Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:35

Dat is een goed teken, dan heb je ze nog niet nodig gehad waarschijnlijk.

Ik moet zeggen dat ik door het koude weer wel vaker last heb. Ondanks dat ik braaf een muts op m'n hoofd zet als ik naar buiten ga, mijn hoofd is niet geschikt voor al die temperatuurverschillen :n .

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:44

Laurabram schreef:
Ik moet zeggen dat ik door het koude weer wel vaker last heb. Ondanks dat ik braaf een muts op m'n hoofd zet als ik naar buiten ga, mijn hoofd is niet geschikt voor al die temperatuurverschillen :n .

Klopt, dat merk ik ook. De overgangen van warm naar heel koud en weer terug komen niet altijd goed aan ... ik ben nu ook een brave muts-drager, dan kan het daar in elk geval niet aan liggen! :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:49

Het viel me trouwens op dat op de verpakking van Imigran dat het despergeerbare tabletten zijn.

Nu heb ik daar eens naar gegoogled:
Citaat:
Dispergeerbaar
Dispergeerbaar wil zeggen oplosbaar in een dispersie, een mengsel van stoffen dat bestaat uit een stof die fijn verdeeld is in een andere stof.

Uhuh.... nu weet ik precies wat het betekend :')

Hoe gaat het met iedereen z'n hoofd?

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:13

Hier redelijk op het moment. Heb weer een aantal keren migraine gehad.
Volgende week toch weer mee naar de huisarts, zit te overwegen om prefentief medcijnen
te gaan gebruiken...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:15

Ik heb iets mafs ontdekt....als ik antigrippine neem (paracetamol met vit.c en coffeine) dan haalt dat de scherpe kantjes weg. Nu heb ik ook niet zulke extreme aanvallen dat ik bijvoorbeeld 2 dagen compleet van de wereld ben maar maf is het wel. Paracetamol en ibuprofen helpen nl. helemaal niets.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:25

Oke Kinke, dat ga ik ook eens proberen, is dat vrij verkrijgbaar bij apotheek en drogist?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:30

Ik heb nog steeds geen migraine gehad hoewel de triggers er soms wel waren *\o/* vorige week een beetje hoofdpijn gehad maar was met een paracetamol weer snel weg, geen migraine dus. Alles wijst erop dat in mijn geval, met hormonale migraine, de oplossing is om te stoppen met alle hormonen. Mijn lijf lijkt weer in balans, mijn geest is rustiger. Een aanrader om te proberen voor iedereen die geen kinderen meer wil.

Nog een paar maanden aankijken en als het zo blijft, gaat m'n man onder het mes :Y)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:44

Ik heb een hele tijd geen hoofdpijn/migraine meer gehad sinds ik gestopt was met de pil. Vandaag weer begonnen en meteen weer barstende koppijn. ^) Mijn lichaam moet nu natuurlijk wel weer even wennen dat ik de pil weer gebruik, dus hopelijk blijft het niet zo. Van de dokter moet ik nu proberen zonder stopweek een tijd lang de pil door te slikken. Ben benieuwd of het helpt, en anders stop ik er maar gewoon mee. Al vind ik dat ook niet echt handig.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:50

Kinke, er was voorheen iemand in 't topic die ook iets met coffeïne gebruikte, als ik het goed heb onthouden was dat Lammie, maar weer 't niet meer zeker.

Remy, benieuwd of dat gaat helpen. Ik moet zeggen, ik ben zelf anti-conceptie vrij, maar heb helaas nog regelmatig van hormonale migraine (met name rond ovulatie en menstruatie).

Spirit, benieuwd of het helpt met doorslikken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:55

Volgens mij heeft dooslikken en geen stopweek inlassen alleen zin, als je juist in die stopweek last van migraine krijgt. Door die week over te slaan krijg je ook geen aanval.
Als je al migraine krijgt bij aanvang van het slikken van de pil, lijkt het me dat je juist op de stoffen uit die pil reageert en heeft doorslikken daar geen invloed op ...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:01

Laurabram schreef:
Kinke, er was voorheen iemand in 't topic die ook iets met coffeïne gebruikte, als ik het goed heb onthouden was dat Lammie, maar weer 't niet meer zeker.

Remy, benieuwd of dat gaat helpen. Ik moet zeggen, ik ben zelf anti-conceptie vrij, maar heb helaas nog regelmatig van hormonale migraine (met name rond ovulatie en menstruatie).

Spirit, benieuwd of het helpt met doorslikken.

Ik gebruikte geen paracetamol met coffeine, maar met codeine...overigens gebruikte ik dat alleen tijdens de heftigste periode met dagelijkse aanvallen door stress...toen gebruikte ik preventief 2x daags 500mg depakine en tijdens een aanval een imigran neusspray met paracetamol met codeine en ibuprofen....nu gebruik ik niks preventief en bij een aanval gebruik ik nu frovatriptan...maar nu al 4 maandn aanvalsvrij

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:02

O, dan zat ik er toch naast, maar een klein beetje niet :D .

Hoi Lammie, fijn dat het goed gaat bij jou *\o/*

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:05

Laurabram schreef:
O, dan zat ik er toch naast, maar een klein beetje niet :D .

Hoi Lammie, fijn dat het goed gaat bij jou *\o/*

Ja ach codeine en coffeine lijken qua naam ook wel op elkaar dus snap het wel...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:07

Was ook al even terug volgens mij, dat je dat gebruikte.
Gevalletje de bel horen rinkelen maar niet weten waar de klepel hing.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:10

Laurabram schreef:
Was ook al even terug volgens mij, dat je dat gebruikte.
Gevalletje de bel horen rinkelen maar niet weten waar de klepel hing.

Ik heb het van 2005 tot en met 2008 gebruikt...dat was echt mijn dieptepunt...
Nu is mijn hele leven ook heel anders dan toen....veeeeeeeel beter...op mijn rugklachten na dan maar daar leer ik wel mee leven...

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:13

simodi schreef:
Volgens mij heeft dooslikken en geen stopweek inlassen alleen zin, als je juist in die stopweek last van migraine krijgt. Door die week over te slaan krijg je ook geen aanval.
Als je al migraine krijgt bij aanvang van het slikken van de pil, lijkt het me dat je juist op de stoffen uit die pil reageert en heeft doorslikken daar geen invloed op ...

Ik had nu geen migraine, maar gewoon hoofdpijn. Al had ik toen ik hiervoor de pil slikte bijna elke dag wel hoofdpijn met af en toe ook migraine aanvallen, wat dus volledig verdwenen is toen ik gestopt was met de pil.

Ik denk trouwens ook dat het niet helpt, want ik had niet alleen in de stopweek migraine, maar van de dokter moest ik het toch proberen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:22

Ik gebruik wel paracetamol met cafeine, vaak in combi met ibubuprofen. Cafeine helpt bij mij heel goed.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:28

heb niet het hele topic doorgelezen maar zijn er hier mensen die migraine krijgen als ze ongesteld moeten worden?

ik heb dat namelijk altijd echt zo'n 2 dagen barstende hoofdpijn aan de ene kant en na die 2 dagen ook 2 dagen aan de andere kant, gewoon echt zo erg dat ik er soms van moet overgeven en van gekheid niet weet wat ik moet doen tegen de hoofdpijn, ik ga wel gewoon door want op bed liggen helpt ook niks.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:42

Weet je wat je moet doen als je gaat slaapen je raam op te zetten helpt ook wel eens ik heb hem altijd open staan of het nou regent sneeuwt heel hard vriest maak mij niet uit wat voor weer mijn raan is altijd open

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:15

@secretlin, ja hormonale migraine. Dat heb ik ook. Is lastig wat aan te doen. Sojatabletten of extra soja eten helpt bij mij wel.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:34

Ik heb al jaren last van migraine, zeker rond de ongesteldheid.
Ik heb sinds 1996 een mirenaspiraal, waardoor ik veel minder heftige aanvallen heb.
Ik merk wel dat ik bij trek in chocola, bijna altijd een aanval krijg.
Ik slik dan imigran, en dan kan ik nog iets functioneren.
In het ergste geval kan ik spuiten. Want dan hou ik niets meer binnen.
Maar omdat ik vreselijk bang ben om dit zelf te doen, hou ik daar ook nog en grote blauwe plek aan over, vanwege de vaart die ik dan gebruik.
Zwangerschap was wel een geweldige tijd. Totaal geen aanvallen.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:05

Vandaag bij de huisarts geweest die heeft voorgesteld eerst 3 strippen mycrogynon 30 door te blijven slikken en dan bijhouden en noteren wanneer de migraine aanvallen zijn.
Daarna weer een periode van 3 strippen doorslikken en dan in combinatie met Proponolol

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:14

_evelien_ schreef:
Oke Kinke, dat ga ik ook eens proberen, is dat vrij verkrijgbaar bij apotheek en drogist?

Kun je gewoon bij de drogist halen :)
Ik krijg 1 week voor ik ongesteld moet worden migraine. Bloedirritant, maar dat weten jullie hier allemaal helaas :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:28

Cafeine krimpt de bloedvaten in de hersenen, daarom werkt het bij migraine. (helaas niet bij iedereen)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:44

Hallo,
Zou ik hier een vraag mogen stellen, want ik ben erg benieuwd wat jullie als 'migraine kenners' ervan vinden.
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de dokter omdat ik het niet vertrouw dat datgene wat ik nu 2x gehad heb daadwerkelijk een migraine vorm is.