Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:28

Dat is inderdaad al zo. Het hele proces daaromheen en de verwerking van zoiets is al hartstikke heftig. Moet je ook nog leven met al dat gezanik van mensen die de klok wel hebben horen luiden, maar geen idee hebben waar de klepel hangt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:36

Quellian schreef:
Dit antwoord komt inderdaad puberaal op me over, zegt inderdaad genoeg ja :) Je bent idd te jong om over zulke dingen te praten blijkbaar.
Het zal me werkelijk waar m'n derriere roesten of jij een heel nest met jongen krijgt of een ouwe vrijster wordt, zal er geen nacht minder om slapen, maar ik zie hier alleen een meisje dat zich heuwl stoer probeert voor te doen, maar inderdaad nul komma nul levenservaring heeft. Geeft niet hoor, we zijn immers allemaal 19 geweest :)

Dat vind ik dan weer niet zo aardig eigelijk, ikzelf ben ook 'nog maar' 22, mag ik dan ook niet meepraten omdat ik nog niet 'genoeg' levenservaring heb?

Ik heb er een hekel aan om profieltjes te checken hoe oud iemand is, alsof daarmee de beargumentatie compleet veranderd. Niet dus, wat iemand zegt blijft er hetzelfde om. En of iemand nu 91 of 19 is, dat zegt niets over de zinnigheid van de argumenten.
Iemand van 19 kan meer ervaring hebben (op welk vlak dan ook) dan iemand van 91, vandaar dat ik altijd reageer zonder het profiel te checken op 'geloofwaardigheid'.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:41

ThePast03 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Je zou er nog van staan te kijken. Ik heb een kennis die zwanger was van haar verkrachter en het kind wilde houden. Je wilt niet weten wat die allemaal over zich heen heeft gekregen aan commentaar. Uiteindelijk werd het een miskraam en geloof het of niet, ze was daar echt oprecht verdrietig om.

Met dat soort mensen ben ik snel klaar, die kun je beter kwijt zijn dan rijk. ;)

Wat bedoel je daarmee?

Ik kan me best voorstellen dat iemand daar toch verdrietig om is, kind blijft half van jezelf en als de zwangerschap wat verder is ga je je er ook aan hechten. Hoewel ik in zo'n geval toch niet zou afwachten maar gewoon de MA zou nemen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:42

ehhhhhh ik moet nog 19worden in november haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:43

Nou das bij mij al een tijdje geleden ;(

Ik moet wel zeggen, dat ik tegen bepaalde dingen wel anders aan kijk, dan toen ik 19 was.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 01:46

anneliesdj schreef:
Wat bedoel je daarmee?

Ik kan me best voorstellen dat iemand daar toch verdrietig om is, kind blijft half van jezelf en als de zwangerschap wat verder is ga je je er ook aan hechten. Hoewel ik in zo'n geval toch niet zou afwachten maar gewoon de MA zou nemen.

Ik bedoel dat ik snel klaar ben met de mensen die zulk commentaar leveren.
Beter alleen dan zulk soort mensen om je heen. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 01:58

Ok, ik kreeg even het idee dat je de zwangere in het verhaal bedoelde :P

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:00

MamboBeach schreef:
Je snapt het toch wel, het is voor je gedachte heel raar als de een jaaaaaaren probeert kinderen te krijgen en een ander doet abortus. Dat dat eigenlijk een rare gedachte is!
Is toch niet zo moeilijk om dat te begrijpen...

Ik snap niet dat mensen alles uit de kast halen om maar zwanger te worden, dat vind ik dus heel raar....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:03

Waarom? Omdat jij je niet kunt voorstellen dat zoiets voor een ander een heel diepe wens is, dat er mensen zijn die het idee hebben dat hun leven niet compleet is zonder een kind? Want hoe je het ook wendt of keert, het is iets dat dieper gaat dan wat dan ook voor anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:03

gr_roos schreef:
MamboBeach schreef:
Je snapt het toch wel, het is voor je gedachte heel raar als de een jaaaaaaren probeert kinderen te krijgen en een ander doet abortus. Dat dat eigenlijk een rare gedachte is!
Is toch niet zo moeilijk om dat te begrijpen...

Ik snap niet dat mensen alles uit de kast halen om maar zwanger te worden, dat vind ik dus heel raar....

Waarom vind je dat raar?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:20

Omdat ik vind dat mensen niet altijd alles ten koste van alles willen hebben. Klinkt nu misschien heel hard wat ik ga schrijven, maar ik denk dat het een soort bescherming is van je eigen lijf omdat het niet klaar is om kinderen te krijgen.

Dan heeft het niet zo mogen zijn..... maar dat is mijn mening en een mening is vor iedereen anders in tegenstelling tot een feit. ik ben niet gelovig, dus het heeft bij niet met een godsdienstovertuiging te maken

Misschien een hele kromme redenatie, want je mag mensen niet met beesten vergelijken volgens bepaalde personen.
Ik wil heel graag een veulen van mijn merrie, ik kom misschien voor een hele moeilijke beslissing te staan als blijkt dat ze niet meer beter wordt. Nu wilde dit niet lukken, ik heb hormonen geprobeerd en daar reageerde ze heel slecht op. Ik kon der ook nog naar een kliniek brengen en dan allerlei onderzoeken laten doen en behandelingen geven. Dat heb ik niet gedaan, omdat ik vind dat dat het niet waard is. imo is het een waarschuwing van de natuur dat haar lichaam nu niet in staat is om een gezond veulen te kunnenmaken.

Mijn nichtje heeft ook allerlei behandelingen ondergaan, heeft heel veel miskramen en vroeggeboortes (met kinderen met zware afwijkingen) gehad. Voor haar was de hoop ook op gegeven. Ze heeft het verwerkt en een paar maanden later was ze "gewoon zwanger"en heeft een probleemloze zwangerschap gehad. Haar 2de kind is iets meer dan een jaar ( 1 jaar en 2 weken) na de eerste geboren. Het was zelfs een schok dat ze een 2de kindje kreeg. Ze wilde wel een 2de, maar niet zo snel en na alle problemen wilde ze eigenlijk eerst van de eerste genieten.

Ik denk dat haar lichaam er destijds niet aan toe was, alle medische ingrepen ten spijt en toen ze hetzelf accepteerde is ze wel zwanger geraakt.
Maar ik denk dat ik nu wel weer een waterval van kritiek kan verwachten.

Even speciaal voor Robijn. Ik heb dit niet geschreven om te kwetsen, weet dat jijveel verdiet hebt en ik hoop voor jou ook dat het bij jou ook zomaar een keer spontaan lukt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:23

Je snapt niet dat andere mensen dat willen, omdat jij deze overtuiging hebt. Ik zal maar niets zeggen....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:33

Ik heb soms ook wel moeite met het te begrijpen, maar dat is gewoon omdat ik zelf geen kinderen wil.... Dan is dat moeilijker. Maar ik zal wel de laatste zijn die ze veroordeeld.

BE: ze mag haar overtuiging toch hebben?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:34

Ze mag haar overtuiging best hebben, dat zal je mij niet horen zeggen. Ik vind het wel vreemd dat ze daarom niet kan begrijpen dat andere mensen (zonder die overtuiging) wel alles doen om een kind te krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:36

Dat ze het niet begrijpt snap ik wel.... Maar IMO mag je niet oordelen van uit onbegrip. :)

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:48

Ik vind persoonlijk de vergelijking tussen mensen die een abortus willen plegen en mensen die er alles aan doen om zwanger te raken maar dat niet worden als een tang op een varken slaan.
Het is natuurlijk heel jammer en vervelend als je dolgraag een kind wil maar dat niet kan krijgen, maar om daarom mensen die een abortus willen op het feit te wijzen dat anderen geen kind kunnen krijgen slaat natuurlijk nergens op.
Nogmaals, heel sneu voor de mensen die geen of met moeite kinderen kunnen krijgen, maar ieders situatie is anders.

Persoonlijk ben ik ook niet voor een gigantische medische kermis als het niet lukt om kinderen te krijgen (ook omdat dat een berg geld kost waar we allemaal aan mee moeten betalen), maar ik begrijp wel dat als je dolgraag kinderen wil en als dat je diepste wens is je er alles aan doet om zwanger te worden.
In mijn optiek is er meer in het leven dan kinderen krijgen en een gezin stichten, maar ik kan ook begrijpen dat sommige mensen daar heel anders over denken.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:51

Ik wist op mijn 19e ook al dat ik geen kinderen wilde, ik ben nu heel wat jaartjes ouder :D en heb ze nog steeds niet. Ik vind het behoorlijk denigrerend hoe er hier wordt gesproken tegen jongere mensen, alsof die clueless zijn. Dat kan behoorlijk kwetsend overkomen. We kennen elkaar allemaal niet dus niemand weet wat iemand meegemaakt heeft en hoeveel levenservaring iemand heeft. Let´s treat eachother with some respect ;).

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:09

Nou als het per ongeluk is van mijn vriend/man, dan ben je er zelf bij en is het zeer welkom, het is ook je eigen fout.

Maar als het van de verkrachter komt, gaat ie er zonder pardon eruit, geen pijn of spijt, echt niet ik zou me hele leven over dat kind walgen, en dat is echt niet leuk hoor voor een kind dat er niets aan kan doen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:39

Mindim schreef:
En waar zeg ik dat dan? Ik zeg helemaal niet dat iemand er later wel anders over denkt. Sommige mensen willen geen kinderen punt. Ik zal de laatste zijn die zegt dat dat wel komt als je 'later groot bent' .

Dat je niet aan het kindje van Robynn refereert had ik gelezen, maar het komt wel rot over. Iets genuanceerder kan ook.

Ok, wist niet dat je het niet gelezen had...Ik bedoelde niet dat jij dat zij, andere mensen, niet zo duidelijk omschreven, sorry!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 13:46

Moderatoropmerking:
Ik heb een offtopic discussie over brommers/motoren verwijderd. Willen jullie er aan denken ontopic te blijven?
Ook wordt de deze discussie af en toe aardig op de man gespeeld, vriendelijk verzoek om ook hier rekening mee te houden en respectvol te reageren naar elkaar :)

Alvast bedankt!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:03

nobel1 schreef:
Persoonlijk ben ik ook niet voor een gigantische medische kermis als het niet lukt om kinderen te krijgen (ook omdat dat een berg geld kost waar we allemaal aan mee moeten betalen), maar ik begrijp wel dat als je dolgraag kinderen wil en als dat je diepste wens is je er alles aan doet om zwanger te worden.
In mijn optiek is er meer in het leven dan kinderen krijgen en een gezin stichten, maar ik kan ook begrijpen dat sommige mensen daar heel anders over denken.

Een berg geld waaraan iedereen moet meebetalen???

Ik weet het niet hoor, maar als jij er straks voor kiest om kinderloos te blijven, wie gaat jouw AOW aan het eind van de rit betalen denk je??? Of je WAO (wat ik niet hoop uiteraard), WW, Bijstand, noem maar even een dwarsstraat.
De staat heeft geen geldbomenboerderij ergens hoor, nee daar mag dan o.a. mijn zoontje straks voor opdraaien.
En als we nu niet investeren in het desnoods "kweken" van kinderen dóór IVF, IUI of welke mogelijkheid de medici tegenwoordig kunnen toepassen om een kind te verwekken, dan heb je straks helemaal niets te vreten als je met pensioen mag, áls je al ooit nog met pensioen mag tegen die tijd.
Ze breken niet voor niets hun nek over die vergrijzing hoor waar we mee te maken krijgen.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:13

AOW,WW,Bijstand etcetc zijn rechten waar in principe iedereen gebruik van maakt.
Kinderen zijn een wens,geen recht.
Tuurlijk mag je gebruik maken van IVF, maar ik zou het beter vinden als bijvoorbeeld de eerste twee behandelingen betaald worden en de derde/vierde bijvoorbeeld voor de helft.
Maar dit is weer een heel andere discussie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:14

Yeyo schreef:

Denk eerder dat Nobel1 bedoeld dat het mss beter in een aanvullende verzekering gestopt kan worden,
dan kan je kiezen of je voor die kul wil betalen namelijk.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:21

Chiqa schreef:
Yeyo schreef:

Denk eerder dat Nobel1 bedoeld dat het mss beter in een aanvullende verzekering gestopt kan worden,
dan kan je kiezen of je voor die kul wil betalen namelijk.

:j yep, dat is inderdaad wat ik bedoel.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:46

Nou ja kul, iemand zal toch ook voor mij straks mijn AOW moeten verdienen, net zoals ik die nu betaal voor de gepensioneerden in dit land via mijn sociale lasten.
En als die mensen er straks niet meer zijn, premiebetalers dus, dan hebben we een probleem.
Dus of iedereen helpt mee aan onderzoek naar IVF e.d. of als je kinderloos bent en niet wenst mee te betalen aan vruchtbaarheidsbehandelingen, dan vreet je op je oude dag maar droog brood, daar komt het dan dus in feite op neer.