Maikeltje, als gezinstherapeut

zal jij mij ongetwijfeld wel kunnen vertellen wie van de 2 volgens jou nu een bocht van 180° gemaakt heeft, waardoor de relatie nu niet meer lukt?
Jij komt ermee dat hij geen 180 graden meer om kan draaien, maar voorheen was alles koek en ei en blijkbaar wilden ze samen dit kind. Zou er misschien een mogelijkheid inzitten denk je, dat TS mede vanwege haar zwangerschap en andere verwachtingen, haar houding tov haar ex veranderd heeft? Maar jij begint erover, you tell me
Enneuh... Iedereen blijkt dan nog te zijn vergeten dat meneer doodleuk aan zijn zwangere vriendin ging vertellen dat een ander plots een pak leuker vond... Bij mij zou hij dàn al zijn valiezen hebben mogen pakken en vertrekken. Voorgoed. TS gaf hem verdomme nog een kans. Dat zegt volgens mij ook al genoeg? Hoeveel kansen moet je een man geven dan???
Weten wij wat hieraan vooraf is gegaan? Kan het zijn dat hij zich misschien doodongelukkig en overbodig voelde in de relatie omdat hij toch niets goed kon doen? Daarbij keur ik niet goed dat ie naar een ander moet rennen, hoewel niet duidelijk is dat hij ook daadwerkelijk iets met die gevoelens voor die ander gedaan heeft (of ik moet er overheen gelezen hebben)En de opmerking "Het is een man...", die vind ik ook allesbehalve. Wat wil men daar mee zeggen? Dat een man niks in het huishouden moet doen? Dat een man een man is en een man zal blijven. Baas boven baas? Zoiets?
Nee en dat zie je mij ook nergens zeggen overigens, maar mannen blinken over het algemeen niet uit in het verzinnen van huishoudelijke klusjes om de zwangere dame in kwestie te ontlasten. Die zien meestal ook de huishoudelijke dingen anders dan vrouwen in het algemeen genomen. Misschien is ook dat wel allemaal anders gegaan dan wat wij voorgespiegeld krijgen. Eerst begrijp ik uit haar posten dat hij opdrachten kreeg, daarna werd het inene weer poeslief gevraagd. En als hij iets deed dan was het nog niet goed. En het enige waar ik op af kan gaan is de toon van haar berichten. Als de communicatie thuis ook zo ging dan kan ik me er een voorstelling bij makenIk ben òòk een man. En ik kan het je op een blaadje presenteren: met het gedrag, ingesteldheid van TS haar ex wens ik geenszins geassocieerd te worden. Ik prijs mezelf de hemel niet in, niemand is perfect, en ook ik heb meer gebreken als positieve kanten. Maar laat ons eerlijk wezen, als je voor weinig tot niks moeite doet, zelfs niet om het je zwangere vriendin iets aangenamer te maken (hoeft niet eens als prinses behandelt te worden, want dat is nergens nodig voor)... dat zegt toch heel veel over iemand?
Wel als je blind afgaat op maar 1 kant van het verhaal jaOver subjectiviteit weet jij blijkbaar alles, hé Maikeltje?