Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:50

Mindim schreef:
Ayasha schreef:
Mindim ik zou het appreciëren als je je lieve PB'tjes voor jezelf hield. Heb ik nl geen boodschap aan. :)
Wil je't kwijt doe je het hier of niet. Dat hypocriet gedoe ben ik nl beetje zat.

Dan word ik gebanned, omdat ik te persoonlijk wordt en het is off topic.

Als je gebanned word omdat het te persoonlijk is, moet je dan niet effe bij jezelf gaan stilstaan denk je? ;)

Quellian: vond dat ook zonde want ze stond er goed voor en ik vroeg me meten af... Of zij dat niet ooit op dat kind gaat steken (geheel onterecht natuurlijk, zij is degene die zwanger geraakt is)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:57

Blue_Eyes schreef:
Jeetje, Adil, jij leest echt niet he?

Hou je ff je foute kijk op mijn leesgedrag voor je? Danku! :D

Blue_Eyes schreef:
Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik sat plaatje heb gepost om te laten zien dat een klompje cellen nou niet echt een adequate omschrijving is. Ik heb het op geen enkel moment over moord gehad. Ik heb geen enkele grove uitspraak gedaan. Ik ga dan ook verder maar niet op jou in.

Blue_Eyes, volgens mij heb jij het toch ook echt over moord gehad hoor...

Weetje, het gaat niet om de anatomische bouw. Mijn paard is mijn alles, een edel dier...Voor mijn broer is het een stuk worst op poten. Dan kan ik hem tienduizend foto's laten zien, hij verandert niet van mening...Ja hij zegt ineens "lekker stuk worst op poten". Niet iedereen ziet de wereld hetzelfde
Laatst bijgewerkt door Adil op 04-03-10 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:59

Adil18 schreef:
Weetje, het gaat niet om de anatomische bouw. Mijn paard is mijn alles, een edel dier...Voor mijn broer is het een stuk worst op poten. Dan kan ik hem tienduizend foto's laten zien, hij verandert van mening...Ja hij zegt ineens "lekker stuk worst op poten". Niet iedereen ziet de wereld hetzelfde

Oeh, dit is een leuke :D
Mijn paarden (en dan met name Stanley) is mijn alles, mijn grote vriend. Ja, sommige mensen zien een grote biefstuk :j
Maar toch he... toch is het anders als het gaat om een kind.

Goh, dat IK of all people dit ooit nog zou zeggen :))

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:00

Mindim schreef:
Adil18 schreef:
Och hou toch op, jij plaatst hier van die idiote plaatjes en maakt grove uitspraken, natuurlijk wordt het dan ook van deze kant nog eens harder, misschien om nog meer te benadrukken dat het ons niets doet?

Behalve 'ding' (en daarvan ben ik me niet eens zeker) heb ik nooit een van de andere begrippen gebruikt...

En voor mij is het een ding, een iets...Klaar.

Ok voor jou is het een iets...Klaar
en voor een ander is abortus moord...Klaar

Maar daarmee veroordeel je een ander, dat doe ik met mijn uitspraak op geen enkele manier, en dat is het verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:03

Men hoeft het ook niet eens te zijn. Abortus is net als bijvoorbeeld rouwverwerking heel persoonlijk. Emoties lopen met dit soort onderwerpen hoog op en je kan een ander niet kwalijk nemen hoe hij/zij tegen de dingen aan kijkt.
Ik zelf hoef geen kinderen meer, ik doe er ook alles aan om ze niet meer te krijgen. Maar als ik onverhoopt zwanger raak zou ik het laten komen, terwijl een ander abortus zou plegen.
Ik snap best dat sommige mensen een abortus ondergaan, maar wanneer je seksueel actief bent en je weet dat ac niet altijd 100% dekt, dan misschien iets meer op signalen letten, zodat je zo vroeg mogelijk kunt aborteren.

Anoniem

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:05

Adil, ik bedoelde het ook niet zo, maar als je allemaal op die manier het neerzet, dan bevorder je een discussie ook weer niet. Dat probeerde ik er mee aan te geven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:10

Ik was 22, 23 en 31 jaar :D :D
Nooit spijt gehad en er ontzettend van genoten..
Ben zelfs al oma geworden en ik moet nog 50 worden volgend jaar

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:04

Mindim schreef:
Men hoeft het ook niet eens te zijn. Abortus is net als bijvoorbeeld rouwverwerking heel persoonlijk. Emoties lopen met dit soort onderwerpen hoog op en je kan een ander niet kwalijk nemen hoe hij/zij tegen de dingen aan kijkt.
Ik zelf hoef geen kinderen meer, ik doe er ook alles aan om ze niet meer te krijgen. Maar als ik onverhoopt zwanger raak zou ik het laten komen, terwijl een ander abortus zou plegen.
Ik snap best dat sommige mensen een abortus ondergaan, maar wanneer je seksueel actief bent en je weet dat ac niet altijd 100% dekt, dan misschien iets meer op signalen letten, zodat je zo vroeg mogelijk kunt aborteren.

Precies. Abortus is geen anticonceptiemiddel. Het is een laatste middel. Tussen seks hebben en de daadwerkelijke conceptie zit nog voldoende tijd om maatregelen te nemen. Noem een morning-afterpil bijvoorbeeld. En wanneer je onbeschermd seks hebt gehad dan zit de kans er dik in dat je aan kunt tellen. Als je perse geen kinderen wil, dan neem je op zo'n moment meteen maatregelen lijkt me.
Maar niet iedereen denkt blijkbaar zo.

Ik heb echt heel veel bevriende stellen die bewust kinderloos zijn. En die doen er ook alles aan om dat zo te houden en dat is nooit mis gegaan. Misschien heeft het ook met een stukje mentaliteit te maken, ik denk tenminste van wel.

Niet in alle gevallen overigens. Ik ben ook verwekt terwijl mijn moeder netjes de pil slikte, ben echt een nakomertje. Gelukkig was ik wel welkom.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:34

Biieniie schreef:
Ik ben ook van mening dat een meisje van 20 geen kinderen hoort te krijgen (hier ga ik wss veel reacties op krijgen) maar IK vind dat je op zo'n leeftijd nog te weinig levenswijsheid hebt om aan je kinderen mee te geven. Ik wil mijn kinderen graag veel meegeven om op hun manier succesvol/gelukkig in het leven te zijn. Maar ik wil wel dat ze verstandig en wel opgevoed in het leven komen te staan.. en dat kan niet als je nog niks van de wereld hebt gezien.

Hier ben ik het niet mee eens. Een vrouw van 20 kan meer levenswijsheid hebben dan een vrouw van 35. Voor levenswijsheid staat geen leeftijd vind ik, dat is afhankelijk van andere factoren. Ook vind ik dat iemand met meer levenswijsheid niet per definitie zijn kind beter kan grootbrengen dan iemand met minder levenswijsheid. Ik heb netjes gestudeert en ben van mening dat ik mijn dochter verstandig op kan voeden.

Ik verbaas me er soms over wat sommige kinderen tegen hun ouders zeggen of mogen van hun ouders. Mijn schoonzus van 40 laat haar 3 jarige hier gerust in de boekenkast klimmen, met schoenen op de bank e.d. zonder er iets van te zeggen. Of van hoeveel ouders hun kroost op elk gewild tijdstip in de bank hun avondeten op eet. Terwijl ik mijn dochtertje geleerd heb dat ze netjes haar schoentjes uit moet doen als ze ergens binnen komt, niet in banken mag springen. En wij eten elke avond als gezin aan tafel. Ook zegt ze op haar 2 nu netjes dank je wel als ze iets krijgt (koekje bij bakker bijv.). Kwestie van normen en waarden vind ik die je op elke leeftijd kunt hebben. Heeft waarschijnlijk ook weer met mijn opvoeding te maken ;)

Ik ben zelf op mijn 23e moeder geworden. Zowel ik als mijn man hebben hard gewerkt en hebben een mooi eigen akkerbouwbedrijf en boerderij. Mijn man was 25 toen hij het bedrijf heeft overgenomen. Ik denk dat hij zeker zoveel, zo niet meer, levenswijsheid kan hebben dan iemand van bijv. 40. Ik ben erg blij dat ik jong moeder ben geworden en zie hier juist heel veel voordelen van. Persoonlijk zou ik niet moeten denken om tegen mijn 40e nog moeder te worden.

Wat ik belangrijker vind dan leeftijd is dat je een kind een stabiele thuissituatie kan bieden en beide ouders het kind veel liefde kunnen geven. En dat is niet afhankelijk van leeftijd.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:38

Adil18 schreef:
maikeltje schreef:
Adil, ik snap niet dat mensen zo gevoelloos kunnen reageren. Lees bij de onderstaande link maar eens de ontwikkeling bij 16 weken. Zo'n prematuur kan vanaf die leeftijd gewoon voelen. En die wordt door midden geknipt/afgeslacht! Maar he, maakt niet uit toch? Het is toch nog niet levensvatbaar! Walgelijk gewoon!

http://www.allesoverkinderen.nl/ne_ontw ... _trim2.htm

Maikeltje, wat wil je nou bereiken? Jij vind het vreselijk, ik niet...

Ik loop hier in ieder geval geen dingen als "moordenaar" te roepen of roep dat de wet aangepast zou moeten worden...Ik noem niemand gevoelloos of zelfs harteloos...

Dat vind ik pas "walgelijk"...Een hele hoop mensen vinden dat meiden als LifeSucks geen respect verdienen...Ik vind echter dat mensen die uitspraken doen zoals hierboven omschreven ook geen respect verdienen... :n

Even iets rechtzetten. Ik heb niemand moordenaar genoemd. En ik begrijp nog steeds niet dat jij het verschil niet ziet tussen een foetus van 8 weken en eentje van 18 weken. Daar is wel degelijk verschil tussen. Dat jij het vindt kunnen dat er rustig geaborteerd mag worden tot 24 weken (of wat was het) dat is jouw mening en daar kan ik niets aan veranderen. Wel hoop ik dat je ooit nog eens in wil gaan zien dat je iets anders weg haalt als het 8 weken is dan wanneer het 18 weken is.

Hoe zou je reageren als ik mijn ongeboren veulen bij mijn merrie met 8 maanden zou laten aborteren? Omdat mijn financiele situatie is veranderd en ik er achter kom dat ik dat veulen toch niet kan gebruiken? Dan zou heel bokt op z'n achterste benen staan te steigeren, dat weet ik zeker. :+

Hier laat ik het verder bij....
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 04-03-10 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:38

Als 20-jarige heb je sowieso niet de wijsheid van een 30jarige... Ook ik ben van mening dat je als 20 jarige (iig niet bewust) voor kinderen moet kíezen, dat je het laat komen als het mis gaat kan ik in komen maar er bewust voor kiezen, neen, da's te vroeg. Je bent zelf nog maar net "kind-af"

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:40

maikeltje schreef:
Adil18 schreef:

Maikeltje, wat wil je nou bereiken? Jij vind het vreselijk, ik niet...

Ik loop hier in ieder geval geen dingen als "moordenaar" te roepen of roep dat de wet aangepast zou moeten worden...Ik noem niemand gevoelloos of zelfs harteloos...

Dat vind ik pas "walgelijk"...Een hele hoop mensen vinden dat meiden als LifeSucks geen respect verdienen...Ik vind echter dat mensen die uitspraken doen zoals hierboven omschreven ook geen respect verdienen... :n

Even iets rechtzetten. Ik heb niemand moordenaar genoemd. En ik begrijp nog steeds niet dat jij het verschil niet ziet tussen een foetus van 8 weken en eentje van 18 weken. Daar is wel degelijk verschil tussen.\

Verder wil ik er niet meer op ingaan.

Voor JOU is daar verschil tussen. Voor een ander is het alle 2 'iets' ongewensts.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:42

Vjesta, ik heb mijn post aangepast. Lees nog even terug als je wil.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:46

Adil18 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Jeetje, Adil, jij leest echt niet he?

Hou je ff je foute kijk op mijn leesgedrag voor je? Danku! :D

Blue_Eyes schreef:
Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik sat plaatje heb gepost om te laten zien dat een klompje cellen nou niet echt een adequate omschrijving is. Ik heb het op geen enkel moment over moord gehad. Ik heb geen enkele grove uitspraak gedaan. Ik ga dan ook verder maar niet op jou in.

Dan mag je mij quoten waar ik dat gezegd heb, want ik weet wel zeker van niet.... maar goed.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:47

Quellian schreef:
Biebabeloeba schreef:
Ik sta dan ook volledig achter mensen, die uit liefde het kindje weghalen, omdat ze beseffen dat het wegens omstandigheden niet mogelijk is om dat kindje te laten komen.

Eigenbelang, want ja 'het komt nu even niet uit, mijn leven staat voorop, wil nog zoveel dingen doen en dat kan niet met een kind', tja... denk dat dat weinig te maken heeft met 'uit liefde een kindje weghalen'. Waar een wil is is een weg, waar geen wil is houdt de weg op.
De huidige wetgeving is tot 24 weken.

Inderdaad! Super gezegd Quellian!

En zullen we ons eens richten op de stap daarvoor? Goede en juiste voorbehoedsmiddelen!
Sterillisatie wil men ook niet, want dat is toch weer te... Dat snap ik dan niet, zoveel mensen die nooit een kind willen maar dat willen ze niet!
Oh nee, met condoom vrijen is niet lekker dus als het zo zou zijn doen we maar een abortus.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:48

Adil, dat was ik, ik heb het over moord gehad!
Ik heb gezegd dat ik het moord vindt maar ik heb niemand een moordenaar genoemd!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:48

MamboBeach schreef:
Sterillisatie wil men ook niet, want dat is toch weer te... Dat snap ik dan niet, zoveel mensen die nooit een kind willen maar dat willen ze niet!

En staats beledigd als ze toch ineens zwanger zijn. Snap jij het, snap ik het?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:50

Ayasha schreef:
Als 20-jarige heb je sowieso niet de wijsheid van een 30jarige... Ook ik ben van mening dat je als 20 jarige (iig niet bewust) voor kinderen moet kíezen, dat je het laat komen als het mis gaat kan ik in komen maar er bewust voor kiezen, neen, da's te vroeg. Je bent zelf nog maar net "kind-af"

In redelijk wat gevallen zal dit verhaal opgaan. Maar ik ben toch echt van mening dat ik met mijn 23 (maar 3 jaartjes ouder) genoeg wijsheid heb om mijn kind keurig op te voeden hoor. Wij hebben beide een nette opleiding afgerond en een goedlopend bedrijf dat we zelf runnen. Ik denk dat wij het best goed voor elkaar hebben. Er zullen zeker mensen zijn van 35 die hun zaakjes minder goed voor elkaar hebben hoor. En wijsheid is ook niet alles, een kind heeft meer nodig dan dat. Een stabiele thuissituatie en veel liefde is zeker zo belangrijker.

Ik werk maar 2 dagen buitenshuis en de rest van de tijd ben ik bij mijn kind. Ik zie ook vaak carrierevrouwen die op hun 38e nog moeder worden, daarna terug full time gaan werken en hun kind 5 dagen per week naar het kinderdagverblijf brengen. Hmmm dan vind ik dat ik het op mijn jonge leeftijd toch goed voor elkaar heb. Wat vind jij dan een goede leeftijd???

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:52

Delphi schreef:
Ayasha schreef:

In redelijk wat gevallen zal dit verhaal opgaan. Maar ik ben toch echt van mening dat ik met mijn 23 (maar 3 jaartjes ouder) genoeg wijsheid heb om mijn kind keurig op te voeden hoor. Wij hebben beide een nette opleiding afgerond en een goedlopend bedrijf dat we zelf runnen. Ik denk dat wij het best goed voor elkaar hebben. Er zullen zeker mensen zijn van 35 die hun zaakjes minder goed voor elkaar hebben hoor. En wijsheid is ook niet alles, een kind heeft meer nodig dan dat. Een stabiele thuissituatie en veel liefde is zeker zo belangrijker.

Ik werk maar 2 dagen buitenshuis en de rest van de tijd ben ik bij mijn kind. Ik zie ook vaak carrierevrouwen die op hun 38e nog moeder worden, daarna terug full time gaan werken en hun kind 5 dagen per week naar het kinderdagverblijf brengen. Hmmm dan vind ik dat ik het op mijn jonge leeftijd toch goed voor elkaar heb. Wat vind jij dan een goede leeftijd???

Inderdaad vind ik leeftijd ook lang niet altijd alles zeggen.

En zo te lezen heb je het zeker goed voor elkaar :j

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:53

MamboBeach schreef:
Oh nee, met condoom vrijen is niet lekker dus als het zo zou zijn doen we maar een abortus.

Sterillisatie is gelijk definitief, stel je denkt er over een jaar of 5 anders over, en dan? Als je de pil gewoon slikt zoals hij bedoelt is, kan er weinig mis gaan. Oke, er is een kans, maar die is nihil.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:54

Delphi schreef:
Ayasha schreef:

Ga je niet verdedigen alsjeblieft. Iedereen bepaalt zelf op wat voor leeftijd hij kinderen krijgt en daar heeft een ander niets mee te maken. Ik was 24 en werd ook aangekeken alsof ik gek was - er is me zelfs meermaals gevraagd of het geen ongelukje was.

Tja... en mijn studenten waren gemiddeld 14-15 bij hun eerste kind ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:54

Adil18 schreef:

Volgens mij heeft Blue_Eyes in heel dit topic het woord ''moord'' niet in haar mond genomen hoor.
En krijg ik de opmerking ''pot verwijt de ketel'' naar me toe en dat ik alles behalve genuanceert ben in dit topic. Alleen jammer dat je niet met concrete voorbeelden komt, want ik snap echt niet waar je het over hebt.

Het zou fijn zijn dat als je met zulke dingen komt, je ook kunt laten zien wat je precies bedoelt en even naleest of Blue_Eyes inderdaad over moord gepraat heeft ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:55

Bespaar je de moeite, ik heb er de zoekfunctie even op losgelaten en ik heb het echt niet over moord gehad ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:56

Delphi schreef:
Ayasha schreef:

Uitzonderingen bepalen de regel niet, ik wil jou absoluut niet beledigen en je hoeft je echt niet te verdedigen. Want ik wil echt zonder problemen aan nemen dat jij gewoon goed bent met je kind, een goede opvoeding geeft en het goed voor mekaar hebt... Maar ik zie helaas wel vaak anders bij jonge moeders... En ik denk dat zeker niet iedereen dit zou kunnen op 23, voor jou dus enkel complimenten dat jij het wel gewoon voor mekaar hebt! :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:56

Een mening die onderbouwd is zou ook best prettig zijn. In de zin van: ik vind dit en dat omdat...ipv "ik vind", PUNT.