De ziekte van lyme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:15

Barbara1975 schreef:
ik woon gelukkkig in duitsland dus ik denk dat mijn huisarts mij el serieus neemt als ik het hem eens vraag. wat bedoel je prcies met uitval van je armen en benen? totaal gevoelloos oid?

Ik denk meer gevoel dat het te zwaar is.. Kon mn benen niet meer optillen of erop staan..
Dat is misschien een geluk.. hoop dat je HA er iets mee doet!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:16

_Rapido_ schreef:
Ik had uitval in mijn rechterbeen. Ik kon alleen nog maar met mijn been 'slepen' en niet normaal lopen.
Ik had ook ontzettend weinig kracht en mijn been was gevoelloos. Als je er in kneep, voelde ik het vrijwel niet.

Oh je schreef het al :P Bijna hetzelfde als bij mij!
Maar jij hebt het niet meer??? Heb je iets geslikt dat het nu over is?? AB ?

juudii5

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:16

Ik ben vandaag bij mn lyme arts geweest.. eindelijk nu bezig met neurologisch klachten :D! En ook de AB en andere pillen ga ik nu weer nemen...
Ben benieuwd hoe alles gaat :D

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:01

Nee, ik heb maar 1x kuur AB genomen van 2 weken, dat was in februari. Daar reageerde ik erg slecht op en toen kreeg ik 3 behandelingen van Bioresonantie. Dat hielp in eerste instantie wel een beetje maar toen kwam op een keer de uitval in mijn been weer terug. Daar kreeg ik medicijnen voor (Hypericum geloof ik dat het heette, dat krijgen mensen ook na een hernia) en dat heeft heel goed geholpen. Dit was trouwens in juli. Het leek even vooruit te gaan maar in augustus kreeg ik weer haaruitval erbij en toen bleek dat mijn stofwisseling ernstig verstoord was. Daar krijg ik nu behandelingen voor en ik merk al resultaat :) Ik ben dus meer in het alternatieve circuit bezig. De praktijk is erg betrouwbaar want iemand uit mijn omgeving had ook Lyme, heeft precies dezelfde behandelingen als mij gehad en nu is ze weer beter.

Ik krijg de aankomende paar weken nog meer behandelingen voor mijn stofwisseling en daarnaast medicijnen. Na 1 behandeling had ik al iets meer energie, hopelijk gaat dat zo door.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:02

juudii5 schreef:
Ik ben vandaag bij mn lyme arts geweest.. eindelijk nu bezig met neurologisch klachten :D! En ook de AB en andere pillen ga ik nu weer nemen...
Ben benieuwd hoe alles gaat :D

Neem je gewoon de reguliere AB of op een natuurlijke basis? Hoelang heb je eigenlijk al AB geslikt?
En wat gaat je arts doen aan de neurologisch klachten? Ook medicijnen?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:39

Rapido_ klinkt goed! ben benieuwd wat voor praktijk!

Ik slik reguliere AB ja en 1 op natuurlijke basis.. Um heb het nu ongeveer 2 maanden.
Jups, krijg voor neurologische klachten ook medicijnen.. 1 regulier de rest op natuurlijke basis als ik het goed heb.. Ben benieuwd :D

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:00

Ik stuur je zo even een PB met de site van de praktijk etc. :)
Welke neurologische klachten heb je? Toen ik naar het Lyme Centrum was geweest ging de neuroloog mij ook onderzoeken maar
hij zei dat neurologisch alles oké was. De arts waar ik nu onder behandeling zit zegt dat ik wel neurologische klachten heb, anders
kan mijn been ook niet gaan slepen. Heb jij ook een neurologisch onderzoek gehad?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:27

Bedankt!
Um veel last vn mn spieren.. zwaar gevoel, kan er dan niets mee..
Geen onderzoek gehad.. Krijg nu pillen van de lyme arts.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:35

Oké, wel goed dat daar ook iets aan gedaan word!

Ik las vanmiddag een artikel over rust nemen of juist gaan sporten na een ziekte.
Dit is een stukje uit het artikel:

Rust, rust en nog eens rust gold lange tijd als de remedie tegen vermoeidheid na een behandeling tegen kanker. Een achterhaald idee, zo blijkt nu ook uit onderzoek. Niet stilzitten, maar intensief trainen helpt oncologische patiënten om hun conditie te verbeteren.

Even op de fiets naar het dorp. Voor Wil Doensen (45) voelde het na acht chemokuren alsof hij met een gewone herenfiets de Alpe d'Huez beklom. ,,Ik was moe, zó moe. Het liefst lag ik de hele dag op de bank omdat letterlijk alles te zwaar werd.''

Tot eind jaren negentig zou Doensen het advies hebben gekregen eerst maar eens goed uit te rusten. ,,Want rust gold lange tijd als de beste aanpak voor patiënten die herstelden van een behandeling tegen kanker'', weet sportarts Goof Schep van het Máxima Medisch Centrum (MMC) in Eindhoven. ,,Men was voorzichtig. Door te rusten brachten we in elk geval geen verdere schade aan. Onder meer zevenvoudig tourwinnaar Lance Armstrong bracht deze theorie als een van de eersten aan het wankelen. Vol ongeloof keek de wereld toe hoe hij na zijn behandeling tegen kanker op wereldtopniveau bleef sporten.''

Hier kun je het hele artikel lezen: http://www.nd.nl/artikelen/2010/april/2 ... -na-ziekte

Van mijn arts hoor ik eigenlijk ook alleen maar dat ik zoveel mogelijk moet rusten. Af en toe wel een stukje lopen maar meer ook niet. Zelf was ik al van plan om naar de fysio te gaan en te bewegen onder begeleiding (lichte fitnessoefeningen). Nu weet ik het zeker dat ik dit ga doen.

Bewegen jullie veel?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:16

Rapido, dat je beter kan worden na kanker door veel te sporen is een feit, echter is de ziekte van lyme niet te vergelijken met kanker, en werkt intensief sporten juist averechts.
Bij lyme patienten zijn de rode bloedcellen vervormt, deze zijn niet goed in staat om zuurstof naa je spieren te brengen, vandaar de enorme pijn in armen en benen (verzuring) ook maken lyme patienten teveel melkzuur aan, dit kan vervolgens niet normaal afgevoerd worde waardoor wij ons lichaam vergiftigen. Vandaag dat we met regelmaal extra moeten ontgiften door bijv. goed te slapen, door veel spa blauw te drionken, door detoxmiddeltjes te nemen, door B12 injecties te zetten.

Als je dit gegeven weet is het dus niet slim om te gaan sporten, en al helemaal geen duurzame sporten en geen cardiosporten want dan verzuur je meer, vergiftig je je lichaam meer en word je dus zieker.

Bewegen is wel goed, want bewegen zorgt voor een betere doorbloeding van de spieren, echter voor de 1 is bewegen een rondje lopen op het huis, de ander loopt 3 keer per dag de trap op, voor iedereen verschillend dus. Maar je mag je dus niet in het zweet werken, en je spieren belasten, en dat doe je met sport al snel.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:49

Issy: Je weet zo te horen erg veel over Lyme. Krijg je deze informatie van je arts of heb je zelf gezocht?

De reden dat ik niet mag sporten van mijn behandelend arts is omdat je zenuwen niet kunt trainen, alleen maar snel kunt overbelasten. Bij kanker worden je zenuwen ook aangetast, je hele lichaam eigenlijk, daarom legde ik de link met Lyme.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:43

Moeilijk om te aanvaarden, maar je wilt vaak juist zo graag, naar dat lichaam zegt heel wat anders!
Ik loop momenteel door alle klachten ook weer tegen een depressie aan te knokken.
Ik merk nog totaal niets van de behandelingen , dat zet me dus ook weer aan het twijfelen.
Al 13 jaar loop ik met een ziek lijf en geestelijke beperkingen, nooit is er iemand geweest die er wat aan kon/wilde doen behalve pillen slikken.
Daar ben ik nu zo aan verslaafd geraakt dat ik me extra vergiftig.
Mijn lyme arts wil nu samen met me een plan gaan opstellen om de onnodige maar zwaar verslavende medicatie af te gaan bouwen.
Anders vreesd hij dat de behandelingen niet of nauwelijks baat gaan hebben.
Ohjeee...alleen het idee al zonder kalmerings/slaap middelen en mijn dagelijk portie tramadol/paracetamol kan me gek maken.
Ik loop momenteel dan ook heel hard tegen mijn eigen beperkingen en verwarde gedachtes aan.
Ik kan eigenlijk ook gewoon niet meer de moed en hoop opbrengen dat er nog iemand bestaat die mij beter kan maken.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:45

_Rapido_ schreef:
Issy: Je weet zo te horen erg veel over Lyme. Krijg je deze informatie van je arts of heb je zelf gezocht?

De reden dat ik niet mag sporten van mijn behandelend arts is omdat je zenuwen niet kunt trainen, alleen maar snel kunt overbelasten. Bij kanker worden je zenuwen ook aangetast, je hele lichaam eigenlijk, daarom legde ik de link met Lyme.

Ik zit aardig te studeren op lyme, en heb idd veel ruggenspraak met verschillende artsen, lymecoach en noem maar op. Hoe meer kennis hoe sneller je bij een genezing bent is mijn motto.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:52

Kan je me geen les geven erin hehe :P

Ik sport niet, omdat het me niet goed lukt.
Spaar al mn krachten op om even naar mn vz pony te kunnen..
En even naar winkel ofzo

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:47

Issy, zou je ook kunnen uitleggen waarom het goed is om vit B12 injecties te laten zetten? Heb je daar ook een artikel van. Zou je daar nog meer energie van kunnen krijgen?

Ik probeer juist weer te gaan sporten, zodat ik weer conditie krijg. Ik heb ook een intensief zware baan (verpleegkundige).
Ik heb dinsdag 1,5 uur aan wandklimmen gedaan (sinds april) en dat voelde zo goed. Ik kreeg er energie van.
Gisteren heb ik een half uur baantjes gezwommen. Nu voel ik me vandaag behoorlijk moe en duf. Komt ook doordat ik maar 5 uurtjes slaap heb gehad vannacht.
Het lijkt mij persoonlijk niet verkeerd om wat te sporten, als je het maar niet te gek maakt. Dus alleen wat je aankan en niet doorgaan tot je erbij neer valt. Ik begrijp al die redenen voor zenuwen en spieren. Mijn arts zegt gewoon: kijk maar wat je lukt. Dat voel je zelf het beste. Hij raad mij geen dingen af.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:18

wauwwww, zoveel sporten en dan maar 5 uur slaap, hoe doe je dat??
Ik zou afgevoerd kunnen worden.
Ook al sport ik niet, dan red ik het niet eens met maar 5 uurtjes slaap.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:28

haha onassa nou ik ook! Jeeejte.

Ik wilde net naar mn vz pony, maar helaas.. ben me aan het klaarmaken en voel me weer flink beroerd :(

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:39

Lymepatienten verbruiken meer mineralen en lymepatienten zijn niet goed in staat om mineralen en vitamines op te nemen uit voedsel.
Bekend is dat we meer vitamine D nodig hebben, wel 500 keer de normale hoeveelheid dan een gezond mens. Ook Magnesium moeten we aanvullen gemiddld zo'n 400 mg per dag, ookal is je magnesium gehalte goed (is ook beter als je last hebt van spiertrekkingen). B12 dat hebben we bijna allemaal tekort, als je uit gaat van de normen van stichtingB12 tekort. Als je hierop googelt dan lees je waarom wij meer B12 nodig hebben. B12 helpt je bij het ontgiften, en geeft je een energie boost. teveel kun je niet nemen, want dit plas je weer uit. Er is veel onderzoek gedaan naar B12 ook door ME CVS centra. Als je ziek bent, dan word bijna standaard de B12 ingezet. Chronische patienten nemen B12 niet op uit voeding, en de meesten pateinten ook niet uit een tabletje of spray, dan kom je dus in de injecties terecht.
Normaal spuit je 1 keer per week, om beter te ontgiften spuit je 3 keer per week. Lees bijvoorbeeld ook het dr. Paul Cheney protocol over ontgiften en slaap, en magnesium.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:40

Ik gebruik zuig tabletten van B12 en die werken ook erg goed bij mij.. vast niet zo goed als een naald :P maar heb dit liever

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:44

Issy schreef:
Lymepatienten verbruiken meer mineralen en lymepatienten zijn niet goed in staat om mineralen en vitamines op te nemen uit voedsel.
Bekend is dat we meer vitamine D nodig hebben, wel 500 keer de normale hoeveelheid dan een gezond mens. Ook Magnesium moeten we aanvullen gemiddld zo'n 400 mg per dag, ookal is je magnesium gehalte goed (is ook beter als je last hebt van spiertrekkingen). B12 dat hebben we bijna allemaal tekort, als je uit gaat van de normen van stichtingB12 tekort. Als je hierop googelt dan lees je waarom wij meer B12 nodig hebben. B12 helpt je bij het ontgiften, en geeft je een energie boost. teveel kun je niet nemen, want dit plas je weer uit. Er is veel onderzoek gedaan naar B12 ook door ME CVS centra. Als je ziek bent, dan word bijna standaard de B12 ingezet. Chronische patienten nemen B12 niet op uit voeding, en de meesten pateinten ook niet uit een tabletje of spray, dan kom je dus in de injecties terecht.
Normaal spuit je 1 keer per week, om beter te ontgiften spuit je 3 keer per week. Lees bijvoorbeeld ook het dr. Paul Cheney protocol over ontgiften en slaap, en magnesium.

Ik ben benieuwd waar je informatie vandaan haalt. Van het internet?
Waarom hebben we eigenlijk zoveel meer vitamine D nodig? Ik weet dat vitamine D goed voor je is maar 500x meer dan een normaal mens lijkt me wel heel veel. Dat je magnesium moet aanvullen terwijl je gehalte goed is, klinkt ook niet logisch. Ik wil je niet aanvallen ofzo, maar ik ben gewoon benieuwd hoe je dit weet ;) B12 heb ik een tijdje geslikt, nu mee gestopt en merk geen verschil van voor de B12 slikken en erna. Mijn gehalte was 1250 en dat is ongeveer 450-500 teveel.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:45

ik zal het even opzoeken van de vitamine D...momentje

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:52

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:56

Bedankt! :)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:08

Laura0303 schreef:
Issy, zou je ook kunnen uitleggen waarom het goed is om vit B12 injecties te laten zetten? Heb je daar ook een artikel van. Zou je daar nog meer energie van kunnen krijgen?

Ik probeer juist weer te gaan sporten, zodat ik weer conditie krijg. Ik heb ook een intensief zware baan (verpleegkundige).
Ik heb dinsdag 1,5 uur aan wandklimmen gedaan (sinds april) en dat voelde zo goed. Ik kreeg er energie van.
Gisteren heb ik een half uur baantjes gezwommen. Nu voel ik me vandaag behoorlijk moe en duf. Komt ook doordat ik maar 5 uurtjes slaap heb gehad vannacht.
Het lijkt mij persoonlijk niet verkeerd om wat te sporten, als je het maar niet te gek maakt. Dus alleen wat je aankan en niet doorgaan tot je erbij neer valt. Ik begrijp al die redenen voor zenuwen en spieren. Mijn arts zegt gewoon: kijk maar wat je lukt. Dat voel je zelf het beste. Hij raad mij geen dingen af.

Wauw, dat is intensief! Met 'sporten' dacht ik meer aan een aantal minuten lopen en wat oefeningen :o , niet anderhalf uur wandklimmen en baantjes trekken, haha. Wel goed dat jij het wel kan! Je bent (gelukkig!) wel in een verder stadium dan mij.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:12

Onassa schreef:
Moeilijk om te aanvaarden, maar je wilt vaak juist zo graag, naar dat lichaam zegt heel wat anders!
Ik loop momenteel door alle klachten ook weer tegen een depressie aan te knokken.
Ik merk nog totaal niets van de behandelingen , dat zet me dus ook weer aan het twijfelen.
Al 13 jaar loop ik met een ziek lijf en geestelijke beperkingen, nooit is er iemand geweest die er wat aan kon/wilde doen behalve pillen slikken.
Daar ben ik nu zo aan verslaafd geraakt dat ik me extra vergiftig.
Mijn lyme arts wil nu samen met me een plan gaan opstellen om de onnodige maar zwaar verslavende medicatie af te gaan bouwen.
Anders vreesd hij dat de behandelingen niet of nauwelijks baat gaan hebben.
Ohjeee...alleen het idee al zonder kalmerings/slaap middelen en mijn dagelijk portie tramadol/paracetamol kan me gek maken.
Ik loop momenteel dan ook heel hard tegen mijn eigen beperkingen en verwarde gedachtes aan.
Ik kan eigenlijk ook gewoon niet meer de moed en hoop opbrengen dat er nog iemand bestaat die mij beter kan maken.

Hoelang ben je nu met de behandelingen bezig? Als het echt niet helpt en er geen vertrouwen in hebt, zou ik naar Duitsland gaan.
Je moet van die andere pillen 'afkicken' om het zo maar even te zeggen. Dat zal best zwaar worden!