Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:29

Nou, inderdaad hahaha. We moeten maar zo afwachten en inderdaad hopen dat het niet meer is als een gewone griep!!

madeliefw

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:20

ik zit op mijn werk (ziekenhuis) waar de een na de andere (collega) mex griep krijgt... Help! Vandaag collega zich ziek gemeld waar ik deze week direct mee heb samengewerkt. Gisteren had ik 36.5 en vanochtend 37.2 en nu al 37.4 getempt ;)

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:23

madeliefw schreef:
ik zit op mijn werk (ziekenhuis) waar de een na de andere (collega) mex griep krijgt... Help! Vandaag collega zich ziek gemeld waar ik deze week direct mee heb samengewerkt. Gisteren had ik 36.5 en vanochtend 37.2 en nu al 37.4 getempt ;)

En hoe gaat het met die collega's??

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:59

Er zijn er inmiddels 4 waarvan 2 alweer bijna opgeknapt zijn. De een heeft wel tamiflu gebruikt en knapte sneller op dan degene zonder tamiflu. Mijn temp is inmiddels weer gezakt ;)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:05

geerke schreef:
er is geen gevaar roept nederland.....als dieren een virus oplopen word er een heel gebied geisoleerd,vervoer word verboden.....en mensen blijven zich vrolijk verplaatsen over de hele wereld....gezellig met z'n allen in het vliegtuig....hoe je een virus razendsnel verplaatst? zo dus!

Maar de economische belangen zijn hoger dan het risico nemen dat er een wereldwijde epidemie veroorzaakt word...

edit...taalfoutje

Hoe je zo,n virus razendsnel om zich heen laat grijpen?
voornamelijk door varkens en kippen met 40.000 stuks samen op te sluiten
in een concentratiekamp voor dieren, dat virus kan ongestraft
muteren en trekt steeds een ander eiwitjasje aan waardoor hij
niet herkend wordt.
Daar zouden ze wat aan moeten doen. :(

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:30

Een vriendin van mij heeft het nu ook. Op vakantie in spanje opgelopen. Ik zou het op dit moment niet erg vinden het te krijgen. Dan heb ik het maar gehad en hoef ik bij de volgende uitbraak al een stuk minder bang te zijn.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:34

Ja ze zeggen dat veel jongeren het in Spanje oplopen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:37

Tja, ik heb nu ook een dilemma. Op zich zou ik het nu ook graag willen krijgen in plaats van over een paar maanden de gevaarlijke gemuteerde variant..

Aan de andere kant denk ik dat ik een mondkapje ga dragen. Ik werk op de klantenservice met collega's die veel uitgaan naar grote feesten etc.. We zitten de hele dag aan de telefoon dus het besmettingsgevaar is groot. Ook in het openbaar vervoer heb ik vandaag en gister mensen zien niesen en hoesten...

Ik wacht het denk ik nog een week af, dan ga ik toch een mondkapje dragen..

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:43

Kennis van mij werkt in het z' huis..zo'n mondkapje helpt hoogstens een halfuur....

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:43

een paar maanden de gevaarlijke gemuteerde variant..
...

En hoe weet je dat??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:11

Daphna schreef:
Tja, ik heb nu ook een dilemma. Op zich zou ik het nu ook graag willen krijgen in plaats van over een paar maanden de gevaarlijke gemuteerde variant.

Hoe kom je erbij dat er over een paar maanden een gevaarlijke gemuteerde variant is? Dat is het "worst case scenario" maar gelukkig geen zekerheid. ;)

Er is wel weer nieuws:

'Sluiting scholen is een optie'

BILTHOVEN - Het verlengen van de zomervakantie is een van de opties die worden bestudeerd om verspreiding van de Mexicaanse griep zoveel mogelijk tegen te gaan. Een woordvoerder van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft dat donderdag gezegd.

In de regio Noord beginnen de scholen 17 augustus weer. Juist kinderen en jongeren blijken tot nu toe gevoelig voor het virus. Een andere reden om scholen te sluiten is volgens het RIVM dat met name kinderen veel lichamelijk contact met elkaar en anderen hebben en de ziekte zo sneller dan gemiddeld verspreiden.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:12

Ik wou net zeggen..dat had ik nog niet gehoord.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:16

En zojuist hoorde ik op de radio dat dat van de baan is omdat het allemaal zo erg nog niet is in Nederland.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:17

Ja, want dan moeten er teveel ouders vrijnemen van het werk

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:20

Jetje1985 schreef:

Ja en dan zijn ze er dus in ieder geval niet ;) Ze zijn namelijk bang als die pandemie uitbreekt dat er te weinig mensen zijn om te kunnen werken, en dan met name in de gezondheidszorg.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:20

Bron:
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... -water.htm

Grieppatiënt al dagen zonder warm water Grieppatiënt al dagen zonder warm water
ARNHEM - Een Arnhemse vrouw die geveld is door de Mexicaanse griep, zit al dagen zonder warm water.

Volgens de vrouw weigert haar installatiebedrijf langs te komen, omdat de kans op besmetting te groot is. Tot op het hoogste niveau is het verzoek om reparatie besproken, maar vooralsnog geweigerd.

Volgens moederbedrijf Nuon is het bedrijf informatie aan het inwinnen bij deskundigen over hoe te handelen bij klanten die besmet zijn met het virus. Naar verwachting zal per geval worden bekeken of er hulp kan worden geboden of niet.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:21

vorame schreef:
En zojuist hoorde ik op de radio dat dat van de baan is omdat het allemaal zo erg nog niet is in Nederland.

JAMMER! ik vind het maar niks die griep
:oo

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:23

Jetje1985 schreef:

Was dat de reden?
Dat had ik dan weer gemist. :)

Van mij mag het werk ook wel doorbetaald even lam gelegd worden hoor. :D

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:25

chickey schreef:
Jetje1985 schreef:

Ja en dan zijn ze er dus in ieder geval niet ;) Ze zijn namelijk bang als die pandemie uitbreekt dat er te weinig mensen zijn om te kunnen werken, en dan met name in de gezondheidszorg.

Ja en dat is het ergste natuurlijk

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:25

ThePast03 schreef:
Bron:
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... -water.htm

Grieppatiënt al dagen zonder warm water Grieppatiënt al dagen zonder warm water
ARNHEM - Een Arnhemse vrouw die geveld is door de Mexicaanse griep, zit al dagen zonder warm water.

Volgens de vrouw weigert haar installatiebedrijf langs te komen, omdat de kans op besmetting te groot is. Tot op het hoogste niveau is het verzoek om reparatie besproken, maar vooralsnog geweigerd.

Volgens moederbedrijf Nuon is het bedrijf informatie aan het inwinnen bij deskundigen over hoe te handelen bij klanten die besmet zijn met het virus. Naar verwachting zal per geval worden bekeken of er hulp kan worden geboden of niet.

Oeps!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:32

ThePast03 schreef:
Daphna schreef:
Tja, ik heb nu ook een dilemma. Op zich zou ik het nu ook graag willen krijgen in plaats van over een paar maanden de gevaarlijke gemuteerde variant.

Hoe kom je erbij dat er over een paar maanden een gevaarlijke gemuteerde variant is? Dat is het "worst case scenario" maar gelukkig geen zekerheid. ;)

Vandaag vertelde een hoog leraar virologie dit op bnr nieuws radio dit. Ik heb het even voor je op gezocht:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx ... itel=Titel

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:36

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:38

Jetje1985 schreef:
Kennis van mij werkt in het z' huis..zo'n mondkapje helpt hoogstens een halfuur....

Ik heb er 2000 klaar liggen :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:38

Een mondkapje helpt beter wanneer de zieke die draagt, dan wanneer iedereen die niet ziek is hem opzet.
Het helpt er dus meer voor, dat een besmette patient het virus niet overal verspreid, dan dat een gezonde patient virusdeeltjes inademt.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:40

Bij ons vliegen de mondkapjes op het moment over de toonbank.
Onze leveranciers hebben de prijzen zelfs al verhoogd en sommige hebben ze niet eens meer.