Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valeria

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:46

Kentaro, en Kellyg en Pipo dankjewel voor jullie steunende woorden, dat doet me erg goed want weet me soms geen houding aan te geven. ik moet volgende week weer naar de internist en de verloskundige en ben benieuwd wat die gaan zeggen want het is in de afgelopen 3 weken behoorlijk erger geworden
al moet ik wel zeggen dat het de ene dag beter gaat dan de andere dag.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:30

Een collega van mij heeft het ook heel erg gehad. Liep zelfs de laatste weken op krukken en met iets van een soort band. Het heeft nog wel even geduurd na de bevalling, maar het is gelukkig weer helemaal over gegaan!
Als je daar voor open staat, zou je eens kunnen informeren voor een reiki behandeleling!? Zou verlichting kunnen geven!
Blijf er in het ieder geval wel aandacht aan besteden!

Pipo, weet je al iets meer over je man??

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:05

Weinig, hij lijkt zelf glucose vrij te maken uit zijn spieren . Vanacht en vanmorgen mooi 7.nog iets dus keurig.. maar een half uur voor t ontbijt gaat ie de lucht in, zonder dat ie iets genuttigd heeft.
Ik moet in iedergeval morgen naar de dia verpl. kundige dan krijg ik uitleg over zo'n pen om te spuiten als hij wederom in zo'n hypocoma raakt. Dat spul moet je scheinbaar mengen dus we zien wel. Ook morgen gelijk een ketonenmeter meenemen daar.
Hij ligt er naar verwachting wel een week dus we hebben de tijd ;) We zien wel.
Voor nu ook geen andere insuline. eerst zo proberen. Hij heeft wel s andere gehad maar daar reageerde hij helemaal niet goed op.Na ja, ze puzzelen maar een eind weg.. als er maar verbetering komt!
Was wel leuk.. internist heeft gister al gezegd van: jez** daar wordt je toch moe van.. Willem... joh je meent t.. ben ik al 1,5 jaar, maar t moest wennen haha

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:19

Jeetje, dat schiet niet erg op. Diabetes is al zo'n rotziekte, maar al helemaal wanneer het zijn eigen leven lijdt!! Ik heb alle geluk dat ik behoorlijk goed in te stellen ben. Wanneer ik te hoog zit, komt dat omdat ik toch weer teveel of verkeerd gegeten hebt.... :o
Hypo's gebeuren helaas nog wel eens zonder aantoonbare reden.
Het maakt het voor je man wel moeilijker om er goed mee om te gaan!
Ik weet nog dat ik bijna 5 jaar terug in het ziekenhuis kwam te leggen. Dingen moesten drastisch gaan veranderen. Daarna hield ik me echt goed aan het bloedprikken en eten (en ook het spuiten van 2x daags naar 4x daags). Maar m'n suikers waren een ramp!! Het is dan echt heel moeilijk vol te houden om goed bezig te blijven!!! (je vraagt je in je hoofd toch af waarom je het allemaal doet... :P ) Achteraf bleek het aan een bepaald medicijn te leggen dat ik sinds m'n opname kreeg, dat ontregelde behoorlijk de suikers....
Ik hoop echt dat ze hem goed in kunnen stellen!!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:03

Hopelijk kunnen ze hem inderdaad goed instellen welk ziekenhuis light hij?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:59

Hij ligt in het refaja in stadskanaal.
Ik heb vandaag uitleg en een gesprek gehad met de dv ik heb nu een glucagen hypokit en een ketonenmeter in huis.Verder is hij naar beneden bijgesteld en moet meer bolussen voor zijn eten.Ook wordt er een neuroloog ingeschakeld vanwege zijn krampen en het niet hebben van gevoel in handen en voeten.Als hij nu zelf ook nog meewerkt (zijn lichaam dan he)gaan we hopenlijk de goede kant op.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:45

Heerlijk!! Willem is weer thuis. Ons weekend kan niet meer stuk!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:39

Dat klinkt heel positief!!! De resultaten ook???

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:40

tot nu niet de grote schommelingen meer. Afwachten maar. Hij is naar beneden gezet en hopenlijk blijft zo gaan. Maar hij heeft nog niet echt inspannende dingen gedaan. Maar we zijn positief!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:23

Top dat jullie positief zijn!! Ga er toch ook vanuit dat ze dat in het ziekenhuis ook zijn, anders laten ze hem toch niet naar huis gaan!?!
Geniet in het ieder geval van het weekend!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:32

hey Pipo hoe gaat het nu?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 07:44

eigenlijk heel positief! Hij is niet meer beneden de 5,8 geweest en nog niet boven de 18,4 dus *\o/*

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:07

Dat is positief nieuws! super nou hopen dat het ook zo doorgaat!

Ik heb wel een domper afgelopen dagen pijn in mijn bekken wordt steeds erger en heb het idee dat mijn onderste rib gekneust is...
moet a.s woensdag weer naar de gyn en de internist hopen dat hun mij wat advies kunnen geven want ik ben tot nu toe elke keer afgepoeierd door de gyn dat ik maar in beweging moet blijven.
maar de pijn is nu dus zo vergevorder dat ik amper uit bed kan komen, amper kan bukken en noem maar op.
het enige positieve is dat mijn suikers wel super zijn.
sorry mensen ik moest even mijn verhaal kwijt..,

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:14

Ga naar de huisarts ,laat hem zijn/haar mening geven. Geen goed gevoel over de gyn is niet fijn! kan je switchen of alsnog overleggen want je moet wel van elkaar opaan kunnen.Het is jouw lichaam en jij voelt het.Desnoods naar de ehbo of dokterspost vandaag. Gewoon doen, beter 1 keer te veel als 1 keer te weinig...je wil strakjes vast weer op een paardje hobbelen.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:33

ik moet a.s woensdag zowel naar de gyn als de internist. vanacht een hele beroerde nacht gehad vanmorgen ha gebeld alleen die had a.s donderdag pas weer tijd.
suikers zijn vandaag ook heel schommelend zal wel door vanacht komen en moeheid.

Pipo hoe gaat het inmiddels met je man?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:09

gillen hoor valeria, net zolang totdat je zelf het idee hebt dat iemand naar je luisterd daar, die mensen zitten er voor jou he, jij niet voor hun

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:24

Zo is het maar net. Nogmaals , anders ga je naar de huisartsenpost, die kunnen je niet weigeren of de ehbo.
Geen tijd...pffff zal mooi zijn!grrr.
Hier gaat ie wel redelijk. Heb een ietwat eigewijze man. vanmiddag zat ie laag, maar wou niet even prikken (de l*l) terwijl hij een stukje kwarkgebak ophad en al xtra dextro genomen had. Wat dus een gezellige woordewisseling werdt op zijn verjaardag. Maar wil graag zijn volgende verjaardag ook vieren.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:08

hee succes vandaag! Laat je niet "wegsturen"zonder bevredigende antwoorden te hebben op je klachten hoor!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:47

hoe is t gegaan??

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:53

ben ik ook benieuwd naar...

hier gaat alles wel oke, zit stabieler met de pomp.. alleen ik wil eigelijk naar rechts hebebn, maar dat durf ik nog niet aan, die kant van me buik voelt ook harder aan...toen ik daar probeerde vorige keer was ik week zeer blauw omdat ik wat geraakt had...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:10

Valeria, hoe is het gegaan vandaag??

Tootje, alles goed daar en met je vader??

Monique, alles goed?? Al een tijdje niet meer gehoord :P

Ik heb vandaag met een prednison stoot kuur moeten starten... Zag er erg tegen op, maar kon er niet meer onderuit. Dit is al de tweede week dat ik ziek ben (en niet zo'n beetje ook) M'n holtes zijn ontstokken, zelfs m'n oren zitten dicht, maar het allerergst is het hoesten. Niet normaal gewoon. Heb vorige week al een inhalator gekregen en antibiotica, maar maandag was het nog helemaal but. Naar m'n huisarts geweest en door naar het ziekenhuis. Bloed afgenomen en diverse foto's gemaakt. 'S Avonds belde m'n huisarts met de uitslagen. Hart was gelukkig in orde! Waren inderdaad ontstekingen te zien. Hij zou met m'n internist gaan overleggen over het wel of niet starten met prednison. De prikkel voor de hoest moest nu echt een keer weggehaald worden. Heb al ruim een week niet langer dan een uur achter elkaar kunnen slapen.... Ze vonden het dus toch nodig. Toen ik vanmorgen de bijsluiter las, durfde ik bijna helemaal niet meer (én i.v.m. diabetes, én i.v.m. hartproblemen én i.v.m. medicijn dat ik neem i.v.m. hartproblemen....) Ben toch maar begonnen. Tussen de middag was m'n waarde 5,7, dus nog perfect. Maar vanavond was ie ruim 26...... Heb maar wat meer gespoten...
Hoesten is nu al wel een stuk minder!!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:23

he verd** lastig dan hoor. Hopenlijk gaat t alsnog goed en ben je snel van je "verkoudheid"af!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:14

Hallo Iedereen,
Vandaag ging op zich wel goed, behalve dan dat ze zeiden dat ik in beweging moest blijven en paracetamol tegen de pijn kon nemen.
Bloeddruk en alles was verder prima en kindje lag dwars :o (letterlijk)

tevens had ik ook een afspraak om 11.45 bij de internist. ik was pas om 13.00 uur aan de beurt en had er echt de pest in.
omdat ik ochtends zo hoog uitkom moet ik waarschijnlijk nachts gaan bijspuiten want ze willen niet zomaar mijn nachtinsuline omhoog gooien.alsnog mijn probleem voorgelegd aan de internist en die deed gelukkig niet zo moeilijk als de gyn ik heb een verwijsbrief voor een bekkentherapeut. en ik kan volgende week al terecht.
morgen ga ik een zogenaamde bekkenband halen zodat mijn pijn hopelijk verlicht wordt. en over 3 weken weet ik de datum dat ons wondertje komt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:31

Fijn om te horen dat je er weer bent!
Neem toch aan dat de internist daar meer verstand van heeft dan de gyn... :P
Zo'n band heeft bij m'n collega wel verlichting gegeven!
Gelukkig kun je al snel bij de therapeut terecht! Hoop dat die iets voor je kan doen!

Ik merk al wel dat de prednison z'n werk doet! Voel me echt al een stuk beterder! Nu alleen benieuwen hoe de nacht verloopt en zo m'n suiker is... :P

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 05:36

hee fijn zo'n internist die met je mee denkt!
en goed dat je je beter gaat voelen nu je die rommel krijgt