[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:47

Jeetje Christi.. Wat een fout van je HA.
Ik adviseer je om een nieuw topic te openen op LZP, omdat dit niet een écht pil-gerelateerde vraag is als je begrijpt wat ik bedoel. Op LZP heb je ook meer kans dat er mensen met de benodigde kennis reageren, want ik durf hier niet zo een uitspraak over te doen.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:29

Hilde_q schreef:
In welke week van je strip zit je ?

Ik begin vanavond aan de derde week. Dus toen was het 2,5 week.

Ik zal even die link bekijken.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:07

Momenteel slik ik de Dianepil. Ik zou over willen stappen naar een lichtere pil, ook bij deze pil heb ik nl last van acne.
Wat is jullie ervaringen met Mercilon of marvelon? Ik lees dat mensen met acne hier goede ervaringen mee hebben.
Misschien wil ik geheel stoppen met de pil, zodat mijn hormoonhuishouding zichzelf op orde kan brengen(deze tip kreeg ik van de dietist waarbij ik ook zit voor oa mijn acne), hebben jullie hier ervaringen mee?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:53

Christi schreef:
Hoi,
Ik heb een probleem en daarover een vraag. Ik slik al enige tijd de pil, maar de laatste 2 maanden kreeg ik mijn menstruatie door de pil heen. Naar de huisarts gegaan en ik kreeg GEEN zwaardere pil terwijl ik hem nooit vergeten ben. Ik kwam altijd goed uit. Helaas ben ik er nu net achter gekomen dat ik ondanks de pil dus wel zwanger ben geworden, op het slechts mogelijke moment. Kan ik hier eventueel de dokter aansprakelijk voor stellen of niet?

Doorbraakbloedingen zeggen niets over de betrouwbaarheid van je pil, dus een dokter zal het wrs op toeval gooien. Ik denk dus niet dat je de dokter aansprakelijk kan stellen. Iets met eigen verantwoordelijkheid en evt dubbele anticonceptie enzo...

Sterkte met de situatie :(:)

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:59

Hoi ik heb een vraagje, ik ben al bijna anderhalf jaar aan de pil en nooit iets fout gegaan. Afgelopen maand weet ik zeker dat ik altijd men pil goed geslikt heb en niet overgegeven of diaree gehad heb. Maar ik moet vandaag ongesteld worden en meestal breekt het rond 10 uur 's ochtends door. Maar het is nu 1 uur en ik voel nog niks. We hebben het 1x zonder condoom gedaan deze maand en ik schijt nu echt in men broek. Kan ik zwanger zijn en vanaf waarneer kan ik een test doen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:13

Je kan zwanger zijn maar de kans is echt minimaal... bij mij was het altijd vrijdagochtend, en toen ineens een keer zaterdagmiddag, toen voelde ik me net zo als jij nu wrs!

Niet teveel stressen, dat kan het ook tegenhouden. Je zou een test kunnen halen, gewoon voor je eigen geruststelling :)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:18

datzelfde had ik laatst ook :j
normaal wordt ik altijd op maandag ochtend ongesteld, maar toen was ik dinsdagochtend nog niet ongesteld, uiteindelijk werd ik het die dinsdagmiddag, kan soms wel gebeuren hoor! :j
en anders wat Yessy zegt; voor de geruststelling even een testje halen! :)

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:07

bedankt voor de antwoorden :)
Maar ik ben gelukkig zojuist ongesteld geworden :D
Dit was vast een waarschuwing :\

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:11

Hoezo een waarschuwing? De pil is bij goed gebruik een heel veilig voorbehoedsmiddel, dus ik zou mezelf niets gaan verwijten :)

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:26

nou ik bedoel dat ik geen condoom heb gebruikt. we proberen het nu wel steeds te doen maar in het begin nooit gedaan. maar de verleiding is zo groot omdat het zonder gewoon echt 10x lekkerder is. maar toch krijg ik de kriebels zoals nu als we het zonder gedaan hebben :P

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:31

Naja de pil is ook een voorbehoedsmiddel dus een condoom is dan niet persee nodig. Al is het wel veiliger natuurlijk, maar veel gebruiken daar enkel de pil voor hoor.

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:50

ja maarja als ik dan weer een topic lees van christi waarin iedereen zagt dat het haar eigen domme fout is omdat ze ook een condoom had moeten gebruiken denk ik er toch weer anders over :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:51

Caiitliin schreef:
ja maarja als ik dan weer een topic lees van christi waarin iedereen zagt dat het haar eigen domme fout is omdat ze ook een condoom had moeten gebruiken denk ik er toch weer anders over :P

Als de pil door bepaalde redenen zijn werk niet doet wel.
Veel mensen houden echt te weinig rekening met de factoren die pilwerking tegen kan gaan.

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:19

lesilla schreef:
Caiitliin schreef:

Als de pil door bepaalde redenen zijn werk niet doet wel.
Veel mensen houden echt te weinig rekening met de factoren die pilwerking tegen kan gaan.

ja maar ik kan het dus zelf ook wel eens een keer vergeten ook al ben ik nog zo voorzichtig. als ik bijvoorbeeld ziek ben denk ik nou niet echt aan seks. ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dan wel eens vergeten dat de pil dan minder goed of zelf niet werkt.
ik moet wel kunnen vertrouwen op de pil maar moet eigenlijk ook altijd het zekere voor het onzekere nemen en netjes een condoom gebruiken. die keer dat ik het niet heb gedaan was dus ook best dom. (al vind ik op het moment zelf altijd dat het best wel kan :o )

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:18

Caiitliin schreef:
nou ik bedoel dat ik geen condoom heb gebruikt. we proberen het nu wel steeds te doen maar in het begin nooit gedaan. maar de verleiding is zo groot omdat het zonder gewoon echt 10x lekkerder is. maar toch krijg ik de kriebels zoals nu als we het zonder gedaan hebben :P

Heb je al durex fetherlite of durex ultra feeling geprobeerd? Die laatste zijn echt super super dun! Fetherlite is ookal veel dunner dan gewone maar ultra feeling is nog weer veel dunner. Helemaal hetzelfde voelt het natuurlijk niet als er wat tussen zit maar die zijn echt heel erg dun!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:21

Vriendje en ik zijn een tijdje uit elkaar geweest en toen ben ik ook gestopt met de pil. Tijdje terug toch weer afgesproken en daarna steeds meer en het klikte weer enorm, punt was alleen dat ik eerst aan de pil wilde zijn voor we gingen seksen. Ik had toen steeds heel veel zin in seks, maar heb me netjes weten in te houden en nu mag het (ben dus weer aan de pil) en ik kan gewoon geen zin krijgen. Geen idee wat de naam van mijn pil is, dit staat iig op het doosje: levonorgestrel/ehtinylestradiol en berlipharm.
Maar goed, ik wil hier dus van af, maar wat is het slimst? Een andere pil of toch maar gaan denken aan een spiraaltje?
Ik weet wel dat er veel verschil zit tussen de soorten anticonceptiepillen, maar ik heb eigenlijk altijd de microgynon (oid) 30 gehad (en die krijgt volgens mij zo'n beetje iedereen hier) en nu dus deze, die lijkt er wel op zei de huisarts.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:23

De samenstelling van jouw pil is als het goed is hetzelfde als die van de MG30, of iig de werkzame stoffen. Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan en je probleem uitleggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:50

De werkstoffen wel, de hulpstoffen niet.
Ik kreeg van de neppe Diane ook vreselijk last, en nu met de echte is alles weg.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:02

Nueve schreef:
Ik kreeg van de neppe Diane ook vreselijk last, en nu met de echte is alles weg.

:j ik kon ook niet tegen de 'neppe' MG30 (stemmingswisselingen, buikpijn), terwijl ik met de originele versie nergens last van had :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:03

Ik had vandaag eindcontrole van de spiraal, wel best grappig die echo foto's.
Net alsof je zwanger bent :')

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:33

Ik ga vanmiddag naar de dokter. Ik ben benieuwd, ik denk dat hij mij een andere pil gaat meegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:24

Yessy schreef:
Nueve schreef:

:j ik kon ook niet tegen de 'neppe' MG30 (stemmingswisselingen, buikpijn), terwijl ik met de originele versie nergens last van had :)

Ik heb nu ook niet "neppe" gekregen inderdaad! Ik heb liever de gewone microgynon, ook al moet ik dan bijbetalen misschien. Kan ik daar gewoon om vragen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:28

Ja, en als ze moeilijk doen zou ik gewoon zeggen dat je last hebt van bijwerkingen... maar volgens mij betaal jij gewoon het verschil (sowieso eigen risico) en verdient de apotheker er meer geld aan, dus die zal niet moeilijk doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:57

Ik heb het meteen geregeld en heb nu weer microgynon. Fijn!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:13

Heeft er iemand ervaring met de Nuvaring?

Ik gebruik op het moment de Yasmin pil, al enkele jaren trouwens.