3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:58

MarlindeRooz schreef:
Ik sport altijd met een vriendin en dat gaat heel goed samen. Maar ik vind het eng omdat ik bang ben dat mensen wat van me vinden of staren ofzo. Gewoon beetje angstproblemen. Maar morgen weer naar de psych!

Groetjes vanuit de sportschool trouwens, zit op de fiets.

Ga vanmiddag sleeën met de shets en foto’s maken. En vanavond schaatsen. Dus genoeg sport...

Draai het eens om. Kijk jij tijdens het sporten naar anderen en vorm jij over iedereen een extreme mening? Waarschijnlijk niet, iedereen is druk met zichzelf. En zelfs al zouden ze het wel doen is het waarschijnlijk uit eigen onzekerheid, jij bent er voor jezelf, niet voor hun.
Laatst bijgewerkt door linoleum op 24-01-19 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:59

Castilja schreef:
Sorry bedoelde inderdaad Emma Sanne! :evaw:
Nee ja verkeerd verwoord dan misschien met spoedopname, maar een vriend van mij was ook dringend opzoek naar een psycholoog en hij is uiteindelijk wel in een versneld traject geplaatst waardoor hij eerder geholpen kon worden. Dat bedoelde ik!

Mij hebben ze een aantal jaren geleden ook versneld geholpen wat betreft psycholoog.

Had gelukkig een heel fijne huisarts die mijn woorden 'van mij hoeft het niet meer' heel erg serieus nam.

Al denk ik dat zelfs de versnelde trajecten steeds langer gaan duren. Helaas hebben steeds meer mensen ee psycholoog nodig :(

MarlindeRooz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:02

Jaa rationeel weet ik het ook wel, hoewel ik kerels vaak genoeg zie staren hoor. :=

Vind dat niet prettig, maar heb dat soms ook met boodschappen doen, de stad in enzo. :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:03

MarlindeRooz schreef:
Jaa rationeel weet ik het ook wel, hoewel ik kerels vaak genoeg zie staren hoor. :=

Vind dat niet prettig, maar heb dat soms ook met boodschappen doen, de stad in enzo. :)

Misschien zien die kerels je gewoon graag ;) mannen he, die zijn niet zo subtiel en staren gewoon :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:03

Als kerels staren is dat over het algemeen positief. Dus zie dat gewoon als compliment <<)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:05

linoleum schreef:
Als kerels staren is dat over het algemeen positief. Dus zie dat gewoon als compliment <<)

Idd, ik voel me eerder awkward als er ineens vrouwen beginnen te staren. Dan vraag ik me echt af of mn legging doorschijnt of gescheurd is :+

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:07

Nou ik was van de week in de sportschool en dat was niet normaal hoor. Mijn vriend en ik waren samen sporten, normaal zijn wij allebei heel erg gefocust op onszelf, maar nu had zelfs mijn vriend door dat er wel heel erg gekeken werd. :') Was geen fijne locatie, ook niet waar we normaal naartoe gaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:08

Ja alleen ben ik zelf niet echt blij met mijn formaat billen. Dus dat staren benadrukt dat dan. :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:15

Als ik staar is het vaak naar mannen die aan het egoliften zijn, en dan denken ze meestal dat ik vol bewondering staar of zo :') Er is 1 specifieke jongen die met riem en lifting schoenen aan komt en veel te veel squat en dan gaan z'n knieen echt alle kanten op, dan moet je gewoon normaal doen :')

Tja, misschien wordt er wel gestaard maar je bent er voor jezelf. Ik kan het me wel voorstellen hoor, had het in het begin ook wel, dat ik dat vervelend vond. Nu trek ik me er niks meer van aan, is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan... Maar toch.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:21

Ja zodra ik niet meer af aan het vallen ben wil ik ook gaan deadliften. Ben nu al bang haha.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:23

Waarom dan pas? :D Zou dan trouwens wel even kijken of er een trainer of zo is die mee kan kijken want je kunt helaas echt zoveel fout doen met deadlifts en je rug er behoorlijk mee verpesten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:28

Jaa dan ga ik hulp vragen!

Nou omdat ik merk dat het soms al te veel is voor mijn spieren. Ik breek natuurlijk ook spieren af met afvallen. Dus wil dan ook echt op kunnen bouwen en daarvoor moet je op/boven je verbruik eten geloof ik. :P

Eerst squatten uitbouwen, hopelijk volgende week op de 40 kilo!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:39

Ohh, die angsten ken ik zo goed helaas. Heb nu ik mijn medicatie heb afgebouwd ook weer wat oude angsten terug. Ik heb ook altijd het gevoel dat mensen naar me kijken en van alles over me denken. Ik kan echt overal tegenop zien, zo stom.. Terwijl ik weet dat het nergens voor nodig is.

Ohh pizzarette! Het is maar goed dat ik die niet heb, is echt te verslavend, haha!

Lijstje voor vandaag:
O: twee maiswafels met chorizo
L: twee maiswafels met tzatziki en twee gekookte eieren
T: 200 gram spinazie a la creme, 100 gram boerenkool, cup-a-soup kip
A: Chow mein (kipdijfilet, roerbakgroenten, noodles, oestersaus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:42

Deadliften is juist een super fijne compound voor tijdens het afvallen. Gewoon beginnen met een losse stang en eerst je vorm in orde krijgen, dan pas opbouwen. Ik vind deadliften echt het leukst om te doen en ik ben obees.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:50

Hmm misschien dan als beloning als ik 80 kilo weeg! :D

Sportoefeningen als beloning instellen i.p.v. eten... who am I. :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:51

Haha wauw Marlinde! Deadliften durf ik niet. We hebben geen begeleiding bij de sportschool tenzij je twee keer in de week iets van 40 euro per keer wil dokken 6 maanden lang.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:52

Deadliften vond ik ook een hele fijne oefening in de sportschool. Begeleiding is wel fijn in het begin :j

Ik deed deadliften ook vaak ergens waar ik mn houding in de spiegel kon checken. Kan idd al snel verkeerd gaan.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:59

Bij deadliften de eerste keer of eerste twee keer laten uitleggen en iemand laten meekijken (van sportschool zelf of een andere sporter die het goed kent. Dan heb je daarna techniek door en kan je evt om paar weken/maanden nog iemand laten meekijken of filmen en zelf bekijken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:01

Ja dat doe is sowieso, ik sport bij Profit Gym. Regionaal bedrijf en echt heel fijn!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:06

Krachttraining is juist heel goed voor het behoud van spiermassa in een calorietekort Marlinde. Dus juist een goed idee tijdens het afvallen :j Ik train ook precies hetzelfde tijdens een cut als tijdens een bulk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:11

Oh thanks! Ik doe eigenlijk alleen maar kracht hoor. 5 min warm fietsen en dan 40-45 min oefeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:12

Dan al helemaal zou ik deadliften daar gewoon aan toevoegen. Het is zooo leuk!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:16

Alleen naar sportschool heb ik gelukkig nooit moeite me gehad, lijkt me wel echt lastig zo'n angst. Wbt krachttraining kan ik verder weinig nuttigs toevoegen :+ Alles wat ik doe is met apparaten en ook niet echt van harte, vind t zo ontzettend stom :o

Ik heb net echt veel te veel gegeten bij de lunch. Had veel te veel trek en kon niet kiezen. Mooi maar ff compenseren vanavond, dan eten we soep dus dat lukt mooi.
O: skyr met havermout en paar walnoten
L: kibbeling met saus, kom snert met een plak roggebrood met ontbijtspek, bakje pastasalade :o
T: 2 mandarijnen
A: tomatensoep, 3 stukjes stokbrood met aioli
T: paar plakjes kipfilet

B: behalve wat lopen op mn werk niet erg veel, moet vanavond naar de fysio dus sporten komt er ook niet van.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:26

Ohh kibbeling! <3

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:45

Ricotta pannenkoeken waren wel oke, niet slecht hoor, maar ik zoek nog verder naar iets wat ik nog beter vind. Nu nog teveel ei smaak naar mijn zin.

Krachttraining is ook erg goed om af te vallen, omdat het je metabolisme boost. En je krijgt meer spieren die dus meer voeding nodig hebben. Wel voldoende eiwit binnen hebben om spierverlies tegen te gaan.

Lijstje vandaag:
O: notenmix, pompoen en pijnboompitten, lijnzaad, yoghurt, bessen.
L: soep met brood en kaas
A: vis met ricotta-tomatensaus, paprika, broccoli, aubergine gebakken in olijfolie.
Als ik het zo zie kom ik nog iets te kort denk ik. Maar weet zo goed niet wat ik nog zou kunnen eten. Misschien maak ik nog een chocomelk of een proteine shake.

B: flexibiliteit/yoga. Stevige spierpijn nog, dus ik ga even rekken en strekken.