[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zirkonia

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:18

Dinniej: Geen idee hoe die heet kan wel even kijken op het kaartje als je dat fijn vind. En altijd is er niet bij voor mij ;) Navelpiercing is mn enige die ook daadwerkelijk gepierced is. Heb ook een ringetje bovenin m'n oor, maar die was nog geschoten.

Pharagirlke: Dan neem ik aan dat het wondvocht is? Want het is niet iedere ochtend en idd soms ook wel eens 's avonds hoor.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:22

Haha, zo veel moeite is niet nodig, maar bedankt voor het aanbod. Ik was gewoon nieuwsgierig.
Ik heb zelf al een goede piercer in Utrecht gevonden, ben érg tevreden over Magic Piercing.

Ik zit zelf trouwens ook na te denken over een navelpiercing, maar ik durf niet zo goed.. En ik vind het voor mezelf (bij anderen kan het supertof zijn, daar niet van) te gewoontjes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:24

Heb het ook heeeel af en toe, kan ook zijn dat er een vuiltje ingekomen is en dat je lichaam dus op die manier dat vuiltje er uit doet. Ik heb het bv ook af en toe na het paardrijden dat er wat wittig aan hangt... :) Gewoon voorzichtig proper maken (eventueel met een vochtig wattenstaafje). Als het ontstoken zou zijn, zou je het elke ochtend/avond hebben. En dat voel je ook echt wel... (en zien ook, piercings die ontstoken zijn, zijn vaak eerst geïrriteerd en worden dan wat rood rond het gaatje.)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:28

Dat is inderdaad wel waar, maar ook als een piercing niet ontstoken, maar alleen geïrriteerd is, kan het al rood worden.
Bij mij in ieder geval, maar iedereen werkt daar natuurlijk weer anders in.
Als iets écht ernstig ontstoken is kan er bij mij ook een dikke bult ontstaan.. (m'n tragus was ooit 8mm dik!)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:31

Klopt, het kan ook gewoon geïrriteerd zijn maar vaak doe ik dan wel iets om te voorkomen dat ie ontsteekt... Ik zie irritatie bij mijn lichaam als een "waarschuwing" zeg maar. :) Maar ook dat is voor iedereen anders waarschijnlijk.

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:13

ingetarita schreef:
nOukiee_ schreef:
Je tongweb is echt gaaf!! :)
Heb je hem al lang? :o

ik heb hem nu 2 weken denk ik... :D hij was echt heel braaf.. kon alleen niet zoenen in het begin.. ik heb een 1.2 mm/8mm staafje alleen heeeel irritant dat je er niet bijkan..mn bolletje was los maar je kan hem zelf niet vastdraaien omdat je er niet bijkan :(. Ondanks dat me tepelpiercing best deed met het zetten voelde ik van deze helemaal niks :D

Bij welke piercing-shop heb je hem laten zetten?! :P

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:43

@Dinniej: ik geef je wel gelijk hoor. Toen de MD pas overal gezet werd deed iedereen alsof het dé uitvinding was. Uitgroeikansen werden geschat op 1% e.d., maar ik zie toch bij héél veel mensen dat hij al uitgegroeid is. Ik heb geluk gehad en heb mijn MD's nu al zo'n.. *telt..* 17 maanden. Sinds enkele maanden zijn ze pas helemaal rustig, tenzij er druk heeft opgestaan of als ze echt vuil zijn geworden... Ik vind trouwens dat MD's inderdaad minder pijn doen dan "gewone" piercings :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:55

De uitgroeikans die ik van mijn piercer kreeg (onder het mom van: dat is wat men zegt) was 10%

chellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:53

Nou laten we er maar niet van uit gaan dat ie eruit groeit. :)
ik heb nu al 7 jaar mijn navelpiercing en heb er nooit last van gehad behalve de eerste paar daagjes dat ie een klein beetje rood was ( wat volgens mij volkomen normaal is als er een naald door je lichaam is gegaan... ) verder reageerd mijn lichaam eigenlijk goed op piercen dus laten we dat maar hopen. :)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:57

Pharagirlke: Ja denk eerder dat dat het is. Want het doet ook geen pijn of iets en het is iid zo weg te halen. Rood wordt het niet :n

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:24

Stiekem ben ik wel een beetje jaloers op mensen met een makkelijk-piercebaar lichaam. :P

Mijn lichaam is écht niet gek op piercings.
M'n lippiercing ging bij het zetten prima, en is ook nooit ernstig ontstoken geweest, maar wel heel lang geïrriteerd, en hij heeft een geneestijd van 6 maanden gehad (heb hem nu een jaar).
Mijn tragus is meteen na het zetten heel erg gaan ontsteken, zo erg dat er zowel aan de binnenkant en de buitenkant enorme roodgloeiende bulten op kwamen (volgens m'n piercer (die hem niet gezet had) een ophoping van collageen). Uiteindelijk viel de geneestijd mee, want toen ik Tea Tree Oil ging gebruiken is eerst de ontsteking weggegaan, en daarna al heel snel de hele piercing genezen. Met 4 maanden.
En m'n lobe doet het prima, die was na 4/5 weken genezen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:00

Update ocver mijn pols MD;

Ik ben 1 x blijven hangen aan mijn zadelkast, tot bloedens toe. Heb hem gewassen en 1 x Fucidin erop gedaan. Was niets meer aan de hand.

Ik ben 1 x blijven aan mijn haar, ik heb erge krullen dus een klit was snel gemaakt, dit bloedde niet. Wel gewassen met unicura zeep.

Gisteren wilde ik in plaats van een gouden omhulsel van het steentje een zilveren, alle piercings zijn bij mij zilver.
Prima, piercer had het steentje klaargelegd, god allemachtig... T zetten was niet pijnlijk, verwisselen des te meer.

Ze is 5 minuten bezig geweest om mijn oude steentje los te krijgen en de nieuwe erop, ondertussen heeft het implantaatje alle kanten gezien van mijn onderhuidse bindweefsel en is gaan zwellen... eind goed, al goed. Hij zit en ik heb genoeg ontsmetmiddelen om een piercingwinkel te vullen als het zou moeten.

:) Hij zit, maar vraag niet hoe :)

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:14

k heb nu een glow in the dark piercing gekocht, ben benieuwd of ie werkt, morgen een feestje dus we zullen zien!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:45

Korleon schreef:
k heb nu een glow in the dark piercing gekocht, ben benieuwd of ie werkt, morgen een feestje dus we zullen zien!

Oeh dat lijkt me zo gaaf he :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:12

Ik houd helemaal niet van dat showen met je piercing.
Ik houd het liever bij een normaal simpel dingetje :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:17

Leuk marjel :D.
Ik zag ook laatst op een inet-shop glow in the dark staafjes voor mn industrial maar ik weet niet meer welke site dat was. *klopt even af dat ie nog steeds héél erg lief is, en nog geen enkele keer geïrriteerd enzo* mhihi
Heb je hem van een internet shop? zoja welke :o ?

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:47

Lieffiefi schreef:
Update ocver mijn pols MD;

Gisteren wilde ik in plaats van een gouden omhulsel van het steentje een zilveren, alle piercings zijn bij mij zilver.
Prima, piercer had het steentje klaargelegd, god allemachtig... T zetten was niet pijnlijk, verwisselen des te meer.

Ze is 5 minuten bezig geweest om mijn oude steentje los te krijgen en de nieuwe erop, ondertussen heeft het implantaatje alle kanten gezien van mijn onderhuidse bindweefsel en is gaan zwellen... eind goed, al goed. Hij zit en ik heb genoeg ontsmetmiddelen om een piercingwinkel te vullen als het zou moeten.

:) Hij zit, maar vraag niet hoe :)

Ik vind het zo vreemd dat verwisselen bij iedereen zo pijnlijk is! Ik verwissel de mijne altijd zelf, zonder tangetje ofzo, gewoon met mn vingers. Ik draai ze dan ook niet té vast, zodat ik ze altijd makkelijk weer los krijg. Als ik ga paardrijden draai ik de discjes er meestal zelf af op voorhand, want door de.. eeuh, bewegingen :D .. draaien ze dan wel eens vanzelf los waardoor ik ze kwijt geraak :) (Dat gebeurde trouwens ook nog toen ze écht een keer goed vast waren gezet door de piercer).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:49

Als ze eenmaal genezen zijn doet het geen pijn maar de eerste wissel(s) doet/doen wel pijn. Die onder mijn sleutelbeenderen wissel ik ook zelf maar die in mijn buik begin ik echt niet aan.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:08

Dinniej schreef:
Oh help.
Piercers doen allemaal zo positief over dermals, en de pijn van het zetten valt inderdaad ook heel erg mee, maar ze groeien binnen no time uit. Serious, het zijn echt bitchen, en je krijgt er ontzettend lelijk littekenweefsel van.
Alle mensen die ik ken die ooit een MD hadden, hebben nu enkel nog lelijk littekenweefsel op die plek.
Maar goed, jouw keuze natuurlijk.

Ellee schreef:
Weet je dat ik gewoon nieuwschierig was :) Want mijn piercing die ik er nu in heb[gewoon de eerste, met lichtblauwe steentjes] vind ik voorlopig nog wel prima. Maar als ik weer in apeldoorn ben[daar zit de piercer waar hij gezet is] dan kan ik er als ik tijd heb wel even langs gaan.
Heb mezelf sowieso voor genomen om alleen piercings in een shop te halen. Puur om 't veilige van 't materiaal omdat ik ook niet overal tegen kan. Dat pus is maar een keer om de zoveel tijd en vooral 's morgens als ik bv lang op mijn buik heb gelegen.

Hmm, klinkt vreemd. Niet dat het niet kan hoor, want elk lichaam is anders. Ik vraag me alleen af waarom. Want dan zou hij in theorie 's morgens wel ontstoken zijn en 's avonds niet.
En naar welke piercer ga je altijd?

pus is niet altijd een ontsteking... dus kan goed mogelijk zijn dat ze het sochtends wel heeft savonds niet.

wat betreft MD's ben ik het met je eens, ik heb een heel lelijk litteken, maar mensen moeten het altijd nog zelf weten, maar het is helaas geen wonder uitvinding nee :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:15

Gek, in België (of iig hier in Limburg) werd ik net wel gewaarschuwd dat een MD evenzeer kan uitgroeien, dat het geen zekerheid gaf enz... := Is dat bij jullie echt zo anders?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:21

Nou mijn piercing is net, na 1.5 week, vervangen. Hij was al 2 dagen aan de lopende band aan het bloed band. Toen ik daar kwam zag ze het al meteen en heeft ze een grotere erin gedaan :j nu heb ik helemaal geen pijn en bloed meer :n ik voelde het verschil meteen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:43

Mensen ik heb hulp/ advies nodig. Ik heb een piercing en daar zat een plasticken staafje in. Nou was die bovenkant niet mooi glad en bovendien was het staafje aan de lange kant, nou was mijn ervaring dus dat plastick staafje's en metalen bolletje's altijd los van elkaar te draaien zijn maar bij deze bleek dat niet het geval. Ofwel het uiteinde van het staafje zit nog in het bolletje en ik krijg het er niet uit.. Ben nu bezig met pincet en een speld om het zo kapot te maken maar lukt niet helemaal :') Iemand tips? :+

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:59

Met papier je bolletje en staafje vastpakken, dat draait meestal wel!

En ik heb de glow in the dark gewoon van de claire's in de stad :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:11

Haha ik denk dat dit staafje erin vastgelijmd zat, het staafje is namelijk afgebroken in het bolletje..

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:12

SteffiiY schreef:
Ik houd helemaal niet van dat showen met je piercing.
Ik houd het liever bij een normaal simpel dingetje :)

Same here, ik vind al dat showen maar niets.

Doe mij maar iets subtiels, en desnoods dan wat meer piercing.
Ik vind het niets als mensen bolletjes van 6mm ergens op doen, of stierenringen in septums en tragussen hangen.