik op asvalt loopt, dus probeer het anders eens in het bos, of andersom natuurlijk. De spierpijn gaat vanzelf weg naarmate je meer gaat lopen :j heb zelf ook erg veel last gehad van de spierpijn, dat ik mijn bed zo wat niet uit kon komen haha
Succes!

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:20

Suzanne_J schreef:
Ik ben ook begonnen met hardlopen! Ik probeer iedere avond en ik doe een rondje van 15-20 minuten ongeveer. Tussendoor stap ik zo en dan.
Ik merk wel dat ik veel last krijg van mijn enkels..
Mijn enkels zijn altijd al wat zwak geweest, verzwik snel enzo. Ik loop denk ik ook te weinig verend, misschien toch maar eens naar goeie loopschoenen gaan kijken :)

Ik heb trouwens ook een sportbh van de site 'kiesdejuistesportbh'
Inderdaad toplevering en je kunt altijd ruilen!

Edit: zie nu dat niet iedereen goede ervaringen heeft met de site. Ik had in ieder geval wel geluk :)

Het is sowieso beter om niet iedere dag te gaan, maar beter 1 dag rust tussen door zodat je spieren en gewrichten kunnen herstellen.
Misschien dat je daarom veel last van je enkels hebt? Hoeft niet hoor, maar zou wel kunnen.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:41

Saayer schreef:
_Mellanie schreef:

gewoon rustig aan beginnen, heb je een goed hardloopschema? die bij het begin begint? En goede schoenen zijn ook belangrijk! Ik heb zelf ook last van mijn benen als ik op asvalt loopt, dus probeer het anders eens in het bos, of andersom natuurlijk. De spierpijn gaat vanzelf weg naarmate je meer gaat lopen :j heb zelf ook erg veel last gehad van de spierpijn, dat ik mijn bed zo wat niet uit kon komen haha
Succes!

dankje voor de tip, ik heb goede schoenen maar daar kan het inderdaad aanliggen dat ik in het bos moet gaan hardlopen inplaats van asfalt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:55

En niet te hard lopen. Ik heb ook last van mijn knieen en ik ben daarvoor bij de fysio. Die zegt: niet te hard lopen.

Maar ik voel me zo nutteloos bij een sukkeldrafje.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:02

Mellanie, niet de eerste keer 5 min lopen :n Echt beginnen met 1 min lopen, 2 min wandelen en dat een stuk of 8 keer achter elkaar.

Dan 1 dag rust en dan 4 blokjes van 1 m lopen - 2 m lopen met daartussen 2 wandelen.

Bij Dutchrunners www.dutchrunners.nl/vgz is er een schema voor je mp3 speler of foon te downloaden gratis. Duurt 6 weken, 3x per week lopen en dan loop je na 6 weken 30 min achter elkaar.

Je kunt beter heeeeeeel rustig beginnen met 1 min lopen en dat langzaam uitbouwen dan direct 5 min te lopen en een week geen stap verzetten. Dan blijf je bezig met opbouwen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:46

ben vandaag voor de 1ste keer gaan hardlopen, gewoon les 1 van een of ander hardloopschema, 5x1 min hardlopen en 5x2 min wandelen.
Dit viel me gelukkig wel mee :+

Vrijdag weer een rondje doen, was samen met mijn zusje samen en was voor ons alle2 de 1ste keer.

Heb ff research gedaan op internet en kwam uit bij Wilma Running oid in Sittard voor schoenen.
Heeft iemand daar ervaring mee of andere goede ervaringen ergens in Zuid-limburg.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:11

hetbommeke schreef:
Mellanie, niet de eerste keer 5 min lopen :n Echt beginnen met 1 min lopen, 2 min wandelen en dat een stuk of 8 keer achter elkaar.

Dan 1 dag rust en dan 4 blokjes van 1 m lopen - 2 m lopen met daartussen 2 wandelen.

Bij Dutchrunners http://www.dutchrunners.nl/vgz is er een schema voor je mp3 speler of foon te downloaden gratis. Duurt 6 weken, 3x per week lopen en dan loop je na 6 weken 30 min achter elkaar.

Je kunt beter heeeeeeel rustig beginnen met 1 min lopen en dat langzaam uitbouwen dan direct 5 min te lopen en een week geen stap verzetten. Dan blijf je bezig met opbouwen.

dankje wel voor de tip :j

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:13

Ik meld me ook even, tjonge, wat gaan jullie hard! Heb wel bijgelezen, maar ben de helft weer vergeten.

Een boel nieuwe lopers! Welkom :)
Iemand vroeg waar het op sloeg dat een goede (video)analyse belangrijk was. Even googlen, er is genoeg informatie te vinden over de hoe en de waarom. Ook in het topic staat genoeg.

Zaterdag voor het laatst gelopen. Tijd te weinig! Wel een hele lekkere ochtend gehad zaterdag. Half 10 begonnen en we waren (met de groep) half 12 weer terug. Onderweg op een terrasje een kopje thee/koffie/water gedronken. Gezellig met z'n allen!

Weet iemand hier toevallig je met aerobicschoenen een gymzaal in mag? zo'n zaal met een gietvloer, met al die strepen zegmaar.. Niet een houtenvloer zoals de meeste aerobiczalen.

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:24

Hallo

Ik kom ook even binnenvallen :D
Ben nu ook redelijk fanatiek aan het hardlopen, doe nu 35 min 2x in de week en langzaam verder.
Hoe vaak rennen jullie eigenlijk, zat te denken dat 3x misschien wat beter is? Weet trouwens iemand ook een app die het aantal km bij houdt? :)

Groetjes!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:25

Les 2 met Evy zit erop. En hij ging lekker. ^^ Nog één keertje deze week en dan zit de eerste week erop. De makkelijkste week denk ik, maar oké, beter dat deze goed gingen dan slecht, anders keek ik nu al heel depressief naar de lessen die nog zouden komen. :+