Issy schreef:Lymepatienten verbruiken meer mineralen en lymepatienten zijn niet goed in staat om mineralen en vitamines op te nemen uit voedsel.
Bekend is dat we meer vitamine D nodig hebben, wel 500 keer de normale hoeveelheid dan een gezond mens. Ook Magnesium moeten we aanvullen gemiddld zo'n 400 mg per dag, ookal is je magnesium gehalte goed (is ook beter als je last hebt van spiertrekkingen). B12 dat hebben we bijna allemaal tekort, als je uit gaat van de normen van stichtingB12 tekort. Als je hierop googelt dan lees je waarom wij meer B12 nodig hebben. B12 helpt je bij het ontgiften, en geeft je een energie boost. teveel kun je niet nemen, want dit plas je weer uit. Er is veel onderzoek gedaan naar B12 ook door ME CVS centra. Als je ziek bent, dan word bijna standaard de B12 ingezet. Chronische patienten nemen B12 niet op uit voeding, en de meesten pateinten ook niet uit een tabletje of spray, dan kom je dus in de injecties terecht.
Normaal spuit je 1 keer per week, om beter te ontgiften spuit je 3 keer per week. Lees bijvoorbeeld ook het dr. Paul Cheney protocol over ontgiften en slaap, en magnesium.
Ik ben benieuwd waar je informatie vandaan haalt. Van het internet?
Waarom hebben we eigenlijk zoveel meer vitamine D nodig? Ik weet dat vitamine D goed voor je is maar 500x meer dan een normaal mens lijkt me wel heel veel. Dat je magnesium moet aanvullen terwijl je gehalte goed is, klinkt ook niet logisch. Ik wil je niet aanvallen ofzo, maar ik ben gewoon benieuwd hoe je dit weet
B12 heb ik een tijdje geslikt, nu mee gestopt en merk geen verschil van voor de B12 slikken en erna. Mijn gehalte was 1250 en dat is ongeveer 450-500 teveel.