Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik het ook bij dieren heel goed voel en we daarmee elkaars stemming versterken. Ook de negatieve en daar wordt ik de laatste tijd zelf vrij onzeker van. Vandaar dat ik me afvroeg of er meer mensen zijn die dat zo ervaren.
gummie schreef:@ Amouroke: dat is inderdaad mogelijk. Dat je "door mensen heen kunt kijken". Alleen kan je soms de pech hebben dat anderen je betitelen als gek/ gestoord als je dit aangeeft. Zelfs als naderhand gewoon heel zichtbaar wordt, ook voor anderen, dat je gelijk hebt gehad.
Ik heb inmiddels geleerd niet te spreken over wat ik "door iemand heen" zie. Want ofwel: men wil het niet horen. Ofwel: ik neem te veel verantwoordelijkheid op me omdat ik de gevoelens van de ander overneem en ik die ander alleen al daarom wil helpen maar dat niet kan (onmacht). Ofwel: ik word belachelijk gemaakt. Ofwel: ik ga er zelf aan ten onder.
Tegenwoordig hou ik het voor mezelf, en telkens weer als na verloop van tijd uitkomt wat ik al wist, of dat nu familie, vrienden of kennissen betreft, zeg ik tegen mezelf "dat had je goed gezien en gevoeld meid".

) .. Een aantal mensen die daar stonden te gapen/filmen en ik wilde passeren (wilde niet in die wolk blijven) heb ik dan ook afgesnauwd (
) hoe zielig het wel niet is dat ze dát willen filmen en zien.. Naarmate de afstand groter werd zakte het gevoel gelukkig wel.. Maar het was wel echt gruwelijk overwhelming en akelig.. Het aanzicht van het ongeluk en de gewonden was ook niet leuk, maar daar kan ik prima tegen.SusanH schreef:Tinkermina: met hsp ben je ook supergevoelig, dus je wist al wat je was/had voordat je er achter kwam dat hsp bestond.
Elisa2 schreef:Ik wordt ook letterlijk "ziek" als ik overprikkeld raak,maar vindt het nog moeilijk om me af te sluiten.Jouw tips vindt ik wel weer hele fijne Miss_caro,ik ga dat maar weer eens proberen in praktijk te brengen,volgens mij is mijn aura ook vaak te groot.