ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:30

De intonatie is bij mij belangrijk. Vraag iets vriendelijk en ik ben je vrouw, vraag iets op de gebiedendewijs en je hebt herrie in de tent.

Of geef mij een bevel....ook leuk :')

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:48

Hahaha ja, maar is dat eigenlijk niet bij iedereen zo? Lijkt mij heel normaal, toch? Een bevel... hahaha ja, ik zie ze al aankomen (en heel hard weer gaan whahaha, beeldenkt). _O-

NatasjavE

Re: ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:53

Hmmmm... Wij gaan ieder jaar zeezeilen in griekenland.....
Dan kom je wel eens in situaties dat je een bevel van de kapitein krijgt...mijn man dus in deze...
Pak nu dit en dat hijs het grootzijl, pak dit touw...

Nou als ie dat iets te vinnig doet(van wege de stress op dat moment).....dan ben ik in staat om alles te laten vallen.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:06

Jajaja... mijn ex-man is instructeur en ja, de toon maakte inderdaad de muziek. Ben wel eens midden in de les van mijn paard gestapt en zo weggelopen :o . Paard stond midden in de baan een beetje vreemd om zich heen te kijken. _O-

Btw: wat vinden jullie nou van zo'n opmerking van mijn HA naar mijn dochter van 14? Ik vind dat eigenlijk niet kunnen. Vind best dat zij de voor en nadelen van zo'n diagnose kan bespreken. Maar door haar opmerkingen vraag ik mij af of ze eigenlijk wel weet waar ze het over heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:14

Haha ik ben ook echt een woordbaas. Ik kan mijn vriend vaak (en nog vaker dat ik zou willen) corrigeren en ik gebruik ook vaak moeilijke en aparte woorden. Schijnt ook een autisme trekje te zijn.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:33

Ja, moeilijke en aparte woorden. Ik ben er gek op hahaha. Vriendlief vindt het minder grappig en ik hou mij dus regelmatig flink in. Waar zou dat dan vandaan komen in het AD(H)D verhaal, ergens een extra verbinding in de bovenkamer?

Edit: of hebben we dan toch allemaal wat trekjes uit het autisch spectrum? :oo
Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Embe op 08-03-12 17:37, in het totaal 2 keer bewerkt

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:35

Haha wat herkenbaar weer hier :D

Embe, ik vind het een beetje jammer van je ha. Eigenlijk ontmoedigt ze je dochter zonder te weten wat er nu precies loos is en of medicijnen werken.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:40

NatasjavE schreef:
Hmmmm... Wij gaan ieder jaar zeezeilen in griekenland.....
Dan kom je wel eens in situaties dat je een bevel van de kapitein krijgt...mijn man dus in deze...
Pak nu dit en dat hijs het grootzijl, pak dit touw...

Nou als ie dat iets te vinnig doet(van wege de stress op dat moment).....dan ben ik in staat om alles te laten vallen.

Oh dat heb dat zou ik dan juist zelf doen. :o Heb dan zoiets van je snapt toch dat ik het niet zo bedoel? Als het gewoon snel en efficiënt moet ga ik het niet heel lief vragen.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:53

Nee, ik ook niet als ik het aan iemand vraag. Ben eigenlijk soms vrij tactloos en kort door de bocht. Maar ik verwacht dus wel van anderen dat ze mij op bepaalde manier benaderen. Heel krom.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:16

Embe schreef:
Nee, ik ook niet als ik het aan iemand vraag. Ben eigenlijk soms vrij tactloos en kort door de bocht. Maar ik verwacht dus wel van anderen dat ze mij op bepaalde manier benaderen. Heel krom.

En héééél herkenbaar :')

Wat je huisarts betreft, ik vind de manier van doen belachelijk. Tuurlijk kan je kritisch zijn bij de vraag of je een etiketje wil, maar niet op zo'n manier. En 'het zal wel meevallen' omdat je in 2 havo zit? Wat een onzin, betekent hooguit dat je dochter zich enorm inzet óf dat havo misschien zelfs wel flink onder haar eigenlijke niveau is :j En zulke conclusies mag een huisarts m.i. zeker niet trekken. Hoop dat je wel gewoon je doorverwijzing gekregen hebt?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:05

Citaat:
Hoop dat je wel gewoon je doorverwijzing gekregen hebt?

Ja, tuurlijk... tsss ~~}>

Maar wel op een manier van: "als jij dat zonodig wil, zal ik een verwijzing schrijven". :O

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:25

Hmm dat is niet netjes van je huisarts, alsof schoolniveau tegenwoordig nog wat zegt. En alsof elke ad(h)d'er op de Mavo moet zittten of iets in de geest.
Hier ook gewoon door vwo geraust maar nu toch behoorlijke problemen nu het op de uni een tikkeltje moeilijker wordt en er meer verwacht wordt...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:33

joolien: ik sta op de wachtlijst voor 2 soorten therapie, 1 individueel en 1 groeps

joyce: ja ik merk dat minder suikerrijk en minder koolhydraten mijn moodswings doen verbeteren
ik eet nu meer eiwitten en langzame energie en ik merk echt verbetering
toevallig zo achter gekomen via het "dieet" (niet echt een dieet) van mijn personal trainer , ivm spieropbouw om af te kunnen vallen.
ik ben nu volledig gestopt met gebruik van suiker en jeetje wat een verschil. Merk ook dat mijn darmen het allemaal prettiger vinden.

natasja: wat zijn azokleurstoffen?

Alwiene: dank je wel , het was idd niet mijn intentie om mensen voor het hoofd te stoten ;)
en ja ik slik visolie capsules sinds mijn dieet gestart is :D

nijn: woordgebruik heb ik niet zo een last van, kan vaak woorden niet vinden in mn hoofd en maak ik er maar wat van,maar ja en snel heetgebakerd zijn ook, ik heb er ook wel last van :o vooral als ik mij aangevallen voel,dan tel ik al echt tot 10 om niet uit te vallen :o

ondanks dat we samen in de honden HK zaten heb ik het nooit geweten van jou ;)

embe: vreemde opmerking hoor, zo lekker kortzichtig ook

hoe gaan jullie om met de vergeetachtigheid en het uitstellen van dingen?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:47

Uitstellen... ik haat mijzelf er om. Ik moet mijzelf soms echt dwingen maar soms lukt het mij niet. Ik zie het bij mijn dochter terug, die zegt standaard: ja zo, nog even, kom er aan, doe ik straks, later, etc. en dan komt het begrip tijd. De rest van de wereld leeft in een andere tijdzone als mijn dochter.

Ik herken zoveel bij haar maar ik merk dat ik in de loop van de jaren een soort structuur voor mijzelf heb opgebouwd waar ik mij dus ook kroampachtig aan vast houd. Daardoor ben ik op bepaalde vlakken minder flexibel als ik zou willen maar ik vind het echt moeilijk die structuur los te laten omdat ik dan het gevoel heb dat ik de grip op de situatie verlies.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:00

Uitstellen ;( En soms weet ik niet eens waarom.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:11

Uitstellen is dramatisch, alles wat niet meteen moet gebeurt nooit... Of pas nadat iemand mij het de 5de keer vraagt en er druk achter komt, en zelfs dan.. wil het nog weleens vergeten worden...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:13

Embe schreef:
Uitstellen... ik haat mijzelf er om. Ik moet mijzelf soms echt dwingen maar soms lukt het mij niet. Ik zie het bij mijn dochter terug, die zegt standaard: ja zo, nog even, kom er aan, doe ik straks, later, etc. en dan komt het begrip tijd. De rest van de wereld leeft in een andere tijdzone als mijn dochter.

Ik herken zoveel bij haar maar ik merk dat ik in de loop van de jaren een soort structuur voor mijzelf heb opgebouwd waar ik mij dus ook kroampachtig aan vast houd. Daardoor ben ik op bepaalde vlakken minder flexibel als ik zou willen maar ik vind het echt moeilijk die structuur los te laten omdat ik dan het gevoel heb dat ik de grip op de situatie verlies.

Dat heb ik dus ook, als ik een slechte emotionele dag heb, dan verlies ik die dag totale structuur en wordt alles uitgesteld
en dan heb ik zoiezo elke dag last van de combi uitstellen en vergeten
ik denk eraan op het moment dat het niet uit komt, dan stel ik t uit naar het moment dat ik denk dat het wel uitkomt,om het vervolgens te vergeten :roll:
kan mijzelf wel schieten hierom!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:45

Dat over uitstellen, mag ik daar later op terugkomen?

:')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:47

Joolien schreef:
Dat over uitstellen, mag ik daar later op terugkomen?

:')

Nee, want dan ben ik al vergeten waar het over ging :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:52

Haha ja net nog een momentje. Wilde ik mn kattenbak schoonmaken, dus ik pak de zak grid, maar zie een doek liggen die er niet hoort, dus die leg ik neer in de andere kamer. Zie dat de hoek een zooitje is en begin wat dingen op te stapelen en te ruimen. Na 15 min is het weer netjes, heb ik trek in een kop thee en ga ik op de bank zitten. Kom ik onderweg de was tegen die verplaats ik 4 meter omdat ik bedenk dat ik die na de thee wel kan doen, ga ik zitten, zie ik de kat, oh ja, de kattenbak... :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:54

Joolien schreef:
Haha ja net nog een momentje. Wilde ik mn kattenbak schoonmaken, dus ik pak de zak grid, maar zie een doek liggen die er niet hoort, dus die leg ik neer in de andere kamer. Zie dat de hoek een zooitje is en begin wat dingen op te stapelen en te ruimen. Na 15 min is het weer netjes, heb ik trek in een kop thee en ga ik op de bank zitten. Kom ik onderweg de was tegen die verplaats ik 4 meter omdat ik bedenk dat ik die na de thee wel kan doen, ga ik zitten, zie ik de kat, oh ja, de kattenbak... :')

Dat??? Ohhh nee dat heb ik nooit O:) :+ :Y)

Ahum :')

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:04

Hebben jullie ook als er een klein conflictje is de ruzies echt waanzinnig heftig kunnen zijn? En het daarbij ook moelijk kan zij jezelf zowel verbaal als fysiek onder controle te houden?
Edit: in de thuissfeer.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:08

NatasjavE schreef:
jij vroeg naar Azokleurstoffen he?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Azoverbinding

De beroemde E-nummers. Van een aantal kleurstoffen is er inderdaad9een klein)verband gevonden met hyperactiviteit.

Thanks
Dat verklaart waarom mijn PT mij dus alle E nummers afraadde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:12

Ann_moi schreef:
Hebben jullie ook als er een klein conflictje is de ruzies echt waanzinnig heftig kunnen zijn? En het daarbij ook moelijk kan zij jezelf zowel verbaal als fysiek onder controle te houden?
Edit: in de thuissfeer.

Nee. Ik heb namelijk de emotie boos compleet uitgeschakeld... Nooit onenigheid hier :')