Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:27

Boterhammen an sich is niks mis mee, maar door het beleg dat je erop doet wordt het per boterham wel een kcalbommetje. Als je uitrekent: 6 boterhammen per dag alleen is al minstens 420 kcal, en dan heb ik er geen beleg bij gerekend.
De tip van Stral om een aantal boterhammen toch iig te vervangen door een salade bijv. vind ik een goede. In een salade zitten veel minder kcal en je lichaam heeft er meer aan dan al die eenzijdige boterhammen ;)

Daarnaast, als je zoveel boterhammen eet, verlies je een beetje de juiste verhoudingen in je voedingsschema. Je zal enorm veel koolhydraten binnen krijgen en een stuk minder eiwitten en vetten, en die laatste twee zijn ook erg belangrijk.

Plus, wanneer je lichaam zich heeft losgemaakt van de suikerverslaving (koolhydraten zijn suikers, dus ja, ook je boterhammetjes ;) ), zal je merken dat je veel langer verzadigd bent door een eiwitrijke maaltijd dan dat je denkt te zijn van je boterhammen.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:32

Salade lust ik echt niet..

Daarom mijn boterhammetjes. 6 is dan voor de hele dag + indd een gezonde avond maaltijd.

Ik zal is met mijn rekenmachine gaan zitten vanmiddag, dankjewel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:40

Mijn planning vandaag:

O: Plakje ontbijtkoek met minder suiker (40 gram)
T: Appel
L: 158 gram gerookte kipfilet + 100 gram komkommer
T: 125 gram makreelfilet in pittige tomatensaus
A: Frietjes ( *\o/* ) met gebakken kip

Beweging: paardrijden, denk een lange buitenrit :)

Waar ik dan op uitkom:

1382 kcal
138 gram koolhydraten
54 gram vet
121 gram eiwit

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:02

Ik ben iemand die nog steeds brood eet, ben echt een broodmens

At wel voorheen gewoon bruin tarwebrood en dan 5 stuks per dag en m'n beleg was niet al te gezond, chocopasta, cervelaatworst, grillworst.

Nu eet ik 2 volkoren boterhammen per dag met gezonder beleg, zoals kipfilet (ik eet meestal de bieslook of de provenciale kruiden variant), philedelphia, kaas van 30+ (hoe hoger het cijfer word hoe meer vet in de kaas zit) en ik eet ook graag bio appeltaart jam, toch een beetje nog iets zoets en koop het een keer in de zoveel tijd, maar dit is alleen bij ons in het dorp te koop.

En ik had ontzettende darmproblemen, en nu gaat het echt veeeeeeel beter. Als ik nu gewoon brood eet dan krijg ik weer ontzettende buikkrampen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:10

Ik ben ook een broodmens maar probeer er wel echt zoveel mogelijk af te blijven, want mijn lichaam reageert er ook gewoon poedersuiker op :+

Lijstje vandaag;
L: Ijsbergsla melange, halve komkommer, gekookt eitje, huttenkase en wat peper
T: Appel
A: ?? Denk iets van kip en wortels.. of misschien wel iets van pasta :+
T: Bak skyr met een questbar

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:19

hier geen slechte reacties op brood :) 't is te zeggen, ben er ook wel mee verminderd en ik voel me algemeen fitter. Eet ook wel minder brol tussendoor dan vroeger :p Dat alleen al maakt dat ik minder zin heb in vettige snacks en vooral dus chips, heel gek! Alleen had ik vroeger totaal geen nood aan chocolade en is dàt er dan weer wel, mijn lijf heeft hem gericht op iets anders :p Gek :)

Vroeger at ik 4 sneetjes 's middags, nu 2, met mager beleg, en eet ik er een soepje bij! Niet dat minutesoup zo gezond is maar scheelt wel in kcal. Plus ik drink veel te weinig (krijg ik ook niet afgeleerd) en zo krijg ik vocht binnen.

Net een lekker slaatje binnen, koop er dan nog 300gr kerstomaten bij die ik ook al op heb :) Ben ik erg gevuld mee!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:22

Ik vind brood wel lekker maar dan alleen "hard" brood/broodjes zeg maar, ik kan makkelijk zonder gewone boterhammen :P Het is alleen wel wat meer werk, een salade klaarmaken voor de lunch, maar ik vind het zoveel lekkerder.

Ik wil m'n vriend overhalen om dit weekend squash of badminton met me te komen spelen! Als we het leuk vinden kunnen we het vaker doen en dan heb ik er nog een sport bij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:26

Op zich kan ik kijken of ik dan naar 2 boterhammetjes als ontbijt kan gaan en dan bijv komkommer met tomaatjes en een eitje.

Eventueel mozerella? Of is dit ook niet goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:27

Ik vind mozzarella een prima product :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:32

Oki dan kan ik nog een salade zonder sla maken hihi :)!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:32

1 plakje ontbijt als ontbijt?

okeeee

Ik zal er bij neer vallen.

Helaas afvallen wil door lichamelijke klachten niet helemaal zoals ik wil dat het gaat.
En gestopt met paardrijden ivm ouder paard wandel alleen nog met hem.
Ik heb me een maandje terug aangemeld bij de sportschool en doe het milon programma.
2x in de week fitness in combinatie cardio.
Alleen stond ik vanochtend op de weegschaal en weeg 700 gram zwaarder dan een maand terug.
Dat is wel echt balen en vind ik ook maar gek nu ik in de sportschool loop.

Ik meld me hier dus bij deze aan.
Ik wil wel gezond blijven eten en geen crash dieten.

Lijstje
o: 2 brood met kipfile
t: kiwi en sinasappel
l: 2 brood met rindvlees plakjes ben even vergeten hoe het beleg heet en komkommer en cherry tomaten
straks tussendoor kwart halve beker
d: nog onbekend

lengte 1.60 en 66 kg in gewicht.
63 kg vind ik een mooi gewicht.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 30-09-15 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:34

Mijn ontbijt is eigenlijk pas om 10:30, ik doe (deels) aan vasten in de ochtend. Mijn eet'raam' is dus in principe van 10:30 tot 19:30.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:35

Oh oeps :o Ik zit vandaag al op 766 kcal, dat had ik niet verwacht eigenlijk maar ik vergeet altijd hoeveel calorieen er in een halve avocado zitten haha. Nou ja als ik verder niks meer eet kan ik vanavond op zich wel sushi eten :P

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:35

Ik kom om 6 uur mij bed uit en werk de hele dag dus da ligt misschien inderdaad al anders dan ja.

Voordat ik klaar ben bij de paarden savonds en thuis ben is het ook 19uur -20uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:44

Ik kom iets later uit bed inderdaad, maar werk ook de hele dag. Ik vind dit een fijne manier van kcalrestrictie. In het begin had ik het ook zwaar (lees: honger!) maar nu ik het eenmaal gewend ben gaat het prima.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:51

Ik hou me inderdaad ook aan een eetraam.. alleen die van mij begint pas tijdens de lunch op kantoor (12:30), en ik eet 's avonds wat langer door, (meestal 21:30, soms 20:30)

Voor mij werkt t perfect omdat ik altijd 's avonds heel veel eet, en overdag nooit zoveel honger heb dus meer dan genoeg heb aan lunch.. vroeger nam ik ontbijt, dan grote lunch, en dan ging ik 's avonds alsnog heel veel eten en kwam ik alsnog boven mn kcal's uit :') Dus dit werkt top voor mij :))

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:59

Wat bedoelen jullie met een 'eetraam'?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 14:00

De tijdstippen waar tussen je eet, bij kayleigh dus tussen 10:30 en 19:30 en bij navatu tussen 12:30 en 21:30

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:08

ok maar 't komt niet uit één of andere dieetmethode ofzoiets, gewoon een benaming die jullie zelf aanhouden :)

Bij mij is dat van 8u tot 22-23u :D Ik eet de hele dag door :')
In het weekend van 11u tot 22u, zoiets, afhankelijk van de nachtelijke alcoholconsumpties :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:09

Het komt, as far as I know, uit de 'dieet'methode intermittent fasting. Die houden ook een 'window' aan.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 14:09

Kayleigh_ schreef:
Het komt, as far as I know, uit de 'dieet'methode intermittent fasting. Die houden ook een 'window' aan.

Klopt :j ik heb t wel eens opgezocht

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:20

Hoi allemaal, ik doe ook weer mee! :D Nadat ik 3 maanden in Turkije heb gezeten wil ik heel graag weer beginnen met gezond eten en een beetje afvallen.

Ik zag dit vanmorgen op facebook. http://www.nsmbl.nl/dit-gebeurt-er-met- ... ikers-eet/
Wie heeft dit wel eens geprobeerd en wat vinden jullie ervan? Ik zou het graag willen proberen maar het lijkt mij wel heel moeilijk.

Een jongen gaf mij trouwens laatst een tip in de sportschool. Elke dag na het opstaan dronk hij 2 glaasjes water en ging vervolgens een half uurtje joggen. De rest van de dag hield hij zich gewoon aan zijn eetpatroon en ging 's avonds sporten. Wie doet dit ook? Ik had ergens gelezen dat het goed is om gelijk na het opstaan te gaan sporten en dan daarna te gaan eten. Omdat je als je na het eten sport het geen wat je hebt gegeten alleen verbrand ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:25

Voor vetverbranding maakt het niks uit of je op nuchtere maag sport of op een gevulde maag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:52

Hmm ik had eigenlijk vanavond willen gaan sporten, maar toch maar af moeten zegge. Ik heb maandag een mondeling engels en ik moet daarvoor nog een aantal opdrachten maken. Nu had ik dat precies gepland wanneer ik wat zou doen. Word ik net gebeld of ik morgen kan werken omdat een collega ziek is, en nu kom ik op het station om naar huis te gaan vanuit school, rijd er geen trein ivm aanrijding persoon. Eigenlijk zou ik nu al thuis zijn maar ik zit nog op het station op mijn moeder te wachten die mij weer naar het volgende station moet brengen omdat mijn fiets daar staat.

Lijstje tot nu toe:

O: 2 tarwe boterhammen met sandwich spread
T: wasa cracker
L: 2 tarwe boterhammen met sandwich spread

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:00

Eulogy schreef:
Oh oeps :o Ik zit vandaag al op 766 kcal, dat had ik niet verwacht eigenlijk maar ik vergeet altijd hoeveel calorieen er in een halve avocado zitten haha. Nou ja als ik verder niks meer eet kan ik vanavond op zich wel sushi eten :P

Dat heb ik ook altijd ja. Avo is gezond, maar zit veel vet in!

De oefeningen die ik vanmorgen plaatsten waren pittig. Sommige makkelijker te doen dan anderen, maar zeker wel een fijne workout die ik voorlopig ga volgen. Mijn planning dus;

O:1 kom yoghurt, met geplette haver, 4 aardbeien en een lepel honing
L:halve kom kippensoep en klein kommetje glas noodles met kip bij de Thai (YUM!) (de rest als take away voor mn vriend <3 )
A: Salade, sla, wortel, avo (maar niet zoveel als ik zou willen dankzij Yanou's waarschuwing) 2 lepel dressing en een ei
B: Een uur sportschool, 15 min cardio en 45 min body weight workout + een half uur lopen met de hond.

Verder heb ik selery staafjes en snoepworteltjes gekocht voor de lekkere trek tussendoor :)