Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rl_PrincEsS schreef:Op dit moment heb ik geen kinderwens ik ben 23 en wil eerst studeren en carriére maken. Wat de stand van zaken is als ik mijn mr. perfect gevonden heb weet ik nog niet!
kamsel schreef:Hihi, dat is inderdaad zo sparta.
Zeg vaak bij voorbaat al: ben aan het wachten tot ze gaan rammelen, iedereen zegt dat dat nog gaat komen.
En dan erbij kun je beter spijt hebben dat je ze niet hebt dan dat je er spijt van hebt dat je ze wel hebt... (maar dat gebeurd noooooit, hoor ik altijd)
_sparta_ schreef:kamsel schreef:Hihi, dat is inderdaad zo sparta.
Zeg vaak bij voorbaat al: ben aan het wachten tot ze gaan rammelen, iedereen zegt dat dat nog gaat komen.
En dan erbij kun je beter spijt hebben dat je ze niet hebt dan dat je er spijt van hebt dat je ze wel hebt... (maar dat gebeurd noooooit, hoor ik altijd)
Helaas gebeurd dat ook. Maar daar rust een taboe op. Wat ik ook wel kan begrijpen. Maar je leest het wel eens. Anoniem. In een blad bij de kapper.
darwin schreef:blue_sky schreef:Bijna 28 pagina's toonbeeld van onze ik-maatschappij (een enkeling daargelaten). Daar gaan we aan ten onder. IK wil geen kinderen want dan kan IK niet meer alleen maar doen wat IK wil. Dan moet IK ook eens rekening houden met wat een ander wil. Mensen, jullie zullen nooit weten wat je mist. Geestelijke armoe in onze egocentrische maatschappij. En zo veel onverdraagzaamheid naar elkaar. En andermans kinderen straks maar werken voor jullie AOW! Misschien moeten ze die maar helemaal afschaffen.
Ik denk dat de wereld eerder ten onder gaat aan de overbevolking, en de criminaliteit van de aan hun lot overgelaten kinderen.
Denk daar maar eens over na.
Net of de wereld beter zou worden als iedereen een kind neemt, ik weet niet onder welke steen jij leeft ?
Chiqa schreef:Ik ben hier helemaal bovenop gekomen, echt nooit weer! Ben gedeeltelijk afgekeurd, wil ik mijn klachten terugkrijgen zet mij dan een uurtje met een kind in één ruimte, ik zal instorten als een plumpudding.
laetitia schreef:Niemand antwoord op mijn vraag?
Hoe komen mensen aan het geld om kinderen te kunnen grootbrengen? Wat voor inkomen heb je nodig om kinderen te kunnen 'onderhouden'?
En wat kosten kinderen per maand?
En wat voor subsidies krijg je van de overheid?
Wendy schreef:laetitia schreef:Niemand antwoord op mijn vraag?
Hoe komen mensen aan het geld om kinderen te kunnen grootbrengen? Wat voor inkomen heb je nodig om kinderen te kunnen 'onderhouden'?
Ach, als je ziet hoeveel kinderen sommige mensen hebben die niet eens een baan hebben...
Verstandig dat je er over nadenkt! Tegemoetkoming van de overheid is niet veel, ze noemen het ook wel kinderbijslag
Verder betaal je voor een kind natuurlijk geen zorgverzekering etc. Maar of zomaar een bedrag genoemd kan worden?
unicorn_kiss schreef:Wendy schreef:
Ach, als je ziet hoeveel kinderen sommige mensen hebben die niet eens een baan hebben...
Verstandig dat je er over nadenkt! Tegemoetkoming van de overheid is niet veel, ze noemen het ook wel kinderbijslag
Verder betaal je voor een kind natuurlijk geen zorgverzekering etc. Maar of zomaar een bedrag genoemd kan worden?
http://www.standaard.be/extra/biz/kind/
Dit kan misschien een beeld geven
(Let wel, Belgische site)
_sparta_ schreef:Helaas gebeurd dat ook. Maar daar rust een taboe op. Wat ik ook wel kan begrijpen. Maar je leest het wel eens. Anoniem. In een blad bij de kapper.
geerke schreef:ik geloof dat er wel meer verhalen van spijt zijn,maar dat niet veel moeders echt eerlijk zijn...
Ze voelen het als verraad tegenover het kind om eerlijk te zeggen dat als ze het allemaal van tevoren geweten hadden,dat ze niet aan begonnen waren.