Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:33

Uh een stuk koek als ontbijt? Zeker vervangen voor goede boterham! Gebakken ei is ook niet echt goed, veel vet en ei zelf bevat ook veel kcal! En ook noodles alleen is veel te weinig en zonder goede bouwstoffen! Ook als je sla neemt, geen ijs bergsla, daar zit amper vitamine in en is vooral vocht!

Al met al word ik niet gelukkig van je eetschema!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:37

Geen koekjes, maar zoiets van Peijenburger (heb geeneens een idee welk merk we hebben).
's Ochtends krijg ik trouwens heel moeilijk brood weg.
Vandaag heb ik de hele dag lopen janken dus had verder niet echt zin in wat anders..
Ach, morgen een nieuwe dag.

Loesss

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:39

Waarom janken dan? Als je in de ochtend geen brood wegkrihgt probeer dan yoghurt met fruit of magere muesli ofzo!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:43

Problemen in de liefde, pony die weggaat, mezelf waar ik mee in de knoop zit..
Ach, onkruid vergaat niet..
Yoghurt doe ik meestal wel voor ik naar school ga, maar daar ben ik nu een beetje zat van eigenlijk. :=

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:54

Dan neem je kellogs ofzo :)!

Balen zeg! Probeer als je weinig eet anders gezonde keuzes te maken!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:51

Zooo dadelijk weer een nachtdienst in. Heb maar gezond troost voedsel ingeslagen voor het geval dat ik niet kan slapen omdat het druk is.

Schema van vandaag: O/T/L: 2 donker bruine boterhammen met delight jam (kwam pas om half 12 er uit met oog op aankomende nacht)
A: zilvervliesrijst met paprika en kipfiletstukjes aan een spies
T/Nacht: eierkoeken met krenten van de warme bakker, snack-a-jacks. 3 blikjes cola light (een hele nacht thee drinken word ik zo flauw van)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:29

Isabonny schreef:
benangelique schreef:
isabonny; zoals voorspelt komt hier mijn tierrade...
JE EET TE WEINIG! je legt je verbranding stil met maar 3 maaltijden per dag en daardoor gebruikt je lijf alles wat er binnen komt. Je hongert je lijf uit, waardoor je lijf alle voedingsstoffen opslaat die er binnen komen...
Ben je al eens bij een dieetist geweest? Je moet echt iedere 2 tot 3 uur iets eten, al is het maar iets kleins. Je maakt je lijf heel erg kapot op deze manier. Gelukkig ga Steffie dat ook al aan.

:o :o ik wist dat helemaal niet. Maar als ik bijvoorbeeld mijn moeder zie, die hebben hun hele leven lang een eigen tankstation gehad. Die at/eet altijd wel wat bij de koffiepauze 's morgens en 's middags. En die viel daar echt niet van af. Mijn moeder is een halve kop kleiner dan mij en weegt nog meer dan mij. Ze doet dan wel niks aan sport (buiten af en toe zwemmen), maar ze rent zich wat af in huis. Ze hebben boven de zaak de woning, dus ze doet zowieso niks anders dan trappenlopen, op en neer lopen naar de pomp enz. En toch komt ze van het minste geringste bij. Ze is afgevallen met Montignac en met Sonja Bakker, maar zodra ze haar normale levenstijl weer oppakt, dan vliegen de kilo's er weer aan. Dat wil ik dus niet.

Maar goed...ik ga nu maar eerst weer even paardrijden. Straks ga ik me er eens verder in verdiepen. Zal dit weekend wel weer moeilijk worden met vaderdag. Dan zal de Limburgse aarbeienvlaai waarschijnlijk weer op tafel staan :Y) .

Wat zijn dat eigenlijk voor punten waar jullie mee tellen? Is dat Sonja Bakker?

flettie gaf het al aan; wanneer je een dieet gaat doen is dat niet om af te vallen, maar om je levenswijze en stijl te veranderen en dus gezond en verantwoord te eten.
dat jij niet weet dat je iedere 2 tot 3 uur iets moet eten geeft niet, daarvoor zijn we in dit topic.

ben je al bij een voedingsdeskundige geweest? misschien een idee om samen met je moeder te gaan?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:30

Suzanne F. schreef:
Hebben jullie ervaringen met stackers?

ja! heb ze een jaar of 4 geleden gebruikt. ik kreeg er hartkloppingen van, werd er licht van in mijn hoofd en kreeg bibberhanden. merkte niet dat ik er van af viel, want de bijwerkingen waren zo heftig dat ik ze maar snel aan de kant heb gegooid.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:33

Puissance schreef:
Wat vinden jullie van mijn eetschema vandaag?

Ontbijt: 6 aardbeien, stukje koek
Tussendoor: glas chocomel van optimel
Lunch: 2 bruine boterhammen met een gebakken ei, opkikker
Tussendoor: appel
Avondeten: Noodles, evt nog wat sla er bij
Tussendoor: Geen idee, niets denk ik

Beweging: Straks even op en neer naar de pony fietsen, 9 km in totaal.

het is al eerder gezegd; SLECHT>
je ontbijt is veel te karig. als jij een plak ontbijtkoek weg kan krijgen, kan een boterham ook! desnoods een boterham met niets erop, maar een boterham vult meer en bevat veel minder suikers dan zo'n koek.
als tussendoortje moet je iets ETEN, drinken moet je de hele dag en mag je niet rekenen als eet-moment. Je lunch is redelijk. een gebakken ei mag zo af en toe best, maar gezien je ochtendeten mag er zeker wat bij. Verplaats de opkikker dan naar de middag.
Noodles zijn alleen kcal-leveraars en geven je verder geen gezonde stoffen.
prima dat je 's avonds niets eet (doe ik ook niet altijd, al zou het wel gezonder zijn), maar dat mag je alleen doen wanneer je dag verder goed gevult is. Morgenochtend sta je geheid met honger op.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:35

Ik ook een jaar of 8 geleden.
Ben er 10 kilo mee kwijt geraakt in erg korte tijd.
Had totaal geen honger en moest mezelf dwingen om te eten (wat ik wel deed gelukkig)
Trillerigheid had ik soms... vooral met inspanning...... Niets gek natuurlijk als je lijf draait om erg weinig voedsel en in die pillen zat een licht peppend middel. Toen ik stopte zaten de kilo's er zo weer aan.
Geen aanrader dus....... zal ze ook nooit meer nemen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:38

Ooh meiden toch, waarom naar de stackers grijpen? Schrik daar echt van hoor!

Ik heb gisteren als een gek bijna 2 uur gespint voor het KWF! Was superleuk en mega veel caloś verbrand denk ik zo!

Dus ben net begonnen met een heerlijke tosti met veel kaas :P! Rest van de dag weer netjes en gezond!

Haha Benagelique, precies hetzelfde dus als wat ik zei tegen Puissance!

Ik ben momenteel mijn cursus voeding weer aan het oppakken (via sportschool waar ik werk), erg leuk!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:02

Loess ik was jong en wilde snel wat kwijt.
Achteraf erg veel spijt van gehad. Maar ben wel zo eerlijk om ervoor uit te komen dat ik het geprobeerd heb maar dat ik het niemand zou aanraden. Was toen nog gewoon te koop bij de sportwinkel en er was toen ook nog geen ophef over zoals nu.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:04

Schema van vandaag:

O: 2 beschuitjes aardbeien
T: sinaasappel
L: Pistolet runderrookvlees, zacht gekookt eitje, glas jus
T: bastongne koekje
D: aardappels, boontjes, kip met champignons en ui.
T: ??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:28

Nou ik heb besloten dat ik een lipo ga doen. Bovenbenen. Ik ben het zat. Ik loop al jaren met bovenbenen die tegen elkaar aan komen en verder is alles aan mijn lijf prima behalve die k*t bovenbenen. Ik ben 7 kilo lichter dan vroeger, ik sport nu, mijn huid is strakker en mijn lijf ook, alles behalve die bovenbenen. Ik ben het zat, ben bijna 30 en nu laat ik het doen...
Ik wil geen bovenbenen meer die tegen elkaar aan schuren en gezeik met broeken die in de taille veels te wijd zijn als ze over mijn benen kunnen...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:12

@suzanne: soms is dat inderdaad de enigste oplossing(als je al alles geprobeerd hebt). Als jij je er beter bij voelt moet je het laten doen!!

hier mijn schema van vandaag:

o:cruesli met melk (4 punten)
t: een hapje broodje met kaas( tel hier geen punten voor:P)
m: 2 eieren met een beetje melk en tomaat(soort omelet)en 2 boterhammen( 6punten)
t:een appel
a: wat de pot schaft

tot nu toe 10 punten gegeten, mag ik vanavond nog 9 punten eten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:26

Damn...2 ons erbij -O- ^)

O: 1,5 bruin broodje (1 met 30+kaas , 0,5 met vlokken), beker Optimel 6,5 pt
T: - (laat uit bed)
L: 2 plakjes ontbijtkoek, 25 gram muesli/ananas/150 gram magere yoghurt 4,5 pt
T: hopelijk iets verantwoords, moeten zo naar schoonzus' verjaardag/vaderdag
D: Ik geloof dat we gaan BBQ'en, dus ik hoop wederom op iets dat verantwoord is.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:56

Suzanne: Als dat de beste optie is en je dat gaat doen, ik hoop dat het resultaat precies is zoals je wilt. :j

Is dit een beter menu?
Ontbijt: 1 boterham licht besmeerd met eiersalade + 1 glas optimel chocolademelk
Tussendoor: Appel + plakje koek
Lunch: 2 kleine pistoletjes uit de oven met kaas en komkommer
Tussendoor: ?
Diner: ?
Tussendoor?

Misschien dat ik naar een feestje ga vanavond, zeer kleine kans.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:04

Wat voor kaas heb je erop gedaan?
En wat is een plakje koek? Heb je het nu weer over ontbijtkoek?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:06

Jonge kaas.
Ontbijtkoek ja, hij moet op. :j

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:08

Hoeveel + is dat dan?

Ik zal even een schema opzoeken waar ik iig me eten op baseer.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:10

Citaat:
ochtend: 2 volkoren boterhammen met light beleg (sandwichsspread, gestampte muisjes, vruchtenhagel, halvajam,appelstroop, honing, plakje ontbijtkoek, achterham, donkerrode filet american, kipfilet, 30+kaas, 20+ smeerkaas, rookvlees, kalkoenfilet, magere smeerworst, ossenworst, pindakaas light (dun laagje!).
tussendoor:1 stuk, keuze uit: 1 liga(evergreen), 1 sultana, 1 plak ontbijtkoek, 1 eierkoek, 1 stuk fruit, 1 speculaasje, 1 bastogne koekje, 1 zakje snack a jacks, 1 fruitkick, 1 taaitaai (ook wel amsterdams korstje),1 glas optimel, 1 glas halfvolle melk, 1 glas chocomelk, 1 breaker light, 1 glas karnemelk, 250 gr magere yoghurt, 15 stuks pepsels, 30 gr cracottes luchtige zoutjes, 30 gr japanse mix (zonder nootjes) 30 gr lays baked light.
lunch: 3 volkoren broodjes met light beleg.( zie hierboven)+stuk fruit
tussendoor: 1 stuk (zie hierboven)
avondeten: aardappels, groente en vlees/vis. of pasta MET groente. oid.
tussendoor: Soms streng = niks, of 1 stuk (zie hierboven)

denk aan 2 stuks fruit op een dag, let op met bananen daar zitten veel suikers in en 200 gr groente. 2 liter water per dag.
Rauwkorst kan je onbeperkt nemen.
af te raden is zuivel als toetje na het avondeten te nemen, dit vertraagd de stofwisseling.
Extra tip: snij je eten in kleine stukjes of neem kleine hapjes, kauw je hapje minimaal 10x het neemt je hongergevoel eerder weg!

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:10

Heb het volgende gegeten:

- Aardappelpuree
- Bloemkool
- Sateburger (niet heel gezond, maar was al ontdooid en moest op)
- Danoontje

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:35

Vandaag een typische weekenddag. Dus veeel eten en ook veel bewegen :D
Vanochtend gestart met partybroodjes en een slagroomsoesje bij de koffie, daarna nog een VB met filet americain gegeten en daarna een heerlijke buitenrit gemaakt van bijna 2 uur.
Toen ik thuis kwam heb ik me vergrepen aan een klein zakje (20 gr) kaasflips, een plakje ontbijtkoek en een boterham met rollade.
Vanavond eten we pannenkoeken, en die van mij wordt dus "mager", met appel, kaneel en zoetstof :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:36

Suzanne F. schreef:
Nou ik heb besloten dat ik een lipo ga doen. Bovenbenen. Ik ben het zat. Ik loop al jaren met bovenbenen die tegen elkaar aan komen en verder is alles aan mijn lijf prima behalve die k*t bovenbenen. Ik ben 7 kilo lichter dan vroeger, ik sport nu, mijn huid is strakker en mijn lijf ook, alles behalve die bovenbenen. Ik ben het zat, ben bijna 30 en nu laat ik het doen...
Ik wil geen bovenbenen meer die tegen elkaar aan schuren en gezeik met broeken die in de taille veels te wijd zijn als ze over mijn benen kunnen...

ik kan me voorstellen dat je zo;n beslissing neemt. ik heb er ook al heel vaak over nagedacht, maar heb er nu het geld niet voor (over). bovendien wil ik eerst zien wat een eventuele zwangerschap met mijn lijf gaat doen...

ik ben lekker aan het keutelen in huis. was wegvouwen en strijken, nieuwe wassen wegwassen, huiskamer lekker gesopt en straks even een snelle beurt voor slaapkamer en badkamer. de rest is voor de huishoudster donderdag.
wel zometeen de vloer beneden in de was zetten. hans staat te verven en loopt steeds van buiten naar binnen. is nu niet handig. doe ik dus wel als hij voetbal oid zit te kijken

vandaag:
o: 3 rb ww cervelaat
t: banaan, plak ontbijtkoek
l: 250 gr. magere kwark, 4 eetlepels muesli
t: 250 gr kersen
t: schaaltje popcorn
a: burrito's
t: ?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:49

Schema van vandaag:

O: Brinta pap - 4 pnt
T: - (9 uur uit bed en eerst kindlief te eten gegeven dus ik at pas om een uur of 10 :o )
L: sinaasappel, 3x beschuit met jam, kalkoenfilet en 0,5 plak 20+ kaas - 4 pnt
T: framboos/bosbessentaart (mja... vaderdag he en op bezoek bij schoonlui :+ )
D: waarschijnlijk gerulde gehakt, spercieboontjes en aardappelpuree