[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

E_Nalanta

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:15

VAN GENIETEN :D
Motivatie? Muziek, voorbeelden van wat je streven is, het feit dat je je beter voelt zonder kilo's overtollig spek...
Moet zeggen dat ik nu echt prop en prop vol zit, morgen is het écht afgelopen met dit ge.. ge.. kaan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:18

Ik ben nog steeds netjes bezig...

Voor de mensen die ook koolhydraatarm hebben gedaan; hoelang tot het zwaarste over is?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:19

ja ik kan er van genieten.... 30 km heen en 30 km terug :')

mijn motivatie is een langer leven als ik een paar kilo kwijt ben.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:19

StonedRomy schreef:
ik ga de eerste dag al de mist in -O- friet eten

:') Kop op! Morgen een nieuwe start!

Voor de niet zo die-hards die het moeilijk hebben zich zelf te motiveren: ga bij een voedingsdeskundige!
Daar word je opgevolgd, helpen ze je, motiveren ze jou, geven gepaste dieet mogelijkheden!
Ik start ook een bepaald dieet waar je vlot van af valt maar waar ze jou nadien opvolgen en 'gezond/normaal' leren eten, zonder terug te vallen in oude gewoontes of terug aan te komen!

Koolhydraat arm? Proteïnedieet?

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:16

Lente schreef:
Voor de mensen die ook koolhydraatarm hebben gedaan; hoelang tot het zwaarste over is?

Ik vind de eerste paar dagen altijd zwaar, maar daarna gaat het wel. Dat komt omdat ik alles wat ik mag eten wel lekker vind en ik zo snel resultaat zie. Dan blijf ik gemotiveerd. En ik mag elke 2 - 3 uur iets eten, dus ik ben meestal de honger wel voor...

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:24

Sofiehavan,
Ik loop bij een dietiste maar voor mij maakt het niet zo veel verschil. Ik weet voor me zelf dondergoed hoeveel ik moet eten en wat goed voor me is en hoeveel ik moet binnenkrijgen. En wat voor dieet of wat dan ook ik heb ( heb KH arm geprobeerd etc. Maar gezond eten en zeker genoeg en bewegen werkt het beste voor me). Als het mis gaat gaat het mis en dan doe ik de volgende dag weer een poging :)
Maar ik baal er wel van. Moet mijn eetbuien in de hand krijgen
Was dit jaar meer dan 10 kg kwijt maar er zit zeker alweer 8 bij aan. En dat is gewoon jammer. Heb een gezond gewicht maar gewoon onnodige vetjes. En ik weet ik voel me veel beter als ik gezond eet. Niet veel ziek, ik slaap goed, lekker in mn vel enzo. En het is gewoon goed voor je. Dus daar moet ik het ook voor doen

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:39

Homiafortuna schreef:
BabiiVeeraa schreef:
Zo, het was hier een hele tijd stil en dan ineens zoveel aanmeldingen!
Ik was vanmorgen heel erg trots op mezelf, ruim 2kilo minder dan de vorige x dat ik had gewogen (tijdje geleden, weegschaal thuis is kapot!)
Moet zeggen dat ik nu wel en ultieme motivatie heb om af te vallen.. Een of ander graatmager sekreet zit achter mijn vriend aan. Meisje zit zwaar aan de drugs, vandaar dat ze graatmager is, maar toch.
Mijn vriend moet niks van haar hebben (het is ook echt een *%&$#-mens) maar heeft zich in een dronkenbui laten ontglippen dat hij wel vindt dat ze een mooi figuur heeft..
Juist, dat wordt afvallen dus..

Dat is niet de goede reden om af te vallen. Je moet het voor jezelf doen en niet voor iemand anders. Als jij vindt dat je er goed uitziet met dit gewicht, dan moet je lak hebben aan wat anderen er van vinden.

Ik doe het ook zeker niet voor anderen :)
Zit al vanaf het begin van dit topic erbij, ik doe het in de eerste plaats voor mezelf. Ik ben zeker niet te zwaar (BMI=21,3) maar al het overtollige vet gaat bij mij op 1 plaats zitten, en dat wil ik weg.
Dat voorvalletje met mijn vriend is wel een hele goede motivatie, maar ik doe het natuurlijk vooral voor mezelf.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:26

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:09

Veel mensen die bijvoorbeeld op kantoor werken nemen een streefgewicht foto als achtergrond, men zegt dat het op je hersenen speelt en je minder snaaibuien krijgt!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:50

Ik ben bij een voedingdeskundige geweest en daarbij ook bij een dieetiste maar dat hielp mijn absoluut niet.
Mijn motivatie was mijn paard maar die heb ik ook niet meer :( dus ging mezelf afvragen voor wie ik het deed.
Wil het zelf wel maar kan de kracht na zoveel jaar iedere keer mislukken toch niet meer vinden om streng aan een dieet te houden.
ben inmiddels ten einde raad en telkens als ik bij de beelden voor me zie dat ik enorm vet/dik enzo zou zijn walg ik van mezelf en wil ik absoluut afvallen maar toch draait de knop niet volledig om en ik weet niet wat mij tegenhoud, kan het niet vinden om me er toch toe te zetten, ja lakzigheid denk ik dan maar.
maar pffffff :(

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:01

Zoiets heb ik dus ook. Ik weet wel waar ik het voor doe want ik voel me dan lichamelijk zoveel beter. Ben dan erg energiek etc. Maar bij mij moet de knop ook echt weer om!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:39

Voor de koolhydraat arme mensen hebben we ook een topic lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:42

Die had ik gemist! Heb je een linkje voor me? :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:00

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:19

kan iemand me een korte uitleg geven van zijn koolhystraat arm dieet?

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:44

Volgens mij zijn er nog al wat verschillende varianten.
Ik doe een khd arm dieet en dat gaat op basis van veel eiwitten eten die je verbranding aanwakkeren en dus zorgen dat je relatief snel afvalt.
Khd worden snel omgezet en in vet en zijn dus dikmakers.
Ik eet dus bijvoorbeeld weinig tot geen brood, geen pasta/rijst/aardappels en GEEN snoep/koekjes ed.
(Enkele keer zondigen daargelaten, het moet wel leuk blijven.)
Wat ik wel eet is magere yoghurt/kwark, ei (met rookvlees bijv.) vis, vlees, groente en fruit.

Wil je nog specifieke dingen weten? Misschien doen anderen het anders/hebben ze aanvullingen..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:45

Nee, ik vroeg me inderdaad gewoon in grote lijnen af hoe dit opgebouwd is.
Lijkt me vrij zwaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:47

essy87 schreef:
Volgens mij zijn er nog al wat verschillende varianten.
Ik doe een khd arm dieet en dat gaat op basis van veel eiwitten eten die je verbranding aanwakkeren en dus zorgen dat je relatief snel afvalt.
Khd worden snel omgezet en in vet en zijn dus dikmakers.
Ik eet dus bijvoorbeeld weinig tot geen brood, geen pasta/rijst/aardappels en GEEN snoep/koekjes ed.
(Enkele keer zondigen daargelaten, het moet wel leuk blijven.)
Wat ik wel eet is magere yoghurt/kwark, ei (met rookvlees bijv.) vis, vlees, groente en fruit.
Heb jij een vast schema, of?
Wil je nog specifieke dingen weten? Misschien doen anderen het anders/hebben ze aanvullingen..

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:48

Ik vind het juist helemaal niet zwaar, behalve dat ik soms de pasta mis :D En lekker stokbroodjes.
De eerste paar dagen zijn een beetje wennen (Ik neem dan ook geen groente/fruit om de verbranding een boost te geven.) Maar ik heb eigenlijk amper honger omdat je elke 2-3 uur iets moet eten en je van de meeste eiwitten een vol gevoel krijgt (In tegenstelling tot khd.)
Het is echt voor mij het makkelijkste dieet ooit, mede omdat het heel snel resultaat geeft, wat ontzettend motiverend werkt. Vorige keer was in in 7 weken bijna 10 kg kwijt en dan was ook redelijk blijvend, tot ik zelf weer echt veel ging vreten :P (Ben een emotie-eter)

Edit: @ Nueve: ik heb inderdaad een redelijk vast schema. Ik werk de hele dag en heb een soort weekmenu en dat eten neem ik dan mee naar mijn werk. Maar op en gegeven moment wordt je er heel handig in en gaat het vanzelf.
Laatst bijgewerkt door Grass op 02-12-11 12:50, in het totaal 2 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:49

Wow Essy, dat klinkt inderdaad als een ideaal dieet :)
Doe jij veel aan sport? of dat niet?

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:51

Naast elke dag paardrijden heb ik thuis een hometrainer waar ik iig 3 kwartier op fiets op dagen dat ik de auto heb gepakt en weinig op de fiets heb gedaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:59

Huh, mijn quote is mis gegaan zie ik nu haha. Maar je hebt hem gezien. :D

Klinkt goed! 10 kilo in 7 weken, bij wat voor bmi was dat?

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:00

Uhmmm, ik had toen ik begon een BMI van 26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:04

Zo dat is dan echt knap!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:05

essy87 schreef:
Uhmmm, ik had toen ik begon een BMI van 26