Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:35

Goed bezig allemaal! Hier weer een beetje aan het opkrabbelen na dagen op de bank hangen en nog geen 4000 stappen zetten op een dag :') vandaag is wat dat betreft nog niet heel veel anders so far, maar voelt wel wat beter *\o/*

Nog flink hoesten, net als m'n zoontje maar geen koorts en hoofdpijn meer. En wel weer een beetje trek ook :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 07:00

Hier juist wat meer last van mijn keel vannacht, maar er zit weer beweging in de weegschaal *\o/*
Bijna een kilo eraf tov vorige week vrijdag.

Ook echt netjes maar lekker gegeten de afgelopen dagen, absoluut geen honger. Nu nog leren maat te houden als er heel veel lekkers voor me staat :o Komend weekend alleen 1 keer lunchen buiten de deur, en wel veel beweging. Dat gaat wel goed komen.

Dustinlover

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:31

Kijk wat goed gaucho!

Musli fijn dat je weer iets opknapt!

Hier helaas nog steeds 0,2 eraan van vorige week. Het is niet anders en hopelijk kan ik het weekend beetje maat houden gezien ik weer op pad ben :P

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:03

Fijn dat de weegschaal weer wat gezakt is @Gaucho. Zeker als je er ook gewoon wel voor "gewerkt" hebt. Resultaat zien is dan echt een beloning.

Hier sinds de start van het ziek zijn 3,3kg afgevallen. En ik heb elke dag wel gegeten, alleen net iets minder dan normaal. Blijkbaar werkt dat dus :')

Nog steeds vol en flink hoesten, maar qua temperatuur en pijntjes weer helemaal normaal. Ondanks alles wel m'n challenge van elke dag in maart minimaal een mile (1.6km) hardlopen kunnen afronden. Vandaag is dus een welverdiende rustdag voor mijn lichaam. Eens even helemaal niks.

@Roosch, waar ben je? Leef je nog?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:05

Balen van die 0,2 @DL, maar je weet wel waar het vandaan gekomen is en hoe je dat anders zou kunnen doen in het vervolg. Het is een hobbelig pad, geen gladde weg naar beneden. Dat zorgt ervoor dat we leren gaande weg ;) fijn weekend alvast...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:55

Ik denk dat ik een klein virusje heb opgelopen. Sinds gisteravond pijn in mijn buik en continu op de toilet gezeten.
Val ik wel lekker af.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:54

Mooi gezegd van dat hobbelige pad MuSLi, dat is wel echt zo. En al -3.3 kg, schiet lekker op zo.

Dustinlover: je kan het om maat te houden! Maar vind dat zelf ook heel moeilijk.

Gaucho: goed bezig!

Purny: beterschap!

Normaal weeg ik maar 1 keer per week, maar vandaag toch ook even gewogen omdat ik dit weekend nogal wat eet uitdagingen heb := . Er was weer 0.4 vanaf. Als dat zo blijft tot woensdag, ben ik tevreden.
Vandaag vrijwilliger bij een eventing, heb ter compensatie voor al het lekkers, het parcours na afloop maar even in speed mars tempo gelopen. Was ook een prima manier om weer warm te worden na de hele middag in de kou bij een hindernis zitten :') . Wel echt genoten van mijn bakje friet na afloop, eet normaal alleen soms air fryer friet en dan is gefrituurde friet wel echt een traktatie :9.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:01

Dank je wel.
Ik heb trouwens wel een antwoord van de huisarts.
Ik kom er niet voor in aanmerking. Je moet namelijk naast het hoge bmi nog een andere ziekte hebben.
Ik vind het jammer want juist door die medicatie kan je die ziekte voorkomen. Denk aan hart en vaatziekten, diabetes of artrose.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 12:20

Goed bezig weer allemaal!!
Hier inmiddels -11,9 we kruipen langzaam weer naar onder dus :+

Wat jammer purny! -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 12:59

_Tarzan schreef:

Wat jammer purny! -O-

Vond ik ook.

Je moet dus eerst een van die ziektes krijgen wil je die ziektes kunnen voorkomen

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:05

MuSLi schreef:
Je bent lekker bezig geweest @Gamova! Heb je een doel in gedachten? We hebben allemaal soms wel zo'n fase waarin het even niet zo lekker loopt, maar een beetje kabbelt. Zolang het niet omhoog schiet en uit de hand loopt komt dat ook wel weer goed ;)

In het verleden lukt het dan niet om stabiel te blijven en weer te gaan zakken, dan kwam ik gewoon weer aan :Y) nu dus de kunst om te blijven kabbelen haha

Ik wil mijn doel niet te groot maken dus ik blijf kleine doelen stellen. Doel 1 is nu op -20 te komen, daar ben ik dus bijna.
Doel 2 is de 75 kilo.
Doel 3 de 70 kilo
En uiteindelijk wil ik rond de 68 uitkomen. Dan ben ik nog wel aan de zware kant voor mijn lengte maar dan is er bijna 30 kilo van af.

Ik lijk ook een buikvirusje te pakken te hebben :(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:27

_Tarzan schreef:

Wat jammer purny! -O-

Aah lekker!

Jeetje Purny, stom zeg -O-

Hier niks er af, maar ook niets bij. Was verbaasd, heb niet zo heel gezond gegeten afgelopen dagen := . Vandaag wel 15.000 stappen gezet en niet gesnoept en morgen lekker boulderen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:33

Balen @purny -O-

Fijn @Esther dat er niks bij is.

Hier vandaag al bijna 19.000 stappen gezet en ga zo nog voor een rondje hardlopen :Y)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 09:37

Ontbijt zit er hier net in en zodirect ga ik eventjes naar de sportschool voor een uurtje kickboksen *\o/* de ziektekilo's die eraf zijn (en die ik eigenlijk toch al kwijt wilde) zijn nog steeds weg. Plus zelfs een beetje extra :D :j blijkbaar was het wel even goed dus, deze harde reset.

Hoe is het bij jullie?

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:48

Hier ook langzaam naar beneden, was wen actief weekje op Terschelling! Veel gelopen en gezond gegeten. Kilo's zijn eraf gevlogen. Eindelijk

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:55

Hier nog niet zo best. Weekend wad niet gezond maar had slechter gekunt. Dacht de weegschaal helaas anders over.
Wel enorme spierpijn in bovenbenen omdat ik wel 300x door mijn hurken ben gegaan om foto's te maken van mini paarden. Ik als niet zo'n sporter krijgt daar enorme spierpijn van :P
We gaan gewoon weer door.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 10:10

Goed bezig Miekje!

Vind het op evenementen ook altijd lastig om goed te eten. En ik kan me je spierpijn voorstellen, dat is het nadeel van die kleintjes fotograferen.

Vanmorgen zomaar een geluksmomentje, trok een sportbroek aan met een taille band met van dat brede elastiek en die zat echt ruim. Blijkt mijn taille gewoon al 15 cm kleiner te zijn *\o/*.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 10:59

Wauw! 15 centimeter. Dat is echt een hoop hoor :wow:
Wel jammer van de sportbroek. Haha.

Hier vanochtend nog steeds op/nabij streefgewicht.
Nu dus weer proberen te stabiliseren hier :j

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:47

Ik was zelf ook verbaasd, nu heb ik ook wel echt een appel figuur, maar meestal viel ik overal af behalve mijn buik/ taille. Denk dat de manier hoe ik nu bezig ben toch wel de juiste en gezonde manier is, omdat nu juist het buikvet eraf gaat.

Wat goed dat je op je streef gewicht zit MuSLi! Lijkt me ook best lastig om uit te zoeken hoeveel je kan en moet eten om te stabiliseren.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:51

Ik was zo rond einde zomer vorig jaar ook op mijn streefgewicht. Daarna schommelde het een beetje en op het laatst schommelde het een beetje teveel naar boven ;) Dus nu blij om weer terug te zijn. Gaan we opnieuw bekijken hoe we hier blijven. Haha.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:43

Hier nog steeds wat er boven :o Stabiel blijven gaat goed, hoop dat de dalende lijn van vorige week door blijft zetten. Blijft slimme keuzes maken met alle etentjes etc die er komende tijd aankomen, dat is echt mijn valkuil. En ik merk nu echt dat mijn lijf soort van 'gewend' is aan alle beweging en dat ik voor dezelfde beweging minder kcal lijkt te verbranden. Het bewegen gaat ook makkelijker dus dat zal wel kloppen.

Vrijdag eten met de kookclub, zaterdagavond bbqen op de camping... Dat wordt tussendoor dus ook maar een flink stuk hardlopen. Vrijdagavond lamsrack, zaterdag iets gezondere vega bbq met pompoenspiesjes, champignonspiesjes en aubergine. Zondagochtend omelet met champignon en 's avonds pompoensoep. Zo hopelijk toch een gezonde balans.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 21:12

Wauw wat is iedereen hier goed bezig *\o/*

Ik had me hier eerder al even gemeld, maar te weinig slaap en veel stress hielpen niet echt mee met afvallen. Integendeel eigenlijk. Maar nu gaat de weegschaal mooi naar beneden weer, dus ik durf mijn eigen topic weer aan te klikken :') ik ben bijna toe aan mijn eerste beloning, dan mag ik een nieuwe tas!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:44

Altijd stille meelezer geweest… maar wil ik mijn eerste mijlpaal delen :')
Ik ben sinds begin december begonnen en zit nu op -10.2.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:58

Goed bezig Butterfly en Kmbrly *\o/* .

Hier komt er ook een doel dichterbij. De teller staat vandaag op - 9,2 , dus de eerste 10 kilo zijn bijna eraf *\o/* . Maar eens even een leuke beloning voor mezelf verzinnen :j .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:17

Wat zijn jullie allemaal goed bezig @Butterfly @Kmbrly en @Sharani.
De eerste mijlpalen behalen is zo ontzettend fijn :j

Hier vanochtend weer een klein beetje minder op de weegschaal.
Hoop dat ik mooi hier kan blijven, plus/min een klein beetje.
Weer verder zoeken naar de juiste hoeveelheden en balans, best lastig hoor... :=