Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikkiN

Re: Welke fobie/angst heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:43

Ik heb een fobie voor vissen in recreatiewater. Ik zwem in Nederland al nooit in natuurwater zoals de zee of in recreatieplassen. Maar toen ik in Egypte ging snorkelen kreeg ik een enorme paniekaanval en durfde ik niet meer terug over het rif. Ik ben met een waterfiets uit het water gehaald :+
Het idee dat er beesten om me heen zwemmen die kunnen doen wat ze willen en ik die nooit snel genoeg weg kan komen.. Brrr!

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:11

Ik ben heel erg bang voor ballen, ik heb dus ook een gruwlijke hekel aan voetbal enz.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:11

phormicola schreef:
haha ja dat soort dingen herken ik ook! Ik heb eens gelezen dat als je misselijk bent en op je linker zij gaat liggen, dat je dan minder snel overgeeft. Dat is bij mij in m'n hoofd geworden: nooit op je rechterzij gaan liggen want dan geef je makkelijk over.

Ik had ook standaard cyclizine en domperidon op zak, maar die hebben ze uit de handel gehaald!!!! $%$$##$&^^()^%$@@!

domperidon kun je via de apotheek krijgen (ehm kopen) ik bel hier voor en dan kan ik het de volgende dag ophalen.
Ik heb dat ook bijna altijd bij me.
Cola heb ik ook altijd in huis en pepermunt helpt ook goed, ik heb ook graag kauwgum bij me en tokotholin is ook een prettig huismiddeltje.
tja, angst doet rare dingen met je, ik vind het nog steeds spannend om met avond eten op, te gaan paardrijden, is een strijd die ik dan met mezelf heb.
gelukkig is het nu donker savonds, dus komt er toch niets van rijden terrecht haha

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:13

Ik ben doodsbang voor vogels, eenden en noem maar op. Alles wat veren heeft

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:28

Ik heb geen fobie ofzo maar ik heb echt een hekel aan watten, van die vieze pluizige dingen, kan ze echt niet aanraken dan krijg ik echt een rilling, wattenschijfjes en staafjes heb ik helemaal geen problemen mee maar met watjes wel.. :+
Overigens als iemand watjes bij mij gebruikt kan ik er wel tegen maar niet tegen aanraken.
Verder heb ik echt een verschikkelijke hekel aan nagels over het schoolbord. (Gelukkig hebben wij whiteboards op school :P )

Maar een echte fobie lijkt me echt verschikkelijk, het feit dat iets je zo bang maakt dat je er sommige dingen voor laat ofzo.
Hoop voor iedereen hier dat ze er ooit vanaf komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:30

ik kan niet tegen watten.

die wollige dingen krijg al kippefel al denk ik er maar aan.
dat piepende geluid tussen je vingers en het gevoel.

nu weer de rillingen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:31

Miss_m schreef:
Ik heb geen fobie ofzo maar ik heb echt een hekel aan watten, van die vieze pluizige dingen, kan ze echt niet aanraken dan krijg ik echt een rilling, wattenschijfjes en staafjes heb ik helemaal geen problemen mee maar met watjes wel.. :+
Overigens als iemand watjes bij mij gebruikt kan ik er wel tegen maar niet tegen aanraken.
Verder heb ik echt een verschikkelijke hekel aan nagels over het schoolbord. (Gelukkig hebben wij whiteboards op school :P )

Maar een echte fobie lijkt me echt verschikkelijk, het feit dat iets je zo bang maakt dat je er sommige dingen voor laat ofzo.
Hoop voor iedereen hier dat ze er ooit vanaf komen..

je was me net voor met watten

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:32

Haha toevallig.. ben dus niet de enige ;)
Kun je wel tegen wattenschijfjes enzo ?

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 08:47

haha, dat heeft mijn man ook, die vind watten, kraken en dat vind hij verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:48

Miss_m schreef:
Haha toevallig.. ben dus niet de enige ;)
Kun je wel tegen wattenschijfjes enzo ?

een beetje maar niet als ze pluizen wat die goedkope vaak wel doen.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:51

Gekras op het bord-of iig dat geluid.
Dan ren ik letterlijk de kamer lokaal uit.
En Ganzen..... := :+
Ooit een keer aangevallen door een gans.En ik zie ze liever niet van dichtbij....

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:07

_likepink_ schreef:
Ooit een keer aangevallen door een gans.En ik zie ze liever niet van dichtbij....

Ik vind ganzen ook niet leuk, moet altijd met de scooter langs ganzen ben altijd bang dat ze me aanvallen.
Vooral als ze allemaal op de weg zitten en dat ik er dan doorheen moet.

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:48

-kleine ruimtes. Kan dan helemaal panisch zijn. Vooral een kleine donkere lift vind ik vreselijk.
-insecten en in het bijzonder SPINNEN, Als ik ze al ergens op zie dan kriebelt het allemaal.
-in het donker, vroeger teveel gruwelijke films gezien en verhalen gelezen dus nu een avondje alleen thuis zitten is voor mij al heel erg. Ben dan heel onrustig en zie dan overal dingen. Durf dan ook niet te slapen.

Maar vooral als je het in je hoofd blijft herhalen dat zoiets eng is dan ga je er ook in geloven.. Dat als je bvb gewoon een spin oppakt zonder erbij na te denken dat dus niet eng is. Maar als je denkt van ieehl die pootjes kriebelen en hij is eng, ja dan word het ook spannend

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:43

Miss_m schreef:
_likepink_ schreef:

Ik vind ganzen ook niet leuk, moet altijd met de scooter langs ganzen ben altijd bang dat ze me aanvallen.
Vooral als ze allemaal op de weg zitten en dat ik er dan doorheen moet.

Oehh bahh wat eng ja!!
Ik moest vroeger waar ik eerst woonde ook altijd langs ganzen....

Plus ben ik echt als de dood voor kraaien...Ik ben ooit als 10jarig meisje aangevallen door een kraai op mijn hoofd.En nu durf ik niet in een bos te fietsen waar vogels zitten met nesten.
Dat is wel iets wat altijd zal blijven ben ik bang :=

Sally1987-- Wat is dat irritant ja!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:03

Ik kan niet tegen oog op laten maken... Ik ga als een gek lopen knipperen en jank gelijk := Erg leuk als iemand je mooi wilt maken voor een gala of iets idd :)) Maar echt een fobie is dat niet.

Ik heb wel hoogtevrees. maar die heb ik redelijk weten te overwinnen tijdens mijn vakantie in Ierland. Ik snap er zelf ook weingi van, ik hou wel van hoogtes en uitzichten, maar mijn lichaam houdt er gewoon mee op :P

Verder ben ik als de dood voor vuurwerk... Ik fiets heel wat omwegen tijdens die periode om het maar zoveel mogelijk te vermijden...

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:23

Tancreda4 schreef:
Ik kan niet tegen oog op laten maken... Ik ga als een gek lopen knipperen en jank gelijk := Erg leuk als iemand je mooi wilt maken voor een gala of iets idd :)) Maar echt een fobie is dat niet.

Ik heb wel hoogtevrees. maar die heb ik redelijk weten te overwinnen tijdens mijn vakantie in Ierland. Ik snap er zelf ook weingi van, ik hou wel van hoogtes en uitzichten, maar mijn lichaam houdt er gewoon mee op :P

Verder ben ik als de dood voor vuurwerk... Ik fiets heel wat omwegen tijdens die periode om het maar zoveel mogelijk te vermijden...

Haha ik ken het van het opmaken van de ogen,ik ga inderdaad trillen met mijn ogen en ik ga mijn hoofd wegtrekken je moet mij echt tegen een muur zetten en dan mijn hoofd vast houden :P :+
Al heb ik voor mascara tegenwoordig een goede oplossing, gewoon de opmaker het kwastje laten vast houden, naar een punt kijken en knipperen maar :P
Het werkt wel..

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:38

Een soort claustrofobie heb ik volgens mij... Ik kan echt niet tegen kleine openbare ruimtes als wc-hokjes,

op de basisschool heb ik het 3 jaar lang volgehouden nooooit naar de wc op school te gaan,

en nu drie jaar lang nog nooit een toilet bezocht op de middelbare... enkel de spiegel en de wasbak..

verder heb ik niks met kleine liften, en ooist moest ik surveivelen en door een rioolbuis kruipen durfde ik niet. :P

verder niet zoveel eigenlijk:P

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:46

Ik heb het niet echt op insecten, maar ik ben met name bang voor spinnen en vlinders.
Ja...vlinders zijn heel mooi van een afstandje, maar ik kan er gewoon niet tegen als ze zo spastisch rond gaan vliegen en...nee...ik voel gelijk mijn hele lichaam kriebelen!

Verder heb ik faalangst. Al heel lang, heb me voor een deel overheen weten te zetten. Zet me op een podium neer voor honderden mensen en het kan me niks schelen. Erg trots op mezelf daarvoor.
Maar met examens en andere prestatiedingen gaat het nog wat minder goed. En ik heb mezelf nu ook zover gekregen dat ik toch maar eens ergens op gesprek ga. Kijken of dat gaat helpen! :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:17

Ik voeg hieraan toe: ik heb een angst voor een vroegere leraar van mij. :(

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:20

offtopic: hee asley jij werkt toch bij de HV in 5huizen :+

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:25

Ik heb een echte spinnenfobie, begin compleet te shaken als ik een spin zie!
Daarnaast heb ik net als TS een te-dicht-met-stijltang-bij-je-oor-fobie, vind het vreselijk als iemand anders mn haar stijlt, ben er doodsbang voor dat mn oor verbrand!

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:35

Kleine ruimtes of liftdeuren die te langzaam opengaan..
Clowns, gevoel een bordwisser om krijt van bord te vege (brr) en nog veel meer

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:05

d_ruiter schreef:
offtopic: hee asley jij werkt toch bij de HV in 5huizen :+

Yep, daar werk ik! :P

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:20

Ik heb echt een hekel aan het geluid van knakkende ledenmaten van andere mensen (b.v. vinger kraken enzo..)
En ik ben echt bang voor wespen en muggen. Ik kan niet slapen als er 1 op mn kamer zit voor ik hem gedood heb!! (ben ook allergisch voor een stel van die stekende insecten dus dat kan het verklaren..)

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:08

Ik heb vliegangst!
En ik moet best vaak vliegen voor vakanties.
Help, over een paar weken moet ik naar India vliegen.
Ik word nu al gek!