Mindim schreef:Men hoeft het ook niet eens te zijn. Abortus is net als bijvoorbeeld rouwverwerking heel persoonlijk. Emoties lopen met dit soort onderwerpen hoog op en je kan een ander niet kwalijk nemen hoe hij/zij tegen de dingen aan kijkt.
Ik zelf hoef geen kinderen meer, ik doe er ook alles aan om ze niet meer te krijgen. Maar als ik onverhoopt zwanger raak zou ik het laten komen, terwijl een ander abortus zou plegen.
Ik snap best dat sommige mensen een abortus ondergaan, maar wanneer je seksueel actief bent en je weet dat ac niet altijd 100% dekt, dan misschien iets meer op signalen letten, zodat je zo vroeg mogelijk kunt aborteren.
Precies. Abortus is geen anticonceptiemiddel. Het is een laatste middel. Tussen seks hebben en de daadwerkelijke conceptie zit nog voldoende tijd om maatregelen te nemen. Noem een morning-afterpil bijvoorbeeld. En wanneer je onbeschermd seks hebt gehad dan zit de kans er dik in dat je aan kunt tellen. Als je perse geen kinderen wil, dan neem je op zo'n moment meteen maatregelen lijkt me.
Maar niet iedereen denkt blijkbaar zo.
Ik heb echt heel veel bevriende stellen die bewust kinderloos zijn. En die doen er ook alles aan om dat zo te houden en dat is nooit mis gegaan. Misschien heeft het ook met een stukje mentaliteit te maken, ik denk tenminste van wel.
Niet in alle gevallen overigens. Ik ben ook verwekt terwijl mijn moeder netjes de pil slikte, ben echt een nakomertje. Gelukkig was ik wel welkom.