Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:20

Bij twijfel kan ik het me ook voorstellen. Maar vele hier twijfelen niet, die hebben een grote nee. Ze zeggen alleen mocht ik kriebels krijgen kijk ik verder. Dat is wat ik zelf ook zeg. En dat zeggen komt naar mijn idee zelfs een deel voort uit het feit dat je steeds hoort of hebt gehoord dat het rammelen nog wel komt. En je dan denkt, ja misschien dat het ooit nog rammelt dan? Terwijl je eigen zelf al lang weet van, dat gaat nooit gebeuren.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:24

Op dit moment heb ik geen kinderwens ik ben 23 en wil eerst studeren en carriére maken. Wat de stand van zaken is als ik mijn mr. perfect gevonden heb weet ik nog niet!

kamsel

Hihi, dat is inderdaad zo sparta.
Zeg vaak bij voorbaat al: ben aan het wachten tot ze gaan rammelen, iedereen zegt dat dat nog gaat komen.
En dan erbij kun je beter spijt hebben dat je ze niet hebt dan dat je er spijt van hebt dat je ze wel hebt... (maar dat gebeurd noooooit, hoor ik altijd)

Esmeralda

als je heel bewust zelf gekozen heb dat je geen kinderen wil. Wie zijn wij dan om te zeggen dat je dat wel moet. Ik ben zelf wel heel blij me 2 kinderen, zou ze voor geen goud willen missen. Mijn leven stopte niet, toen ik zwanger was, hij ging juist open. Mijn kinderen zijn mijn verlengstuk van het leven. ( zo lekker zwaar) Ik geniet met de volle 100% als me dochter met d,r pony loopt te meuten. Geniet als me zoon vol overgave vertelt over zijn foto.s Maar dat wil niet zeggen dat andere dat ook doen.
Je moet vrij zijn in je gevoel, je dingen doen zoals jij ze fijn vind.
En mocht het ooit gebeuren dat je toch zwanger word dan misschien heel misschien gaat dan jou wereld net dat stukje verder open. Dat je denkt he, dit is van mij en mijn man/vriend een stukje liefde van ons samen. Hier mogen wij voor zorgen, lief hebben, ect.
Maar goed heb je dat niet, prima toch.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:26

Rl_PrincEsS schreef:
Op dit moment heb ik geen kinderwens ik ben 23 en wil eerst studeren en carriére maken. Wat de stand van zaken is als ik mijn mr. perfect gevonden heb weet ik nog niet!

Inderdaad, eerst een wereldreis... damn die zit er bijna op, en dan carriere maken, oja die Mr Perfect ook nog niet tegen gekomen..... :D :+

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:27

kamsel schreef:
Zeg vaak bij voorbaat al: ben aan het wachten tot ze gaan rammelen, iedereen zegt dat dat nog gaat komen.
En dan erbij kun je beter spijt hebben dat je ze niet hebt dan dat je er spijt van hebt dat je ze wel hebt... (maar dat gebeurd noooooit, hoor ik altijd)

Helaas gebeurd dat ook. Maar daar rust een taboe op. Wat ik ook wel kan begrijpen. Maar je leest het wel eens. Anoniem. In een blad bij de kapper. :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:28

_sparta_ schreef:
kamsel schreef:

Helaas gebeurd dat ook. Maar daar rust een taboe op. Wat ik ook wel kan begrijpen. Maar je leest het wel eens. Anoniem. In een blad bij de kapper. :)

Flair :=

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:34

darwin schreef:
blue_sky schreef:
Bijna 28 pagina's toonbeeld van onze ik-maatschappij (een enkeling daargelaten). Daar gaan we aan ten onder. IK wil geen kinderen want dan kan IK niet meer alleen maar doen wat IK wil. Dan moet IK ook eens rekening houden met wat een ander wil. Mensen, jullie zullen nooit weten wat je mist. Geestelijke armoe in onze egocentrische maatschappij. En zo veel onverdraagzaamheid naar elkaar. En andermans kinderen straks maar werken voor jullie AOW! Misschien moeten ze die maar helemaal afschaffen.

Ik denk dat de wereld eerder ten onder gaat aan de overbevolking, en de criminaliteit van de aan hun lot overgelaten kinderen.
Denk daar maar eens over na.
Net of de wereld beter zou worden als iedereen een kind neemt, ik weet niet onder welke steen jij leeft ?

Had het niet beter kunnen verwoorden ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:36

unicorn_kiss schreef:
Flair :=

zoiets ja :D

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:39

ff offtopic nav reactie:
unicorn_kiss schreef:
Ik dacht eerlijk gezegd dat je meer naar de 25 neigde..

Jemig, zie ik er nog zooooo jong uit :oo ?? iig dank je wel ;)

eekhoornerik

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:41

Niemand antwoord op mijn vraag?

Hoe komen mensen aan het geld om kinderen te kunnen grootbrengen? Wat voor inkomen heb je nodig om kinderen te kunnen 'onderhouden'?
En wat kosten kinderen per maand?
En wat voor subsidies krijg je van de overheid?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:43

Chiqa schreef:
Ik ben hier helemaal bovenop gekomen, echt nooit weer! Ben gedeeltelijk afgekeurd, wil ik mijn klachten terugkrijgen zet mij dan een uurtje met een kind in één ruimte, ik zal instorten als een plumpudding.

Grappig, dat is namelijk precies wat er waarschijnlijk met mij gebeurt als ik aan kinderen begin. Ik ga dat dus never nooit niet trekken.

Het ligt bij mij iets anders dan bij jou, maar het heeft echt met instorten en grenzen te maken. En ik ken mijn grenzen. Ook al ben ik een sterke vrouw, ik kan dus niet altijd mensen om me heen hebben. Ook al houd ik nog zo veel van ze, op een gegeven moment trek ik dat dus niet meer.
Laat mij dus maar lekker werken en op die manier mijn bijdrage leveren. Dat trek ik namelijk zonder instorten.
Dan kan ik verder fijn ontspannen met mijn paard, reizen etc.

En dan kies ik dus wel voor de dingen die ik leuk vind. Ik geef het niet op voor iets wat me niet boeit en waar ik niet gelukkig van word.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:43

Moet je dan niet een bewust kind topic hebben, ipv bewust geen geen kind topic? :D
Ik wil niet weten wat ze kosten. Vast zoveel dat er een paar paarden het veld moeten ruimen. No way! :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:45

laetitia schreef:

Hoe komen mensen aan het geld om kinderen te kunnen grootbrengen? Wat voor inkomen heb je nodig om kinderen te kunnen 'onderhouden'?

Ach, als je ziet hoeveel kinderen sommige mensen hebben die niet eens een baan hebben...

Verstandig dat je er over nadenkt! Tegemoetkoming van de overheid is niet veel, ze noemen het ook wel kinderbijslag ;)
Verder betaal je voor een kind natuurlijk geen zorgverzekering etc. Maar of zomaar een bedrag genoemd kan worden?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:47

Wendy schreef:
laetitia schreef:

Ach, als je ziet hoeveel kinderen sommige mensen hebben die niet eens een baan hebben...

Verstandig dat je er over nadenkt! Tegemoetkoming van de overheid is niet veel, ze noemen het ook wel kinderbijslag ;)
Verder betaal je voor een kind natuurlijk geen zorgverzekering etc. Maar of zomaar een bedrag genoemd kan worden?

http://www.standaard.be/extra/biz/kind/

Dit kan misschien een beeld geven
(Let wel, Belgische site)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:48

laetitia schreef:

Ik kom aan geld om mijn kinderen te onderhouden, door te werken. Hoeveel inkomen je nodig hebt om kinderen te onderhouden, is niet zo makkelijk te zeggen, omdat dat afhankelijk is van meerdere factoren. B.v. hoe vaak ze nieuwe kleren krijgen, of ze aangepaste voeding bv nodig hebben, hobby's, verenigingen enzovoort. In zekere zin kun je het zo duur maken als je zelf wilt.
De enige subsidie die ik krijg van de overheid is kinderbijslag, voor 1 kind. De andere krijgt vanaf april studiefinanciering.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:50

unicorn_kiss schreef:
Wendy schreef:

http://www.standaard.be/extra/biz/kind/

Dit kan misschien een beeld geven
(Let wel, Belgische site)

En nog een nederlandse :)

http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/k ... deren.html

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:51

Sparta, k weet het, denk dat het eigenlijk veel vaker voorkomt dan af en toe in de "flair" wordt geschreven.
En mijn tekst tegen laetitia kan ik weer weghalen, dat is al gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:54

_sparta_ schreef:

Ik heb een vriendin waarvan ik wist dat kinderen niets voor haar was, en toch is er een gekomen. Ze is gescheiden en toen merkte ze dat haar leven toch wel verdiekwart werd bepaald doro het kind, kon niet meer nachten doorhalen, uren zwerven in kroegen of door steden, eten wanneer ze wilde, en thuiskomen wanneer zij wilde.
Ze stond er alleen voor....Ze raakte in een hele diepe depressie, werd ernstig ziek en kwam tot de verschrikkelijke ontdekking dat ze spijt had van haar dochtertje....Ze kon haar niet bieden wat een moeder hoort te bieden en is nog dieper in de put gezakt.
Later zware operatie ondergaan en toen heeft zij de knoop doorgehakt; dochter woont inmiddels bij haar ex.
Gaat gelukkig goed, ze hebben een bezoekingsregeling, alleen wanneer zij dat op kan brengen.
Zij is voor mij toch wel een bewezen voorbeeld dat je hier heel goed over na moet denken.
Dus de verhalen van spijt, ze zijn er wel degelijk.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:56

laetitia schreef:

Weetje vergelijk het maar met het onderhoud van je paard
Welke eisen stel je, wat wil je, je kan het zo duur maken als je zelf wilt
En hoe kom je aan het geld, de ene komt rond met zijn man zijn geld en de ander heeft er zelf een baan bij.
En wat ze kosten per maand, tja dat ligt eraan of ze kleren/spullen ect nodig hebben
Maar ook dat zijn dingen die heb je zelf in de hand
En eens per 3 mnd krijg je kinderbijslag en spring geen gat in de lucht, het is een leuke bijdrage.
Kortom je heb het zelf in hand

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:57

Karin schreef:
Maar dus even bedenken dat je binnen 24 uur in Parijs zit... Nee, dat kan kinderloze ik zelfs niet. ;)

Ik zou het op zich wel kunnen. Maar ik ken dan weer niemand die mee wil / kan / voldoende geld heeft, en alleen vind ik het niet leuk. Zo is er altijd wat :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:01

ik geloof dat er wel meer verhalen van spijt zijn,maar dat niet veel moeders echt eerlijk zijn...
Ze voelen het als verraad tegenover het kind om eerlijk te zeggen dat als ze het allemaal van tevoren geweten hadden,dat ze niet aan begonnen waren.

En dan gaat het in de meeste gevallen nog over het stadium baby....wacht maar tot het gaat puberen,niet meer naar school wil,of een loverboy tegenkomt of loverboy is....

Het gaat vaak goed maar ook weleens mis....

ik vindt trouwens nachten willen doorhalen geen goede reden om geen kinderen te willen....als het goed is ontgroei je dat een keer :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:02

geerke schreef:
ik geloof dat er wel meer verhalen van spijt zijn,maar dat niet veel moeders echt eerlijk zijn...
Ze voelen het als verraad tegenover het kind om eerlijk te zeggen dat als ze het allemaal van tevoren geweten hadden,dat ze niet aan begonnen waren.

Dat tweede is m.i. nog iets heel anders dan spijt.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:03

Ik ben nog steeds het topic aan het doorlezen, maar wil al wel reageren

Ik heb altijd mijn hele leven geroepen, bbrrrrrr kinderen? Nah niets voor mij!!!

Ik woon nu 3 jaar samen met mijn vriend, hij heeft een zoontje van net 6 jaar die hier heel veel is. Door omstandigheden die ik hier niet allemaal ga vertellen is de verstandhouding tussen zijn zoontje en mij niet geweldig te noemen.
Ik kan heel veel leuke uren met hem hebben, maar ik kan hem soms ook niet luchten of zien :o

Mijn vriend zou heel graag samen met mij een kindje willen, en ik? Ik weet het niet, echt niet. Ene moment denk ik ik ben eruit, ja ik wil ook!! Andere moment ( en dan met name als het weer een botst met zijn zoontje denk ik, ja daag, mij niet gezien, ik wil niet.

En nu net komt mijn vriend met zijn zoontje binnen en uit het niets vraagt die kleine aan mij, "wil jij een baby in je buik? Ik zou dat wel heel erg leuk vinden"

En hoppa, daar zijn mijn twijfels weer. En dat is de reden dat ik ineens wel wil posten hier, ik weet het gewoon niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:04

geerke schreef:
ik vindt trouwens nachten willen doorhalen geen goede reden om geen kinderen te willen....als het goed is ontgroei je dat een keer :D

Je heb uitzonderingen zoals je ziet :D Ik kan er ook niets aan doen dat ik een nachtdier ben :+