Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Saayer schreef:nee ben niet gegaanhad er de kracht niet voor!
ga morgen wel, ben ik toch lekker vroeg vrij, en geen werk! Dus lekker rondje bij t paard doen
misschien dat ik hem wel mee neem, heeft iemand hier dat wel eens gedaan?
_RMHorse_ schreef:Ik ben net weer wezen hardlopen, rond 10en ongeveer.
Ik had 7 x 2 minuten lopen met 2 minuten wandelpauze.
Het viel mij op dat me buik heel koud is me rug heel warm en me heupen koud en daar tussen in weer warm...
Is dit normaal?
_Mellanie schreef:hallo![]()
ik wil ook beginnen met hardlopen, iedere keer begin ik eraan ( kan hooguit 5 minuten achter elkaar lopen)
maar de dagen ernaar kan ik niet lopen van de spierpijn in me knieen, ( zwakker knieen) iemand enige idee hoe ik dit moet aanpakken ?
Suzanne_J schreef:Ik ben ook begonnen met hardlopen! Ik probeer iedere avond en ik doe een rondje van 15-20 minuten ongeveer. Tussendoor stap ik zo en dan.
Ik merk wel dat ik veel last krijg van mijn enkels..
Mijn enkels zijn altijd al wat zwak geweest, verzwik snel enzo. Ik loop denk ik ook te weinig verend, misschien toch maar eens naar goeie loopschoenen gaan kijken
Ik heb trouwens ook een sportbh van de site 'kiesdejuistesportbh'
Inderdaad toplevering en je kunt altijd ruilen!
Edit: zie nu dat niet iedereen goede ervaringen heeft met de site. Ik had in ieder geval wel geluk
Saayer schreef:_Mellanie schreef:hallo![]()
ik wil ook beginnen met hardlopen, iedere keer begin ik eraan ( kan hooguit 5 minuten achter elkaar lopen)
maar de dagen ernaar kan ik niet lopen van de spierpijn in me knieen, ( zwakker knieen) iemand enige idee hoe ik dit moet aanpakken ?
gewoon rustig aan beginnen, heb je een goed hardloopschema? die bij het begin begint? En goede schoenen zijn ook belangrijk! Ik heb zelf ook last van mijn benen als ik op asvalt loopt, dus probeer het anders eens in het bos, of andersom natuurlijk. De spierpijn gaat vanzelf weg naarmate je meer gaat lopenheb zelf ook erg veel last gehad van de spierpijn, dat ik mijn bed zo wat niet uit kon komen haha
Succes!
hetbommeke schreef:Mellanie, niet de eerste keer 5 min lopenEcht beginnen met 1 min lopen, 2 min wandelen en dat een stuk of 8 keer achter elkaar.
Dan 1 dag rust en dan 4 blokjes van 1 m lopen - 2 m lopen met daartussen 2 wandelen.
Bij Dutchrunners http://www.dutchrunners.nl/vgz is er een schema voor je mp3 speler of foon te downloaden gratis. Duurt 6 weken, 3x per week lopen en dan loop je na 6 weken 30 min achter elkaar.
Je kunt beter heeeeeeel rustig beginnen met 1 min lopen en dat langzaam uitbouwen dan direct 5 min te lopen en een week geen stap verzetten. Dan blijf je bezig met opbouwen.