Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:02

Gelukkig dat het wat beter gaat, doe rustig aan en zo lekker naar bed. Ik kan me daar nou net altijd slecht ontspannen, dan ga ik teveel nadenken. Slaap lekker :Z

Taron

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:08

ik zit wat tv programma's te kijken op internet, heb ik even afleiding! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:58

Zo... even een fikse terugval... Blijkt maar weer dat ik met tegenslagen nog echt niet om kan gaan..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:06

Tozalin, :(:) hoe was je dag vandaag? En met jou PW :(:)? Hoop dat het al weer wat beter zal gaan.

Angela :(:) wat vervelend maar onthou het is even een terug val, bij iedereen gaat het met ups en downs, je bent niet terug bij af. Had het zelf gisteren ook even maar gelukkig was ik vandaag weer rustiger en heb ik wat kunnen slapen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 03:36

Voor iedereen :(:)
Weet even niet wat meer te zeggen sorry.

Hier gaat het nog steeds bagger en het lukt me even niet om het met jullie te delen. Ben hier ook wat minder, da's geen onwil of desinteresse, maar het lukt me even niet. Ja nu, nu ik voor de zoveelste keer wakker lig. Klotezooi ben het even zo spuugzat allemaal...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:33

Angela_ schreef:
Zo... even een fikse terugval... Blijkt maar weer dat ik met tegenslagen nog echt niet om kan gaan..

Wat vervelend meid, helaas weet ik maar al te goed dat een fikse terugval erbij hoort, zeker wanneer je heel ard vooruit bent gegaan. Zie het als tijd om de dingen te verwerken en een plekje te geven van de afgelopen tijd.

Heeft je terugval te maken met het naderen van het einde van de deeltijd voor jou?

:(:)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:41

Hoe is het nu dames? Jullie mogen me altijd pben of op andere manieren contacten, ben er voor jullie.

Ik heb nu lekker weekend, was er weer aantoe.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:50

Hoi allemaal
sorry dat ik hier zo kom binnenvallen, maar er is bij mij helaas van de week geconstateerd dat ik een fikse burn out heb...pfff kan der ook nog wel bij.
Hoe lang zijn jullie al onderweg in deze dramatische tijd ??
Bij mij wordt nu alles pas in gang gezet voor psyschologische hulp ed., heb complete hyperventilatie/paniek aanvallen en brul de hele dag.
Heb een heel drama verleden achter de rug en dat alles moet ik nu weer gaan herbeleven om het te kunnen verwerken, weer zoveel tijd naar de knoppe. Ik zie er echt tegen op gadverdamme...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:08

Ik ben bijna twee jaar onderweg...
Heb net de WIA keuring achter de rug...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:16

Wat voor werk doe je eigenlijk?
Heb je daarnaast een druk leven?

Je ziet het inderdaad vaker dat er bij een burnout een hoop achterliggende oliebol ligt. Om het maar even kort door de bocht uit te drukken. Je gaat een zware tijd te gemoed denk ik... Sterkte!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:52

Pollewoppy schreef:
Wat voor werk doe je eigenlijk?
Heb je daarnaast een druk leven?

Je ziet het inderdaad vaker dat er bij een burnout een hoop achterliggende oliebol ligt. Om het maar even kort door de bocht uit te drukken. Je gaat een zware tijd te gemoed denk ik... Sterkte!

Ik heb geen werk... een dochter van 2 ( das ook flink werken haha)
Recent heb ik mijn paard af moeten laten maken en sindsdien is de ellende begonnen, dat was de druppel die de emmer deed overlopen...
Maar nu ik die hel weer opnieuw moet gaan beleven en daarnaast ook gewoon moet blijven staan voor mijn dochter word een hele opgaaf, maar wel een goede drijfveer, dat maakt me sterk.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:46

Het lijkt me wel een extra last nu, een dochtertje. Niet verkeerd bedoeld, maar het is toch een hele verantwoordelijkheid. Ik weet niet hoe ik dat destijds had moeten doen, was me echt niet gelukt hoor :n

Hoe is het met de anderen? Het is stil hier en ik heb zo'n vermoeden dat het geen goed teken is. Met mij gaat het in ieder geval nog steeds behoorlijk klote.. M'n relatie staat momenteel ook behoorlijk onder druk moet ik zeggen. Mijn vriend spuwt alles wat hem dwarszit en ik weet niet wat ik met al die oliebol aan moet (kort gezegd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:11

Hee meiden!

Welkom flugeltje! Je dochter kan inderdaad net zoveel van je vergen als een fulltime baan, maar is natuurlijk ook een kracht om door te gaan. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd met 'puin' ruimen. Het is even zwaar, maar je komt er zeker wel door!

CIV: (nu doe ik het toch lekker weer in het topic) maar ontzettend bedankt voor het boekje. Ik bedoelde het de vorige keer niet kwaad ofzo, voel je dus echt niet schuldig meid!

PW: Wat ontzettend rot meid, ook dat je relatie zo onder druk komt te staan. Ik weet niet of je therapeut dit ook tegen jou heeft gezegd, maar het is niet de tijd om relationele beslissingen te nemen. Wat zit je vriend dat zoal dwars, of wat zegt hij dan? Ik kan me voorstellen dat je niet weet wat je met die oliebol aan moet, je hebt al genoeg aan je eigen!

Hier ging het dinsdag en woensdag niet zo lekker. Onze auto is stuk gegaan, terwijl ik er in reed. Er branden 2 rode lampjes en ik wist dat de ene van de accu is en de andere kende ik niet. Kon het ook niet vinden in het handboek van de auto. Ik had Pascal gebeld en die deed erg bot en kortaf, en hielp me ook niet echt. Toen heb ik mijn pa gebeld maar die zat in maastricht (2 uur rijden) dus die kon me ook niet helpen. Ik heb olie gepeilt maar dat was het ook niet, en toen wist ik het niet meer. Met als gevolg, totale paniek. Pfff, ik heb de auto nog wel bij de garage weten te krijgen, en daarna begon het gepieker weer. Ik hielp me compleet de grond in met mijn gedachten. Gelukkig kreeg ik mezelf na het invullen van de G-schema's weer op de rit. Toen ging het wel weer.

Gisteren heb ik een gesprek met mijn behandelaar gehad, en ik heb aangegeven dat ik bang ben voor het gebrek aan structuur als de deeltijd stopt. Ik heb ook verteld dat ik graag in stresssituaties wat rustiger wil reageren, net zoals met de auto. Ze vond mijn reactie echter normaal, ik moest geen perfect persoon willen zijn. We hebben het er ook nog over gehad dat Pascal eigenlijk enorm kritisch is, en dat ik daar niet mijn bevestiging moet zoeken. Ik heb mijn kracht teruggevonden, maar het is nog allemaal heel wankel en pril. Vandaar ook mijn angst voor het einde van de deeltijd.

Volgende week maandag krijg ik mijn advies voor de komende tijd, en dat zal waarschijnlijk bestaan uit individuele therapie, en waarschijnlijk de module activering. Ik ga dus onder begeleiding van mijn therapeut zachtjes terugkeren in de 'normale' wereld. Spannend dus!

Ik ben heel nerveus voor het afscheid van de groep, ik vrees dat ik het niet droog ga houden.. Ik ga ze missen...
Afgelopen donderdag nog een mooi moment meegemaakt bij de running. Een groepsgenootje van mij met veel lichamelijke klachten door reuma wilde ook graag zijn 30 minuten diploma halen, als kroon op zijn werk. Ik ben met hem beginnen te lopen, heel rustig aan, hij liep normaal niet langer dan 10 minuten. Op een gegeven moment zaten we op 15 minuten, dus het ging lekker. Ik heb hem er doorheen gepraat, en naar het einde laten lopen. Het ging erg lekker, en hij heeft het gewoon gehaald! Zijn ontlading was zo groot, echt zo mooi om te zien. Hij is echt een vriend van me geworden, en ik gunde hem het zo!

Daarnaast heb ik de IDS lijst (depressielijst) weer moeten invullen, en mijn uitslag is gedaald van 53 naar 9!!!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:16

Tozalin, hoe is het nu?

Flugeltje welkom hier :(:) vorig jaar rond deze tijd ben ik thuis komen te zitten en ik ben nu weer een halfjaartje parttime aan het werk, mag hierover niet klagen als ik erop terugkijk. Het erkennen van een burnout is een grote stap, je gaat nu hulp krijgen dus je bent op de goede weg. Heb je medicijnen? Doe dingen die je leuk vind en waar jij je goed bij voelt, hoop dat je dochtertje je hierbij 'helpt'.

PW :(:) hoop dat je relatie weer snel in rustiger vaarwater zal komen. Misschien is je vriend toe aan vakantie? Mijn vriend kan tegen die tijd ook weleens korter in de kar gaan staan.

Hey Angela, je bent goed bezig met afvallen, alweer even over de helft zie ik, ga zo door!!! Gelukkig heb je je boekje ontvangen, nu heb je nog even voor je groepsleden. Is je auto alweer gemaakt en viel de schade mee? Hoe is het eigenlijk afgelopen met je sollicitaties? Hoe ga je straks je dagen invullen na je deeltijd? Bevestiging zoek ik ook altijd maar soms bij de verkeerde personen. Wat fijn dat je runningmaatje zijn doel heeft bereikt en dat jij hem hierbij hebt kunnen helpen! Al met al is het een post van je met wat negatieve dingen maar waar jij je als persoon goed doorheen hebt geslagen, je komt weer sterk over!

Hier gaat het allemaal wel. We nemen er waarschijnlijk geen hond bij, een stafford gaat meestal al niet al te goed met andere honden en dan icm de epilepsie van onze hond kan dat voor serieuze problemen zorgen en dat willen we zeker niet! Vanavond is het even rustig hier maar morgen en zondag gaan ze weer verder met tegelen. Als het meezit kunnen we volgende week weer thuis badderen :D . Hopelijk dit weekend de kerstboom zetten, vind ik altijd wel gezellig. Op het werk hebben we te horen gekregen dat onze afdelingen buiten de reorganisatie valt maar helemaal veilig zijn we nog niet, we wachten het af, het zorgt in ieder geval voor veel onrust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:59

Jammer dat jullie er geen hondje bij kunnen nemen, maar wel een verstandige beslissing. Wat rot van die onrust op je werk, je zal wel blij zijn als er duidelijkheid is he? En je badkamertje bijna klaar, gelukkig! Geeft ook al weer wat rust!

Van mijn sollicitatie hoor ik 16 december meer, de politiesollicitatie heb ik nooit meer iets van vernomen, hahaha!
Tja hoe ik mijn dagen in ga vullen. Het wordt een strakke planning vrees ik, ik heb nog erg veel behoefte aan structuur. Ik hoop nu weer wat meer energie voor Garuna te vinden en daar wat meer te kunnen doorbrengen. Daarnaast ga ik door met hardlopen. Een clubgenootje van de loopgroep, die ook bij de GGZ loopt, wilt samen met mij een dag in de week gaan lopen. Dat is dus wel handig, een stok achter de deur. En verder natuurlijk het huishouden, en nog wat therapieen. Die therapieen zullen ongeveer 2 dagdelen zijn, dus niet meer zo veel. Maar goed, het geeft wel weer structuur.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:44

Angela, nog even afwachten maar het is gelukkig zo 16dec. is altijd weer fijn om te weten of je verder mag toch? Vond het altijd spannend. Wat fijn dat je met iemand samen kan hardlopen, is nog gezellig ook. Goed dat je zelf probeert structuur aan te brengen, dan gaan de dagen ook sneller en je bent lekker bezig, zal je een goed gevoel geven. Ik zal ook blij zijn als ik meer weet, heb altijd al graag geweten waar ik aantoe ben. Straks de badkamer klaar :D wat zal dat fijn zijn. Ga je nog iets doen dit weekend?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 09:31

Angela je bent zo'n sterke meid ik heb echt bewondering voor je. Ik vind het ook logisch dat je zo reageerde met de auto. Fijn dat je behandelaar dat ook zo ziet. Mijn behandelaar benadrukt dat bij mij ook wel, dat boosheid in sommige situaties heel gezond is. Je blijft tenslotte ook maar een mens!

Goed van je dat je er zelf mee bezig bent hoe je structuur kunt vasthouden als de deeltijd straks wegvalt. En spannend, nog een paar daagjes en dan hoor je meer! Ik hoop voor je op goed bericht. Zou wel heel gaaf zijn in ieder geval!

Oja, en het afscheid van de groep, (ik weet niet of het al geweest is) als je het niet droog houdt geeft toch niet? Dat hoeft ook helemaal niet!! Je mag je emoties laten zien, dat is geen schande.

CIV Hoe was jou weekend? En weet je al wanneer je meer hoort van je werk? Spannend ook hoor, die onrust lijkt me niet fijn.
Wordt de badkamer mooi? Lekker als je straks thuis weer kunt badderen, dat zul je wel gemist hebben denk ik!

Ik heb gisteren weer gezeur gehad met mijn vriend, maar daarna ook wel een goed gepraat. Ik heb lang op bed gelegen gisteren en dat vond hij zwak. Hij vond dat ik me best wat sterker op kon stellen en dat deed me veel pijn. Het is erg lastig dat hij meer voor zijn gevoel uitkomt nu en ik me heel snel persoonlijk aangevallen voel. Dat zorgt voor hele vervelende situaties. Morgen hebben we samen weer een gesprek bij mijn behandelaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 09:44

Hee PW, fijn dat je er ook weer even bent. Doet me goed iets te lezen van jou. Ik maakte me wel een beetje zorgen. Hier hadden we gisteren ook een heftige discussie, over zelfmoord. Pascal vond mensen die dat deden zwak, en ik niet.. Ik had toch verteld van mijn groepsgenootje die een overdosis pillen had genomen? Ik was daar erg van onder de indruk en dat heeft veel bij me los gemaakt.

Het werkelijke afscheid van de groep is pas donderdag. Vandaag krijg ik mijn advies van de therapeuten, ook erg spannend. Ik ga donderdag oliebollen bakken en meenemen als afscheid.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:54

Wat een leuk idee dat je oliebollen gaat bakken!

Ik heb er misschien overheen gelezen, maar kan me goed voorstellen dat je daar van onder de indruk was. Voorheen was ik het waarschijnlijk met Pascal eens geweest over zelfmoord. Sinds ik zelf zulke heftige gedachten gehad heb denk ik er heel anders over. Mensen die zelfmoord plegen zijn zeker niet per definitie zwak :n

Ik heb zelf echt een k** weekend gehad. Heb extra medicijnen ingenomen om veel te slapen om het weekend maar door te komen. Alles valt me best zwaar momenteel. Er is veel verandering en verandering is zwaar zeggen mijn behandelaar en begeleider. Daar hou ik me dan maar aan vast :j

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:33

PW, :(:) wat rot om te lezen dat je weekend zo k** was. Hoop dat je snel weer wat positievere post kan plaatsen maar wij zijn er voor je meissie en je komt er weer uit! Veranderingen zijn lastig maar doordat je ze nu meemaakt, leer je er wel mee om te gaan.

Mijn weekend was wel goed, best wel druk met de badkamer etc. Gisteren hebben we de kerstboom opgezet (:) Helaas verliep dit nog niet zo soepel, we hadden een nieuwe boom maar nu deden niet alle takken (de lampjes) het :( dus wij weer terug. De boom die we hadden was er niet meer maar we hebben een mooiere boom mee gekregen dus dat is ook weer geregeld.

Angela, kan me ook goed voorstellen dat zoiets indruk op je maakt. Ergens kan ik me het ook voorstellen dat ze het doen en dat doen ze niet omdat ze zwak zijn maar meestal omdat ze er niet mee uit komen. Hoe was je advies vandaag? Lekker oliebollen :Y)

Hier gaat het wel, heb wel wat last van spanningen, het wordt een drukke week. Morgenmiddag werken en auto ophalen, morgen avond zie een vriendin, woensdag hele dag werken en aansluitend etentje. Kon het toch niet laten om niet mee te gaan, ze drongen zo aan. Donderdag nog werken en als het goed is dan een weekje vakantie!!! Hopelijk is de badkamer dan ook een eindje klaar. Tussen mij en mn vriend loopt het niet altijd even soepel maar we zijn dan ook 6mnd van elkaar geweest, over het algemeen mag ik niet klagen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:31

Drukke dagen CIV! Niet zo gek dat je wat last hebt van spanningen.

Hier gaat het wel ietsje beter. Vanochtend hebben mijn vriend en ik een goed gesprek gehad met mijn behandelaar. Was wel een lastig gesprek, ging over intimiteit en ook over seks. En dat ligt nou juist heel erg gevoelig bij mij... Ik vond het wel een beetje ongemakkelijk, maar het was wel goed om het zo te bespreken.

Dat mijn vriend en ik nu wat meer met elkaar botsen is ook helemaal niet vreemd volgens mijn behandelaar. Zoals ik al zei verandert er veel en dat gaat er soms heftig aan toe. Wel goede veranderingen en uiteindelijk zullen mijn vriend en ik er alleen maar meer door op 1 lijn komen.

Iets positiever dus weer van mijn kant :)
Zometeen afronding van de schemagerichte therapie. Ben wel benieuwd hoe het zal gaan als dat straks wegvalt op de dinsdag. 6 jan. heb ik een voortgangsgesprek over hoe het gaat dus we zullen zien of er wat voor in de plaats gaat komen of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:53

Drukke dagen CIV! En fijn alweer de kerstsfeer in huis. Wij gaan morgen de boom opzetten, Pascal heeft een dagje vrij genomen.

PW: Wat fijn dat het iets beter met je gaat PW. En wat ontzettend knap dat je er zo over hebt kunnen praten. Goed hoor!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:35

Dank je Angela. Het was ook wel heel goed, maar het liefst was ik door de grond gezakt toen mijn behandelaar er over begon...
Mijn zusje is gisteren geweest en had een kerstboom en versiering mee. Ze heeft hier voor ons de boom opgezet. Ik had nog geen kerstboom en was ook niet van plan om er één neer te zetten, maar nu er wat staat is het toch wel gezellig. Met dank aan m'n zussie :)

Hoe gaat het verder met jou Angela?

Wij hadden net afscheid van de schemagerichte therapie. In januari nog een keer een terugkombijeenkomst dus dan zien we elkaar nog weer een keer. Wel raar zo'n afscheid. Kan me dus voorstellen Angela dat je er wel een beetje tegenop ziet voor donderdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:46

Ik ben er inderdaad erg emotioneel onder...

Ik heb trouwens ook mijn evaluatie gehad, ik zal hem even overtypen.

Citaat:
Motto: Speel jezelf vrij!

Jij hebt een mooie ontwikkeling doorgemaakt. De manier waarop je tegenwoordig omgaat met je boosheid is vanuit kracht en minder vanuit onmacht, waardoor je veel adequater bent gaan reageren in verschillende situaties, zowel met je partner als buitenshuis. Ook je depressie is opgeklaard en ben concreet bezig met je toekomstplannen. Wij zijn benieuwd welke pet jou gaat passen!
Het is helder geworden hoe belangrijk structuur voor je is en je onderneemt hier actieve stappen in om structuur aan je dag en leven te geven.
Er heeft een verschuiving plaatsgevonden van wat anderen belangrijk vinden naar wat jij zelf belangrijk vindt. Het lukt je meer en meer trouw te blijven aan jezelf en de regie in eigen hand te nemen. Je verbaast hiermee je omgeving (en soms ook jezelf)

Je bent een harde werker en hebt de neiging de lat steeds wat hoger te leggen maar misschien zit een treetje lager ook wel fijn. Je wordt er in ieder geval minder moe van!

In de groep ben je betrokken geweest en hebben we je als warm persoon ervaren. Af en toe was er een kritische noot en steeds was je constructief aanwezig.

Wat betreft een vervolg: Module activering (waarbij we accoord gaan met eenmalige deelname running per week) en een ondersteunend contact met hoofdbehandelaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:54

en vandaag bij creatieve therapie moesten we evalueren en de nieuwe garde die niet weggaat moest voor ons kaartjes maken.

Dit stond er op mijn kaartje:

Citaat:
Angela, jij bent een prachtmens. Warm en gevoelig met oog voor de ander.
Blijf dicht bij jezelf en je kern dan zal jij zeker je weg vinden.
Ik wens je alle goeds toe!

Ik had de tranen in mijn ogen staan... en nu weer..