Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:03

Voor de wet is een kind een kind vanaf 24 weken zwangerschap. Vanaf die tijd moet het aangegeven worden bij de gemeente en moet het een officiële begrafenis of crematie krijgen. Da's dus voor de TS over 7 weken.

Waves

Rock schreef:
Ik denk JUIST dat als je niet die echo bekijkt je later gebukt gaat onder psychische problemen!

Ja, ok, ik jouw reactie gelezen en zoals jij het zegt bedoel je het oprecht om iemand te helpen. Het sloeg dan ook niet echt op jou maar op de meeste anderen die hier roepen dat ze naar de echo moet kijken.
Die zeggen dat in de hoop dat TS dan van gedachten verandert of om een of ander schuldgevoel in te wrijven.

Joceline

Verstandige keuze, een kind vraagt er niet om om geboren te worden als het nog niet gewenst is en de vader/moeder er dus niet helemaal op zitten te wachten. Buiten dat, eenmaal een kind is nooit meer kunnen sparen. Er gaat ongemerkt zo enorm veel geld in een kindje zitten. Dan wil je liever eerst een goed huisje/woonplek en spullen achter de hand hebben zodat je stapje voor stapje kunt doen. Eventueel trouwen en flink sparen voor een eventueel groter huisje en studiekosten. Ik ken toevallig mensen die op vroege leeftijd abortus konden doen en het kindje hebben gehouden. Ze hadden geen been om op te staan en dit is ook niet meer goed gekomen. Abortus is in mijn ogen dus niet verkeerd zolang het wettelijk toegestaan is en er dus geen levend 'iets' uit elkaar wordt getrokken. Een ongelukje zoals dit moet voortaan voorkomen worden in mijn ogen maar nu is het een goede keuze. Uiteraard zal ik zelf hierin ook mijn vriend betrekken, vertel ik het hem achteraf zou hij teleurgesteld zijn in mij. Misschien als ik op dit moment ongewenst zwanger zou zijn zal mijn gevoel ook 'houden' zijn..maar ik vind dat je op de laatste plek aan jezelf moet denken maar vooruit in de toekomst..en het kind. Vooral als je het niet wilt..kan het flink mislopen. Succes dus en sterkte gewenst!

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:04

Waves schreef:
Blijkbaar vinden de moraalridders hier dat je best mag kiezen voor abortus mits:

- dat voor 12 weken gebeurd (want daarna kan je opeens op magische wijze wel voor het kind zorgen? na 12 weken komt het geld, de gezondheid, de emoties en een ondersteunend vangnet blijkbaar uit lucht vallen?)
- je eerst een band aangaat met het kind door langdurig de echo te bestuderen en naar het hartje te luisteren
- je de abortus zonder narcose doet en liefst zelf de foetus baart. Het moet vooral zo pijnlijk en moeilijk mogelijk.
- je daarna nog jaren gebukt gaat onder schuldgevoel, spijt en psychische ellende.

Sorry dames, maar zo werkt het niet. Niet iedereen hangt een of andere christelijke moraal aan. Je mag ook een keuze maken, dat zo snel en pijnloos mogelijk afronden en dan verder gaan met je leven.

Ik durfde de christelijke moraal niet te noemen om niet nog meer voeding te geven... :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:04

Dat was een verquote kloot ;)

Merenque, ik denk wel dat je iets meer respect mag hebben voor de TS. Het woordje 'sorry' maakt niet de schade van al je woorden ongedaan...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:05

Cayenne schreef:
KiWiKo schreef:
ik heb hier nog steeds de echos liggen van mijn abortussen.............

en zo heel af en toe kijk ik er nog wel eens naar......... Ik heb er vrede mee, toen ging het echt niet! maar neemt niet weg dat er soms echt momenten zijn dat ik het echt jammer en spijtig vind. Als ik die abortussen niet had gedaan had ik nu 5 kinderen gehad waaronder een tweeling.

een van 22, twee van 16, een van 11 en een van 1

Jeutje, zovaak een abortus gehad? :oo
Was er iets mis met de voorbehoedsmiddelen die je gebruikte? (of juist niet.)

Ik heb 3 abortussen gehad
de eerste was gevolg van condoombreuk (was 22 jaar geleden en toen was het nog wat lastig om de MAP te halen), de tweede was gevolg van antibiotica, de derde omdat ik gewoonweg dacht dat ik echt niet meer zwanger kon worden op mijn 38ste, met alle stress en mijn levensstijl :)

Die van 11 valt me nu dagelijks lastig :D :D :D

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:05

merenque schreef:
OHHHHHHHHHHHH WAT ERG

Echt elke reactie van jou pas beter in het algemene discussietopic. Hier is het steeds of topic. Ik weet niet wat je denkt te kunnen bereiken hiermee? Het topic waar je moet wezen is hier: [MW] Abortus

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:06

Joceline schreef:
Verstandige keuze, een kind vraagt er niet om om geboren te worden als het nog niet gewenst is en de vader/moeder er dus niet helemaal op zitten te wachten. Buiten dat, eenmaal een kind is nooit meer kunnen sparen. Er gaat ongemerkt zo enorm veel geld in een kindje zitten. Dan wil je liever eerst een goed huisje/woonplek en spullen achter de hand hebben zodat je stapje voor stapje kunt doen. Eventueel trouwen en flink sparen voor een eventueel groter huisje en studiekosten. Ik ken toevallig mensen die op vroege leeftijd abortus konden doen en het kindje hebben gehouden. Ze hadden geen been om op te staan en dit is ook niet meer goed gekomen. Abortus is in mijn ogen dus niet verkeerd zolang het wettelijk toegestaan is en er dus geen levend 'iets' uit elkaar wordt getrokken. Een ongelukje zoals dit moet voortaan voorkomen worden in mijn ogen maar nu is het een goede keuze. Uiteraard zal ik zelf hierin ook mijn vriend betrekken, vertel ik het hem achteraf zou hij teleurgesteld zijn in mij. Misschien als ik op dit moment ongewenst zwanger zou zijn zal mijn gevoel ook 'houden' zijn..maar ik vind dat je op de laatste plek aan jezelf moet denken maar vooruit in de toekomst..en het kind. Vooral als je het niet wilt..kan het flink mislopen. Succes dus en sterkte gewenst!

Hmm dan kan ik toch zo 3 gevallen noemen waarbij dit niet op gaat.
Ik zelf woonde nog thuis, en vriend en ik hebben inmiddels samen een koophuis, auto voor de deur en 2 paarden in stalling staan.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:07

Joceline schreef:

Wat een flauwekul :+

Wij hebben het niet breed, hebben in mei een prachtige dochter gekregen en gaan over 1,5 maand trouwen.
Nee, geen superwedding maar ik denk dat niemand die dag iets te kort komt ;)
Voor alles is een oplossing, snap alleen niet dat mensen denken dat zodra je een kind hebt dat je leven voorbij is :=

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:11

Cyntje schreef:
Joceline schreef:

Wat een flauwekul :+

Wij hebben het niet breed, hebben in mei een prachtige dochter gekregen en gaan over 1,5 maand trouwen.
Nee, geen superwedding maar ik denk dat niemand die dag iets te kort komt ;)
Voor alles is een oplossing, snap alleen niet dat mensen denken dat zodra je een kind hebt dat je leven voorbij is :=

Gek dat zeg ik ook helemaal niet namelijk. Er breekt wel een enorme dure tijd aan. Dat vergeten mensen. Ik heb het over mensen van rond 16/ 17 /18 jaar die zich vergissen in de roze en blauwe kinderwolken. Het leven gaat zeker niet opeens op de rem maar het veranderd enorm.

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:12

Zeker niet voorbij, maar wel heel anders. Alleen al de 24 uurs diensten die je draait voor je kinders. Dat kan je alleen maar volhouden als je er ook echt voor gaat. Als je nu al weet dat je dat niet wil en niet aan kan en je relatie overhoop ligt...

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:14

Rock schreef:
Voor de wet is een kind een kind vanaf 24 weken zwangerschap. Vanaf die tijd moet het aangegeven worden bij de gemeente en moet het een officiële begrafenis of crematie krijgen. Da's dus voor de TS over 7 weken.

Precies, en nu nog niet, en volgende week als TS de behandeling ondergaat ook niet. TS staat volledig in haar recht, ik stoor me eerlijk gezegd nogal aan bepaalde posts van de moedermaffia in dit topic.

Cyntje, niet voor iedereen is een kind een godsgeschenk, of zelfs maar iets om op de koop toe te nemen en van daaruit te zien wat het leven dan brengt. In Nederland heb je gelukkig recht op die keuze, of je het er nu mee eens bent of niet.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:19

@Joceline, ik was 18 toen mijn zoontje geboren is en er is zeker een heleboel gebeurd en veranderd af en toe gewoon verstand op nul en gaan.

Als je dan een kind niet graag wilt hebben zou ik er niet aan beginnen.

Over de opmerking dat iemand die al kinderen heeft met 17,5 week geen abortus zou laten doen, ik weet het niet hoor als ik er opeens achter kwam dat ik zwanger was en ik was al zo ver....

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:26

merenque schreef:
ok nog de laffe weg afleggen ook... sorry alvast maar kan niet anders denken

Even voor de duidelijkheid dit is de manier waarop het gedaan wordt in deze termijn.
Na 18 of 20 weken wordt een bevalling pas opgewekt.
Dat is geen kwestie van een keuze maken.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:30

Cyntje schreef:

Maar je kan zelf toch voorstellen dat alles veranderd, alles tot in de kleinste dingen. Je bent altijd verbonden met je kind, er altijd mee bezig, alles draait rond één ding.
Je 'vrije' tijd is beperkt tot je werk (jeej dat is ontspannend) en een paar keer per maand dat je je kind kan droppen bij oppas of ouders.
Voor de rest is gewoonweg alles kind kind kind.

Nu is dat voor de één geen probleem of zelfs een leuke verandering in hun leven, maar voor de ander is dat een hel. Een levenlange relatie die je verplicht moet onderhouden met iemand. Terwijl er soms amper plaats in in iemands hoofd om 1 leven goed te leiden, moet je plots dat van je kind ook doen.

Ik hoop oprecht dat, als ik ooit kinderen krijg, niet zo'n moeder word die kinderen als het meest zaligmakende in de wereld beschouwt. Dat ik altijd begrip en respect zal hebben voor zij die kiezen om hun leven vrij(er) te houden.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:38

Equimotion schreef:
Precies, en nu nog niet, en volgende week als TS de behandeling ondergaat ook niet. TS staat volledig in haar recht, ik stoor me eerlijk gezegd nogal aan bepaalde posts van de moedermaffia in dit topic.

Ik heb me tot nu toe nog niet in dit topic gemengd, aangezien ik voor ts waarschijnlijk niet veel zinnigs toe kan voegen.
Maar goed, ik stoor me er eerlijk gezegd aan dat andere meningen constant afgedaan worden met uitspraken als 'moedermaffia' en 'moraalridders'.

Wat wettelijk toegestaan is, is gewoon feitelijk te benoemen, en is algemeen bekend. Maar iedereen mag toch gewoon een mening hebben over de ethische kant van het verhaal?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:39

_Ella_ schreef:
Equimotion schreef:

Ik heb me tot nu toe nog niet in dit topic gemengd, aangezien ik voor ts waarschijnlijk niet veel zinnigs toe kan voegen.
Maar goed, ik stoor me er eerlijk gezegd aan dat andere meningen constant afgedaan worden met uitspraken als 'moedermaffia' en 'moraalridders'.

Wat wettelijk toegestaan is, is gewoon feitelijk te benoemen, en is algemeen bekend. Maar iedereen mag toch gewoon een mening hebben over de ethische kant van het verhaal?

Ja, maar daar is dit topic niet voor bedoelt. Daarvoor moet je in het discussietopic zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:40

Moet hier dan niet wat strenger gemodereerd worden?? Omdat het idd geen discussietopic is??

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:44

Nee vlgs mij kan de TS dat prima handelen zolang het maar respectvol is. En "moedermaffia" is bijzonder respectloos.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:46

Pauline schreef:
Nee vlgs mij kan de TS dat prima handelen zolang het maar respectvol is. En "moedermaffia" is bijzonder respectloos.

Alleen in de TT staat duidelijk steun en hulp en aangezien ze haar keuze al heeft gemaakt lijkt discussie me in dit topic overbodig.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:49

Skygirl schreef:
Alleen in de TT staat duidelijk steun en hulp en aangezien ze haar keuze al heeft gemaakt lijkt discussie me in dit topic overbodig.

Ja daarom! Die discussie kan (en wordt geloof ik) ergens anders gevoerd worden lijkt me.
Lijkt me voor niemand leuk en nodig dat er nu zo met modder gegooid wordt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:53

Equimotion schreef:
Rock schreef:

Cyntje, niet voor iedereen is een kind een godsgeschenk, of zelfs maar iets om op de koop toe te nemen en van daaruit te zien wat het leven dan brengt. In Nederland heb je gelukkig recht op die keuze, of je het er nu mee eens bent of niet.

@Equi: zie jij mij ergens zeggen dat ik het niet met het recht eens ben? :wow:

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:54

Heino schreef:
Skygirl schreef:

Ja daarom! Die discussie kan (en wordt geloof ik) ergens anders gevoerd worden lijkt me.

Nee modder gooien is niet nodig maar als je de TS zelf leest lees je dat ze ook open staat voor andere reacties. En respectvol kan naar 2 kanten op denk ik zomaar :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:57

Pauline schreef:
Heino schreef:

Nee modder gooien is niet nodig maar als je de TS zelf leest lees je dat ze ook open staat voor andere reacties. En respectvol kan naar 2 kanten op denk ik zomaar :)

Dat draagt hier alleen nu niets meer bij. Wat heeft TS daar nu nog aan? Als ze behoefte heeft aan die discussie kan ze ook mee doen in het andere topic.

Verder discussiëren kan hier:
[MW] Abortus

edit:
Toevoeging:
Citaat:
Ik weet dat er veel mensen tegen abortus zijn, maar ik zou graag verhalen en reacties van vrouwen en meisjes (ook per pb welkom :) ) krijgen die er wel voor zijn of die er ervaring mee hebben.

Dit heeft TS duidelijk en nadrukkelijk vermeldt in de OP.
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 03-03-10 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:59

Skygirl schreef:
Dat draagt hier alleen nu niets meer bij. Wat heeft TS daar nu nog aan? Als ze behoefte heeft aan die discussie kan ze ook mee doen in het andere topic.

Verder discussiëren kan hier:
[MW] Abortus

@BS: reactie op je post, zet ik in het andere topic ;)