Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 11:39

Namiro, balen dat je zo last had van de warmte.

Busymissy, ahh wat een dropje <3

Ik vind het echt jammer van de Bokt trail. Met een beetje mazzel kan/durf ik bij de volgende wel weer gewoon zelf te rijden, dan ben ik niet meer afhankelijk van OV :)
Ben iig afgelopen weekend weer voor het eerst in een jaar tijd in de auto gestapt. Schaam me soms best wel voor die rijangst, vooral omdat het niet ontstaan is door een ongeluk ofzo...

Afijn. Vanochtend wel lekker gelopen.
Stond een 18 km duurloop op het programma.
Zag er een beetje tegenop omdat het wat benauwd is en de hele lucht vol pollen zit.
Maar na 6 á 7 km zat ik er lekker in en liep ik heel fijn. Ook geen last meer van de warmte.

Had een route door de staf gepland. Vond dat best spannend ivm andere mensen die daar lopen. En een deel van mij is nog altijd onzeker over of mensen me gek aankijken. Ik loop namelijk veel trager dan de gemiddelde stadsloper en heb ook niemand gezien die met een trailvest liep. :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 12:08

Wat een schattig veulen Bussymissy. Gefeliciteerd! Ik bouw nu ook op met twee keer in de week en merk dat het prima gaat, maar wat langzamer. Een keer verder lopen en keer opbouwen met steeds langere intervallen. Iedere vier weken oid of als het uitkomt doe ik dan mijn interval ook wat korter, maar ietje sneller.

Gefeliciteerd ook Suliko met je PR! Wat heerlijk dat je zo sterk bent geworden.

Ziet er uit als een hele leuke route de boktrun! Leuk dat je die al gerend hebt SV. Volgende keer hoop ik aan te kunnen sluiten.

Wat een leuke foto's Sherivey. Leuk ook door de stad.

En dry needling vind ik ook zo top. Ik voel me soms zo aso als ik vraag om alleen dry needling, maar misschien moet ik wel weer.

Nu op vakantie kan ik lekker lopen. Dus vorige week drie keer gerend. In de stromende regen vijf keer zes min, waarbij de eerste en laatste inlopen en de middelste drie snel. Doel was minimaal een km in 6 en dat haalde ik ruim. Twee dagen later vier keer 7 relaxed. Daarnaast ruim 60km gelopen en vooral met een kind op mijn rug. Na de 4daagse wil ik misschien wel eens aansluiten bij TRCU, iemand ervaring met hen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 12:15

Ik heb inmiddels van een stuk of 6 mensen hun telnummer ontvangen. Ik weet niet hoeveel er volgende week mee gaan, maar als de rest me vandaag ook nog even hun nummers sturen zal ik morgen de groepsapp aanmaken.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 12:59

Sherivey je hoeft je echt iet te schamen. Zowel als voor de stad lopen als rijangst niet :knuffel:
Wat mensen denken maakt eigenlijk weinig uit want het veranderd voor jou toch niks? Langzaam lopen word je sneller van :D . Laat ze maar denken wat ze willen. Ik denk dat de meeste denken, wow die gaat hardlopen, zou willen dat ik dat kon/durfde/discipline voor had.
En rij-angst, heel bekend probleem. ik vind het ook doodeng om nu naar Adam te gaan rijden. De beste remedie is toch wel echt, doen en blijven doen.
En wat een prachtige plaatjes van je run <3

Suliko 45 op de 10 is een tof doel! Die heb ik ook staan maar daar ben ik zeker nog niet klaar voor nu. Is ook nog wel een tikkie sneller dan dat ik nu heb gelopen en begint wel echt vlot te worden :') Maar goed ik had al voorspeld, jij gaat mij voorbij rennen!

Samantha ja goede osteo vinden is niet altijd makkelijk. Even rondvragen misschien?

BusyMissy was graag met je meegereden maar ik kan dus helaas niet omdat ik mijn dochter heb en geen man :') .
naaaahhh jou veulentje <3

Namiro ik zit al te zweten op mijn bureau stoel dus snap heel goed dat je het zwaar had! Wel goed dat je dan toch even gegaan bent.

Fenn ah heerlijk vakantie. Bikkel hoor met kind op je rug wandelen. Hoe zwaar is je bagage dan? :Y)

Ik ga mijn werklaptop afsluiten en mijn spullen pakken om te gaan smelten in Amsterdam *\o/* :):) Vind het echt heel spannend en ik haaat hitte (houd van warm maar ik loop ook echt slecht met dit weer) en verrassing, ik heb mega spierpijn :') . Van te voren dus even kmtje loslopen dan komt het wel goed. Lets Go!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 13:03

Fenn, waarom zou dat aso zijn? Je betaalt een behandelaar daar toch voor?

Leonie, succes in Amsterdam!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 14:43

Ben zojuist gebeld, het event is afgelast. Ze durven het niet aan. Er lopen veel lopers mee die nooit hardlopen en ze zijn bang dat het niet goed zal aflopen. Baal enerzijds enorm want keek er echt naar uit maar ook voor mij is dit wel echt heel erg warm en uitdagend dus vind de keuze wel goed.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 14:45

Dat is jammer leonie. Was je al onderweg?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 14:45

Wat balen zeg!
Maar begrijpelijk. Het gaat op evenementen met lagere temperaren al vaak fout.

Krijg je wel je geld terug?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 14:47

Ik heb niet betaald als pacer. Ze willen de 5k nog wel door laten gaan maar daar hebben ze geen pacers voor nodig. Die mocht ik nog wel komen lopen maarja ik ga geen 220km rijden voor een 5km in deze temperatuur...
Half uurtje later en ik was onderweg geweest dus ze belde net op tijd.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 14:51

Ah wat jammer zeg!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 15:15

leonie87 schreef:
Ik heb niet betaald als pacer. Ze willen de 5k nog wel door laten gaan maar daar hebben ze geen pacers voor nodig. Die mocht ik nog wel komen lopen maarja ik ga geen 220km rijden voor een 5km in deze temperatuur...
Half uurtje later en ik was onderweg geweest dus ze belde net op tijd.

Snap ik ook. Dan kun je net zo goed thuis 5 km gaan lopen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 15:18

Heel jammer maar ook een heel verstandige keus denk ik :)

Ik zou morgen 100 km fietsen op de mtb. Er zijn onderweg maar 2 waterpunten (48 km en 96 km) en de organisatie weigert de start te vervroegen van 11:00 naar eerder op de dag.

Een evenement met 5000 deelnemers op een track/gravel route in 30 graden in een gebied waar weinig voorzieningen zijn.

Wij doen niet mee, ik vind het ook wat eng voor de belasting op de hulpverlening. 6 uur in de 30 graden met veel stukken volle zon fietsen

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 15:21

Sherivey, geen reden om je te schamen hoor! Het merendeel van de mensen die jij tegenkomt rennen jouw afstanden niet en hebben alleen maar bewondering voor jou.
Knap dat je je rijangst wil overwinnen! Dat lijkt me niet makkelijk.
Je hebt een mooie afstand gerend is deze temperaturen!

Leonie, wat jammer dat het evenement afgelast is, maar misschien is een eerste keer pacen in normalere temperaturen wel fijner!

Busymissy, wat een mooi fijn veulen! Mama heeft het er maar druk mee.

Germie, ik drink ook veel als het zo warm is. 1 liter op 16 km krijg ik ook makkelijk weg..

Fenn, waarom aso? Als dat is wat voor jou werkt is dat toch prima? Je betaalt toch voor je behandeling?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 18:37

Namiro, ik was gisteren de enige met de training die water bij zich had. Ik kan echt met dit weer geen 5km lopen zonder water hoor. Dus vind dat wel apart. Ik zweet ook enorm veel, was bijvoorbeeld even naar de supermarkt gelopen en dan kom ik thuis en dan loopt het zweet me tussen de ogen te prikken en drupt gewoon van m'n gezicht.

Zwolle is morgen ook al afgelast. Ik heb wel het idee dat ze geen risico's meer durven te nemen en wel heel snel de stekker ergens uit trekken. Ik kreeg ook al een vaag belerend mailtje over hardlopen in de warmte volgende week van de TT run. Wat ik wel goed vind is dat je gewoon op de dag zelf de afstand nog kunt wijzigen. Ga ik niet doen overigens, hooguit dat ik dan een langere afstand kies, dus de 14.6. Maar het is wel goed, je kunt ook gewoon na 400m besluiten om de 5km route te vervolgen i.p.v. een rondje circuit te doen. Ik ben met dit weer wel flink langzamer, ga er niet van uit dat ik een pr kan lopen, en ga daar ook geen poging toe doen als het zo warm is volgende week.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 18:51

O wat balen Leonie!
Er zijn heel veel evenementen afgelast, Zwolse halve marathon van morgen, loop door Houten vanavond.
Wel balen voor iedereen die ervoor getraind heeft zeg.
Hopelijk gauw een nieuwe pace klus!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 19:22

Ik las op Facebook al veel commentaar op de organisatie van de halve marathon van Zwolle.
Dat ze besluiten om morgen niet door te laten gaan daar is alle begrip voor, maar niemand krijgt het startgeld terug en je bent ook niet ingeschreven voor volgend jaar..
dat is wel heel zuur.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 20:09

Puera schreef:
Even snel tussendoor: bij Scarabee hebben ze 25% korting, geldt ook voor sommige kledingstukken van Fusion!

Waar kan ik dit vinden Puera?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 20:20

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 20:21

Tnx!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 20:46

Ja snap ik Lies dat je dan afhaakt. Gewoon echt te warm opeens. Mensen hebben geen kans gehad om te wennen. Dat is denk ik het grootste gevaar.

Namiro, ik denk ook dat dit beter is maar vind het wel jammer want had er natuurlijk wel veel zin in :o . Gewoon beetje dubbel zeg maar, maar wel absoluut de beste beslissing.
Ik las idd van Zwolle dat ze echt 0 tegemoet komen aan de deelnemers, dat vind ik wel heel cru. Geef de mensen dan ten minste een voorrang positie om volgend jaar in te schrijven en misschien 10/20% korting? Ik snap dat het geld kost en zeker dat annuleren de dag van te voren, niet veel dingen meer teruggedraaid kunnen worden. Maar dit vind ik wel heel zuur en zorgt er denk ik ook voor denk mensen volgend jaar, een andere run zullen kiezen.

Kijk eens wat vanmiddag binnenkwam? <3 *\o/* .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind ze echt heel gaaf! Dus maar gelijk naar de sportschool gefietst om ze even op de loopband te testen (dan kunnen ze nog terug mocht het toch niet goed zijn. Ik liep gewoon zonder heel veel gekkigheid 14km/h voor 2 km in zone 3 :wow: . Ik zat echt nog prima in mijn ademhaling, ik had het alleen bloed bloed heet.
ik ben er alleen niet helemaal over uit of ik niet te veel ga overproneren met mijn rechtervoet. had geprobeerd een filmpje te maken maar zag thuis dat die niet goed genoeg is om echt goed te kunnen oordelen. Dus wil nog even een keer terug om dat wel even goed op film te bekijken want ik wil mezelf er niet mee blesseren.
En aangezien ik nog genoeg spierpijn had, gelijk een kracht sessie erachteraan gedaan in de tijd die ik nog had :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 20:49

Wow, die zien er goed uit. Welke zijn het?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 21:03

Saucony Endorphin Elite 2 Unisex. Met 20% korting en daarna nog eens 20%. ik on de verleiding daarom niet weerstaan... Ze zijn daarmee in principe net zo duur als mijn Saucony Endorphin Speed 4 Dames die ik heb gekocht net voor de marathon.
Dat is mijn standaard trainingsschoen nu voor tempo werk op de weg. Die zijn nu overigens in de uitverkoop :+
Voor het bos gebruik ik de Saucony Omni 22 of mijn trailschoen (asics). En dan heb ik nog 2 paar dat eigenlijk wel beetje klaar is maar waarvan ik denk dat is wel goed om mee te blijven nemen in de roulatie om niet altijd op de perfecte schoen te lopen. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-25 21:12

Mooie saucony's hoor, ik ben heel benieuwd of je hier makkelijk je pr's gaat verbeteren.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 21:32

Wauw mooie schoenen zeg!

Ja dat van Zwolle las ik ook. Bij die loop door Houten was het precies hetzelfde. Zo sneu.

Ik heb net een zweet rondje met Scott gereden.
Net over de 25 km.

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 22:40

Flitsend, Leonie! *D Ik ben benieuwd naar je vliegkunsten straks!

Gaaf fietsshirt Samantha! Jij zit ook nooit stil hè? Goed bezig!

Ik heb afgelopen woensdag de auto naar de garage gebracht en had geen vervoer terug. En wel mijn dochter van 1,5. Ik moest nog een duurloop doen van mezelf dus ik heb toen maar mijn Thule achterin gegooid en ben hardlopend naar huis gegaan. Mijn dochter vond het echt veel te lang duren, dus ik heb af en toe moeten stoppen om even pony’s en koeien te kijken. Het blijft toch heel leuk hoe enthousiast de meeste mensen reageren als je zo voorbij rent.
Afbeelding

En gisteren heb ik mijn Garmin suggestie gelopen. 32 minuten op 6:10 gemiddeld. Het leek me wel fijn even de hitte te testen en het ging eigenlijk prima. Redelijk lage hartslag terwijl ik wel de duinen in ben geweest en dus hoogteverschil en onverhard had. 159 gemiddeld.
Afbeelding

Vandaag wilde ik eigenlijk kracht doen maar het kwam er echt even niet van. Morgenochtend weer mee met de atletiek. Ik ben wel benieuwd. Die trainer wil dat ik 3x per week mee kom doen maar ik wil 1x, hij snapt daar helemaal niks van :)) Als ik het niet bij houd moet ik naar een recreantengroep (ben ik ook), maar ik was verreweg de snelste loper in zijn groep :+ Ik heb geen zin om de hele tijd met een trainer mee te lopen, ik wil ook zelf wat doen en nog trailen. Maar die intervallen in een groep maken me lekker fanatiek dus dat wil ik ook. Zo’n gek plan vond ik het niet, maar meneer blijkbaar wel. Die proefmaand duurt nog even en dan beslis ik daarna wel :=

Overigens kom ik elke keer echt niet toe aan die bijleespost maar ik lees mee en geniet van jullie verhalen <3