Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:45

Ik had gehoopt volgende week te kunnen beginnen op vakantie, lekker in t bos lopen, maar er is iets fout gegaan met de Usb op de post ;(
(stiekem de hoop dat ie vandaag binnen komt)

Jaan81

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:08

Gets, wat een baggerweer is het wee rnu zeg! :(

Ik heb wél lekker herfstvakantie! *\o/* En zin om nu een rondje te hollen, maar eerst maar ns naar stal; 2 paarden doen (ga ze weer laten slepen vandaag, ff flink werken) en 2 enorm smerige stallen mesten (zullen 4 flinke kruiwagens zijn.... :o )
Vanavond uit eten en nog naar een 90's Night :)) dus denk dat ik verstandiger doe om niet vandaag te gaan.
Misschien morgen, ff lekker door t bos ofzo...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:39

Arlando, je hebt pb :D

Gister niet meer gelopen, vandaag wel, piramide training 7-5-3-5-7, 2 min wandelen. 7 min tussen jog en matig, 5 min matig tempo en 3 min wedstrijd. Ging wel lekker, ook best zwaar en het weer is ook niet je dat :n nu helemaal niet meer, vies prut weer. zo lekker de openhaard aan, wijntje erbij, olijfjes en andere lekkere hapje :9

En vanochtend mijn boomloze zadel verkocht dus nu kan er weer geld uitgegeven worden :$

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:07

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:33

Ach Bom, wat lief!! _/-\o_ Ik had hem al via mail, maar daar allles bij elkaar is ook wel erg makkelijk! Dankzij jou ;) ga ik toch heel rustig toewerken naar de 10!

Ik ben trouwens hier de laatste tijd erg rustig. Drukke dagen gehad met veel scriptie eraf. Deze wordt taaltechnisch nagekeken en daarna in laten binden in opsturen! Erg fijn gevoel! Staat me vervolgens direct weer een nieuw onderzoek op me te wachten, maar die lijkt me leuk en is iets overzichtelijker qua tijd en wordt door een fijne docent begeleidt en dit onderzoek is echt mijn onderzoek, ik ga namelijk een methodiek ontwikkelen voor in de hulpverlening. Nouja, klinkt allemaal vaag en onduidelijk, maar ik heb er veel zin in.

Hoop het hardlopen nog wel vol te kunnen houden, maar dat komt wel goed denk ik!!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:17

Wow Bommeke dat is handig!!! zal er eens naar kijken als ik thuis ben.
Vandaag is de dag... dat ik mijn eerste echte wedstrijdje heb haha! het bos zal wel lekker drassig zijn vrees is.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:35

Ooh Bom, thanks!! Heb mijn vriend gelijk aan het werk gezet! :D Ik heb niet genoeg schijfruimte op mijn laptop.

Zo, even bij mijn kleine meid gaan kijken en even longeren, daarna de hardloopschoenen aan en opmaken voor een rondje hardlopen. Het weer lijkt mee te vallen vandaag, heb zin om te lopen!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:33

Dat is handig Bommeke, ik ga het ook even downloaden, misschien wel handig. :)

Wat leuk Marije, veel succes!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:39

Graag gedaan. Nog behoefte aan andere schema's? 4 mijl oid of 15 km? Kan die er ook nog wel bij zetten, op zich is het heel makkelijk alleen het uploaden duurt zo lang.

Morgen staat er voor mij een duurloopje gepland van 40 min. En daarna ga ik de laatste week in van de 10 km :D

Zojuist een heerlijke buitenrit gemaakt in het zonnetje :):) echt genieten is dat :j en een heerlijk begin van de zondag

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:25

Ik kom hier even binnenvallen, heb nl. ter overname een startnummer en huurchip voor de Berenloop (halve marathon) op Terschelling 7 november as.

Misschien zijn er hier mensen die interesse hebben of iemand weten die nog zou willen starten?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:39

Even een ego post! net MolenhoeksMakkie gerend, 5 km in 31 minuten!
Ik ben super blij, want met mijn 3 km trainingen zat ik telkens al op 30 minuten.. Dus dit had ik niet gehoopt :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:44

Ik niet Samo, ben ik nog te beginnend voor. :)

Wat goed Marije, gefeliciteerd!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:37

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:34

Wauw Marije, wat goed!! Heel knap gedaan!

Vandaag lesje 22 gelopen. 2 keer 15 minuten hardlopen, met 2 minuten rust tussendoor. Het ging niet makkelijk, vooral het tweede deel. Op een bepaald punt zat ik er bijna door heen, zegt evy: even volhouden, nog een kleine 5 minuten!! -O- Nog zo ver? :? Maar ik heb de les uitgelopen, vraag niet hoe. iedere keer als ik een collega-hardloper tegenkwam, versnelde ik iets, om maar niet voor paal te lopen. :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:21

Knap Fanneke!! Je hebt het toch maar mooi gedaan! :j

Ik ga in februari de 10 km in Schoorl lopen heb ik met mijn nichtje afgesproken! Erg leuk en ik heb er onwijs veel zin in, lijkt me wel dat het me gaat lukken om me nu te focussen op de 10 km, terwijl de vier mijl (6.5 km) me ook heel gemakkelijk afging! :)

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:50

hm, vandaag ging het niet zo lekker (les 10) en ik kreeg ook nog 'n flinke regenbui over me heen .. :\
heb wel netjes alle minuutjes die Evy me opdroeg vol gelopen en volgens mij ook nog wel op een aardig tempo met een aardig ritme .. maar voor m'n gevoel stond ik stil en kreeg ik niet genoeg lucht (terwijl het hijgen dan ook wel weer meeviel) .. :?
Hoop dat dit geen voorteken is van de griep, want die begint hier in huis te heersen ..

edit: klasse Marije, gefeliciteerd!
Fanneke, dat is ook mijn tactiek := vooral doen voorkomen alsof het heel lekker gaat, haha! motiveert enorm ..

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:07

Fanneke schreef:
Wauw Marije, wat goed!! Heel knap gedaan!

Vandaag lesje 22 gelopen. 2 keer 15 minuten hardlopen, met 2 minuten rust tussendoor. Het ging niet makkelijk, vooral het tweede deel. Op een bepaald punt zat ik er bijna door heen, zegt evy: even volhouden, nog een kleine 5 minuten!! -O- Nog zo ver? :? Maar ik heb de les uitgelopen, vraag niet hoe. iedere keer als ik een collega-hardloper tegenkwam, versnelde ik iets, om maar niet voor paal te lopen. :D

Haha dit klinkt zo bekend! Volgens mij doen wel meer hardlopers dat...Voelt iemand zich aangesproken? :D (ik wel XD). Maar goed van je hoor!

Ik heb zelf vandaag les 9 van mijn programma gelopen. 5-4-3-5-4 minuten. De tweede 5 minuten ging behoorlijk steil bergopwaarts en ik kon mijn benen nauwelijks optillen, maar ik heb het gedaan. Op mijn nieuwe hardloopschoenen, gisteren gekocht. Ben er helemaal trots op 8-) Maar ze zijn nog zo wit dat iedereen kan zien dat ik een beginner ben :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:12

Nou ik heb mijn schoenen toch ook al een mooi poosje en die zijn ook nog heel erg mooi wit hoor :j Geen idee hoe het kan dat ik ze maar niet vies krijg.

Hahahah Fanneke dat doe ik ook hoor, haak ook weleens aan :o

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:14

Wees er maar blij mee :P Mijn stallaarzen zijn altijd direct na een paar minuten al niet meer hun originele kleur.Ik heb dus ook geen hoop voor mijn hardloopschoenen (:

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:00

Goedemorgen dames!

@marije Top prestatie! 5 km in 31 minuten is super!

Ik ben gister maar in indoor op de loopband gaan rennen, er stond zo vreselijk harde wind bij ons. Ik krijg het altijd benauwd van te harde wind.
Wel leuk even op de loopband, want nu kon in mijn hartslag ook weer eens even bijhouden. Ik heb 45 minuten gelopen, ruim bijna 8 km afgelegd en mijn hartslag is niet boven de 162 geweest. Daarna heerlijk in de infrarood sauna gezeten! Voelde me als herboren!

Hebben jullie ook paarden die een beetje te vrolijk worden van dit weer... Die van mij heeft zoveel moeite om 4 beentjes aan de grond te houden. Als ik hem een beetje op scherp wil zetten dan krijg ik toch echt eerst een bokje om de oren!
Gelukkig bokt hij niet hoog of gemeen, maar het is wel vermoeiend iedere keer!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:12

Oeh klinkt heerlijk Judith!

Voor iedereen die lekker gelopen heeft +:)+

En voor iedereen die niet zo lekker gelopen heeft :(:)

Hier een onwijs druk weekend gehad, wel heerlijk, maar geen tijd gehad om te lopen. Ga morgen weer...

Vrijdagavond bij vrienden geweest, gezellig The Voice gekeken en een boel bijgekletst. Was uiteraard laat thuis.

Zaterdag natuurlijk weer vroeg op; eerst Lis gereden daarna les met 1 van de andere paarden, vervolgens even naar de hengstenkeuring/show om te kijken en te helpen. Al snel moest ik weer weg, want ik moest tot laat werken. Ook deze avond dus weer erg laat naar bed.

Je kunt het al raden; zondagochtend weer op tijd op. Eerst beide andere paardjes gereden, toen alles klaar gemaakt en toen naar de crosstraining die ik georganiseert had voor stal. Was alleen 1 probleempje, op weg van de trailerstalling naar stal was blijkbaar mijn band lek gegaan want die stond dus plat. Gelukkig was een stalgenootje zo lief om mij haar trailer uit te lenen, maar die moest dus nog omgekoppeld worden (en ik reed 'iets' illegaal; de trailer is 13-polig, de auto 7-polig := ). Maar goed, na nog wat laadproblemen met andere paarden van stal konden we dan op weg. We hebben fantastisch weer gehad, de paarden vonden het prachtig en de ruiters ook, dus we hebben genoten. 1 minder puntje was dat 1 paardje nogal uit z'n dak ging waardoor de ruiter viel, paard is het bos in gelopen, helemaal om het bos heen uiteindelijk en bij de Texaco aan de ventweg langs de snelweg terug gevonden. Ruiter en paard zijn beiden ongedeerd.

Na de cross weer naar stal waar we met z'n allen lekker gegeten hebben (indisch buffet) en de avond hebben afgesloten met livemuziek en lekkere drankjes (voor mij alcoholvrij hoor). Ook dit was natuurlijk weer later dan ik van te voren had bedacht... _O-

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:31

En nog wat illustratie van gister:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:45

Ziet er gaaf uit Wenk! Ik vind die vaste hindernissen zelf eng :o En wat een verhaal over die val zeg, da's schrikken ..! Gelukkig goed afgelopen.

Vanochtend stond in de krant dat dat Molenhoeks Makkie wat iemand van hier (dat was toch Marije?) had gelopen, echt enorm zwaar is geweest ..
Dus nog even 'n extra pluim voor jou! ;)

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:57

@ Wenk Wat een super stoere tink!!! Wat hebben jullie een lol gehad, die oortjes van haar/hem, recht naar voren bij iedere sprong!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:01

Haar.... Ja, ze vindt dit prachtig! Het is ook zo'n lekker ding he... Kneiterheet op het begin (we gingen in passage het water door), met losrijden nog een supermooie wissel springen (zijn we nu op aan het trainen, want we willen ooit wel Z2 gaan rijden) en op het eind was ze moe. En toen was het wel rijden hoor. Maar geen stap verkeerd zetten, lekker wijf...