Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:51

Sall schreef:
Spiderplanks! ~~}>

Zwaaaar in combi met pushups bij sw6p!

Mistic

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:00

Ik denk dat ik vanaf zaterdag de yoga meltdown naast het shredden ga doen. Dat zag er leuk uit.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:01

Vanavond heerlijk geshred met level 2 dag 4 :D
En nog het eerste kwartier van 6w6p gedaan :) Wilde verder gaan, maar moest voor mams en zusje thee maken, die hadden haast tussen de HTC les en de ponyclub les :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:05

Jolien87 schreef:
Ripped is de zwaardere variant van het shredden, die door velen als vervolg op de Shred wordt gedaan.
Losse filmpjes zijn wel te vinden op youtube, maar geen volledige filmpjes van de levels.

Filmpjes staan niet op youtube nee, maar ze zijn online wel gewoon te vinden hoor... :-) (en af te spelen, dus géén download!) Ik heb ook geen DVD.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:07

Goed om te weten van die filmpjes.
Ik wist wel dat level 2 van 6w6p op een andere site te vinden was.
Maar dan kan ik mooi google weer even aan het werk zetten. :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:08

Hihi al die quotes, ik ken ze uit mijn hoofd ondertussen :')

Hier level 2 dag 1 erop zitten, moet alleen wel echt schoenen aan gaan doen, ik glijd vooral met het planken en dan springen nog een stuk naar achter, wordt er nog zwaarder van :P Wilde alleen de overlast voor de onderburen beperken, even kijken hoe ik dat dan ga doen :P Verder had ik bij de cardio hier echt moeite met mijn armen zeg, vooral bij de oblique twist en de skaters :P Maar ook bij de double jumprope, dat houden mijn armen niet eens bij, sta daar echt als een debiel te zwaaien :')

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:11

Ben nu bij een vriendin.. en het avondeten was niet zo gezond := Witte bolletjes met magere hamburger, tzatziki, ijsbergsla, tomaat en komkommer. Flinke caloriebom.
Ik heb nu in totaal vandaag te weinig vezels en iets te veel verzadigd vet.
Maar door de hoeveelheid vlees die we hebben zitten wegwerken zitten m'n eiwitten tenminste wel goed :+
Qua vezels.. ik word er niet goed van. Misschien zit ik ook wel wel goed, want 'bruinbrood' is zo variabel. Het brood wat wij bij de bakker halen is niet volkoren, maar wel met zaden, veel vezels en minder zout etc. (Monnikenbrood, voor de Jongerius kenners in de buurt.)

Krijg wel al zin om morgen weer lekker te sporten, ondanks dat m'n scheen wat gevoelig voelt. Hoop dat het een oude irritatie is en geen nieuwe blessure. Als ik ga voelen met m'n vingers, voel ik het wel weer, maar eigenlijk heb ik dat altijd wel. Vooral bovenaan de scheen, daar kwam m'n coolpack ook niet. Maar nu was het ook een steek op m'n scheen zelf. Zucht.
(Opzich heb ik met al die jaren hockey ook heel wat klappen op m'n schenen gehad, het bot is duidelijk gebutst op veel plaatsen := maar nu een cliënt mij een aantal keer geschopt heeft daar is het toch sneller pijnlijk. Gok dat het icm de chronische scheurtjes toch niet al te stevig meer is.)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:14

Bzoem ik heb bij de Tuinen vandaag een zakje voedingsvezel gekocht, ze schijnen naturel te smaken dus je kan ze gewoon door een maaltijd heen gooien als je een keer een dag tekort komt :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:16

Ohja de Tuinen, die hebben we ook nog.
Goede tip Annemijn! :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:18

MissAnnemijn schreef:
Bzoem ik heb bij de Tuinen vandaag een zakje voedingsvezel gekocht, ze schijnen naturel te smaken dus je kan ze gewoon door een maaltijd heen gooien als je een keer een dag tekort komt :j

Mag ik vragen wat een zakje kost namens mams?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:22

Yay pirates, level 1 & 2 6w6p is on my ship mates! Slechts 1 pb away!
:D

Straks hard gelopen en grotendeels 6w6p gedaan zover mijn benen het toe lieten! Viel niet tegen!
Ik ga vanaf maandag whey-protein shakes in mijn dieet zetten, dit op aanraden van een personal trainer :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:28

Waarom dat? Of doe je ook aan bodybuilding?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:28

Ik vind al die termen van level 2 en 3 maar eng klinken := blij dat ik nog 4 daagjes level 1 moet :o

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:30

Bzoem mag ik vragen wat jij dan normaal eet? Want zo ongezond klinkt het niet in mijn oren behalve de witte bolletjes dan :') Nu heb ik het gevoel dat ik wel heel erg ongezond eet terwijl dit voor mij al echt stuk gezonder is:

-Bak rucolamelange, met beetje mozerella, gerookte kip, cherrytomaatjes, walnoten/pecannoten en wat magere slasaus.
-Plakje ontbijtkoek
-2 plakjes ( zuurbrood van bakker? weet niet hoe anders heet is zo ovaal brood en dan niet wit maar beetje bruinig en zure smaak) droog gegeten
-Nuts (ik weet het heeel erg slecht haha maar was flauw en trillerig op het werk)
-2 meergranen wraps met plakje kipfilet wat ijsbergsla en theelepeltje slasaus

Voel me nu heel ongezond haha :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:31

Treut niet Ssenna, naar mijn weten is alleen die Nuts niet gezond geweest. Maar dat geef je zelf ook al aan. Voor de rest vind ik je lijstje helemaal niet verkeerd hoor. :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:32

http://blog.eiwitpoeder.nl/waarom-whey-eiwit/ hier kun je een klein beetje info lezen..

Maar ook als maaltijdvervanger (tussendoortje) omdat ik teveel khd eet, wat ook niet bevorderlijk is voor mijn darmproblemen :) we zullen zien!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:39

Ja, maar nogmaals mijn vraag, doe je aan bodybuilding?
Voor een beetje hardlopen en circuittraining ben je dat niet nodig, jammer van je geld. :)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:47

Hm nou het was vooral de hoeveelheid.. zal ik maar eerlijk zijn vandaag?

Ontbijt rijstwafel met pindakaas en plakjes banaan (om te proberen, best lekker!) Toen shred level 3 en beetje hardlopen. Vervolgens de tweederde banaan die er nog lag.
Als lunch snel een ei gebakken (in een kei schattig mini pannetje van de action) met peper en zout op een dubbele boterham met 48+ kaas. En een boterham met pindakaas. Plus een pakje wicky.
's Middags zo'n driekwartier op een pony gezeten, niet heel intensief. En als avondeten.. houd je vast: 3 witte bolletjes, 1 lichtbruine boterham. 2,5 magere hamburger (in vloeibare boter). 1,5 tomaat, een stuk komkommer, 4 eetlepels tzatziki en zo'n 100 gr ijsbergsla. En twee glazen aanmaaklimo.
En met dit kom ik dus al over de 2000 kcal volgens voedingscentrum... en nu staan er stokbroodjes kruidenboter en gehaktballetjes op tafel :P

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:48

Nee building niet, maar ik wil toch eens kijken wat het voor mij doet wat betreft de balans in mijn eetpatroon.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:49

Hier ook niet zon gezonde avond maaltijd. Besloten voor helder soepje een makreeltje en een stokbroodje. Waar komt manlief (goed bedoeld hoor) mee aan? Soep met room, het makreeltje (wel weer vers dan!) en stokbrood kruidendokter voor in de oven :+
Buiten de avondmaaltijd zat ik op 932 kcal dus zit nog wel netjes dacht ik zo
Hoop echt op snel een beetje resultaat, wel het idee dat zijkant bovenbenen strakker staat. Op buik moet eerst vet vanaf en hoop dat ik achter bovenbenen en kont ook wat strakker krijg....

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:16

Bzoem schreef:

Ontbijt rijstwafel met pindakaas en plakjes banaan (om te proberen, best lekker!) Toen shred level 3 en beetje hardlopen. Vervolgens de tweederde banaan die er nog lag.
Als lunch snel een ei gebakken (in een kei schattig mini pannetje van de action) met peper en zout op een dubbele boterham met 48+ kaas. En een boterham met pindakaas. Plus een pakje wicky.
's Middags zo'n driekwartier op een pony gezeten, niet heel intensief. En als avondeten.. houd je vast: 3 witte bolletjes, 1 lichtbruine boterham. 2,5 magere hamburger (in vloeibare boter). 1,5 tomaat, een stuk komkommer, 4 eetlepels tzatziki en zo'n 100 gr ijsbergsla. En twee glazen aanmaaklimo.
En met dit kom ik dus al over de 2000 kcal volgens voedingscentrum... en nu staan er stokbroodjes kruidenboter en gehaktballetjes op tafel :P

Is ook niet zo gek toch, bananen moet je ook niet te veel van eten, is een van de weinige fruitsoorten die wel veel calorieen bevatten.
Als je nou i.p.v. pindakaas halvajam deed, ipv gebakken ei gekookt ei, en ipv 48+ kaas 30+ kaas. En bruine/volkoren bolletjes i.p.v. witte, en tot slot chrystal clear ipv limo en wicky dan gaat het al beter denk ik :) hihi :o

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:29

Fantabulouss schreef:
Bzoem schreef:

Is ook niet zo gek toch, bananen moet je ook niet te veel van eten, is een van de weinige fruitsoorten die wel veel calorieen bevatten.
Als je nou i.p.v. pindakaas halvajam deed, ipv gebakken ei gekookt ei, en ipv 48+ kaas 30+ kaas. En bruine/volkoren bolletjes i.p.v. witte, en tot slot chrystal clear ipv limo en wicky dan gaat het al beter denk ik :) hihi :o

Oh dat weet ik ook wel hoor! Ik vroeg ook niet om advies hoe dit gezonder kon.
Maar het fruit was verder op, pindakaas is lekker en gezond (bio, zit geen zooi in), kaas eet ik normaal nooit, maar m'n mager vleesbeleg was ook op. En de broodjes waren niet mijn keuze. Gekookte eieren ben ik geen fan van, plus dat ik daar geen tijd voor had.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:23

Nouja, ik eet sinds ik de shred doe vrijwel elke dag een banaan en ben al 2 kg kwijt. Bananen kan je heel prima eten, als je er maar rekening mee houdt in de rest van je eetpatroon. :) Beter een banaan eten als tussendoortje dan een koek.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:52

ik durf bananen niet zo goed, maar heeft meer met mogelijke verstopping te maken.
Mijn eten heb ik verder wel aardig aangepast. Ik wil graag afvallen en strakker worden, maar vooral afvallen, heb nog zeker 15 kilo te gaan :D

Chystal clear zou ik trouwens nooit iemand aanraden, met die hoeveelheid aspartaam kan je net zo goed gaan roken. neem dan liever water of thee met een lekker smaakje

Gister dag 3 gedaan, spierpijn begint inderdaad wat weg te zakken, maar met de push-ups had ik het errruuuug zwaar gister.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:58

na voor de zoveelste keer gestart te zijn met shredden moet ik opnieuw stoppen.
Voorlopig ga ik het ook niet opnieuw proberen.

Ik heb nu een pees ontsteking in mn voet en moet het zo veel mogelijk ontzien (geen grote stukken lopen, stevige schoenen met goed voetbed en gekke rare/gekke bewegingen). Het springen (jumping jacks, jumpropes) maar ook de lunges brengt te veel druk op mn voet/pees -O-
Zelfs gewoon op mn buik liggen (en de houding die mn voet dan heeft, met de bovenkant van mn voet op mn matras) zorgt al voor pijn.