Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:27

Hartelijk dank voor je uitgebreide verslag!!
Wat een géweldige arts heb je toch getroffen!!
Dat is een ding in deze waar ik heel blij van word :)
Is het van belang dat de operatie binnen een bepaalde tijd uitgevoerd wordt?? Mocht dat een ja zijn, zou je dan echt wachten tot na september?? En ook voor jouw gemoedrust zou je haast zeggen hoe sneller het achter de rug is, hoe beter!?!
Je verslag klinkt of dat je arts positief is, maar ik schrik wel van een kans van 1 op 4.... :o
Wel super dat je vandaag gelijk voor de scan kon!! En ik moest laatst voor een MRI, maar heb ook al die tijd m'n ogen dicht gehouden.... Had van te voren aangegeven dat ik geen last van claustofobie had, maar toen ik in dat pijpje lag, dacht ik er toch even anders over... :+

Ayasha
Blogger

Re: Een bloemetje voor Ayasha... *update op p30*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:07

Nee, hij heeft me verschillende leren gezegd dat er geen haast bij is. En hoewel ik veel mag van 'm zou hij iets dat niet uit te stellen is, niet uit stellen denk ik. Sowieso had ik gezegd dat ik het na de zomer wilde als dat medisch verantwoord was. Bij 30 graden met dat verband rond je hoofd is volgens mij helemaal niks. En ik wil mijn zomer seizoen nog uit rijden. Dus als ik begin oktober ergens neem is mijn broer terug, het zomerseizoen voorbij en ben ik toch ook weer op de been voor de feestdagen. Zal nog wel moe zijn maar dan doe ik wel een middag-dutje. Maar verder maak ik me er niet enorm druk om. Ik ken de operatie kwa na pijn. Alleen die drain was eten irritant maar dat was toen omdat ie toen steeds vacuum trok.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:23

Als het geen kwaad kan het later te doen, zou dat inderdaad ook absoluut mijn keuze zijn zo!!
(en het is ook weer zo wat als je voor de rest helemaal bruin bent na de zomer en dan alleen een wit hoofd hebt...... :+ :D )
Was dat gedoe met de verzekering al geweest of moet dat nog??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:22

Nee het kan geen kwaad, ik moet er ook geen jaren mee wachten natuurlijk maar op 3 maanden tijd zal het hele botluik niet geresorbeerd zijn dus dat kan er nog wel van af. :) Op twee jaar tijd gaat het om een mm oid dus op zich gaat het niet zo heel snel.

Die medische keramiek is blijkbaar een soort plastick. :) Ik was al heel dommig me aan het af vragen of het nu de keramiek is die wij kennen. _O- Maar dat leek me niet erg veilig kwa breekbaarheid en ik zou toch willen dat mijn koppie nog tegen een stootje kan. _O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:32

:') En om nu dag en nacht met je cap op te gaan lopen........
Ik had ook al beelden voor me van keramiek :+
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:35

Ja dat kreeg ik dus ook. _O- Niet zo heel slim gezien ze dat risico natuurlijk niet gaan lopen maar toch was dat mijn 1e gedachte, ben gelukkig niet de enige dus het zal misschien toch niet zo heel dom zijn dan. _O- (of ik heb iig een lotgenoot maar je weet wat ze zeggen... Zalig zijn zij die arm zijn van geest! _O-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:48

Die kon ik nog niet :')

Kwam deze heel toevallig tegen:
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd dat je gekregen hebt, maar wel voor het gezicht dat je trekt

Deze :=
Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:00

_O- Die laatste vooral. _O-
Mijn vriend kijkt me soms ook een paar minuten aan na een opmerking en zegt dan "ik vraag me bij jou soms af of je nu juist heel veel nadenkt, of helemaal niet, voor je iets zegt." _O-
En mijn ex en nu een goede vriend zei altijd als ik mijn zin begon met "ik dacht" of "ik denk"
"Je dacht... En dan beginnen de problemen..." :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:10

Wat herkenbaar!!!!!!! :D

(ik word bijna 40. Er is echt bijna niemand die het gelooft. Nu ben ik alleen bang dat dat niet zozeer door m'n uiterlijk komt, maar door m'n gedragingen............. :') )

Ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij, ze werken alleen in ploegendiensten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:35

_O- Heb een tijd in mijn onderschrift gehad dat ik ze wel allemaal op een rij'tje had maar niet perse in de juiste volgorde. :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:54

Maar voor jou is dat dan ook wel weer te verklaren, met al dat gerommel in je hoofd!!...................... {:}

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:03

:j Ook weer waar, dus al mijn domme acties zijn rechtstreeks te herleiden naar mijn chirurg in feite... O:) :)*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:14

Dan wel alleen die van na je aandoening!! Daarvoor ben je dan ben ik bang zelf verantwoordelijk!?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:24

Jóh! Da's iedereen al lang vergeten. O:)

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:03

Ayasha schreef:
Jóh! Da's iedereen al lang vergeten. O:)

:n

:))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:07

>;) Vergeten zeg ik je!!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:21

Ayasha schreef:
>;) Vergeten zeg ik je!!

Je vergeet deze ~~}>

Ach ja, we're watching you ;-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:26

Internet is als gearresteerd worden: alles wat je zegt kan en zal tegen je gebruikt worden... :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:53

Alles goed daar?? Al iets meer bekend met de verzekering??

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:55

Ayasha schreef:
_O- Die laatste vooral. _O-
Mijn vriend kijkt me soms ook een paar minuten aan na een opmerking en zegt dan "ik vraag me bij jou soms af of je nu juist heel veel nadenkt, of helemaal niet, voor je iets zegt." _O-
En mijn ex en nu een goede vriend zei altijd als ik mijn zin begon met "ik dacht" of "ik denk"
"Je dacht... En dan beginnen de problemen..." :')

hahaha dat klinkt allebei goed ;-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:00

Goh ik kan in feite niet zo heel veel melden. :)
Morgen om twee uur naar die meneer wat zou helpen met de verzekering en dan vrijdag naar mijn neurologe.
De verzekering zelf wordt pas 5 augustus uit gevochten.

Wel ben ik gisteren op controle moeten komen bij mijn zorgkast en hoewel die de laatste keren ronduit onbeschoft was en eigenlijk zei dat het allemaal komedie was, was ze nu poeslief. Blijkbaar helpt het als je schedel der uit moet.

Wel ben ik inmiddels al een paar dagen gezegend met een enorm trekkende pijn rond het litteken en een stekende in/onder mijn schedel of tussen mijn schedel en mij vel... Ik weet niet vanwaar het komt maar ik loop op de tippen van mijn tenen en het is vermoeiend! Heb net ook weer een paar uurtjes geslapen...
Zondag dan wel lekker wedstrijd gereden en daar heb ik nu dus de terugslag van... :j :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:18

Ik vind het nog heel wat :D

Wat een mens zeg.... Kon je het wel nalaten om een opmerking te maken?? }>

heb je die pijn vaker?? Zo niet, moet je dan geen arts raadplegen??
Zou er geen zenuwtje knel kunnen zitten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:25

Jep, ik ben, al zou je het misschien niet zeggen, eigenlijk best een geduldig en rustig mens en over het algemeen helemaal niet wraakzuchtig ingesteld. Ik hap wel als mensen mij aanvallen maar als je me dan de volgende keer met rust laat, dan ik jou ook. ( al moet je natuurlijk niet te ver gaan want ik heb ook mensen die ik niet meer zal vergeven en die staan voor mij nog lager dan de huisdieren in het aanwezige gezelschap)

Die pijn heb ik al twee jaar bijna dagelijks. :)
Mogelijkheid 1; het is een symptoom van de resorptie/afstoting (want die 2 schijnen iets anders te zijn en mijn geval is het resorptie)
mogelijkheid 2; in de huid die over de schedel ligt, zitten wél veel zenuwknopen maar die "zien" ze niet precies liggen. En de schroefjes en plaatjes waarmee dit stuk vast zit (en in oktober de prothese) kunnen als je pech hebt op zo'n zenuwknoop drukken (het hoort daar immers niet te zitten) en dan heb je dus een soort zenuwpijn idd alsof er een zenuw gekneld zit... :) Ze kunnen het schroefje uit halen en ergens anders steken maar dat is geen garantie dat het dan daar niet op zo'n knoop drukt. Dus de risico's wegen niet op tegen de voordelen. :)
mogelijkheid 3; wanneer een bot gebroken is (of door midden gezaagd :Y) ) groeit het terug naar elkaar toe. Het blijft echter door groeien tot het écht niet meer kan waardoor er een zekere "overdruk" ontstaat.. En het is die "overdruk" die vaak de oorzaak is bij genezen breuken. Ook komt er een soort "nerf" zoals wanneer je te veel lijm gebruikt hebt bij het tegen elkaar zetten van iets en het er dus "uit stulpt". En die nerf "drukt" op mijn hersenvlies én op mijn huid (die op het hoofd natuurlijk erg strak is) en dat veroorzaakt mogelijk ook pijn.

Aldus, mijn neurologen.
Aan geen van de drie is veel te doen, sommige hebben er meer last van dan andere, ze zeggen het ook niet op voorhand omdat niet iedereen er last van krijgt en als je het op voorhand zegt zal je zien dat wel bijna iedereen het heeft. _O- (ja dat zei ie er ook bij.) en ik heb het dus helaas wel. :)
En de kans dat de prothese een oplossing zal bieden voor die pijn is nihil... :) gezien mijn eigen nog gezonde schedel ook daar tegenop zal gaan groeien en hetzelfde zou kunnen gaan doen. Het kan dus wel beter worden maar dat is niet zeker. Er komen terug schroefjes in die beter kunnen zitten maar ook gewoon opnieuw op een zenuwknoop. :) Het enige wat misschien zal beteren is de gevoeligheid van het botluik gezien dat dan de prothese wordt (dus midden in zeg maar)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:35

%) Dat klinkt ook niet als of dat het op een of andere manier op te lossen is...
Even vanuit mijn simpele gedachte hoor :o Maar als het weer aan elkaar gegroeid is, moeten de plaatjes/schroefjes dan nog blijven zitten of zouden die verwijderd kunnen worden?
M'n nichtje heeft vorig jaar een zeer ernstig ongeluk gehad en daarbij een paar nekwervels gebroken. Deze zijn met plaatjes aan elkaar gezet. Een aantal weken terug mochten/konden deze verwijdered worden. Hoewel ze er vérschrikkelijk tegenop zag, heeft ze het toch laten doen. Achteraf is ze zo blij!! Een paar schroeven gaven zo'n ontzettende druk op haar achter hoofd en daar is ze nu helemaal vanaf! Tuurlijk is dit niet vergelijkbaar met jou, maar is het een hele rare gedachte?? :o

Ik ben ook ábsoluut niet 'haat dragend', maar als mensen zo durven spotten met wat je hebt meegemaakt, wordt het toch wel lastig....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:38

Ze zijn niet erg enthousiast om daar aan te beginnen omwille van de risico's en in principe zitten die plaatjes als "extra steun" en worden die er dus niet meer uit gehaald. :) Dat was iig niet de bedoeling meer, ook niet als het aan elkaar gegroeid zou zijn. Ze "konden" die er niet meer uit halen zonder de schedel terug los te maken oid.. Maar hoe dat precies zat heb ik eerlijk gezegd iet verder naar gevraagd. :o Vermoedelijk is die druk die zij beschrijft ook de druk die ik dus op de verschillende plaatsen in mijn hoofd heb. :)