Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:27

Tallie1979 schreef:
_San87_ schreef:
TS werkt ook, doet daarnaast het huishouden en de paarden. Oh ja, en ze is ook nog zwanger, mocht je daar overheen gelezen hebben :)*

Zwanger = gehandicapt? Nee toch? :D Zat vrouwen die tot 6 weken voor de bevalling zo'n 40 uur per week werken.. ;)

Je leest er ook overheen dat ze het huishouden van haar ouders doet.. Superlief van haar, maar ze neemt dus wel vrijwillig te veel hooi op de vork ;)

Zeker, maar dat zijn doorgaans niet de vrouwen die 4 maand doodziek zijn geweest en constante bandenpijn hebben. Daarbij werkt ze ook gewoon nog en doet ze het huishouden en alles er omheen zonder te klagen. Ze zou alleen wat hulp willen van haar vriend, wat imo, helemaal niet teveel gevraagd is :)

En ik vind het super van TS dat ze niet te beroerd is, ondanks haar zwangerschap en de pijn die daarbij komt, haar ouders te helpen omdat ze dat nodig hebben, iets wat haar ouders ook voor haar hebben gedaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:28

Nee, tuurlijk is alleen dat niet te veel hooi op je vork, maar als je dit doet, en je eigen huishouden en je paard, en de hond en, en, en.. Dan word dat kleine beetje ineens wel een heleboel.. Of zie ik dat verkeerd? :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:29

vlaatjee schreef:
Jeetje, dit begint gewoon een rel topic te worden.
Voltigeur, misschien reageert iedereen erg fel op elkaar, ik vind eerlijk gezegd dat jij je tot hetzelfde niveau verlaagt. Je haalt meteen iedereen naar beneden met je opmerkingen. Dat is toch ook weer niet nodig, zo geef je niet echt het goede voorbeeld en schijnbaar weet je het wel allemaal beter. Verder niet aanvallend bedoeld, maar vind het beetje tegenstrijdig.

TS: Ik snap wel dat je liever niet wilt dat je kind in de rook komt, ik bedoelde meer te zeggen dat je nu wel even belangrijkere dingen aan je hoofd heb. Ik heb ook nooit gezegd dat je je kind wel in de rook moet zetten. Nou ja, ik blijf wel bij me mening maar wil niet overkomen als iemand die het allemaal beter weet. Ik bedoel het in elk geval goed en niet aanvallend.
Hoe ga je het nu eigenlijk verder regelen? Omdat je niet zo goed met je ex kan praten nu. (Even ter info, dit is gewoon interesse en geen aanval!)

In die laatste zin zie ik ook geen aanval, omdat dit gewoon pure interesse is en ook zo neergezet is :o
Ik regel wat ik moet regelen, en als ik hem ergens voor nodig heb dan haal ik hem erbij, bijt op mn tong en hou mn commentaar voor me en laat hem zijn gal lekker spuien over mij. Ik corrigeer waar nodig (en dit bedoel ik als hij zegt dat ik iets zei awt ik absluut niet heb gezegd) en voor de rest probeer ik eruit te komen zonder al te veel strijd...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:30

maikeltje schreef:
JessAndHope schreef:
Weetje Maikeltje... hoevaak moet ik nu nog zeggen dat ik gewoon echt géén fouten heb gemaakt de laatste 3 maanden. Gewoon omdat ik zó ontzettend, ontiegelijk goed heb opgelet op mijn eigen gedrag en dingen die ik zei.
Dat lukt je idd niet zomaar, maar als je er echt echt echt op let (puur en alleen omdat ik wilde knokken voor mn relatie) dan lukt je dat wél.

De enige fout die ik heb gemaakt, wat onderlaatst... toen kreeg ik van hem de sneer: ja het komt jou wel goed uit dat je geld krijgt heah?
Waarop ik zei: goh, ben ik nu ineens de op geld belustte bitch?

De enige uitglijder die ik de afgelopen maanden heb gemaakt....

Maar je bent langer dan 3 maanden zwanger, toch?

ja, en ik heb al gezegd dat ik in de 4mnd daarvoor zo ziek was dat de gevoelens van andere me even koud lieten omdat ik teveel aan mezelf had. Wil nogsteeds niet zeggen dat ik een bitch was, ik was meer nauwelijk aanspreekbaar vanwegen mn conditie...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:30

Voltigeur schreef:
Maikeltje, als gezinstherapeut :+ zal jij mij ongetwijfeld wel kunnen vertellen wie van de 2 volgens jou nu een bocht van 180° gemaakt heeft, waardoor de relatie nu niet meer lukt?

Enneuh... Iedereen blijkt dan nog te zijn vergeten dat meneer doodleuk aan zijn zwangere vriendin ging vertellen dat een ander plots een pak leuker vond... Bij mij zou hij dàn al zijn valiezen hebben mogen pakken en vertrekken. Voorgoed. TS gaf hem verdomme nog een kans. Dat zegt volgens mij ook al genoeg? Hoeveel kansen moet je een man geven dan???

En de opmerking "Het is een man...", die vind ik ook allesbehalve. Wat wil men daar mee zeggen? Dat een man niks in het huishouden moet doen? Dat een man een man is en een man zal blijven. Baas boven baas? Zoiets?

Ik ben òòk een man. En ik kan het je op een blaadje presenteren: met het gedrag, ingesteldheid van TS haar ex wens ik geenszins geassocieerd te worden. Ik prijs mezelf de hemel niet in, niemand is perfect, en ook ik heb meer gebreken als positieve kanten. Maar laat ons eerlijk wezen, als je voor weinig tot niks moeite doet, zelfs niet om het je zwangere vriendin iets aangenamer te maken (hoeft niet eens als prinses behandelt te worden, want dat is nergens nodig voor)... dat zegt toch heel veel over iemand?

Over subjectiviteit weet jij blijkbaar alles, hé Maikeltje?

Dat bedoel ik :+ leer lezen! :D Ik was diegene die het over subjectiviteit had darling! :D

Zozo, jij bent dus een man en ook een keer met dit bijltje gehakt?

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:31

Vlaatjee, ik dacht niet dat ik in mijn allereerste post ook maar iemand persoonlijk had geviseerd.
Ik heb heel uitdrukkelijk, omdat de meesten hier geen kaas blijken gegeten te hebben van subtiliteit, gevraagd of het mogelijk was om op een respectvolle manier te reageren. Om niet gelijk TS aan te vallen en dergelijk.
Nergens een persoonlijke aanval. Wèl een waarschuwing dat ik persoonlijk kan worden indien er nog respectloze en grove reacties zouden zijn.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:31

Tallie1979 schreef:
Nee, tuurlijk is alleen dat niet te veel hooi op je vork, maar als je dit doet, en je eigen huishouden en je paard, en de hond en, en, en.. Dan word dat kleine beetje ineens wel een heleboel.. Of zie ik dat verkeerd? :)

Het werd me niet teveel, dat heb ik dan misschien verkeerd over gebracht. Het stukje totale desinteresse van zijn kant werd me teveel. Alleen al het stukje gasfles :? Dat is toch van de zotte, of zie ik dat verkeerd??

vlaatjee

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:33

Nou succes dan, hoop dat t allemaal gaat lukken!! Hopelijk kan je ons op de hoogte blijven houden.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:33

Ik vind je ex een lamlul dat hij niet meer heeft geholpen toen jullie nog wat hadden, maar ik geef hem gelijk dat hij de erkenning niet ongedaan wil laten maken. En jij kunt dat ook niet eisen, het draait namelijk niet om jou, maar jullie kind. Denk ook niet dat je dat ongedaan kunt laten maken, zo makkelijk gaat dat (gelukkig) niet meer.

In feite draait het hele verhaal niet meer om jou voor hem (deed het al die tijd kennelijk al niet) maar om het kindje, en daar zul je dan toch mee om moeten gaan, hij is net zo goed ouder als jij, dus kan ook de beslissingen maken als hij ook gezag krijgt.. een kind is geen bezit. Klinkt hard maar zo is het gewoon, ik heb een dergelijke situatie van heel dichtbij meegemaakt, vandaar dat ik het zeg. Je kan je daar maar beter mentaal op voorbereiden.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:33

vlaatjee schreef:
Nou succes dan, hoop dat t allemaal gaat lukken!! Hopelijk kan je ons op de hoogte blijven houden.

Als er geen slotje komt hier, dan hou ik jullie hier op de hoogte. Voor de mensen die anders toch graag willen weten hoe het af is gelopen, dan mogen ze altijd pb'en!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:34

Ik vind dat stuk over de gasfles gewoon simpelweg te lomp voor woorden van hem.. Daar waren we het al over eens.. Maar om het nou tot in den treure aan te blijven halen lijkt mij ook wat overbodig :D

Het is gewoon een lompe lül dat hij daar niet over nadenkt, maar het is en blijft een man.. En ze zijn niet allemaal zo meevoelend als Voltigeur :')

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:35

Nee is niet van de zotte :n vind het onbeschoft! 36 kilo tillen, terwijl je rustig aan moest doen. Maarja hij ziet het anders blijkbaar.
Maar je bent niet invalide :P je paard, huishouden, de hond en boodschappen is als zwangere vrouw geen zware taak, maar ziek is ziek. Dus dat je er dan geen zin in hebt, zou ik ook niet hebben hoor. Beetje hulp zou dan wel op zijn plaats zijn.
Maar nu voel je je toch goed? Ik zie zat hoogzwangere vrouwen naar de C1000 gaan. :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:35

dwaallicht schreef:
Ik vind je ex een lamlul dat hij niet meer heeft geholpen toen jullie nog wat hadden, maar ik geef hem gelijk dat hij de erkenning niet ongedaan wil laten maken. En jij kunt dat ook niet eisen, het draait namelijk niet om jou, maar jullie kind. Denk ook niet dat je dat ongedaan kunt laten maken, zo makkelijk gaat dat (gelukkig) niet meer.

In feite draait het hele verhaal niet meer om jou voor hem (deed het al die tijd kennelijk al niet) maar om het kindje, en daar zul je dan toch mee om moeten gaan, hij is net zo goed ouder als jij, dus kan ook de beslissingen maken als hij ook gezag krijgt.. een kind is geen bezit. Klinkt hard maar zo is het gewoon, ik heb een dergelijke situatie van heel dichtbij meegemaakt, vandaar dat ik het zeg. Je kan je daar maar beter mentaal op voorbereiden.

Ik zou willen dat hij zijn erkenning vernietigd, OM HET DAARNA OPNIEUW TE ERKENNEN OP MIJN NAAM. Dát is wat ik wil... maar dat wil hij dus niet. Nou owkeej, dan zal ik het anders moeten regelen. Dus nee hoor, zijn erkenning hoeft hij niet ongedaan te maken. Van mij magtiej, scheelt um alimentatie, maar zo niet... nou dan toch niet?!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:35

Voltigeur schreef:
Vlaatjee, ik dacht niet dat ik in mijn allereerste post ook maar iemand persoonlijk had geviseerd.
Ik heb heel uitdrukkelijk, omdat de meesten hier geen kaas blijken gegeten te hebben van subtiliteit, gevraagd of het mogelijk was om op een respectvolle manier te reageren. Om niet gelijk TS aan te vallen en dergelijk.
Nergens een persoonlijke aanval. Wèl een waarschuwing dat ik persoonlijk kan worden indien er nog respectloze en grove reacties zouden zijn.

For your own good, dit wordt op bokt niet geaccepteerd en lijkt me ook helemaal niet nodig? Gewoon temmen als je zoiets ziet. Dan kan een mod het aanpakken en kom je niet zelf op de ban-lijst..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:36

maikeltje schreef:
Voltigeur schreef:
Maikeltje, als gezinstherapeut :+ zal jij mij ongetwijfeld wel kunnen vertellen wie van de 2 volgens jou nu een bocht van 180° gemaakt heeft, waardoor de relatie nu niet meer lukt?
Jij komt ermee dat hij geen 180 graden meer om kan draaien, maar voorheen was alles koek en ei en blijkbaar wilden ze samen dit kind. Zou er misschien een mogelijkheid inzitten denk je, dat TS mede vanwege haar zwangerschap en andere verwachtingen, haar houding tov haar ex veranderd heeft? Maar jij begint erover, you tell me ;)

Enneuh... Iedereen blijkt dan nog te zijn vergeten dat meneer doodleuk aan zijn zwangere vriendin ging vertellen dat een ander plots een pak leuker vond... Bij mij zou hij dàn al zijn valiezen hebben mogen pakken en vertrekken. Voorgoed. TS gaf hem verdomme nog een kans. Dat zegt volgens mij ook al genoeg? Hoeveel kansen moet je een man geven dan???Weten wij wat hieraan vooraf is gegaan? Kan het zijn dat hij zich misschien doodongelukkig en overbodig voelde in de relatie omdat hij toch niets goed kon doen? Daarbij keur ik niet goed dat ie naar een ander moet rennen, hoewel niet duidelijk is dat hij ook daadwerkelijk iets met die gevoelens voor die ander gedaan heeft (of ik moet er overheen gelezen hebben)

En de opmerking "Het is een man...", die vind ik ook allesbehalve. Wat wil men daar mee zeggen? Dat een man niks in het huishouden moet doen? Dat een man een man is en een man zal blijven. Baas boven baas? Zoiets?
Nee en dat zie je mij ook nergens zeggen overigens, maar mannen blinken over het algemeen niet uit in het verzinnen van huishoudelijke klusjes om de zwangere dame in kwestie te ontlasten. Die zien meestal ook de huishoudelijke dingen anders dan vrouwen in het algemeen genomen. Misschien is ook dat wel allemaal anders gegaan dan wat wij voorgespiegeld krijgen. Eerst begrijp ik uit haar posten dat hij opdrachten kreeg, daarna werd het inene weer poeslief gevraagd. En als hij iets deed dan was het nog niet goed. En het enige waar ik op af kan gaan is de toon van haar berichten. Als de communicatie thuis ook zo ging dan kan ik me er een voorstelling bij maken
Ik ben òòk een man. En ik kan het je op een blaadje presenteren: met het gedrag, ingesteldheid van TS haar ex wens ik geenszins geassocieerd te worden. Ik prijs mezelf de hemel niet in, niemand is perfect, en ook ik heb meer gebreken als positieve kanten. Maar laat ons eerlijk wezen, als je voor weinig tot niks moeite doet, zelfs niet om het je zwangere vriendin iets aangenamer te maken (hoeft niet eens als prinses behandelt te worden, want dat is nergens nodig voor)... dat zegt toch heel veel over iemand?Wel als je blind afgaat op maar 1 kant van het verhaal ja

Over subjectiviteit weet jij blijkbaar alles, hé Maikeltje?

U mag door voor de wasmachine

Ik zeg de kleurenmagnetron! :o? :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:36

Tallie1979 schreef:
Ik vind dat stuk over de gasfles gewoon simpelweg te lomp voor woorden van hem.. Daar waren we het al over eens.. Maar om het nou tot in den treure aan te blijven halen lijkt mij ook wat overbodig :D

Het is gewoon een lompe lül dat hij daar niet over nadenkt, maar het is en blijft een man.. En ze zijn niet allemaal zo meevoelend als Voltigeur :')

Nee klopt, maar als je nou verdomme al 2x een break heb gehad en op een gegeven moment je vriendin in tranen je sméékt om begrip te tonen.... zal er dan geen lampje moeten gaan branden? :)*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:37

Leslie90 schreef:
Nee is niet van de zotte :n vind het onbeschoft! 36 kilo tillen, terwijl je rustig aan moest doen. Maarja hij ziet het anders blijkbaar.
Maar je bent niet invalide :P je paard, huishouden, de hond en boodschappen is als zwangere vrouw geen zware taak, maar ziek is ziek. Dus dat je er dan geen zin in hebt, zou ik ook niet hebben hoor. Beetje hulp zou dan wel op zijn plaats zijn.
Maar nu voel je je toch goed? Ik zie zat hoogzwangere vrouwen naar de C1000 gaan. :D

Dat is het hele punt toch ook niet... Ze wilde gewoon wat medeleven, wat hulp en empathie van haar ex. Die kreeg ze niet, dan houdt het een keer op.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:37

Leslie90 schreef:

Zeg ik ergens dat ik me nu niet goed voel dan? Ik voel me beter dan ooit, aangezien ik geen stridj meer heb en gewoon normale nachten door kan slapen! Dus ja, ik doe nu ook alles alleen, maar dat deed ik toen al.
Ik vind het gewoon bizar dat je niet even mee denkt of meehelpt (of het iig aanbied!) als je vriendinnetje zwanger is....

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:38

JessAndHope schreef:
dwaallicht schreef:

Ik zou willen dat hij zijn erkenning vernietigd, OM HET DAARNA OPNIEUW TE ERKENNEN OP MIJN NAAM. Dát is wat ik wil... maar dat wil hij dus niet. Nou owkeej, dan zal ik het anders moeten regelen. Dus nee hoor, zijn erkenning hoeft hij niet ongedaan te maken. Van mij magtiej, scheelt um alimentatie, maar zo niet... nou dan toch niet?!

Ah oke, dat heb ik dan verkeerd gelezen, excuus. Maar alsnog snap ik wel dat hij dat niet wil. En ik snap dat je pissig op m bent, maar het heeft zo weinig nut..bezorgt je alleen maar stress. Je zal toch met elkaar om moeten gaan straks..

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:39

@ Voltigeur: Ik snap dat je het niet leuk vind hoe er wordt gereageerd, maar vind jou reactie tegenover mambobeach en maikeltje ook niet echt respectvol. Het heeft helemaal geen zin om te gaan dreigen en persoonlijk te gaan worden. Maakt het eigenlijk alleen maar erger..

Tallie1979

JessAndHope schreef:
Tallie1979 schreef:

Nee klopt, maar als je nou verdomme al 2x een break heb gehad en op een gegeven moment je vriendin in tranen je sméékt om begrip te tonen.... zal er dan geen lampje moeten gaan branden? :)*

Nee, daar komt het uberlompe om de hoek kijken, waarschijnlijk ook een stuk desinteresse en een stuk dat het hem gewoon geen hol meer kan boeien wat jij vind..

Mensen gaan niet uit elkaar van de ene op de andere dag, daar gaat een periode van "afsluiting" aan vooraf.. En ik denk dat hij al afscheid aan het nemen was..

Toen ik het uitmaakte met mijn ex, kon het me ook niet boeien als hij pijn aan zijn kop had, of als hij door zijn rug was gegaan.. :) Eerlijk is eerlijk..

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:39

Oh maar daarvoor ben ik niet pissig op hem hoor. Dat hij zijn erkenning niet in wil trekken.
Wel bijvoorbeeld om het feit, dat als ik zeg: joh dat wil ik helemaal niet, dat je het in trekt.
Ik dan de sneer krijg: jah het komt jou wel mooi uit dat je geld krijgt heah...

Dát soort dingetjes kan ik me dan wel boos over maken. Maarja, het liefst sla ik zn kop achterstevoren..... ik doe het niet, en hou me netjes, maar het liefst doe ik dat!

Anoniem

TS ik heb ooit gehoort ( of het waar is weet ik echt niet) dat je erkenning etc wel kan terugdraaien als de vader tijdens de zwangerschap en na de bevalling niet in the picture is. Dat betekend dus ook dat je geen geld van hem mag aannemen...

Nogmaals of het waar is weet ik niet, heb het alleen maar gehoort maar misschien wel handig om daar wat info over te zoeken?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:41

Tallie1979 schreef:
k vind dat stuk over de gasfles gewoon simpelweg te lomp voor woorden van hem.. Daar waren we het al over eens.. Maar om het nou tot in den treure aan te blijven halen lijkt mij ook wat overbodig :D

Nee klopt, maar als je nou verdomme al 2x een break heb gehad en op een gegeven moment je vriendin in tranen je sméékt om begrip te tonen.... zal er dan geen lampje moeten gaan branden? :)*[/quote]

Nee, daar komt het uberlompe om de hoek kijken, waarschijnlijk ook een stuk desinteresse en een stuk dat het hem gewoon geen hol meer kan boeien wat jij vind..

Mensen gaan niet uit elkaar van de ene op de andere dag, daar gaat een periode van "afsluiting" aan vooraf.. En ik denk dat hij al afscheid aan het nemen was..

Toen ik het uitmaakte met mijn ex, kon het me ook niet boeien als hij pijn aan zijn kop had, of als hij door zijn rug was gegaan.. :) Eerlijk is eerlijk..[/quote]

Als hij al afscheid aan het nemen was, waarom dan nu zeggen dat het spijtig is dat het zo is gelopen en wel alles met het kind te maken willen hebben :? Dat snap ik dan even niet hoor..... Hij is een week voordat we definitief uit mekaar gingen terug gekomen met de medeling dat hij voor 300% voor mij wilde gaan en dat hij er voor ging vechten... Mis ik hier iets??

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:44

San, dat schrijf ik dus zelf al ;) beetje hulp zou op zijn plaats zijn.

TS, nou als jij je weer goed voelt geniet dan lekker. Denk ook wel dat je dat doet, aangezien je geen gezeur en stress meer hebt aan je hoofd van een ex die zich niet kan inleven in jou enzovoort. Ik zou zeggen, rust lekker goed uit en probeer ook eens de positieve kanten in te zien. Gooi dit topic even in een time-out en desnoods je account, levert al dit gezeur dan geen gestress en irritatie op?