(het hele verhaal is flink warrig...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:En dan lees je in de krant de reactie van een paar ouderen die de sperrzeit hebben meegemaakt. Ze moeten niet zeuren zeggen ze, vroeger werd je gewoon afgeknald en die periode duurde vijf jaar en moesten alle ramen ook nog afgeplakt zijn, waar hebben we het over.
Jessix schreef:Ik vind het trouwens wel fijn om te zien dat NL het goed doet. Natuurlijk zijn we er nog lang niet, en staat ons echt nog wel meer te wachten nu met die Britse variant, maar de eerder genomen maatregelen hebben dus wel geholpen. Dus ondanks al onze eigenwijzigheid en "ja maar.." krijgen we het wel voor elkaar.
Ook geen piek na de feestdagen. Eigenlijk jammer dat we daar nu zo aan voorbij gaan, al begrijp ik de focus en mag die ook zeker niet verslappen.
Jessix schreef:Ik vind het trouwens wel fijn om te zien dat NL het goed doet. Natuurlijk zijn we er nog lang niet, en staat ons echt nog wel meer te wachten nu met die Britse variant, maar de eerder genomen maatregelen hebben dus wel geholpen. Dus ondanks al onze eigenwijzigheid en "ja maar.." krijgen we het wel voor elkaar.
Ook geen piek na de feestdagen. Eigenlijk jammer dat we daar nu zo aan voorbij gaan, al begrijp ik de focus en mag die ook zeker niet verslappen.
Sizzle schreef:Ik ben daar ook benieuwd naar.
Als de scholen het probleem vormen moeten wij nu weer gaan stijgen, dat weten we dan over een week denk ik.
Bloodymary schreef:Jessix schreef:Ik vind het trouwens wel fijn om te zien dat NL het goed doet. Natuurlijk zijn we er nog lang niet, en staat ons echt nog wel meer te wachten nu met die Britse variant, maar de eerder genomen maatregelen hebben dus wel geholpen. Dus ondanks al onze eigenwijzigheid en "ja maar.." krijgen we het wel voor elkaar.
Ik denk eigenlijk nog steeds dat scholen dicht hier het meeste aan helpt. Net als in het voorjaar en tijdens de zomervakantie.
MoniqueT schreef:Mijne inziens klopt het hier om Spanje ook echt niet. Alle winkels zijn nog open. Alleen kunnen wij er vanwege gemeentelijke lockdowns niet komen, anderen, in grote steden, lopen met die torenhoge cijfers nog steeds vrolijk in winkelcentra rond. De ene provincie heeft alle dorpen op slot, in de andere kan men nog gewoon overal heen. Die avondklok is vooral om grote bijeenkomsten op straat, te voorkomen. De winkels moeten nu wel om 8 uur dicht, maar hé, op zaterdag kan je gewoon naar Primark, de kapper of de nagelsalon. Waardeloos!
Sizzle schreef:Ik ben daar ook benieuwd naar.
Als de scholen het probleem vormen moeten wij nu weer gaan stijgen, dat weten we dan over een week denk ik.