Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:00

Haha ja die van mij mogen ook wel wat minder, ik had vroeger ook een cupmaat minder, maar ben wat aangekomen dus wie weet slinken mijn borsten wel weer als ik wat afval :D

Wat vinden jullie trouwens een fijne app? Ik zoek iets waar een goed opbouwschema in zit. Zulke afstanden die ik hier zie langskomen ga ik nooit lopen dus het mag iets simpels zijn. Helaas ben ik chronisch vermoeid door medicatie die ik moet gebruiken. Daardoor krijg ik mijn conditie nooit helemaal op peil, maar ik ben blij als ik 3 km in een lekker tempo kan lopen. 5 km is me wel eerder gelukt maar dan in tempo slak en daar vind ik niks aan :+

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:54

ontherun schreef:
Die maat valt inderdaad precies hetzelfde Lien :D ik heb geen andere maar in soortbhs of gewone van hun.

Dankje *\o/* dan ga ik het proberen. Verder klaag ik niet, enkel een lastige maat vanwege kleine omtrek.

Hier waait het best flink vandaag, met wat bewolking. Wellicht komt dat jullie kant op?
Ik heb een rondje gefietst. Morgen weer lopen, denk ik.

Apps weet ik niet, sorry. Ik gebruik alleen Strava om activiteiten bij te houden.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:20

Anna79 schreef:
Wat vinden jullie trouwens een fijne app? Ik zoek iets waar een goed opbouwschema in zit. Zulke afstanden die ik hier zie langskomen ga ik nooit lopen dus het mag iets simpels zijn. Helaas ben ik chronisch vermoeid door medicatie die ik moet gebruiken. Daardoor krijg ik mijn conditie nooit helemaal op peil, maar ik ben blij als ik 3 km in een lekker tempo kan lopen. 5 km is me wel eerder gelukt maar dan in tempo slak en daar vind ik niks aan :+

Ik gebruik Strava om te registreren, en na de 10 miles die ik op 1 juni gepland heb ga ik met Trenara aan de slag. Daar heb ik eerder wat mee gelopen en vond ik heel fijn!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:29

Hé wat stom, ik had mijn Runkeeper nog op Schaatsen staan (had gister een rondje geskeelerd) en vergeten op hardlopen te zetten. :(

Wel lekker op mijn nieuwe schoenen gelopen!

Ik ben begonnen aan een schema van de 'Hardlopen met Evy' app om mijn 5 km te verbeteren. Daarnaast volg ik ook het schema voor je eerste 5 km, want een vriendin is begonnen met lopen en die heeft support nodig :+

Edit: Via de site kon je het aanpassen, me happy! :D Blijf ik tenminste een beetje mijn afstanden goed tracken +:)+

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:47

Vanmorgen de kill the hill challenge gedaan met mijn zusje.
300HM maken op een heuvel in de buurt. We hebben er 326 gemaakt, 11 keer de bult op en neer.
Nu loden benen :+

Afbeelding

En de medaille van de coronaRUN is binnen, hij is prachtig! Dat blauwe is doorzichtig.

Afbeelding

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:49

Hallo! Zou ik ook mee mogen kletsen? :D
Ik wilde al jaren hardlopen, maar -zoals velen- elke keer als ik ermee begon stopte ik weer na een paar weken wegens omstandigheden. Maar omdat ik nu minder te doen heb en daarom wat mentale ruimte over heb :+ heb ik besloten om het hardlopen definitief op te pakken, met als doel uiteindelijk 10km lopen. Uiteraard wil ik niet van stapel lopen dus volg ik braaf het schema van Evy om eerst naar de 5km te lopen.

Ik heb alleen nu een probleempje. Ik ben een aantal keer al gegaan, en nu loop ik steeds ong. 3km in 24min, waarvan de helft wandelen is. Echter heb ik na de laatste keer nu last van mn voet, net voor de hiel. Ik loop op oude goedkope hardloopschoenen wat natuurlijk niet heel verstandig is, hoewel ik wel op m'n voorvoet land. Het is in deze tijd alleen niet heel makkelijk om een winkel binnen te lopen en schoenen op te laten meten? En ik vind normale hardloopschoenen met zo'n verhoogde hak ook eigenlijk helemaal niet fijn :o Maar ik vind het ook een beetje eng om zero-drop schoenen te kopen online en omdat schoenen een dure aankoop blijft en ik niet een miskoop wil doen. Ik weet nu dus eigenlijk niet wat ik ermee moet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:53

Welkom!

Gewoon naar een hardloopzaak gaan en je laten voorlichten. Doen ze bij een aantal winkels op afspraak nu.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:56

Dankjewel!
Kan dat ook voor enkel advies en zonder schoenen te kopen? Of wordt je wel verwacht wat te kopen? :=

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:58

@SV, wauw wat een heuvel! Die wil ik ook wel eentje in de buurt *\%/* Goed bezig! En wat een gave medaille!

@EmmaVZ, Ik heb eergisteren gewoon fysiek nieuwe schoenen gekocht Emma! Weliswaar niet helemaal laten opmeten, maar wel een voetscan gemaakt en meerdere schoenen geprobeerd in de winkel.

Niemand kan je verplichten om wat te kopen lijkt me? :+ Zeg je gewoon dat je er nog even over na wilt denken. Voor mij was ook een meisje dat dat deed, wel een voetscan laten maken en verschillende gepast.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:58

Ik vind het zelf een beetje asociaal om uitgebreid advies te krijgen en dan weg te gaan, dat zou ik niet doen.
Maar het kan wel.
Waarom zou je niks willen kopen dan? Je wilt toch nieuwe schoenen?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:01

Ik zou zeker nieuwe schoenen kopen Emma, ik heb hier nog een paar goede assics staan, die ik destijds met loopbandtest heb gekocht. Ze zitten nog heel fijn maar toch durf ik het niet aan omdat ze al een paar jaar oud zijn. Ik ga morgen ook even kijken bij een goede sportwinkel.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:32

Ik had ook het idee idd dat dan niks kopen wat asociaal is. Maar ik ben bang dat ik misschien geen schoenen vind waar ik tevreden over ben. Misschien ben ik wel een te grote twijfelaar, dat kan ook. Heel erg bedankt voor jullie reacties iig! Wat voor sportwinkels zouden jullie aanraden? Haha ik ben één grote noob, dat merk ik nu toch wel weer.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:47

SV, pfoei, flinke bult ook wel!
Die medaille is wel heel gaaf!

Emma, welkom!
Ik ben toen naar Runnersworld (dacht ik) geweest en die hebben toen advies gegeven :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:35

In België kost dat aanmeten gewoon geld hoor. Koop je schoenen laten ze die kost vallen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:38

EmmaVZ schreef:
Dankjewel!
Kan dat ook voor enkel advies en zonder schoenen te kopen? Of wordt je wel verwacht wat te kopen? :=

Bij starshoe kun je een uitgebreide analyse laten doen met schoenadvies waar je apart voor betaald als je uiteindelijk geen schoenen koopt. Maar dan heb je dus gericht advies wel merk-types en maat je online kunt bestellen.
Zelf hele goede ervaring met starshoe breda. Je moet daar wel altijd een afspraak maken want ze plannen je daar dan echt voor een half uur in.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:07

poes schreef:
In België kost dat aanmeten gewoon geld hoor. Koop je schoenen laten ze die kost vallen.

Waar ik ben geweest werkt het ook zo, leggen ze aan het begin van je afspraak ook uit. Dit was in Nederland trouwens.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:24

Oh dat is helemaal prima dan. Ik betaal liever voor advies dan voor een ongewenste schoen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:57

Bij runnersworld (arnhem) haal ik meestal mijn schoenen. Ik word daar altijd goed geholpen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:24

Als je zo’n test doet bijvoorbeeld bij runnersworld. Wat voor budget moet je dan ongeveer hebben voor schoenen?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:31

Aargh! Ik had de Evy app en nu wilde ik vanmorgen les 4 doen, werkte de app niet meer...problemen met mijn account die ik niet opgelost kreeg en de mensen achter de app blijkbaar ook niet...nu moet ik een filmpje gaan sturen met mijn handelingen op de telefoon zodat ze dat kunnen doorsturen naar Apple....ik ben er nu al klaar mee, maar wil wel graag verder met mijn training naar 10 km :(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:33

Ymor schreef:
Als je zo’n test doet bijvoorbeeld bij runnersworld. Wat voor budget moet je dan ongeveer hebben voor schoenen?

Mijn budget was tot 150 euro. Werd 120 uiteindelijk geloof ik, dus prima binnen budget :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:35

Ik denk dat 130-140 gemiddeld is :j

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:55

Druif_01 schreef:
Aargh! Ik had de Evy app en nu wilde ik vanmorgen les 4 doen, werkte de app niet meer...problemen met mijn account die ik niet opgelost kreeg en de mensen achter de app blijkbaar ook niet...nu moet ik een filmpje gaan sturen met mijn handelingen op de telefoon zodat ze dat kunnen doorsturen naar Apple....ik ben er nu al klaar mee, maar wil wel graag verder met mijn training naar 10 km :(

He bah! Kan je je training voor nu niet lopen met een andere app? Weet niet in welke week je bent, maar het zijn voornamelijk extensieve trainingen in de eerste weken toch? Of kan je helemaal ook je trainingen niet zien?

Ik heb de app nu ook, dus kan eventueel wel kijken wat je zou moeten lopen als je dat zelf ook niet kan zien..

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:00

Ik ben nu in week 2 en kan dus niet zien wat ik de komende weken moet doen.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:01

Ik stuur je wel even een prive berichtje!