Of geef mij een bevel....ook leuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:Hmmmm... Wij gaan ieder jaar zeezeilen in griekenland.....
Dan kom je wel eens in situaties dat je een bevel van de kapitein krijgt...mijn man dus in deze...
Pak nu dit en dat hijs het grootzijl, pak dit touw...
Nou als ie dat iets te vinnig doet(van wege de stress op dat moment).....dan ben ik in staat om alles te laten vallen.
Embe schreef:Nee, ik ook niet als ik het aan iemand vraag. Ben eigenlijk soms vrij tactloos en kort door de bocht. Maar ik verwacht dus wel van anderen dat ze mij op bepaalde manier benaderen. Heel krom.
Embe schreef:Uitstellen... ik haat mijzelf er om. Ik moet mijzelf soms echt dwingen maar soms lukt het mij niet. Ik zie het bij mijn dochter terug, die zegt standaard: ja zo, nog even, kom er aan, doe ik straks, later, etc. en dan komt het begrip tijd. De rest van de wereld leeft in een andere tijdzone als mijn dochter.
Ik herken zoveel bij haar maar ik merk dat ik in de loop van de jaren een soort structuur voor mijzelf heb opgebouwd waar ik mij dus ook kroampachtig aan vast houd. Daardoor ben ik op bepaalde vlakken minder flexibel als ik zou willen maar ik vind het echt moeilijk die structuur los te laten omdat ik dan het gevoel heb dat ik de grip op de situatie verlies.
Joolien schreef:Haha ja net nog een momentje. Wilde ik mn kattenbak schoonmaken, dus ik pak de zak grid, maar zie een doek liggen die er niet hoort, dus die leg ik neer in de andere kamer. Zie dat de hoek een zooitje is en begin wat dingen op te stapelen en te ruimen. Na 15 min is het weer netjes, heb ik trek in een kop thee en ga ik op de bank zitten. Kom ik onderweg de was tegen die verplaats ik 4 meter omdat ik bedenk dat ik die na de thee wel kan doen, ga ik zitten, zie ik de kat, oh ja, de kattenbak...
NatasjavE schreef:jij vroeg naar Azokleurstoffen he?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Azoverbinding
De beroemde E-nummers. Van een aantal kleurstoffen is er inderdaad9een klein)verband gevonden met hyperactiviteit.
Ann_moi schreef:Hebben jullie ook als er een klein conflictje is de ruzies echt waanzinnig heftig kunnen zijn? En het daarbij ook moelijk kan zij jezelf zowel verbaal als fysiek onder controle te houden?
Edit: in de thuissfeer.