Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:03

Welkom terug Dieuwke, kom gewoon hier wat meer kletsen, dan komt het helemaal goed :j
Balen Thornforest, wanneer heb je weer vrij?
Tara, nieuwe schoenen!!! *\o/* merk je het verschil?
WenK, lekker weekend dus, lekker zeg!
Angela :(:)

Lekker lasagne :9 Vanavond eet ik een lekker roerbak met Tilapia, diverse groene groente en krieltjes :9 Lekkerrr, heb er zin in!
Morgen gaan we weer met de pastamachine stoeien. We hebben veel lekkere recepten gevonden.
Vandaag lekker naar buiten geweest, een paar boodschapjes gedaan en even de Esprit binnengelopen. Heb een leuke broek (mt. 42!!!!! :D). 2 bloesjes en een een leuk gestreept shirtje. Daarna vond mijn lichaam het wel weer welletjes. Zit nu lekker de bank en ga zo aan het eten beginnen.

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:04

Oh vandaar Tara...

Klinkt ook lekker Fan... Ga maandag een nieuw recept met pangasiusfilet uitproberen, lijkt me wel lekker... :j

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:08

Poeh, klinkt allemaal lekker :9

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:20

Dieuwke, dat is wel vervelend inderdaad, als je 't dan te zwaar krijgt als je te lang stopt tussen lessen.

Fan, heb nog niet met m'n nieuwe schoenen gelopen, ga ik morgen doen.

Tilapia en pangasiusfilet zijn altijd erg lekker! Geloof alleen dat dat niet de allerbeste vis is om te eten kwa rode lijst ofzo? Nja ik vind 't te lekker om te laten liggen vaak :oo

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:36

Voor mij vanavond een stokbroodje gezond :9

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:39

Hello ladies!!

Ben weer terug uit Oostenrijk! Heerlijk vakantie gehad!
Tis nu wel weer enorm tijd om de schoenen aan te gaan trekken, want een weekje apres-ski doet niet heel goed... :o :D :D

Sorry, heb niet bijgelezen...
Zie wel een aantal nieuw lopers voorbij komen: Welkom en veel fijne loop kilometers!

Zo, nu eerst nog even relaxen en morgenochtend als eerste lekker een rondje hollen! Heb er gewoon zin in, terwijl ik nu al weet dat het afzien gaat worden! :(:)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:38

Aloha allemaal!

High tea was lekker, calorierijk en gezellie. Morgen maar een dubbele les om alles er weer af te lopen :o

Ook nog even door de Kalverstraat en Nieuwe Dijk gelopen, lekker winkeltjes gekeken. Leuke dingen gezien maar niets gekocht, even sparen, dan kan ik leuke zomerspullen kopen. Zat wel "bommetje"-vol :D

Juud, fijne vakantie gehad dus ;)
Dieuwke, welkom!
Fan, lekker smikkelen :9
Wen, feest-ze vanavond!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:24

Tara, ben je tevreden over Runnersworld? Ik wil er ook graag naartoe. Hoe meten ze schoenen aan?

Angela, waarom heb je zo'n baaldag dan, is er iets gebeurd?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:29

Dieuwke, stokbroodje gezond is bij mij echt middageten, daar hou ik het geen avond op vol :P

Klots, lijkt me wel heerlijk, zo buiten in de sneeuw zijn heel de dag.

Bom, high tea lijkt me erg lekker en gezellig. Ik lust alleen geen thee :')

Mambo, ik ben erg tevreden :j Ze maken een video als je hardloopt en aan de hand daarvan kijken ze wat voor schoen je nodig hebt. Ik kreeg 5 paar schoenen om uit te kiezen uiteindelijk. Hiervan had ik er zelf al 3 uitgeselecteerd zeg maar. Die zaten niet lekker :P Die andere twee kon ik niet echt kiezen, dus dan kijken ze weer met die video welke je het beste laat lopen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:30

Oke, zo had ik het ook begrepen dat ze het zo deden. Moet je van te voren een afspraak maken en zijn de schoenen ook normale prijzen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:35

Nee hoor je kunt gewoon zo binnenlopen. Normale prijzen weet ik niet :P Ik heb 140 euro moeten betalen voor m'n schoenen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:39

Oke, bedankt! Ga ik ook eens binnen lopen bij Runnersworld! :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:40

Ik vind 't zeker een aanrader in ieder geval :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:14

Goed om te horen! Hier in de buurt is ook wel een sportzaak maar als er iets met de schoenen aan de hand is dan krijgen ze van alles aangemeten. Ik vind dat niet horen en een slechte zaak. Bedankt voor je info in elk geval, ben weer toe aan nieuwe schoenen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:14

Hoe bedoel je als er iets met de schoenen aan de hand is krijgen ze vanalles aangemeten?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:18

Als ze niet goed passend zijn bijvoorbeeld, of iemand loopt er helemaal niet lekker mee.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:19

O dus pas als er iets mis is, wordt er naar gekeken. Dat schiet ook niet op :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:27

Ja, op een heel rare manier en dan worden de schoenen zodanig versleuteld wat ik niet normaal vindt. Heel veel mensen lopen daar blessures van op.

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:09

goede morgen allemaal!

heb net mn ontbijt achter de kiezen en ga zo door het bos mn 6e les doen!
ben benieuwd of ik na een goede warming up.. (het bos is ietsjes verder weg, dus wandel erheen)
en een andere, zachtere, ondergrond nog steeds last krijg van mn scheenbeen.
ik las trouwens ook dat je eerder last van je scheenbeen kan krijgen als je overgewicht hebt.
nou, ik neig toch naar overgewicht, al ben ik weer hard op weg met afvallen! ben alweer 1,5kilo kwijt!!

over de schoenen, ze zitten wel echt heerlijk! heb er een heleboel aan gehad. ik begrijp wel dat het het beste is om zo'n filmpje te laten maken van hoe je je voeten neer zet. zodat je n.a.v. dat filmpje de beste keuze kan maken. alleen zijn voor mij de prijzen van de schoenen iets aan de hoge kant voor nu.
ik wil eerst zeker weten dat ik het vol hou voordat ik er meer aan uit geef!

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:22

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:25

Renskje, ik zou wel goed naar je lichaam blijven luisteren. Ik las laatst ergens dat door de pijn heen lopen nooit goed is. Anders zijn je schenen dadelijk misschien de reden dat je niet meer verder wil/kan met hardlopen. Ik kreeg gister ook nog de tip om te koelen als ik klaar was met hardlopen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:59

_Tara_ schreef:
Dieuwke, stokbroodje gezond is bij mij echt middageten, daar hou ik het geen avond op vol :P

Haha, dat heb ik ook alleen op zaterdagavond hoor. Normaal krijg wel netjes aardappeltjes, groente en vlees want anders hou ik het ook geen avond vol. Maar dit was ook een flink broodje :=

_Tara_ schreef:
Ik vind 't zeker een aanrader in ieder geval :j

Ik heb de mijne ook van Runnersworld. Er wordt inderdaad heel goed gekeken naar welke schoenen je het beste passen, daar was ik wel blij mee :j

Gisteravond nog even wezen stappen en vanochtend om 9u les 4 gelopen met buurmeisje. Halverwege kreeg ik het toch echt wel zwaar, maar toch even doorgezet en de laatste minuten gingen wel weer heel lekker.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:05

Een flink broodje, dan kan 't wel inderdaad :j Een huisgenootje hier eet soms een paar poffertjes als avondeten := Verbaas ik me sowieso wel eens over, wat andere mensen als avondeten eten. Ik ben inderdaad ook opgevoed met aardappels, groente en vlees. Al eet ik die aardappels nu nagenoeg nooit meer, vind ik niet lekker :P Bij m'n ouders krijg ik ze soms nog wel eens.

Geeft wel een goed gevoel he, dat ze echt goed kijken naar welke schoen bij je past. Dan weet je in ieder geval dat je schoenen echt goed zijn.

Na het stappen vanmorgen toch om 9 uur hardgelopen. Goed toch! Loop je niet misschien te snel dan, als je 't zwaar krijgt? Al herken ik 't wel een beetje. Begin/midden gaat wat minder en dan aan 't eind heb je zoiets van, doe er nog maar een paar minuten bij. Ik ga nu eerst werken (schoonmaken in een dierenkliniek), dan met een vriendin mee naar haar pony, dan als ik thuiskom direct hardlopen, douchen en weer bezig met school.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:19

Ja, dat dacht ik ook. Maar dan pas ik me aan het tempo van mijn buurmeisje aan en die begint snel en zakt daarna af. En meestal rem ik het wel wat af, dat ik gewoon op een tempo blijf lopen en dan blijft ze wel bij me. Maar vanochtend toch wat overmoedig geweest denk ik.

Druk dagje :oo Maar als je dan vanavond op de bank hangt is het ook wel weer een goed gevoel :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:53

Goedenmorgen.
Zo wat goed van jullie dat jullie al gelopen hebben.
Ik ben veelste laat mijn bed uit gekomen en moet zo op visite.'
Dus vandaag loop ik niet...morgen weer op de sportschool dus zo erg is het niet een extra rustdag kan echt geen kwaad.

Als je net begonnen bent met lopen moet je tempo zo zijn dat je er nog een gesprek bij kunt houden zonder echt uiten adem te raken.
Zo niet dan loop je te snel.
Pijn is nooit goed echt goed luisteren naar je lichaam is heel belangerijk.

Dat lijkt wel de omgekeerde wereld MB je wilt het toch goed hebben voor je blessures krijgt.
geen officiele hardloop winkel of wel?

Bom al weer lekker gelopen?

Angela :(:)

Fijne vakantie gehad...klotshtiduj en loop ze.

Zo ben weer een beetje bij geloof ik :o