Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:09

Zo'n broodje heeft niets te maken met recht hebben op, noch met redelijke verzorging. Het is een keuze van een bakker om ze uit te delen aan kinderen. Als hij besluit "vandaag niet" is er niemand die ze kan claimen, ook de kinderen niet.

Allegra

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:47

Ik vind het helemaal niet zo vreemd :D Die bakker deelt uit met het doel klanten te binden, of iemand ik te maken, oid, dus waarom dan niet aan een volwassene die hij er op dat moment net zo'n plezier mee doet? Kinderen kunnen het niet kopen vind ik een kulargument. Die kinderen staan toch met een volwassene in de winkel?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:08

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:10

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:20

Nou, de kogel is door de kerk. Mijn zwager en zijn vrouw gaan scheiden.
Zijn bijna 2,5 getrouwd, hebben een zoontje van net 2.
En hoe zeer ik ook geen fan ben van zn soon to be ex vrouw (en dat is nog zacht uitgesproken) vind ik het echt heel erg, voornamelijk voor mijn neefje. Wéér een slachtoffer van twee mensen die niet eerst nadenken of ze wel een kind willen samen voordat de een zn banketstaaf in de ander hangt.
Toen mijn vriend en ik hoorden van haar zwangerschap zeiden we al tegen elkaar "poedersuiker, dat word een vechtschijding"
Jammer dat we gelijk hebben gekregen.

Wat ik ook heel erg betreur is de laksheid en kortzichtigheid van mijn hele schoonfamilie. Soon to be ex vrouw heeft nogal wat ernstige psychische problemen, die ik zelf maar al te goed herken. Zelf heb ik daar van jongs af aan hulp mee gehad en heb ik handvaten gekregen om nog enigzins normaal te functioneren in deze maatschappij. Vrouw heeft nooit maar dan ook nooit enige psychische hulp gehad, en ook 0 steun van mijn zwager. Ze is alleen maar een aansteller en doet het om hem te pesten enzovoorts. Ook mn schoonouders denken zo.
Mede omdat zij zoveel problemen heeft dreigt mn neefje uit huis geplaatst te worden, terwijl met de juiste hulp had dit allemaal voorkomen kunnen worden. En zij krijgt als enige de schuld van iedereen en word uitgekotst.
Het ontkennen van het bestaan van psychische problemen heeft al voor heel wat meer kinderen in schijtsituaties gezorgd, en nu sta ik er dus zo'n beetje tussen.

Nog een goede reden om goed over kinderen krijgen na te denken.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:27

Ik lees als moeder van 2 jong volwassenen kinderen stiekem mee hier. Moet altijd zo lachen! Het erge is dat is exact snap wat jullie bedoelen. Op 1 of andere manier kan ik me ook echt vreselijk ergeren aan kinderen. Vandaag nog: een joch van jas of 4 die duiven aan het opjagen was en probeerde ze te schoppen in het winkelcentrum.1 duif kon duidelijk niet vliegen en was echt bang. Geen ouders te zien en ik probeerde het eerst nog vriendelijk maar dat maakte absoluut geen indruk. Nu liep ik met een nogal grote indrukwekkende hond,dus vroeg hem toen vriendelijk hoe hij het zou vinden als de hond achter hem aan zou rennen en probeerde hem te pakken? Zou hij dat dan leuk vinden? Dat maakte enigzins indruk..Je leert je kind toch om lief voor dieren te zijn en ze niet bang te maken? Vind heel veel kinderen ondanks dat ik ze zelf heb ook echt niet leuk hoor!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:32

Mars schreef:
Ik zou er ook niet om gaan vragen, gewoon zelf kopen idd. Andersom had de bakker ook nee kunnen zeggen natuurlijk.

Ik had dan persoonlijk een lekker vet puddingbroodje gekocht :P

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:42

Magrathea schreef:
-O- https://speld.nl/2018/03/22/carriere-ki ... itstellen/

Carrière of kinderwens? Dit krijg je van de keuze uitstellen ‘Deze aso koos eerst voor zichzelf’

Wat zonde dat die witte neushoorns nu echt zijn uitgestorven. Weet nog toen ik jong was dat er gezegd werd dat die heel zeldzaam waren, nog maar 50 of zo. Maar die zijn dus inmiddels allemaal gestorven.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:47

Laurora schreef:
Nou, de kogel is door de kerk. Mijn zwager en zijn vrouw gaan scheiden.
Zijn bijna 2,5 getrouwd, hebben een zoontje van net 2.
En hoe zeer ik ook geen fan ben van zn soon to be ex vrouw (en dat is nog zacht uitgesproken) vind ik het echt heel erg, voornamelijk voor mijn neefje. Wéér een slachtoffer van twee mensen die niet eerst nadenken of ze wel een kind willen samen voordat de een zn banketstaaf in de ander hangt.
Toen mijn vriend en ik hoorden van haar zwangerschap zeiden we al tegen elkaar "poedersuiker, dat word een vechtschijding"
Jammer dat we gelijk hebben gekregen.

Wat ik ook heel erg betreur is de laksheid en kortzichtigheid van mijn hele schoonfamilie. Soon to be ex vrouw heeft nogal wat ernstige psychische problemen, die ik zelf maar al te goed herken. Zelf heb ik daar van jongs af aan hulp mee gehad en heb ik handvaten gekregen om nog enigzins normaal te functioneren in deze maatschappij. Vrouw heeft nooit maar dan ook nooit enige psychische hulp gehad, en ook 0 steun van mijn zwager. Ze is alleen maar een aansteller en doet het om hem te pesten enzovoorts. Ook mn schoonouders denken zo.
Mede omdat zij zoveel problemen heeft dreigt mn neefje uit huis geplaatst te worden, terwijl met de juiste hulp had dit allemaal voorkomen kunnen worden. En zij krijgt als enige de schuld van iedereen en word uitgekotst.
Het ontkennen van het bestaan van psychische problemen heeft al voor heel wat meer kinderen in schijtsituaties gezorgd, en nu sta ik er dus zo'n beetje tussen.

Nog een goede reden om goed over kinderen krijgen na te denken.

Wat een ellende zeg. Maar buiten dat snap ik dat wat je voor banketstaaf typte niet door de censuur komt, maar in deze context leest het wel grappig.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:59

Dat had ik nog niet eens gezien, past wel heel goed _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:07

Sizzle schreef:
Mars schreef:
Ik zou er ook niet om gaan vragen, gewoon zelf kopen idd. Andersom had de bakker ook nee kunnen zeggen natuurlijk.

Ik had dan persoonlijk een lekker vet puddingbroodje gekocht :P

Zeker :D

Of een heerlijk koffiebroodje met van dat roze spul erop!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:08

Ah, Bokt censuur _O-

Nee maar serieus, wat erg voor hen, en voor je neefje inderdaad. En wat fijn dat het bij jou goed gaat. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:38

Boktcensuur kan uitgeschakeld. :+
Ik las het verhaal met censuur dan ook pas in de quote van bloodymary. :')

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:58

Een vriendin van mij kreeg een kind met haar vriend van wie ze eigenlijk al wist dat hij niet te vertrouwen was. Had hem al een keer betrapt op het appen met een ander. Ik vertrouwde hem voor geen meter, maar ze waren al langer bij elkaar dan dat ik haar kende, dus zei er niet al te veel van. Vervolgens was ze zwanger en 3 maanden na de geboorte kwam ze er achter dat hij al een half jaar een ander had. Halverwege de zwangerschap dus al vreemd gegaan. Terwijl hij die affaire al had, hebben ze een huis gekocht en getrouwd.

Vind het het ergste voor het kind; die groeit op zonder te weten hoe het is om 'twee' ouders te hebben. Hij is een typ wat van de één naar de ander gaat, dus meiske zal ook meerdere 'moeder figuren' krijgen omdat hij niet voor zichzelf kan zorgen. En mijn vriendin is nog best verbitterd (al geeft ze dat niet zo makkelijk toe) en moet zichtbaar haar best doen om aardig over hem te blijven tegenover het kind.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:04

RoosG schreef:
Een vriendin van mij kreeg een kind met haar vriend van wie ze eigenlijk al wist dat hij niet te vertrouwen was. Had hem al een keer betrapt op het appen met een ander. Ik vertrouwde hem voor geen meter, maar ze waren al langer bij elkaar dan dat ik haar kende, dus zei er niet al te veel van. Vervolgens was ze zwanger en 3 maanden na de geboorte kwam ze er achter dat hij al een half jaar een ander had. Halverwege de zwangerschap dus al vreemd gegaan. Terwijl hij die affaire al had, hebben ze een huis gekocht en getrouwd.

Vind het het ergste voor het kind; die groeit op zonder te weten hoe het is om 'twee' ouders te hebben. Hij is een typ wat van de één naar de ander gaat, dus meiske zal ook meerdere 'moeder figuren' krijgen omdat hij niet voor zichzelf kan zorgen. En mijn vriendin is nog best verbitterd (al geeft ze dat niet zo makkelijk toe) en moet zichtbaar haar best doen om aardig over hem te blijven tegenover het kind.

Ook al zo'n sneue situatie....
Ik begrijp werkelijk niet waarom iemand dat een kind aan zou willen doen. Die vader is gewoon een labbekak die zodra zijn vriendin zwanger was zn banketstaaf in een knoop had moeten leggen en van andere vrouwen had moeten blijven.
Weer een leven slecht gestart door een egoïstische ouder.
Wees dan gewoon een vent en zeg eerlijk dat er een kans is dat je niet van andere vrouwen af kan blijven, dan had je vriendin nog kunnen rennen voordat ze zwanger werd.
Hoop dat het verder goed gaat met je vriendin en haar kind, en dat ze(?) niet teveel overhoud van dit gedoe als ze ouder is....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:27

Hier iemand die ook bij gescheiden ouders opgegroeid is. ze zijn uit elkaar gegaan toen ik nog geen 3 was, dus heb ze nooit bewust samen geweten. Imo is het beter om op die manier op te groeien, dan op te groeien in een gezin waarvan er serieuze problemen spelen tussen de ouders maar ze "samen blijven voor de kinderen".

Zeker in een geval dat er een van de twee ouders niet betrouwbaar is, is dit uiteindelijk beter voor het kind.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:32

Ik las laatst een onderzoek of iets, iets globaals over dat kinderen van gescheiden ouders gelukkiger zijn dan kinderen met ruziënde ouders.

Ik vind het begrotelijker dat die vaders van die banketstaaf zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:33

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:36

Lieveli, mijn verknipte :') geest las iets over grote banketstaaf van vaders. Na de puddingsbroodjes en banketstaven kan dat er ook nog wel bij.

Ik denk dat gescheiden ouders die netjes met elkaar omgaan veel fijner zijn dan ruzie thuis of stilzwijgende haat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:38

A dirty mind... <<) Hilli

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:41

lieveli schreef:
Ik las laatst een onderzoek of iets, iets globaals over dat kinderen van gescheiden ouders gelukkiger zijn dan kinderen met ruziënde ouders.

Ik vind het begrotelijker dat die vaders van die banketstaaf zijn.

Oh daar kan ik me helemaal in vinden. Denk dat ik met meer veiligheid en stabiliteit had opgegroeid als mijn moeder wel aan haar stutten was getrokken toen we jong waren. Maar ze is bij mn pa gebleven onder het mom van 'dat is beter voor de kinderen'. Dikke bullshit dus.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:48

Ik geloof dat ook wel, ik hoop vooral dat het kind nog gaat leren wat een gezonde, goede relatie is. Mijn vriendin heeft er ook een klap van gekregen: is nu vooral heel bang om verliefd te worden en weer een slechte relatie te krijgen. Dit keer grijp ik wel in als ik denk dat er iets niet pluis is, heb er wel lang spijt van gehad dat ik mijn vermoedens niet heb uitgesproken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:16

De buurvrouw van mijn ouders is ook een gescheiden moeder met twee kinderen die meestal bij haar zijn. De vader woont vlakbij en nadat het een tijdje moeilijk is geweest (je gaat niet zomaar uit elkaar) gaan ze enorm goed met elkaar om. Gaan geregeld samen even bijpraten over hoe het met de kinderen gaat enzo. Ik ben zelfs een keer op het kinderfeestje van de oudste dochter langs geweest bij de moeder thuis, en de vader zat ook gewoon aan tafel taart te eten! Echt een prachtvoorbeeld van twee mensen die hun eigen verschillen gewoon opzij zetten zodat de kinderen er geen last van hebben.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 03:03

lieveli schreef:
Nou wat iemand al aanhaalde, jij kunt het kopen. Ik vind het ook wel raar dat je het vraagt. Onze slager is dan wel weer heel relaxt met de worst, iedereen krijgt een plakje. Maar ik zou er niet om vragen.

Kan die moeder toch ook?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 03:08

Tuurlijk. Kan. Maar zowel moeder als kind vroegen er niet om.