Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Magrathea schreef:https://speld.nl/2018/03/22/carriere-ki ... itstellen/
Carrière of kinderwens? Dit krijg je van de keuze uitstellen ‘Deze aso koos eerst voor zichzelf’
Magrathea schreef:https://speld.nl/2018/03/22/carriere-ki ... itstellen/
Carrière of kinderwens? Dit krijg je van de keuze uitstellen ‘Deze aso koos eerst voor zichzelf’
Laurora schreef:Nou, de kogel is door de kerk. Mijn zwager en zijn vrouw gaan scheiden.
Zijn bijna 2,5 getrouwd, hebben een zoontje van net 2.
En hoe zeer ik ook geen fan ben van zn soon to be ex vrouw (en dat is nog zacht uitgesproken) vind ik het echt heel erg, voornamelijk voor mijn neefje. Wéér een slachtoffer van twee mensen die niet eerst nadenken of ze wel een kind willen samen voordat de een zn banketstaaf in de ander hangt.
Toen mijn vriend en ik hoorden van haar zwangerschap zeiden we al tegen elkaar "poedersuiker, dat word een vechtschijding"
Jammer dat we gelijk hebben gekregen.
Wat ik ook heel erg betreur is de laksheid en kortzichtigheid van mijn hele schoonfamilie. Soon to be ex vrouw heeft nogal wat ernstige psychische problemen, die ik zelf maar al te goed herken. Zelf heb ik daar van jongs af aan hulp mee gehad en heb ik handvaten gekregen om nog enigzins normaal te functioneren in deze maatschappij. Vrouw heeft nooit maar dan ook nooit enige psychische hulp gehad, en ook 0 steun van mijn zwager. Ze is alleen maar een aansteller en doet het om hem te pesten enzovoorts. Ook mn schoonouders denken zo.
Mede omdat zij zoveel problemen heeft dreigt mn neefje uit huis geplaatst te worden, terwijl met de juiste hulp had dit allemaal voorkomen kunnen worden. En zij krijgt als enige de schuld van iedereen en word uitgekotst.
Het ontkennen van het bestaan van psychische problemen heeft al voor heel wat meer kinderen in schijtsituaties gezorgd, en nu sta ik er dus zo'n beetje tussen.
Nog een goede reden om goed over kinderen krijgen na te denken.
RoosG schreef:Een vriendin van mij kreeg een kind met haar vriend van wie ze eigenlijk al wist dat hij niet te vertrouwen was. Had hem al een keer betrapt op het appen met een ander. Ik vertrouwde hem voor geen meter, maar ze waren al langer bij elkaar dan dat ik haar kende, dus zei er niet al te veel van. Vervolgens was ze zwanger en 3 maanden na de geboorte kwam ze er achter dat hij al een half jaar een ander had. Halverwege de zwangerschap dus al vreemd gegaan. Terwijl hij die affaire al had, hebben ze een huis gekocht en getrouwd.
Vind het het ergste voor het kind; die groeit op zonder te weten hoe het is om 'twee' ouders te hebben. Hij is een typ wat van de één naar de ander gaat, dus meiske zal ook meerdere 'moeder figuren' krijgen omdat hij niet voor zichzelf kan zorgen. En mijn vriendin is nog best verbitterd (al geeft ze dat niet zo makkelijk toe) en moet zichtbaar haar best doen om aardig over hem te blijven tegenover het kind.
lieveli schreef:Ik las laatst een onderzoek of iets, iets globaals over dat kinderen van gescheiden ouders gelukkiger zijn dan kinderen met ruziënde ouders.
Ik vind het begrotelijker dat die vaders van die banketstaaf zijn.