Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:50

Aantal aanvallen kan erg sterk varieren: Er zijn mensen die tot wel 12 aanvallen op een dag hebben, maar ook mensen die maar 1 aanval per 2 dagen hebben. Daar zit een grote variatie in. Ikzelf zit rond de 4 aanvallen per dag (2 's nachts, 2 overdag) en meot bekennen dat ik dat meer dan genoeg vind :D
Maar als je het mij vorig jaar had gevraagd, had ik ook niet gezegd dat ik het zo vaak had. Vooral niet omdat het op een gegeven moment wat in elkaar over lijkt te gaan, en er een wat zeurend gevoel achterblijft wat de hele tijd blijft zeuren wat mijn perspectief voor tijd wat lijkt te veranderen. pas toen ik een dagboek bij ging houden, kwam ik erachter hoeveel aanvallen ik eigenlijk had, en toen pas kwam ik erachter dat ik ook 's nachts aanvallen had. Bij die aanvallen kan ik namelijk wél stil blijven liggen, maar ben ik dus niet meer in staat om te gaan slapen. Ik kan echt alleen maar liggen en wachten en hopen dat de pijn weer weggaat, maar heb nooit beseft hoeveel en hoe vaak dat eigenlijk voorkwam.
Bovendien had ik nogal de neiging om te denken dat het allemaal wel meeviel in de periodes dat ik er geen last van had..... Pas als ik er weer middenin zat viel weer op hoe slopend het was.

Er zijn maar weinig huisartsen hiermee bekend, maar een beetje neuroloog moet dit verhaal wel herkennen. Die van mij had het in elk geval binnen 5 minuten uitgevonden, terwijl ik er al 6 jaar mee rond liep.....

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:03

ik ben best wel happpy.
Ben 2 weken niet naar mensendieck therapie geweest maar wel 3 weken migraine vrij geweest :)
Nu ben ik gister weer geweest en de pijn viel reuze mee vergeleken met de eerste keren.
Mijn lichaam laat de spanning schijnbaar snel los en ik ontspan me goed (schouders hangen) en daardor heb ik er heel snel baat bij :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:14

Fijn dat het helpt yvet.

Ik heb net maar even wat ingenomen, want het zat er echt aan te komen. Gapen, steken tussen mijn ogen en toen ik de kids uit school ging halen zette het door helaas. Snel wat ingenomen en wat gegeten en gedronken en nu zakt het weg. Hopelijk blijft het zo.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:52

Hey luitjes, hoe'st hier?

Hebben jullie ook zo'n last met deze weersomslag? Ik ben al 3 dagen bezig, niet weg te slikken deze jongen(s)!

Carolaa

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:38

met mij gaat het momenteel erg goed!
Ik ben nu bijna 3 weken geleden gestopt met de depakine, en heb pas 1 keer hoofdpijn gehad. ( dus nog geen migraine) en die is weggegaan zonder medicatie. Hopelijk blijft het zo goed gaan als nu!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:51

Oh, ligt het aan het weer?? :=
Het is hier een tijd heel erg mooi rustig geweest, en ineens dinsdag avond was het mis..... gister tot 3 keer toe overdag mis geweest, en vanacht ook... helaas. Maar meteen begonnen met het opbouwen van de verapamil. Mag gelukkig ook verder opbouwen dan voorgaande keren, dus hoop binnen een week toch echt weer fit te zijn. Maar ben wel weer blij met mijn vriendje zuurstoftank!!

Maar vervelend dat je medicijnen niet aanslaan erretje!!!

Fijn dat het bij jou goed gaat Carolaa, altijd erg fijn, vrij fijn dagelijkse medicijnen!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:25

hallo,
hoe is het hier?
hier nog steeds migrainevrij, gelukkig...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:39

Nee, het lukte niet met een cocktail van Paracetamol, codeine, naproxen, inbruprofen, maxalt, imigran, niet kapot te krijgen dit keer al 3 dagen lang :o ! Het ging best goed, de maandelijkse serie aanvallen was vrij goed te behandelen, maar deze laat zich niet afschrikken. Ik lig niet te krimpen in bed hoor, maar ik krijg ook niks gedaan, alle energie gaat naar mijn kinders!

Fijn dat het goed gaat met jullie. Ik moest nog aan je denken, Lalidan, ik zag laatst het programma 'je zal het maar hebben' met een meisje met clusterhoofdpijn, ze had dagelijks aanvallen, variërend van een paar tot wel 7x per dag! Ze kon niks meer, reed op een bromscooter met zuurstof in de rondte zodat ze het altijd bij de hand heeft, ze kreeg er een tijdens de opnames en ze zat echt met haar hoofd te bonken op het stuur van haar wagentje tot de zuurstof zijn werk deed. Dan trek ik die paar dagen per maand een stuk makkelijker hoor! Arm kind.. :(:)

Ook las ik ergens dat ze bezig zijn met een medicijn om aanvallen te voorkomen, specifiek voor migraine dan in plaats van dat we het lenen van allerlei andere ziektes. Zou over een paar jaar op de markt komen :).

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 17:45

Hier gaat het ook erg goed , af en toe wel een aanval . Maar over het algemeen gaat het erg goed. Door de medicijnen ben ik het afgelopen half jaar 7 kilo afgevallen... Vind het niet zo erg. Ben niet echt stevig ofzo maar kon wel wat kwijt. Het was zo dat ze het vorige week opeens zeiden. (hoorden het van 3 verschillende mensen) Het is dus ook te zien , zelfs in mijn gezicht.

Maar het gaat heel goed. Voel me lekker. Ben heel erg druk en ondanks stress gaat het goed.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:24

Hier gaat het met ups en downs. Laatst echt een periode geen last gehad, maar mn vriend en ik hebben nu een huis gekocht en ik ben heel druk op het werk en dus ook met het geregel rond het huis, dus heb afgelopen 1,5 week weer 2 aanvallen gehad en rond die aanvallen steeds van die sluimerende hoofdpijn die je gewoon de hele dag door hebt, een paar dagen lang, grrr. Maar goed, het komt gewoon door de drukte en heb gelukkig geen super zware aanvallen gehad (geen uitval van gezichtsvermogen oid).

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:35

Wat fijn Lammie, dat het bij jou ook nog steeds goed gaat! Als ik het me goed herinner, ben jij nog ook helemaal vrij van prefentieve medicatie toch?

Dus het was "je zal het maar hebben" waar het op was!! Mijn moeder had het gezien, maar wist niet meer op welke zender en welk programma het was, dus ik kon het zelf niet meer terugvinden. Zal eens kijken of ik zelf de uitzending nog kan kijken bij uitzending gemist, lijkt me wel interesant. Ik begreep van mijn moeder dat zij ook niet tegen de preventieve medicijnen kon, ondanks dat het hier met mijn hart wel even spannend was of ik de verapamil kon gebruiken tot nu toe gelukkig geen problemen!! Anders zou ik net als zij enkel van de zuurstof afhankelijk zijn...... pfoeh. Nu is het vervelend en slopend, maar kan ik de aanvallen toch weer stoppen, ipv er 1 tot 2 maand in te zitten. Hoop dat ik de uitzending nog kan vinden!!

Een medicijn speciaal voor ons, zou tijd worden zeg :roll: >;). Zijn we eindelijk duur genoeg om er onderzoek naar te doen? Onvoorstelbaar eigenlijk hè, dat zoiets zo lang moet duren!

Super Eroslover dat je je ondanks de drukte en stress lekker voelt. Dat is uiteindelijk waar het om draait toch?

Spannend Joyce, een huis kopen!! Veel geluk er mee!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:15

Lalidan schreef:
Wat fijn Lammie, dat het bij jou ook nog steeds goed gaat! Als ik het me goed herinner, ben jij nog ook helemaal vrij van prefentieve medicatie toch?

Dus het was "je zal het maar hebben" waar het op was!! Mijn moeder had het gezien, maar wist niet meer op welke zender en welk programma het was, dus ik kon het zelf niet meer terugvinden. Zal eens kijken of ik zelf de uitzending nog kan kijken bij uitzending gemist, lijkt me wel interesant. Ik begreep van mijn moeder dat zij ook niet tegen de preventieve medicijnen kon, ondanks dat het hier met mijn hart wel even spannend was of ik de verapamil kon gebruiken tot nu toe gelukkig geen problemen!! Anders zou ik net als zij enkel van de zuurstof afhankelijk zijn...... pfoeh. Nu is het vervelend en slopend, maar kan ik de aanvallen toch weer stoppen, ipv er 1 tot 2 maand in te zitten. Hoop dat ik de uitzending nog kan vinden!!

Een medicijn speciaal voor ons, zou tijd worden zeg :roll: >;). Zijn we eindelijk duur genoeg om er onderzoek naar te doen? Onvoorstelbaar eigenlijk hè, dat zoiets zo lang moet duren!

Super Eroslover dat je je ondanks de drukte en stress lekker voelt. Dat is uiteindelijk waar het om draait toch?

Spannend Joyce, een huis kopen!! Veel geluk er mee!

Ja ik heb begin dit jaar de depakine (die ik preventief had) en de imigran afgebouwd en het gaat nog steeds supergoed, helemaal geen migraineaanval gehad...maar ik denk ook dat de grootste oorzaak bij mij stress was en sinds ik ergens anders werk (andere instelling) is die stress helemaal weg...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:48

Lammie en Eroslover: fijn dat het zo goed gaat met jullie!

Hier gaat het op en af, net 3 weken vakantie gehad en de eerste week veel migraine gehad, zo jammer ... weet dus ook niet hoe het komt, geen stress of niks ...

Wel blijkt dat mijn bloedsuiker heel erg laag is. Volgens de arts/diabetesadviseur kan de hoofdpijn daar ook mee te maken hebben en moet ik regelmatig gaan eten zodat de spiegel gelijkmatige blijft. Ben het aan het proberen, heb nog wel af en toe last maar niet meer aanvallen zoals 2 weken geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:37

ik meld me ook.. heb best wel heftige migraine aanvallen, en moet dan ook plat, als ik zo'n aanval heb dan ben ik misselijk, moet overgeven, heb zweet en tril aanvallen, kan ineens heel duizelig worden, en ik kan niet tegen geluid, en ik word vooral helemaal gek van die pijn bij mijn slaap..
ik ga nu regelmatig naar een fysiotherapeut om de spieren in mijn nek en schouders los te maken (daar komt het voor het grootste deel weg vermoed ik) en ik ga 30 juni naar een neuroloog in Leeuwarden, ik ging eerst naar een neuroloog hier, maar dat beviel niet, ze vroeg niet naar het hoofdpijndagboek, en elke keer kwam er een boekje op tafel om te kijken welke medicijnen ik nog kon slikken, inmiddels zijn er niet veel meer over.. heb er ongeveer 2 tot 3 per week last van.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:38

Hé, topic is weer wakker.

Bij de één lekker, bij de ander niet zo erg.
Hier ook nu wel weer lekker, maar de weken ervoor een drama, bijna iedere week een aanval. Het is hier ook allemaal spannend geweest thuis, met een kind wat blijft zitten enzo. Ik merkte ook dat ik van de spanning de hele dag met opgetrokken schouders rond loop. Kan nooit goed zijn :n .

Ik kreeg trouwens ook weer een brief van de ziektekosten verzekeraar dat ze er nog steeds mee bezig zijn om 'alternatieve' medicijnen voor te schrijven, van een ander merk, maar met dezelfde werkzame stof. Weer even in de gaten houden dus, want je kunt alleen op medisch advies van je huisarts het origineel krijgen. En bij mij werkt het alternatief dus echt niet.
Laatst bijgewerkt door Laurabram op 11-06-09 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:39

Ik heb de laatste tijd ook weer wat meer last, waarschijnlijk een combinatie van nieuwe oefeningen (voor mijn spieren en nekwervels) en hooikoorts, waardoor mijn neus 's avonds behoorlijk dicht zit, en mijn hoofd op ontploffen staat...
Dinsdag weer fysio, ook meteen even overleggen over een hoofdkussen. Heb 's ochtends vaak wat last van mijn nek, dus moet eens gaan kijken naar een ander kussen denk ik...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:40

2 tot 3 keer per week, incl. overgeven ed? Lijkt me echt ontzettend vervelend en super vermoeiend... Wat dat betreft ben ik blij dat ik het "maar" 2 a 3x per maand heb (en de rest van de maand regelmatig "gewone" hoofdpijn).

Ik hoop voor je dat de andere neuroloog beter bevalt! Enne, je bevind je hier onder "lotgenoten" dus kunt altijd even je hart hier luchten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:43

joyce2 schreef:
2 tot 3 keer per week, incl. overgeven ed? Lijkt me echt ontzettend vervelend en super vermoeiend... Wat dat betreft ben ik blij dat ik het "maar" 2 a 3x per maand heb (en de rest van de maand regelmatig "gewone" hoofdpijn).

Ik hoop voor je dat de andere neuroloog beter bevalt! Enne, je bevind je hier onder "lotgenoten" dus kunt altijd even je hart hier luchten!

het is idd ook heel vermoeiend, soms hou ik het ook even niet meer vol en ben dan echt een paar dagen uitgeput. ik hoop ook dat de nieuwe neuroloog er wat serieuzer mee om gaat..
wel fijn dat er een topic over is, soms is het wel frustrerend als mensen denken dat je 'gewoon een beetje hoofdpijn hebt'

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:44

Klinkt idd erg akelig, hopelijk vind je snel iets om de boel te verlichten. En mensen die geen migraine hebben, die hebben echt géén idee hoe het voelt.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 11:46

@ dees-daan mensen die nooit migraine hebben kennen het niet en hebben geen idee wat het is. Ze begrijpen ons echt totaal niet. Toen het zo erg was drong het bij veel mensen eindelijk door , dat ik niet zomaar 2-3 keer per week ziek was. Op stage houden ze nu al rekening met mij als ik zeg dat ik een beetje dizzy ben of hoofdpijn krijg dan doen ze gelijk de lampen even uit als er geen clienten zijn. Dat is wel super fijn.

Gelukkig is het een stuk minder geworden. Was heel veel heb een tijd gehad dat ik ong 7 aanvallen per maand had. Dat is toen steeds minder geworden. Nu is het denk ik eens in de 2 maanden een lichte die dan nog wel eens wil terugkomen na een paar dagen. Maar dat is echt een onbeschrijfelijk ander leven. Wel probeer ik nog steeds op mijn eten te laten , want in combinatie met de drukte en stress kan het zijn dat dan toch een aanval komt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:21

eroslover schreef:
@ dees-daan mensen die nooit migraine hebben kennen het niet en hebben geen idee wat het is. Ze begrijpen ons echt totaal niet.

Dat merk ik ook ..... er zijn mensen die zeggen 'ik heb ook heel veel/lang hoofdpijn en ik werk daar gewoon mee door'. Dan weet ik al dat dat geen migraine is, want dan kun je gewoon niet doorgaan, hoe graag je zou willen.

Wat ik zelf heb is dat ik heel erge hoofdpijn er van kan hebben, ik dan een imigran inneem die na een uurtje ongeveer goed werkt en ik daarna dus weer redelijk op de been ben en dingen kan doen (zelfs lekker naar de paarden ;) ). Maar als ie dan na zo'n 8 uur is uitgewerkt begint het weer van voor af aan en is die enorme hoofdpijn ook weer terug. Dit ritueel van pijnaanval - medicijn innemen - weer opknappen - weer hoofdpijn terug krijgen kan zich zo een paar dagen herhalen.
Maakt het voor buitenstaanders ook vreemd, want zij zien jou dan weer op een moment dat het door de medicijnen wat beter gaat.

Herkennen julie dat?

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:50

Hai, Dees!

Citaat:
Dat merk ik ook ..... er zijn mensen die zeggen 'ik heb ook heel veel/lang hoofdpijn en ik werk daar gewoon mee door'. Dan weet ik al dat dat geen migraine is, want dan kun je gewoon niet doorgaan, hoe graag je zou willen.

Wat ik zelf heb is dat ik heel erge hoofdpijn er van kan hebben, ik dan een imigran inneem die na een uurtje ongeveer goed werkt en ik daarna dus weer redelijk op de been ben en dingen kan doen (zelfs lekker naar de paarden ;) ). Maar als ie dan na zo'n 8 uur is uitgewerkt begint het weer van voor af aan en is die enorme hoofdpijn ook weer terug. Dit ritueel van pijnaanval - medicijn innemen - weer opknappen - weer hoofdpijn terug krijgen kan zich zo een paar dagen herhalen.
Maakt het voor buitenstaanders ook vreemd, want zij zien jou dan weer op een moment dat het door de medicijnen wat beter gaat.
Herkennen julie dat?

Jazeker. Ik heb ook vaak van die periodes, meetsal 1x per maand. Een paar dagen tot soms meer dan een week last achter elkaar. Je neemt medicijnen om door te kunnen gaan, want met 2 kleine kinderen kan ik niet even gaan liggen, of net als jullie als je aan het werk bent. Vaak komt de aanval dan weer terug of krijg ik een nieuwe. Ik heb nu zo'n week van op en af, zo vermoeiend, ik ben echt erg moe. Mensen denken dan inderdaad dat het wel meevalt, want je loopt weer rond. Maar ik kan niet anders, ik zou liever op bed gaan liggen en een deken over mijn kop trekken.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:20

@ erretje en simodi als ik een aanval heb , kan het inderdaad zijn dat deze terugkomt... Dit heb ik vooral als het een lichte aanval is. Of als je zo'n beetje tegen een aanval aan zit...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:12

Heel herkenbaar. Ik roep wel eens: ik wilde dat ik een paars hoofd kreeg als ik migraine heb, dan zien de mensen tenminste wat er aan de hand is. Het is helaas echt niet alleen die vervelende hoofdpijn. Die is wel draagbaar na een pilletje, maar de rest van de verschijnselen maken je niet echt gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:33

hé Erretje!

sommige mensen snappen idd niet dat het echt niet een beetje hoofdpijn is.. als ze toch van mening blijven dat het aanstellerij is dan gun ik ze graag een weekje van mijn migraine..
ik kan (als ik een lichte aanval heb) meestal wel met 2 tabletten toe, ik word er alleen zo duf van, en mijn huid doet dan zeer, maar ik heb ook periodes gehad dat ik zo vaak last had van migraine, en dus vaak tabletten in nam, dat ze helemaal niets meer deden.. en dan moest ik wel een injectie nemen, dan kan ik de rest van de dag niets meer, met tabletten wil het nog wel als ik het rustig aan doe.. maar als ik het als ik wakker word al vrij heftig heb, en ik ga gewoon door dan is het smiddags niet meer uit te houden..