Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:02

hallo allemaal
mijn herstel gaat nogsteeds erg goed!
wel heb ik vandaag even een paar stapjes terug gedaan.
had zaterdag toch wel veel gefietst, en merkte zondag dat het toch wat teveel is geweest. (op het moment zelf geen enkele last)

geen gefiets meer voor mij dus komende tijd! vanavond nog even een afspraak daar ga ik heen met de auto. verder de hele dag bijna niks gedaan. dus vanavond moet goed komen!

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:13

nou de brief is op de post. ben benieuwd!

Joyce, klinkt goed!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:33

hier alles ook wel ok; nog wel regelmatig wat pijnsteken of ongemakkelijk gevoel overdag tijdens het werken vooral.
slapen is soms ook nog wat lastig als ik op mijn zij of buik lig.
de scarban pleisters zijn af en toe wat pijnlijk irritant; had aan een kant ook grote pijnlijke rode vlekken gekregen dus ik zit al een paar dagen op het dragen van 15 uur; mag opbouwn tot max 20 uur maar ik denk dat ik het laat bij 15 uur.
ben de scarban nu zo 2,5 week aan het gebruiken maar zie zelf nog weinig verschil; had misschien 2,5 week geleden eerst fotos moeten maken en dan nu weer om het verschil misschien beter te zien.
moet sowieso weer ff fotos maken van het herstelproces want is al weer bijna een maand geleden.
de scarban gebruik ik ook niet meer op mijn tepel want dat deed echt teveel pijn

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:46

MelanieB schreef:
Ik moet over 8 daagjes :) Volgens mij idd als eerste hier dit topic voor nu :))

Bij ons is niet zo'n lange wachttijd.. iets van een maand ofzo? Dus valt wel mee.

Nee hoor, ik ben je voor. ;)
Afgelopen donderdag kreeg ik een telefoontje of ik maandag (afgelopen maandag dus!) al geopereerd wilde worden! Even overlegd met vriendlief en het werk en ja gezegd. Dus ik heb de operatie al achter de rug. Gisterenmiddag mocht ik naar huis.
Ik voel me nu een beetje gammel maar dat zullen wel de naweeen van de narcose zijn en een dag niks eten.
Bij mij is er links 330gr en rechts 375gr weggehaald.
Ik hen nu eventjes 80c aan omdat de boel een beetje opgezwollen is. Als het goed is wordt mijn uiteindelijke cupmaat 75d misschien c. En ik had 75 f/g. Tot nu toe ziet het er mooi uit.
Dus mijn bankhangtijd is begonnen!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:20

silvia, wat super voor je!
neem lekker de eerste week heel veel rust en luister goed naar je lichaam.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:24

Silvia schreef:
MelanieB schreef:
Ik moet over 8 daagjes :) Volgens mij idd als eerste hier dit topic voor nu :))

Bij ons is niet zo'n lange wachttijd.. iets van een maand ofzo? Dus valt wel mee.

Nee hoor, ik ben je voor. ;)
Afgelopen donderdag kreeg ik een telefoontje of ik maandag (afgelopen maandag dus!) al geopereerd wilde worden! Even overlegd met vriendlief en het werk en ja gezegd. Dus ik heb de operatie al achter de rug. Gisterenmiddag mocht ik naar huis.
Ik voel me nu een beetje gammel maar dat zullen wel de naweeen van de narcose zijn en een dag niks eten.
Bij mij is er links 330gr en rechts 375gr weggehaald.
Ik hen nu eventjes 80c aan omdat de boel een beetje opgezwollen is. Als het goed is wordt mijn uiteindelijke cupmaat 75d misschien c. En ik had 75 f/g. Tot nu toe ziet het er mooi uit.
Dus mijn bankhangtijd is begonnen!

Nu dus wel weer :))

Mooi dat goed is gegaan :j

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:57

joyce_eddy schreef:
silvia, wat super voor je!
neem lekker de eerste week heel veel rust en luister goed naar je lichaam.

Zal ik doen! Ik merk dat ik op de bank niet zo lekker zit. Aangezien de slaapkamer naast de woonkamer zit ga ik snel eventjes in bed zitten als ik moe ben (we hebben een verstelbaar bed).

Vanochtend met een warm vest even lekker in de tuin gezeten, lekker frisse lucht opsnuiven, dat deed me wel goed!
Zojuist 2 uurtjes geslapen dus ik kan er weer even tegen. ;)

Ik heb nu wel de bruiloft van mijn zus gemist. Die is vandaag getrouwd. "gelukkig" voor de tweede keer dus het was geen grote happening, maar toch jammer dat ik er niet bij kan zijn.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:33

silvia, ze zullen je vast begrijpen.
ik heb de eerste week eigenlijk alleen maar geslapen zowat.
ik was ook heel beroerd van de narcose en morfine.
ben heel erg aan het overgeven geweest, en dat terwijl ik echt verschrikkelijke honger had!

maar heb je erg veel pijn?
ik had helemaal geen pijn, bij mij was het meer ongemak. ff dat pakje pakken uit de kast, ownee dat kan niet!
vervelend nou:P

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:58

Pijn heb ik niet echt. Wel een beetje een beurs gevoel. En als ik opsta uit bed is het even slikken. En wat je al aangeeft Joyce, een gevoel van ongemak. Maar ook dat gaat vanzelf over.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:12

@silvia; wat fijn dat je al zo snel geholpen bent en dat je je redelijk goed voelt! ik sta te kijken vd korte wachttijden hier allemaal; ik heb ruim 3 maanden op de wachtlijst gestaan en een half jaar vd operatie al de 1e intake gehad

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:18

de plastisch chirurg heeft mij verteld dat de korte tijden komen omdat al het cosmetische niet meer vergoed wordt vanaf 2011. hierdoor zijn er dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel minder mensen omdat ze het anders compleet zelf moeten bekostigen. hierdoor zijn er (bijna) geen wachtlijsten.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:26

@Tamarant: de pc is in maart begonnen in het zkh en was nog niet ingeroosterd als het ware. En blijkbaar viel er een operatie uit omdat ik een paar dagen van tevoren gebeld werd.
@joyce: eigenlijk toch te gek dat mensen zich niet laten opereren als het niet vergoed wordt. Natuurlijk is een operatie niet goedkoop maar als je iets echt wilt... Dan maar een jaar niet op vakantie! Daar hoeft de gemeenschap niet voor op te draaien.
Ik ben blij dat mijn bvk op medische gronden is goedgekeurd en ik me over de kosten geen zorgen hoef te maken. Maar wel vreemd dat Wendy zo lang moet wachten.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:45

@joyce_eddy; wat raar wat jouw pc heeft verteld; volgens mij klopt daar helemaal niks van! Alles wat medische en psysche klachten veroorzaakt krijg je gewoon vergoed; ook volgend jaar.
@slivia; ik denk dat je je vergist in de kosten v een dergelijke operatie; ik denk dat je minimaal al toch zo n 6000 a € 7000 kwijt bent zonder dat er nog complicaties bijkomen. Ikzelf heb zo n groot bedrag in ieder geval niet liggen en zal het ook niet makkelijk kunnen sparen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:18

Fijn dat het goed gegaan is Silvia, en je het nu al achter de rug hebt! Hoop dat het verder allemaal voorspoedig gaat!!!

Tja, die lange wachttijd bij mij heb ik eigenlijk zelf voor gekozen. PC is erg populair, en was van te voren bekend dat hij een lange wachttijd heeft. Maar ja, heb graag goed werk en iemand waar ik een goed gevoel bij heb, dat ik wel vrede ehb daarmee! (En natuurlijk mooi mee genomen dat ik nog wat kilo's eraf kan werken ;-) )

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:32

ja idd. maar ik bedoel dat mensen met COSMETISCHE dingen niet meer vergoed worden!
voorbeeld: Ik wil grotere borsten omdat ik het mooi vind.
ik wil andere lippen, want ik vind het niet mooi.
vroeger werd dit nog wel eens vergoed, vanaf 2011 niet meer.
alleen MEDISCHE gevallen worden vergoed!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:54

naar mijn weten is dat nu al zo? alleen datgene wat medische of psysche ongemakken veroorzaakt word vergoed; cosmetische ingrepen werden nooit vergoed alleen medische ingrepen

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:00

Maar vanaf nu psychische idd ook niet meer zo makkelijk, maar alleen echt medisch aantoonbare dingen. En eerst werd psychisch ook nog wel eens vergoed.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:22

In de afwijzing van de borstlift (mensen bij de verzekering lagen echt te slapen volgens mij ;-) doe een aanvraag voor een borstverkleining, en krijg een afwijzing voor een borstlift :-) ) maar daarin stond ook dat ze het ook niet vergoedde als je psychisch er last van had...

(Beetje offtopic, sorry daarvoor, maar ben der blij mee dus vandaar ;-)
Vanochtend 79.9 kg!! Eindelijk onder de 80!! Is een heeeeele tijd geleden!! (en ik begon Juli vorig jaar op de 96kg.... dus ben hier wel blij mee ;-) Wil voor de operatie in November liefst rond de 70 zitten, maar is ff afwachten wat mijn lijf daarvan vind ;-) )

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:05

tamaramt schreef:
@joyce_eddy; wat raar wat jouw pc heeft verteld; volgens mij klopt daar helemaal niks van! Alles wat medische en psysche klachten veroorzaakt krijg je gewoon vergoed; ook volgend jaar.
@slivia; ik denk dat je je vergist in de kosten v een dergelijke operatie; ik denk dat je minimaal al toch zo n 6000 a € 7000 kwijt bent zonder dat er nog complicaties bijkomen. Ikzelf heb zo n groot bedrag in ieder geval niet liggen en zal het ook niet makkelijk kunnen sparen.

Maar Tamarant, bij jou was er een medische indicatie en in mijn ogen een heel ander verhaal.
Maar eigenlijk kan ik er niet over oordelen want als je ergens psychische problemen van krijgt kun je natuurlijk flink met jezelf in de knoei komen wat dan misschien een operatie rechtvaardigt.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:07

Super Wendy dat er schot zit in het afvallen. +:)+

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:11

@silvia; bij mij was het idd voornamelijk medisch; al vond ik het zelf wel verschrikkelijk en droeg ik zelden een topje of wat dan ook.
maar bv een collega van me heeft nu een vergroting gehad omdat ze helemaal niks maar dan ook niks had;gewoon plat; dat ziet de zorgeverzekering als een verminking vh lichaam en dus heeft zij de vergroting gewoon vergoed gekregen en zit zij eveneens 6 weken in de ziektewet

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:00

Ik weet niet wat het is om twee erwtjes op een plankje te hebben en dus ook niet of ik daar psychisch onder zou lijden. Maar ik kan me voorstellen dat het niet leuk is en dat iemand er flink onder lijdt!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:39

idd, net zoals dat andersom is; ik heb in mijn hele leven nog nooit geen witte top of lichte kleur top gedragen en dat doe ik nu wel ;)
heb trouwens vandaag voor de 1e keer een paar uurtjes een beugelbh aan en dat gaat goed ;)
helemaal blij; ik begin er nu steeds meer aan te wennen; ook aan het formaat; ze zijn nog steeds niet klein(wilde 75d maar heb nu 75E) maar passen wel goed bij mijn bouw en lichaam.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:01

Silvia, hoe is het er nu mee? Gaat het allemaal een beetje?

Melanie, nog een paar nachtjes!!! Ben gewoon beetje zenuwachtig voor jou... moet toch niet gekker worden ;-)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:34

tamaramt schreef:
@silvia; bij mij was het idd voornamelijk medisch; al vond ik het zelf wel verschrikkelijk en droeg ik zelden een topje of wat dan ook.
maar bv een collega van me heeft nu een vergroting gehad omdat ze helemaal niks maar dan ook niks had;gewoon plat; dat ziet de zorgeverzekering als een verminking vh lichaam en dus heeft zij de vergroting gewoon vergoed gekregen en zit zij eveneens 6 weken in de ziektewet

Wat een gelukzak, vind spijtig dat sommige ziekteverzekeraars zo moeilijk doen.
Zoals nu, ik heb veel pijn, psychisch leed en dan moet je maar 5000 euro ophoesten, en zeker als je het al eens gedaan hebt is dat bedrag maal twee erg veel.