Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moosje schreef:Nadeel is dat ik dan geen idee meer heb wanneer ik ongesteld moet worden, maar ook daar wen je aan denk ik?
Moosje schreef:Heeft iemand ervaring met tijdelijk stoppen met de pil?
Zou ik het moeten overleggen met de huisarts en/of apotheek?
1_Daphne_1 schreef:Ik weet dat er in de Mirena ook hormonen zitten maar naar mijn weten wel een stuk minder dan in de pil.
Ik vind het eigenlijk wel een hele grote uitkomst dat je met de mirena niet of nagenoeg niet ongesteld wordt.
Een koperspiraal vind ik zelf niet echt een optie want dan zou ik ook gewoon helemaal kunnen stoppen met de pil en dan een condoom gaan gebruiken of zo iets.
al weet ik niet of ik mijzelf dan wel veilig zou voelen omdat ik momenteel niet hoop zwanger te worden.
1_Daphne_1 schreef:Nou de reden dat ik dat schreef is eigenlijk dat ik niet zo heel veel nut zie in een toch wel iet wat pijnlijke behandeling (plaatsen van spiraal) als ik er voor de rest niet heel veel voordeel van ondervindt.
goeroe schreef:Waarom niet? Denk je dat ze de nuvaring wel een goed idee vindt dan? Als je 16 bent kun je gewoon zelf een afspraak bij de huisarts maken en de pil bestellen. De huisarts mag niets tegen je ouders zeggen als jij dat niet wilt, dus je moeder hoeft er niet eens achter te komen.
vicksytje schreef:knip/
En bij condooms voel ik mij niet echt op mijn gemak.
/knip