Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

romeoluver

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:42

Zijn frisdranken ook al niet goed??!! Oh needat vind ik zo lekker |( wickey enzo ook niet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:47

Unoo schreef:
Fruitsappen en zure dingen niet doen! Sinaasappelsap en alle andere zure dingen zijn hartstikke slecht voor het milieu in je darmen die dus ook weer invloed hebben op je huid.

Toch gek, mijn huid die wordt een stuk handelbaarder als ik regelmatig sinaasappels eet/sinaasappelsap drink. := vitamine c doet ook veel goeds..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:49

Rebeccaa schreef:
Unoo schreef:
Fruitsappen en zure dingen niet doen! Sinaasappelsap en alle andere zure dingen zijn hartstikke slecht voor het milieu in je darmen die dus ook weer invloed hebben op je huid.

Toch gek, mijn huid die wordt een stuk handelbaarder als ik regelmatig sinaasappels eet/sinaasappelsap drink. := vitamine c doet ook veel goeds..

daarom werkte die verse paprika,s als een trein bij mijn zoon, maar na mete je verder in seizoen kwam, werden de parika,s ook minder

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:43

Unoo schreef:

Ik zou wel graag een wetenschappelijke bron bij zulke beweringen zien, want ik geloof er niets van.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:32

Dus goed dat je toch naar de huisarts bent gegaan Esmeralda! Hopelijk slaat de kuur goed aan. :)

Unoo schreef:

Kun je dit onderbouwen.....? Wat wél onderbouwd is, is namelijk dat mensen (als één van de weinige diersoorten overigens) niet zelf ascorbinezuur (vitamine C) aanmaken. Je moet dat dus ergens anders vandaan krijgen: lekker citrusvruchten en ander fruit eten! Paprika bevat ook zeer hoge doses vitamine C. Van fruit hebben kiwi's het hoogste gehalte. :j

Evenals wat hier over melk langskomt: er is inderdaad een vermoeden dat er een verband kan zijn met acne. Kan zijn, want er zijn immers genoeg mensen die veel melk/yoghurt drinken en een prima huid hebben. Uitproberen of het voor jou helpt om minder melkproducten te eten: prima. Bij mij maakte het geen verschil, dus ik zit gewoon weer lekker aan de muesli met yoghurt bij het ontbijt. :9
Laatst bijgewerkt door Elanor op 21-12-11 09:09, in het totaal 8 keer bewerkt

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:50

Elanor, volgens mij heb je gelijk!! Of ik nou veel melk drink of niet, als ik een slechte tijd heb wordt ht er niet beter door en als ik een goede tijd heb wordt het er ook niet slechter door (snap je t nog??) en van die fruitsappen klopt volgens mij ook want vitamines zijn goed voor je huid.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:11

Jij bent ook nog hartstikke jong romeoluver, grote kans dat het bij jou na de pubertijd gewoon al flink af zal nemen. Als je er niet extreem veel last van hebt (hoe irritant het ook is om steeds mee-eters en wat pukkeltjes te hebben), zou ik niet ineens allemaal rigoureuze dingen gaan doen. Dus lekker die Wickey blijven drinken bij het ontbijt als je daarvan houdt! :)

Esmeralda schreef:
Toen zijn we overgestapt naarde paprika, ging een poos goed

Waar ik nog wel benieuwd naar was: waarom ben je zoveel paprika gaan doen? Voor de vitamine C? Want als je daar geen tekort gaan hebt, heeft het geen zin om ineens veel paprika te eten. Overinname van vitamine C wordt vrijwel niet door het lichaam opgenomen maar direct uitgescheiden. Van een tekort aan vitamine C krijg je ook geen acne (wel scheurbuik :+ ).

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:18

@ Esmeralda,

Oei een antibioticakuur.. Misschien ben ik een zeikerd maar het is toch wel algemeen bekend dat antibiotica niet alleen slechte maar ook goede bacterien dood in de darmen. De darmen zullen dus worden aangetast wat een hele slechte werking tot gevolg vd huid zal hebben...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:39

MaartPaard schreef:
@ Esmeralda,

Oei een antibioticakuur.. Misschien ben ik een zeikerd maar het is toch wel algemeen bekend dat antibiotica niet alleen slechte maar ook goede bacterien dood in de darmen. De darmen zullen dus worden aangetast wat een hele slechte werking tot gevolg vd huid zal hebben...

Zijn gezicht was zo enorm doorbloed/geirriteerd/slecht door het gebruik van de clearasiel
Dat zijn lijf even die " oppepper" nodig heeft. En we krijgen een 3 stappen fase en dit is stap 1.

Elanor schreef:
Waar ik nog wel benieuwd naar was: waarom ben je zoveel paprika gaan doen? Voor de vitamine C? Want als je daar geen tekort gaan hebt, heeft het geen zin om ineens veel paprika te eten. Overinname van vitamine C wordt vrijwel niet door het lichaam opgenomen maar direct uitgescheiden. Van een tekort aan vitamine C krijg je ook geen acne (wel scheurbuik :+ ).

dat was 1 verse paprika per dag hoor, :D
eigelijk ipv een appel :o

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:53

Hmm oke nou ik ben benieuwd hou me maar op de hoogte. Wat voor lotion heeft hij meegekregen? Je kan denk ik beter een rustige olie oid gebruiken om de huid tot rust te laten brengen.. Denk niet dat de antibiotica veel effect zal hebben op de rust van de huid. Wat zit er in die lotion die hij gekregen heeft?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:41

@ Esmeralda, nog een tip. Ik zou na de antibiotica zeker een probiotica gebruiken die de darmen helpen na een antibiotica kuur. Die van orthica is aan te raden. Deze heb je ook in verschillende gradaties dus je kan er eentje op maat uitkiezen :) Laat je informeren bij de winkel.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:55

MaartPaard, lief dat je zo mee denkt, echt waar, waardeert dit soort dingen echt. Maar doordat we zelf teveel geprobeert met vanalles en nog wat. Zijn we nu op het punt dat ik mijn vertrouwen op de huisarts zet. En ik hoop dat er gauw voor hem resoltaat gezien word. En over 4 weken weer terug naar de huisarts

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:00

Groot gelijk je moet doen waar je je goed bij voelt en waar je gevoel naar uit gaat. Ik wil je alleen graag gewaarschuwd hebben ;)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:28

Ik meld me ook even maar dan met goed nieuws :D

Ik heb in mijn hele jeugd nooit last gehad van pukkeltjes,pas na de geboorte van mijn dochter (ik was 21) begon de ellende.

Nu inmiddels 29 en ik was ten einde raad,meerdere keren bij de huisarts geweest en medicijnen gehad....werkte allemaal voor geen meter en mijn huid werd alleen maar rood met onderhuidse ontstekingen.
Mijn hele gezicht zit onder de littekens omdat ik er dus ook niet vanaf kan blijven en zoals hier al werd gezegd.....het word een gewoonte.

3 weken geleden heb ik een simpel potje biergist tabletjes gehaald, 3 x per dag slik ik 3 van die tabletjes.
De 1e week kreeg ik een explosie van pukkels maar ben toch blijven slikken,de 2e week werd mijn huid een stuk rustiger en de pukkels trokken vrij snel weg.
1,5 week geleden heb ik de Anti Blemish foundation van Clinique erbij gehaald omdat ik het vermoeden had dat het tevens ook door mijn foundation kwam (en tja sorry ik kan niet zonder foundation,beetje de littekens wegwerken)

En nu...het is weg!!! *\o/* geen pukkels meer,geen rode huid maar gewoon een fris gezicht.
Ik blijf de biergist slikken,mijn gezicht goed reinigen en de foundation gebruiken maar echt....ik ben opgelucht!!! Afgelopen week had ik 1 klein opkomend pukkeltje op mijn kin,niets aan gedaan al was de verleiding groot en de volgende dag was ie weg...niets geen rode grote pukkel met witte kop....

Ik zou zeggen probeer het, en stop niet na een week, ik ben helemaal happy

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:31

Ik heb biergist ook eens geprobeerd. Bij mij deed het niet veel, ik kreeg er alleen heel mooi haar van. Ook leuk! Maar grote klis werkt beter bij mij :)

Heel fijn voor jou dat jij er in ieder geval van af bent zeg! Hopelijk blijft dat zo!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:55

MaartPaard schreef:
Groot gelijk je moet doen waar je je goed bij voelt en waar je gevoel naar uit gaat. Ik wil je alleen graag gewaarschuwd hebben ;)

nou was al heel blij dat jullie vertelt hadden over die hormonen zalf en dat clearasiel echt troep is.
:D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:02

antibiotica is ook troep

maar zoals ik al zei : volg je gevoel!

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:46

Elanor, ik drink geen wickey bij het ontbijt hoor := dat drink ik gewoon op school bij t ontbijt drink ik altijd thee en soms melk.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:27

Ik ben heel blij :D Zo'n 2 weken geleden liep ik nog met een dikke laag plamuur, echt het was niet om aan te zien die huid van mij! Zo ben ik vandaag bijna makeuploos naar mn werk gegaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:07

Vandaag is mijn huidje weer vervelend :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:07

Maar ik denk dat vermoeidheid en stress er ook wat mee te maken hebben. Komt in de vakantie wel weer goed! Morgen avond lekker maskertje er op, lekker even ontspannen.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:10

Gelukkig heb ik niet zoveel last dr van. Ik heb alleen van die vervelende kleintjes op mijn slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:11

Dan slaap je niet goed genoeg :+ En dat klopt echt hoor, mijn slapen zitten onder als ik een raar slaap schema aanhoud..

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:17

Pfff, ik heb er ook last van.
Dit is nu het tweede jaar dat ik er van heb. In mijn hals! |(
Vorig jaar is het rond deze periode opgekomen en ik dacht dat het wel uit zich zelf weg zou gaan. Dus mee rond gelopen tot april en dan naar de dokter gegaan. Eerst zalf gekregen, maar die hielp niet. Toen op een antibiotica kuur gezet die ik tot september genomen heb. Dan was het veel beter dus ben ik er vanaf gestapt.
Maar een maand geleden is het op een week tijd weer in alle hevigheid teruggekomen. Zit nu weer aan de antibiotica, maar het helpt niet genoeg naar mijn zin... Zal nog maar even wachten maar als het niet snel beter wordt breng ik de dokter weer een bezoekje.

Het frustrerende is ook nog dat ik geen idee heb hoe het komt. Ik heb het vroeger nooit in mijn hals gehad, enkel in mijn gezicht. En ik kan niks bedenken dat een rechtstreeks aanleiding zou kunnen geven.
Ik had gehoopt dat het weg zou zijn tegen de feestdagen. Nou, niet dus...

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:53

Wat stom voor je katyatje :(:) ik heb sinds een paar weken vitamine B pillen en dat heeft heel goed geholpen voor mij, mss ook voor jou???

Fijn dat het zo goed gaat maartpaard!! Is dat sinds het leemmasker?? Dat zou ik namelijk ook wel eens willen proberen.