[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:15

Zo had ik het niet bekeken/begrepen. Bedankt dames!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:33

Mellanie,
Onder andere de jaydess (schrijf ik dat juist?). Verder weet ik het niet. Bij de koper zoals ik heb alvast wel. Zeker iets om aan te denken wanneer je een wil laten plaatsen, maar kan achteraf ook voor problemen zorgen.

Kirr, hopelijk is het zo simpel opgelost.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:37

De jaydess is volgens mij niet beschikbaar in Nederland!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:44

Ik heb net even gebeld, en kan morgen al terecht in het ziekenhuis. Heb liever even een controle afspraak.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:52

Ah Sanne, ik dacht dat dat ondertussen wel het geval was. Jammer, hopelijk komt het er binnenkort van!

Mellanie, dat geeft je alvast gemoedsrust ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 02:17

Jongens, ik heb sowieso al een tijdje niet gevoeld of mijn mirena er nog zat dus ik heb geen vergelijkinsmateriaal. Ik ben net met iemand naar bed geweest en ik constateer nu dat ik een klein beetje bloed en ik voel mijn mirena niet. Ik heb hem nu een half jaar. Ik heb vaker dat ik hem niet voel maar op zo'n moment gaat het dan toch kriebelen.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:43

Ik bloed echt heel erg hevig deze maand.. Zou woensdag moeten beginnen met bloeden maar t begon maandag al. Echter zette het woensdag pas flink door en nu is t nog steeds erg hevig. Kan dit door de antibiotica komen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:52

Ik heb eigenlijk nog nooit gevoeld of mijn mirena nog zit. Een paar jaar geleden kreeg ik een echo voor mijn darmen en maag en toen zei de dokter "nou, ik kan je in elk geval zeggen dat je spiraaltje nog zit waar 't moet zitten"
:')
Ben ergens in september bij de gyneacologe geweest, die heeft wel even gekeken, maar zelf controleer ik dat niet. := Heel in het begin heb ik het wel eens geprobeerd omdat ik hier steeds las dat je hem moet kunnen controleren enz maar ik voel 'm simpelweg niet. :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:33

hier is het ineens even afwachten.
gisteren naar de gyno, akkoord voor de 3 maanden depot lucrin en dan over 6 maanden terugkomen.

Maar thuisgekomen ineens een wee gevoel en oud bloed met een kringetje vers erin.
what the h... waar komt dat vandaan, want ongesteld worden is compleet onmogelijk een maand na het eerste depot.

dus toch maar weer even de gyno gebeld, want dit was mijn laatste afspraak met hem (hij is sinds okotober met pension maar heeft tot januari nog 1x per maand afspraken), want ja 17.00 geweest en hij is weer weg.. Moet het nu eerst een week aankijken, als de afscheiding aanhoud mag de injectie niet zondermeer geplaatst worden en moet ik terugkomen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:16

Ik heb afgelopen woensdag de mirena laten plaatsen, rustig aangedaan en sinds vanmiddag heb ik opeens het gevoel alsof ik een tampon in heb.. bel maandag sowieso ff de huisarts voor mijzelf om t zeker te weten...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:31

als de touwtjes nog hetzelfde aanvoelen is het gewoon je lichaam die moet wennen valerie,

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:15

HoIk allemaal, na de bevalling van mn zoontje 1.5 jaar geleden heb ik 3 maand de minipil geslikt. Daarna ben ik weer met de microgynon begonnen maar sindsdien niet echt zin meer in je weet wel.... Nu vertelde de huisarts dat als ik een andere pil zou nemen dat waarschijnlijk weer hetzelfde zou gebeuren. Dat ik beter eens op Internet rond kon gaan kijken wat voor andere opties er zijn. Nu zit ik zelf aan de prik pil te denken heeft iemand er ervaring mee?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:20

appiesjappie schreef:
HoIk allemaal, na de bevalling van mn zoontje 1.5 jaar geleden heb ik 3 maand de minipil geslikt. Daarna ben ik weer met de microgynon begonnen maar sindsdien niet echt zin meer in je weet wel.... Nu vertelde de huisarts dat als ik een andere pil zou nemen dat waarschijnlijk weer hetzelfde zou gebeuren. Dat ik beter eens op Internet rond kon gaan kijken wat voor andere opties er zijn. Nu zit ik zelf aan de prik pil te denken heeft iemand er ervaring mee?

Soms helpt het wel om pil uit andere generatie te nemen voor je libido :)

Geen ervaring met prikpil..

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:36

Ik voelde mijn spiraaltje ook altijd zitten en dat was niet helemaal de bedoeling :') Hij zat dan ook in mijn baarmoederhals.. Als ik soms ging zitten voelde ik hem prikken.
Mocht je het niet vertrouwen kan je altijd even bellen!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:43

appiesjappie schreef:

Wellicht is een spiraaltje iets voor je? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 02:49

Resistance schreef:
Jongens, ik heb sowieso al een tijdje niet gevoeld of mijn mirena er nog zat dus ik heb geen vergelijkinsmateriaal. Ik ben net met iemand naar bed geweest en ik constateer nu dat ik een klein beetje bloed en ik voel mijn mirena niet. Ik heb hem nu een half jaar. Ik heb vaker dat ik hem niet voel maar op zo'n moment gaat het dan toch kriebelen.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik quote mezelf even.

Ik heb nog steeds last van bloedverlies. Het is een soort van paars/roze? Al twee dagen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 07:00

Wat is je vraag? Of hij er nog zit? Dat kunnen we hier vandaan niet zien namelijk.
Je kan voelen of je de draadjes voelt en als je het niet vertrouwd de huisarts vereren met een bezoek.
Lijkt mij dat hij niet zomaar verdwijnt maar ik ben geen dokter

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:53

Alleen ervaring op het niet voelen gedeelte. Ik voel mijn spiraal namelijk nooit. Touwtjes kan ik ook niet voelen. Vriend daarentegen wel, maar maar heel af en toe.
Dus sorry, kan je niet helpen. Als je je echt zorgen maakt ga je best even langs bij de huisarts en een echo laten doen.

Bloedverlies had ik enkel door een schimmel infectie die is nu voorbij *klopt af _O- * maar verder kan je getoucheerd zijn en daardoor wat bloed verlies hebben.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:58

appiesjappie schreef:

Ik gebruik deze pil, en daar ondervind ik ook "problemen" aan. Al weet ik niet zo goed of het nu specifiek door de pil komt, of aan mij ligt. :+

Afbeelding

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:59

Stamper schreef:
appiesjappie schreef:

Ik gebruik deze pil, en daar ondervind ik ook "problemen" aan. Al weet ik niet zo goed of het nu specifiek door de pil komt, of aan mij ligt. :+

[img*]m/AsTWZx.jpg[/img]

Hier nog iemand die deze pil heeft gebruikt! Libido was nog nooit zo laag geweest. Ben sinds woensdag over op de mirena spiraal en merk dat ik alweer een stuk meer zin begin te krijgen!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:50

Een spiraaltje zie ik niet echt zitten. Al te veel verhalen gehoord van mensen waarbij hij niet goed zat of toch zwanger raakten of ontstekingen kregen op de plek waar hij zat of toch bloedingen kregen..Bij mij ligt het echt aan de pil denk ik. Toen ik de minipil slikte had ik daar niet zo last van. En in de stopweek heb ik ook vaak wel weer wat meer zin....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 14:14

@ Stamper: ik had die pil ook, emotioneel wrak werd ik daarvan :\

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 14:23

Slikt toevallig iemand de minipil?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:01

@ Mars, nee dat niet eens zo zeer.. Ik pb je even!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:40

appiesjappie schreef:
Een spiraaltje zie ik niet echt zitten. Al te veel verhalen gehoord van mensen waarbij hij niet goed zat of toch zwanger raakten of ontstekingen kregen op de plek waar hij zat of toch bloedingen kregen..Bij mij ligt het echt aan de pil denk ik. Toen ik de minipil slikte had ik daar niet zo last van. En in de stopweek heb ik ook vaak wel weer wat meer zin....

Ik zou toch een spiraaltje overwegen. Je hoort altijd alleen maar de dramatische verhalen imo :P Ik was ook wat huiverig, maar mijn mirena zit er nu 8 maanden en ik ben hartstikke tevreden :) Ik reageerde ook heel slecht op verschillende pillen, maar hier heb ik totaal geen bijwerkingen van!