Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:42

Busymissy gefeliciteerd met je prachtige veulen!

Ieris wat naar dat je je niet lekker voelde, gelukkig dat het wat beter gaat.

Lisitano dat klinkt echt apart, dat techno yoga. Klinkt als goede ontspanning.

Leonie wat spannend die pacing klus en wat fijn dat er iemand mee gaat. Hopelijk is het wat te doen qua temperatuur. Ben heel benieuwd hoe je het vindt.

Ik heb vanmorgen de route van de bokt trail voorgelopen en hij klopt nog helemaal. Het is een hele leuke, afwisselende route van bijna 14km. Met ook nog wat hoogtemeters. Wij deden ergens nog een heen en weertje, vandaar dat hij iets langer was bij ons. Onderweg kwamen we een zwijnenfamilie tegen <3.

Voor degenen die mee willen zou ik zeggen 9.30 op 22 juni bij parkeerplaats de Posbank bij paviljoen de Posbank. Dan is het qua drukte nog te doen denk ik. Wij waren er rond kwart over 8 vanmorgen en we waren de 3e auto op de parkeerplaats. Voor degenen die dan verder willen lopen heb ik nog een tweede lus van 14km.

Sneak peak van de route (zie ook mijn insta stories).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:01

Leuk SV, zin in! Fijn dat je hem nagelopen hebt ook.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:37

Ooit aan een bijleespost begonnen en toen waren we opeens drie dagen verder, poging 2. :')

Tai Chi is wel heel erg anders dan Krav Maga! Tai Chi is van oorsprong een zelfverdedigingskunst, maar tegenwoordig veel meer beoefend als bewegingsleer en om vanuit bepaalde energie te bewegen, wat vaak ook traag gebeurt en meer iets meditatiefs heeft.
Krav Maga is echt puur zelfverdediging (en heeft daarnaast als training ook sportelementen van kracht en conditie), het is gericht op allerlei situaties van aanvallen, van verbaal lastig vallen tot daadwerkelijk gewurgd worden of bedreigd met een mes, zo snel mogelijk te de-escaleren, aanvaller uit schakelen en jezelf veilig te stellen. Het werkt vanuit het principe dat als je je technieken en handelingen heel erg eigen maakt, je vanuit reflexen leert te reageren en daarmee in situaties van dreiging makkelijker kan schakelen van bevriezen naar verdediging (of vluchten, als je kan is wegrennen altijd je nr 1 keus). Daarom doen we ook stress drills, waarbij je met oefeningen je hartslag omhoog brengt en dan met ogen dicht wordt aangevallen.
En los van deze serieuze ondertoon is het ook gewoon heel erg leuk, uitdagend en gezellig om te doen!

irisje, wat leuk en sportief dat jullie met zijn allen zijn gaan rennen!

Puera, succes met rustig aan doen en super dat je zo'n goed gevoel had bij je laatste grote training en er zo'n verschil is ten opzichte van vorig jaar. Volgens mij ben jij hartstikke goed voorbereid voor die marathon zo :D Heb je nog een doeltijd?

ieris, wat naar dat jij alle stortbuien hebt weten te vangen. Echt niet fijn. Maar wel lekker een flink stuk gelopen weer. Jij hebt echt lekker veel gelopen het lange weekend zag ik, heerlijk! En nogmaals hier, beterschap, hopelijk snel weer opgeknapt! En hopelijk volgende week weer samen lopen. :D

SV, woehoe, ik had al zo'n vermoeden dat jullie voor een marathon afstand (en eventueel verder) zouden gaan *\o/* Fijn dat voor jou de stortbuien geen kou gaf, maar maakt het wel ontzettend zwaar allemaal. Ontzettend knap om dan na nat geregend te zijn alsnog verder te gaan en 43 km aan te tikken!
Leuk dat uitje, lijkt me eng om te smeden. En super dat je lijf zo makkelijk herstelt. Altijd interessant hoe je je moe kan voelen, maar dat rennen dan toch lekker gaat.

Namiro, topper ben je!! *\o/* Wel heel herkenbaar, de single track file. :') Echt heel leuk om je enthousiaste verslag te lezen en superfijn dat het zo enorm goed ging. Ik ben benieuwd naar je verdere plannen. :D En downhill wordt vaak onderschat, is zoveel zwaarder en moeilijker dan naar boven gaan op technisch terrein. De klappen die je op moet vangen, de coördinatie die je nodig hebt. Op fb/insta heb je mr.ultrarenner, hij geeft hele goede trainingstips voor downhill. Zowel in kracht als wat je buiten kan doen, zoals bij bijvoorbeeld uiterwaarden heb je vaak van die steenpartijen (zelfs in Nederland) en daar stukken overheen wandelen en rustig rennen helpt heel goed om je voetzekerheid en coördinatie te oefenen.

Goof, wat vervelend en raar van je voet!

Koekie, goed jou weer eens voorbij te zien komen. Stom dat je nog steeds gezondheidsproblemen hebt, maar fijn dat het nu met aangepaste medicatie weer beter gaat. Kan me voorstellen dat opnieuw beginnen weerstand geeft, beginnen is het moeilijkste dat er is, hopelijk kan je de motivatie ervoor vinden! Misschien berichtjes van jezelf in dit topic teruglezen waarbij het lekker ging?

Muppetmayo, toen ik 2x per dag liep merkte ik pas hoeveel langzamer/stijver ik in de ochtend ben en hoeveel soepeler ik in de avond ben (ondanks dan dus al gelopen te hebben). Hoor het van meer mensen die 2x per dag lopen dat de ochtenden moeizamer zijn. Dus niet gek! Als je steeds in zone 5 zit, is waarschijnlijk dat niet je echte zone 5, want daar hoor je het niet lang vol te houden. :D Ik heb ook een hoge max hartslag waardoor garmin algauw zegt dat ik in zone 5 zit, maar een uur rennen in zone 5 zou niet mogelijk moeten zijn.
En je gedachtenriedeltje ken ik wel hoor, ik merkte uiteindelijk dat hoe langer ik liep, het op en neer gaat, van 'oh dit voelt voor geen meter' naar 'ik vlieg!' en ik steeds makkelijker dat 'het voelt bagger' uit kan zetten of gewoon accepteer en toch wel loop, het wordt echt makkelijker als je langer loopt is mijn ervaring.
Ik heb het marathonschema van Ben Parkes gebruikt, was daar erg over te spreken. Voor opbouwen naar de 10 km heb ik zelf geen schema gebruikt, ben gewoon steeds wat verder gegaan. :o
Hij gaat wel uit van minstens 3x in de week rennen. Een interval/tempotraining, duurloop en een easy run met eventueel sprints. Als ik jou was zou ik dan de duurloop doen en afwisselend de interval/easy run of toch de 3e x erbij pakken als het wel lukt in de week.
Wat vervelend van je knie zo opeens! Rustig aan doen en eventueel wat meer focus op krachttraining?

Samantha, wat rot dat je weer zo'n last hebt. Al eens dry needling in die regio geprobeerd? Is dus wel echt effectief. Al ben ik stiekem blij dat de fysio laatst mijn kuiten heeft gedaan en niet mijn billen, want paasei jantje, dat deed pijn de keer ervoor. :')

Leonie, jij ben ook weer lekker actief geweest, zou ook eens niet. Mooie intervallen hoor, echt een lekker tempo! En natuurlijk wel naar de bootcamp geweest. En wat fijn dat ze toch een tweede pacer hebben geregeld, terecht zo voor je eerste keer. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat je het goed gaat doen.

BusyMissy, gefeliciteerd, wat een prachtig veulentje <3

Lisitano, goed dat je de lat lager hebt gelegd en gewoon lekker gaat lopen, en vooral ook dat vertrouwen voor België vasthouden, want dat komt echt wel goed! Ik kan me wel iets voorstellen bij de techno yoga als je het zo omschrijft (ben in mijn 'jongere' :+ jaren naar best wat psytrance festivals geweest en klinkt als een soortgelijke vibe), heerlijk!

Heel veel zin in 22 juni, ik zie bekende paadjes. :D

Mijn rustweek bestond uit 55 kilometer rennen, dat vond ik best rustig. :Y)
Op zondag leuk met Leonie in de zandbak gespeeld, ze had ook wat leuke foto's van mij gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen maandag 15,5 km met een vriendin gerend bij Bornia/Austerlitz, dat was haar halve marathontraining. Maar die HM wordt een trail bij de Amerongse Berg, dus we moeten ook wat trailen ter voorbereiding natuurlijk. 5 km easy, toen 5 km op 5:50 en weer 5 km easy. Ik heb genavigeerd en gepaced, altijd leuk!
Afbeelding

Dinsdag weer fysio en zijn we aan de slag gegaan met mijn krachttraining schema uitbreiden. Weer fijne oefeningen erbij, voornamelijk voor mijn kuiten, billen en core.

Ik voelde me sinds maandag duf, alsof ik ziek ging worden, ondertussen druk met tentamens en stress en te weinig geslapen. Gister wilde ik heel graag een stuk lopen na een tentamen en voor ik moest werken, dus na een kort dutje gegaan. Ik dacht, dat gaat vast voor geen meter, maar ik geloof dat mijn benen vinden dat we wel weer genoeg rust hebben gehouden. Het ging echt heel lekker dus ik ging steeds sneller lopen. Uiteindelijk mijn PR op de 5 km met 30 sec verbroken en mijn PR op de 10 km met 1,5 minuut. := En dat op een route met kinderkopjes, zigzaggen langs wandelaars en dagjesmensen rond het centrum van Utrecht en 2 lange trappen op en af over het spoor. Ik moet echt een keer bewust mijn PR's gaan verbreken. _O- Wel heel leuk, het voelt alsof onder de 5 min per kilometer lopen opeens binnen mijn bereik ligt. Terwijl ik afgelopen tijd totaal geen snelheidstraining heb gedaan, vooral heel veel kilometers gelopen. Nou ja, dat was een leuke verrassing, ik voel me nog steeds niet helemaal fit, maar dat kan je hier niet aan zien.
Overigens heb ik ook het idee dat mijn benen nog niet helemaal hersteld zijn van mei, mijn kuiten voelen nog steeds wat strak en ik heb nog een wat pijnlijke plek aan de binnenkant van mijn linkeronderbeen, waar de spier aan mijn scheen hecht. Het wordt niet erger van het lopen wat ik nu doe, dus ik mag blijven lopen van de fysio, het moet alleen wel ook herstellen natuurlijk. Zit te overwegen om toch een week niet te rennen, maar daar wil mijn hoofd nog niet aan. :')

Mijn hartslag ging wel wat hoog richting het einde, maar na 14 km werd ik ook wel moe en heb ik mezelf wat gepusht om het tempo vol te houden.
Afbeelding

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:50

Wauw lekker gelopen Suliko, en wat een bijleespost weer, top!

Wat leuk dat je m al hebt gelopen SV! Wel jammer dat ik niet mee ga.

Klinkt wel leuk Lisitano, die techno yoga!

Nou hier hangt de vlag want hij is geslaagd!!! Hij moet straks naar school en dan ga ik met z’n zusje het huis versieren haha. En vanavond gaan we uit eten met z’n drietjes.

Suliko, dry needling is het enige wat een beetje helpt ja, dat doet de fysio nu dus ook. En verder maakt hij m’n rug dan los want die zit ook mega vast.
Nu helemaal, gisteren ging ik paardrijden en als ik m’n linker arm beweeg voel ik dat door mn hele rug. En vice versa.
Wel grappig dat verschil tussen ochtend en avond lopen. Ik ben echt fan van ochtend lopen maar ben dan inderdaad wel langzamer, en wat stijfjes. Maar ‘s middags/‘s avonds krijg ik echt last van mn buik met lopen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:01

Even snel (want ik ben op mijn werk)..
Mijn route om naar de Posbank te komen:

Afbeelding

Wellicht kan ik nog iemand ergens ophalen?

En wie gaan er allemaal mee? En doen we nog iets qua lunch of een drankje??

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:25

Als het niet vol is, kunnen we bij het Posbank paviljoen wat drinken/eten? Ik kom eigenlijk nooit bij de Posbank in de weekenden, want het is altijd retedruk, maar misschien valt het mee.

Andere optie is dat iedereen wat meeneemt. Fles drinken, koekjes, fruit of iets dergelijks en dan in de buurt van de parkeerplek dat eten/drinken. Soort van picknick idee.

Ik kan eventueel mensen oppikken die per trein naar Velp gaan of als je de trein pakt naar Duiven kan ik je ook meenemen, want daar woon ik vlakbij.

Ik weet niet of er behoefte aan is maar voor degenen die 14km ver vinden, kan je na ongeveer 9 km een pauze nemen bij de brandtoren en dan degenen die even door willen lopen, kunnen net als ik vandaag gedaan heb, een heen en weertje op het fietspad maken van ongeveer 3km.
Dan kunnen we als groep weer verder. Als je snapt wat ik bedoel.

Verder stoppen we natuurlijk ook even bij de highlander en de emma piramide.
Het gaat om de gezelligheid!

Route:

https://connect.garmin.com/modern/course/367271219

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:52

Samantha, wel echt balen zeg... Is een osteopaat of manueel therapeut geen optie of allemaal al geprobeerd?
Ik ga de Yet zuidas run in Amsterdam pacen morgen. 10km 01:00 finishtijd hoewel de organisatie al heeft gezegd, liever heel binnen, dan de tijd gehaald. Dus dat vind ik een erg fijn idee.

oei muppermayo, hopelijk valt het mee! Even rust dan idd.
Maandag ben ik gewoon aan het werk dus geen efteling voor mij helaas. Veel plezier wel!

Het pacen an sich denk ik wel dat ik kan maar al die water en spons posten meenemen in je planning... Dat vind ik wel echt een ding dus blij dat ik hulp heb. Heb al wel een widget voor pacers geïnstalleerd (vanavond nog even goed voor gaan zitten), GPX staat erop, race pro plan erop. Dus daar zal het niet aan liggen.

Ah wat ziet het er tof uit SV. 09:30 zou mij sowieso echt te vroeg zijn gezien de afstand maar ik ga dus niet mee ivm oppas. Super stom van mezelf want ik heb zelf mijn man naar NY gestuurd maar ik doe er nu niks meer aan.

Haha Suliko is alive :Y) Echt wel tof dat je zo je pr's aan het verbreken bent! Je moet er idd gewoon eens voor gaan lopen. Die 5 en 10km is opzich niet zo veel werk om gewoon eens te lopen maar je moet wel je mindset ook hebben en een beetje (uitgeruste) benen. Kortom, ik doe het eigenlijk nooit _O-
maar wat een toffe tempo's pak je daar. Denk dat je zomaar wel eens onder de 47 minuten zou kunnen komen komen op de 10km!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:11

Supervixen schreef:
Als het niet vol is, kunnen we bij het Posbank paviljoen wat drinken/eten? Ik kom eigenlijk nooit bij de Posbank in de weekenden, want het is altijd retedruk, maar misschien valt het mee.

Andere optie is dat iedereen wat meeneemt. Fles drinken, koekjes, fruit of iets dergelijks en dan in de buurt van de parkeerplek dat eten/drinken. Soort van picknick idee.

Ik kan eventueel mensen oppikken die per trein naar Velp gaan of als je de trein pakt naar Duiven kan ik je ook meenemen, want daar woon ik vlakbij.

Ik weet niet of er behoefte aan is maar voor degenen die 14km ver vinden, kan je na ongeveer 9 km een pauze nemen bij de brandtoren en dan degenen die even door willen lopen, kunnen net als ik vandaag gedaan heb, een heen en weertje op het fietspad maken van ongeveer 3km.
Dan kunnen we als groep weer verder. Als je snapt wat ik bedoel.

Verder stoppen we natuurlijk ook even bij de highlander en de emma piramide.
Het gaat om de gezelligheid!

Route:

https://connect.garmin.com/modern/course/367271219

Picknicken of daar lunchen, allemaal prima. (Als ik maar ergens naar de wc kan haha).

Ik ben totaal nirt van de appgroepen, maar is het in dit geval niet handig om op whatsapp even een groep aan te maken? Ook voor de dag zelf?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

Ik moet helaas afzeggen voor de Bokt trail, dames :(

Ik zou met het OV komen, dus ging ff de route nogmaals checken. Nu blijkt er dat weekend onderhoud aan het spoor te zijn, waardoor mijn reistijd op 4,5 uur enkele reis zou komen. :(

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:15

Jammer Sherivey!

Bij het Posbank paviljoen kun je naar de wc.

App groep vind ik goed, maar ik ben al de kartrekker van de route, dus van mij mag iemand anders dan even de app groep oppakken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:23

Ik wil best een appgroep aanmaken als anderen dat ook handig vinden.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:56

Whatsappgroep lijkt me inderdaad handig! Goof, als we jou onze nummers pben?

Het paviljoen zit wel vaak vol in de weekenden, dus ben dan meer een voorstander van ergens nog even picknicken, je hebt daar ook wel picknickbankjes op meerdere plekken in de buurt. Als iedereen wat lekkers/drinken meeneemt, komen we er wel!

Ah wat jammer Sherivey! Had je graag ergens opgepikt, maar Middelburg is wel heel erg uit de buurt.

Samantha, zou paardrijden niet ook een van de boosdoeners zijn? Paardrijden geeft mij heel snel extra klachten in mijn heup- bilregio, door de vorm van zitten waarbij je dat gebied vrij passief houdt, maar toch iets aanspant om te blijven zitten, telkens klappen opvangt en doordat je snel je liezen aanspant en dan daarmee aan die regio trekt.

Leonie, denk dat ik met wat meer trainen op snelheid de 10 ook wel in 45 min kan lopen, denk dat ik daar eens voor wil gaan! Maar eerst eens kijken of mijn benen willen herstellen met langzaam weer meer kilometers gaan lopen. Of dat ik toch eerst een stapje terug moet doen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:17

Sherivey schreef:

Ik zou met het OV komen, dus ging ff de route nogmaals checken. Nu blijkt er dat weekend onderhoud aan het spoor te zijn, waardoor mijn reistijd op 4,5 uur enkele reis zou komen. :(

Is het voor jou wel te doen als ik je ergens oppik? Ik rij vanuit Den Haag.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:21

Suliko schreef:
Whatsappgroep lijkt me inderdaad handig! Goof, als we jou onze nummers pben?

Yes. Als iedereen dat handig vindt, pb me dan even je nummer en je dagelijkse naam :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:54

Lisitano schreef:
Sherivey schreef:

Is het voor jou wel te doen als ik je ergens oppik? Ik rij vanuit Den Haag.

Helaas niet, het spoor ligt open tussen Goes en Bergen op Zoom. Rijden bussen ter vervanging maar dat duurt dus eindeloos.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

Leonie, mijn fysio is manueel therapeut. Osteopaat heb ik nog niet geprobeerd, wel eens zitten googlen maar welke is goed dan hè.
Leuk, veel plezier morgen met je pace run! Wat een gekke dag voor een run, op vrijdag?

Suliko, hm ja dat zou nog kunnen, zal dat eens aan de fysio vragen. Met paardrijden heb ik ook pijn ja.
Net in een restaurant gezeten op een houten stoeltje dat is ook killing.

O wat balen Sherivey dat je uitgerekend die dag geen OV hebt.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:53

Busymissy, gefeliciteerd met je mooie veulentje! <3
Benieuwd naar droog-foto’s!

Leonie, succes met pacen morgen. Fijn dat je de eerste keer een beetje kunt leunen op een ervaren pacer. Lijkt me toch best spannend.. allemaal die renners die op jou vertrouwen!

Samantha, wat balen dat je weer zoveel last hebt en vooral dat het een beetje onduidelijk blijft waar het vandaan komt..

Sherivey, wat jammer dat je er niet bij kunt zijn! Je bent echt een van de vaste gezichten van het topic en ik had je graag ontmoet!

Picknick is helemaal prima! Zal ik als Limburger dan een vlaai meenemen?? Y)(^)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 06:28

Heerlijk!
Ik regel wel drinken.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:27

Ah wat jammer Sherivey, ik had je na alle verhalen hier ook heel graag ontmoet!
Mocht je door iemand tot in omgeving Breda gebracht kunnen worden dan wil ik je ook wel ergens oppikken.

Ik ben vóór Limburgse vlaai :P

Succes vandaag Leonie, hoe laat moet je lopen?
Wilde jij de 22ste nog met mij meerijden?

Ik heb nog een klein voorbehoud van komst, onze minipony moet nog bevallen, maar die zit nu al op 350 dagen dracht dus kan me niet voorstellen dat dat voor die datum niet gebeurd is.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:07

Oohh Supervixen wat een mooie foto's van de route al! Ik ben spontaan jaloers en vind het nu echt heel jammer dat ik nog geen 14 kilometer kan lopen. Ziet er zo mooi en heerlijk uit <3

Suliko wat een bijleespost :wow:
Wat grappig dat je merkt dat je stijver/langzamer bent in de ochtend, en Samantha_ ook! Dat geeft mij toch hoop dat t ergens ooit nog goed komt haha.
Ik ga inderdaad even rustiger aan doen, druk weekend voor de boeg dus kan sowieso even niet rennen.
Ik moest wel lachen om je "rustige" 55 kilometer. Wat goed van je PR's! *\o/* Kun je nagaan wat er gebeurt als je die bewust gaat lopen. Ben benieuwd wat je gaat doen met je week niet rennen, met de kilometers die jij maakt (en wil maken) denk ik dat je dat max 3 dagen volhoud hihi.

Samantha_ gefeliciteerd! Feest in huis :D

Namiro wat heerlijk en leuk dat je vlaai meeneemt naar de meeting! Ik word steeds jaloerser van al jullie berichtjes :')

Leonie87 heel veel plezier met pacen vandaag! :D Je bent volgens mij super goed voorbereid, lekker van genieten!

Sherivey wat jammer dat je af moet haken vanwege het OV.

BusyMissy hoe is het met de kleine dame inmiddels? Heb je al droog foto's? O:)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:50

Muppetmayo, je bent ook welkom om een stuk vlaai te komen eten en gezellig te kletsen zonder te rennen hoor!!

Ik ben net even gaan lopen aangezien dit de enige mogelijkheid was dit weekend..
nondeknetters.. 5 km gelopen en die voelde zwaarder dan de hele 45 km van vorig weekend! :oo Haha
Benen voelde goed en nergens last van maar het zweet gutste van me af.. waar ik normaal in dit tempo zone 2 loop liep ik nu bijna in zone 4! Bloedheet..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:54

22 juni zit ik weer onder de grond, dus ga niet trailrunnen. De route ziet er wel mooi uit.

Gisteren lopend naar de training van de loopgroep gegaan. Zo kon ik wat extra kilometers lopen. Rustig naar de training gelopen, het voelde niet heel fijn. Met de training waren het 300m's wegens de warmte. En je loopt in een groep toch net wat meer door. Dus ik heb weliswaar netjes achteraan gewoon alles gelopen. Als anderen dan terug moesten wandelen kon ik door wandelen en zo kwamen we steeds weer bij elkaar. Er was 1 persoon die dan misschien wel hetzelfde tempo liep als ik, maar die ging tussendoor steeds wandelen en dan weer extra aanzetten. Dus an sich klaag ik niet.
Ik zat nu met mijn heenreis tijdens de training op 10km in 85 minuten. En dat was dus inclusief het wandelen tijdens rust. Ik ben de laatste 100m van de training afgezwaaid (dan wordt er normaal nog gerekt en gestrekt), want dan kon ik direct via het fietspad door naar huis. Na de clubtraining dus nog een paar km rustig gelopen tot aan de 15km (ik zat op 14km in 2 uur, dat wilde ik halen). En vervolgens de laatste 1.3km naar huis gewandeld. Dus ik had 16km in de benen, wat weer mooi was, want dat geeft vertrouwen dat ik een halve marathon nog moet kunnen. Ik was wel te langzaam voor de 3 uur, maar het was warm en heb me eigenlijk niet moe gelopen. Dat was ook niet mijn plan.
Dus ben wel blij dat ik 9.5km extra gelopen heb naast de clubtraining. Was de langste afstand weer sinds de marathon.
Wel slecht geslapen (zoals altijd als ik 's avonds hardloop), maar ben blij met de afstand.

Hebben jullie met dit weer als je gaat hardlopen ook zo'n extreme dorst? Ik had gisteren 1 liter bij me en die is helemaal opgekomen in die 16km. En dan thuis heb ik ook nog een liter gedronken (deels chocolademelk, deels gewoon water). En dan nog voelde het of ik te weinig gedronken had. Ik had met lopen ook dat het zweet me af en toe enorm in de ogen prikte, dan kon ik even niets meer zien.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:19

Even snel tussendoor: bij Scarabee hebben ze 25% korting, geldt ook voor sommige kledingstukken van Fusion!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:36

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:01

Aahhhh gos kijk dat nou <3 Wat een leukerd is ze! Mama heel beschermend er achteraan, te schattig!
Jij hebt ze aan huis toch? Wat een heerlijkheid om uit huis te lopen en dit te kunnen zien <3

Germie mij lijkt het dorst hebben ook niet zo raar met dit weer. Lekker gelopen!

Namiro heel lief dat ik welkom ben, maar gaan jullie maar lekker lopen joh! Is nog een extra stok achter de deur om te blijven opbouwen zodat ik de volgende keer wellicht ook mee kan lopen :)
En t is warm he! :oo Bikkel dat je gewoon bent gaan lopen!