Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:49

Ik ben,17 dagen overtijd ( := ) , vandaag eindelijk ongesteld geworden na mijn laatse pil op 18 december.
Woensdag heb ik een afspraak om mijn mirena in te laten zetten.
Vind het heel erg spannend,maar ook een opluchting.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:29

Al iemand ervaring met de contrast-vloeistof-foto na het plaatsen van een veertje via de essure methode?

Ik moet as vrijdag voor controle en zie er als een berg tegenop. PLaatsen deed al onbeschrijflijk veel pijn!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:28

_Tivoli_ schreef:
Ik ben,17 dagen overtijd ( := ) , vandaag eindelijk ongesteld geworden na mijn laatse pil op 18 december.
Woensdag heb ik een afspraak om mijn mirena in te laten zetten.
Vind het heel erg spannend,maar ook een opluchting.

'Blij' dat ik dit lees.. Ben al even van de pil af en nu dus ook overtijd. Hoop dat de boel gewoon nog even op gang moet komen dus...
Volgende week maar afspraak maken bij HA voor andere anticonceptie.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:44

Ik hing op dag 1 al aan de telefoon met mn HA.
Volgens hem kon het na lang pilgebruik zelfs wel een half jaar uit blijven...
Maargoed,daar was ik weer niet gerust op,want ik heb wel vaker dat geintje gehad ;)

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:00

Na oud en nieuw ben ik gestopt en inderdaad ook nog niet weer ongesteld geweest. Ik vond het toch wel mooi dat er op internet veel te lezen is. Daarom heb ik ook niet meteen mijn HA gebeld toen ik niet op de verwachtte datum ongesteld werd. Wel gek eigenlijk om nu niet te weten waneer het weer op gang gaat komen...

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:10

Ik heb vorige week zondag mijn laatste pil ingenomen, ga er nu (een tijdje) mee stoppen. Ik wil gewoon eens kijken of ik veel verschil merk. Ben benieuwd of mijn ongesteldheid uitblijft, of dat ik andere dingen merk.....

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:22

Zelf ben ik nu ook een maandje met de pil gestopt, bevalt nog steeds :j Ik had uitgerekend om gisteren ongesteld te worden en vorige week zaterdag werd ik het. Wel een fijn idee dat mijn cyclus nog heel netjes is! :) Zaterdag wel enorm veel kramp en diarree maar na een paracetamol heb ik er geen last meer van gehad.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:24

Ik had hier al gezet dat ik van mijn ongesteldheid met de nuva meer last had dan met de pil. K ben het alleen nog nooit zo kort geweest :D Maar 4 dagen.... heerlijk!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:37

Nou,mijn mirena zit!
Het viel reuze mee!
Het was met zetten heel even een weeïg gevoel,en toen zat ie al!
Nu (half uur geleden gezet) voel ik hem al niet meer :)
Ik hoef alleen over zes weken even terug te komen om te kijken of hij goed zit,en dan ben ik er vijf jaar klaar mee :D

Ik ben blij dat ik het gedaan heb,en ik kreeg hem nog volledig vergoed ook,hoefde ook niks voor te schieten...
Echt een aanrader! :j

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:38

heyitsme schreef:
spiraaltje moetzen ze plaatsen als je ongesteld bent? lijkt me niet erg euh...lekker, en t schijnt nogal zeer te doen

Ik laat het idd tijdens mijn ongesteldheid plaatsen omdat dat zo best is blijkbaar. En ik geloof wel dat een dokter al wel meer bloed dan dat heeft gezien, haha :D
Zeer... tja, ik laat het onder narcose doen, dat schijnt echt aangewezen te zijn bij jonge meisjes die nog geen kind hebben gebaard. Is gewoon dagopname dus niet veel speciaals.

Brr dinsdag al := begin zenuwachtig te worden :=

Tivoli wat fijn!! En hoezo krijg je hem volledig vergoed dan?? Bij mij normaal gezien niet :n

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:42

Ik heb de menzis gebelt,en ze hebben het nagekeken.
Hij werd gewoon vergoed zei ze,ik hoefde alleen even aan de dokter te vragen of die een toelichting wilde maken.
(Met waarom de mirena gezet is,wanneer en door wie)

En ja,ik heb hem tijdens mijn menstruatie laten zetten..
Niet te hard bij nadenken.
Ik ben gewoon bij de dokter zelf even naar het toilet gegaan,en had vochtige doekjes meegenomen om even schoon te maken.
Vervolgens meteen behandelkamer in,broek naar beneden en huppa :D

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:14

Buitenzorg schreef:
Al iemand ervaring met de contrast-vloeistof-foto na het plaatsen van een veertje via de essure methode?

Ik moet as vrijdag voor controle en zie er als een berg tegenop. PLaatsen deed al onbeschrijflijk veel pijn!

veel sterkte morgen!!!!!!!!!!!!!!!
ik mag half maart opdagen

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:36

_Tivoli_ schreef:
Nou,mijn mirena zit!
Het viel reuze mee!
Het was met zetten heel even een weeïg gevoel,en toen zat ie al!
Nu (half uur geleden gezet) voel ik hem al niet meer :)
Ik hoef alleen over zes weken even terug te komen om te kijken of hij goed zit,en dan ben ik er vijf jaar klaar mee :D

Ik ben blij dat ik het gedaan heb,en ik kreeg hem nog volledig vergoed ook,hoefde ook niks voor te schieten...
Echt een aanrader! :j

Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan!
Bij mij zit het er nu een maand in. Heb de hele maand met inlegkruisjes moeten lopen omdat ik maar bleef hangen tussen wel en niet ongestelt zijn. Nu ben ik echt ongestelt geworden en ik hoop dat het daar dan nu ook klaar mee is. Gelukkig stond het ook in de bijsluiter dat het kon lijken of je een maand lang ongestelt was.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:55

Ik ben nu een paar weken van de pil af en heb nu de nuvaring en echt waar, zoo fijn :+
Ik heb sowieso nooit bijwerkingen, dus bij deze ook nergens last van. Ik moet eigenlijk volgende week ongesteld worden, maar ivm vakantie sla ik hem over, dus over 3 weken weet ik hoe het is om ongesteld te worden met de nuvaring, denk niet dat ik er last van zal krijgen, heb ik nooit gehad, niet met en niet zonder de pil

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:58

Ik heb ook nog nooit bijwerkingen gehad, maar mijn ongsteldheid met de nuvaring was wel zwaarder dan met de pil. Wel duurde die bij lange na niet zo lang *\o/*

Ik heb dus verder dezelfde ervaringen als jou en ik wil niet meer terug naar de pil :n

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:24

Nou goed,hij zit er nu 2 dagen in,m'n mirena.
Ongesteldheid is meteen weggegaan,en heb ook geen menstruatiepijn meer.
Ik heb even zelf gevoeld naar de touwtjes,die voel ik goed,dus hij zit oke :)

Hij zit er pas twee dagen,maar ik ben er helemaal trots op :')

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:36

Ik heb mijn Mirena ook, van de 24e februari :-) Bevalt tot nu toe echt goed, maar ben wel steeds half ongesteld zoals plagom. Heb wel verder nergens last van. Ben zo blij dat die rotpil in de vuilbak ligt :+ Vond de narcose trouwens heel fijn. Was even weg en werd weer rustig terug wakker (ook omdat het zo'n lichte narcose is) dus niets van gemerkt.
Ik voel wel totaal geen touwtjes maar dat zal wel in orde zijn. Sowieso op controle over enkele weken dus dan zien ze het wel :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:07

Ik ben behalve de dag van het plaatsen,niet meer aan het bloeden geweest.
Voel de touwtjes ook nog steeds.

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:10

Na het verwijderen van m'n mirena ben ik weer 9 maanden aan de pil geweest en nu ben ik weer gestopt... Het voelt zo fijn op pil-loos te zijn! Ben nu rustig aan het bedenken wat voor een anticonceptie methode ik nu ga gebruiken.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:11

waarom ben je gestopt met mirena? is hij slecht bevallen?

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:14

De eerste 9 maanden was er niets aan de hand, maar na 9 maanden kreeg ik enormen krampen tijdens m'n menstruatie. M'n lichaam stootte het spiraaltje als het ware af, een soort weeen dus, erg pijnlijk.

Bevalt jou mirena nog goed?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:18

Mij wel ja.
Ik hoop ook zeker dat mijne niet over een paar maanden afgestoten wordt... :=
Ik weet wat weeën zijn,en toen hij net geplaatst was,had ik ook een beetje een weeëngevoel.

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:25

meestal gebeurd het dan direct! Bij mij begon het toen ik een nieuwe partner kreeg, misschien heeft ie iets geraakt :Y)

Ik was die krampen gewoon zat, ik ben een aantal keer letterlijk door m'n benen gezakt.

Aan de ene kant wil ik graag weer een mirena en aan de andere kant ben ik bang dat het weer gebeurd...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:29

Bij mij wordt niks geraakt :')
Ik heb 1 dag een kramperig gevoel gehad en sindsdien niet meer.
Ik had juist met de pil heel veel krampen en steken waar je ze niet wil hebben :Y)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:22

Ik ben nu ruim 2 maanden gestopt met de pil, na 20 jaar >> stukken beter!!
In het begin merkte ik nog niet zoveel en had ik zelfs huilbuien enzo. Maar nu voel ik me veel meer 'mezelf'.

Ik vraag me alleen af, wat voor invloed de pil heeft gehad op mijn leven, in 20 jaar. Heb toch wel last gehad van depressieve klachten en negatieviteit.