Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 22:00

Kun je niet gewoon met van die groene lampjes lopen? Die worden gebruikt bij bewaking omdat die juist diervriendelijk zijn. Dan zou je zeggen dat het probleem is opgelost.

Hier vannacht pijn gehad en vanmorgen echt zenuwpijn in 1 voet, de andere kon kennelijk het hardlopen beter aan. Maar ik kan al weer op mijn tenen staan. Dus het gaat al weer de goede kant op. Ik hoop dat ik maandag nog wat kan hardlopen. Daarna even een weekje niet.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 06:11

Ja leuk SV! En jammer dat je dit jaar moet overslaan Lisitano, maar patat is altijd een goed alternatief ;))

Wij gaan 'even' naar Brabant, extra vroeg zodat we daar een duurloop kunnen doen :z :Z
De paarden staken nog net niet hun middelvinger op, ze zijn de afgelopen 3 weken verwend met uitslapen :D

Voor wie vandaag samen gaan lopen, veel plezier! Ik hoop dat het meevalt met de warmte:j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 07:01

Germie dat voorstel is er inderdaad en er liggen nog wat andere oplossingen. Zoals schuiven met start/finishtijden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:57

Ik heb vanochtend 10 km gelopen! In 1 uur en 22 minuten (voor mij is dat prima) en zeker de eerste 5 tot 6 km was genieten. Zo is hardlopen denk ik bedoeld :)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 10:15

Hallo vanuit Oostenrijk! :):) We zitten bij de Pressersee. Gisteren hele dag in de auto gezeten en vanmorgen al op pad voor een eerste loopje.
Nou.. volledig onderschat.. ik dacht even een easy rondje om het meer te lopen.. uiteindelijk route kwijt.. heel veel hoogtemeters en nu al warm! Toch bijna 8 km op de teller staan.

Ook nog lekker impulsief de Sint Pietersberg Beartrail ingeschreven. 18 km op 10 september.. :=

Mooie schoenen komen er voorbij!! En toch wat fijne loopjes ondanks de warmte.

Hopelijk komt er een oplossing SV! Zou toch moeten kunnen! Veel plezier in Brabant Ninus!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 11:18

Mooie loopjes, mooie plannen! Heerlijk!

Fijne vakantie, Namiro!

Veel plezier vandaag, Bokttrail toch?

Ik heb mijn kaart voor RFR Hondsrug te koop gezet. Het is al over een kleine twee weken en ik ben nog steeds in afwachting van de fysio. Mocht iemand belangstelling hebben, laat het me weten. Dan maak ik er een mooi prijsje van.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 11:29

Haha Namiro, dat is even wat anders dan op Nederlandse bodem inderdaad.

Vanmorgen samen met mijn vriend en Musli 15km getraild op de Utrechtse heuvelrug. Heuvelop ging nog wat moeizaam voor mijn gevoel, maar verder al goed hersteld na mijn marathon.
Was gezellig en een leuke route!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:31

Vanochtend ook even gegaan (en ook op de heuvelrug, zoals al mijn loopjes). Was heel fijn :)

En lekker bezig met die 10km Tiggs!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 13:17

Groetjes aan Oostenrijk Namiro. De rondjes daar zijn idd wel anders, maar wel mooi zeker.
Ninus, je was er lekker vroeg bij. Ook lekker gelopen?
Hier net als jullie ook op tijd gaan lopen. Het viel me mee met de warmte, ik had er iig geen last van. Deed een loop van 25 km vanuit huis naar de duinen, twee stukken duin mee gepakt en weer terug. Erg leuke ronde. Alleen werd ik heel vervelend geprikt door een wesp op 9 km. Gelukkig wel een kraantje vlakbij, zodat ik even kon koelen, maar dat doet echt zeer zeg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 14:33

Tiggs en Fenn, goed gedaan :j
Puera geniet ervan in Oostenrijk.
En Lieke 25km top.

Hier zit ik jaloers te wezen. Nog steeds fiets verkouden _-:(

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 14:46

Wespensteken zijn k#t. Balen is dat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 14:49

Ah Lieke, wat balen zeg.
Lekker gelopen vanmorgen Musli en SV rn Tiggs zelfs 10km. Leuk!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 15:14

Was een lekker loopje vanochtend inderdaad. Mooie omgeving, goed gezelschap en goed weer. Nog niet te warm (voor mij) en echt lekker kunnen lopen :D *\o/*

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 17:35

Mooie loopjes allemaal!

Veel plezier in Oostenrijk Namiro, dat is wel een andere omgeving ja :D

Ai pijnlijk een wespensteek Lieke!

Mijn loopje van gisteren was er niet meer van gekomen dus ik moest vandaag.
Net geweest, ondanks geen zon goed benauwd en warm :')
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:02

Gefeliciteerd met je verjaardag Karin *\o/*

En je rondje ziet er goed uit! Omstandigheden waren gisteren niet optimaal :+

Gezellig SV en MuSLi!

Wat vervelend Fenn, maar wel fijn dat je lekker hebt gelopen :j

Goed bezig Tiggs *\o/*

Heel veel plezier Namiro!! Fijn dat je toch kunt lopen!

Man, man, wat heb ik gisteren gemopperd op het weer, ik had het echt zo warm, niet normaal. De omgeving was werkelijk prachtig, bos afgewisseld met duinen. 25km gedaan, goede training, zowel qua trail, als qua temperatuur.

Mijn man had nergens last van, irritant is dat :=

Vandaag een rustdag, donderdag hebben we weer een lange duurloop op de planning in plaats van dit weekend, dit keer hier in de buurt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:19

Karin gefeliciteerd met je verjaardag Y)(^)

Ik ben ondanks nog verkouden en gewoon niet fit. Toch een rondje gegaan. Wel in aangepast tempo. Mijn neus zit niet meer continu verstopt dus dacht ik probeer het gewoon en was eigenlijk best lekker.

Afbeelding

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 09:12

Gefeliciteerd Karin! *\o/*

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 09:14

Feli!
Hier nog 2 dagen werken, dan op vakantie.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 09:22

Karin Gefeliciteerd!

De scholen zijn hier weer begonnen en ik dus ook. Wel weer fijn om in "het normale ritme" te komen.

Helaas qua hardlopen niet veel gedaan gezien ik gevallen was en daardoor 2 dikke, bebloede en geschaafde, knieën heb. Sport ging vanmorgen redelijk, al heb ik de burpees aan moeten passen voor mijn knieën.

Lekker bezig BeFunny, als ik verkouden ben helpt hardlopen juist om alle lekker los te laten komen :Y)

Haha Ninus, zo oneerlijk he als een ander nergens last van heeft. Maar je hebt het wel weer mooi gedaan, en ik snap je gemopper helemaal. Het was te warm en te plakkerig. Ik ben toe aan de herfst!

Balen dat je nog steeds in afwachting bent van de Fysio Puera, jammer dat je de RFR Hondsrug dan niet kan lopen... Hopelijk kan je snel terecht bij de fysio.

Klinkt als een pittige trail Namiro, het woord "berg" en "bear"... :Y) Succes en plezier met trainen in Oostenrijk :)

Zag mooie schoenen voorbij komen. Ik wil ook eens van die hippe kleurtjes. Ik vind dat ik na de zomer weer nieuwe schoenen mag halen...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 09:24

Het is nu al weer warm. Te warm om te hardlopen, maar het weer is wel heerlijk.

Je ziet mooi de dauw op de foto's.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:02

@Ninus 100% met je eens over het weer van zaterdag. Ik had 20 minuutjes heel rustig naar parkrun gefietst en zo dra ik stopte stond het zweet me over mijn hele lijf ongeveer. Niet fijn. Wel fijn dat de omgeving leuk was om in te lopen. Als dat ook nog eens niks was geweest was het wel een heel lange 25km geweest...

@Karin_deB Gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je een leuke dag hebt.

@BeFunny Lekker rondje vanochtend. Fijn dat het goed ging ondanks de verkoudheid

@Tiggs Lekker gelopen gister, en alvast fijne vakantie

@Goof Verstandig om te stoppen als je merkt dat je hartslag en ademhaling niet comfortabel zijn. Hopelijk gaat het lopen deze week beter. En gave schoenen.

@ieris welke afstand is de stoomtrein trail in september?

@-Namiro- Hoe is je vakantie? En hoe gaat het met je enkel en je rug? Heeft extra rust de dagen voor je vakantie geholpen?

@Puera Welke afstand is RFR Hondsrug? Ik heb misschien wel interesse.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:05

Hier zaterdag weer een sprint triathlon gedaan, bij de ouderkerkerplas deze keer. Zwemmen en fietsen ging goed maar man wat was het benauwd tijdens het hardlopen. Er nog 7:10 min/km gemiddeld uitgeperst maar soepel ging het niet. Ik moet echt gaan werken aan lopen na fietsen want het valt me elke keer weer tegen op wedstrijd dag. Wilde eigenlijk gister een recovery rondje gaan joggen, maar was er eigenlijk nog te moe en stijf van. Vanavond ga ik wel weer er op uit denk ik. Moet me langzaam toch gaan focussen op afstand maken voor de halve marathon in Amsterdam op 15 oktober

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:16

Thanks voor de felicitaties!
Hier is het de laatste week zomervakantie, kinderen net bij de Kindervakantieweek gebracht en man is werken.
Na mn koffie ga ik het huis poetsen :Y) :')

@Ninus, respect hoor dat je er ondanks de warmte en benauwdheid nog 25km uit heb gekregen!
Snap dat het frustrerend is dat je man dan nergens last van heeft :j

@Befunny, toch lekker rondje geweest!
Alles losgekomen nu? :D

@Tiggs, succes met de laatste loodjes!

@suusje, flinke val geweest!

@IMAY, uberhaupt knap dat je t kan! Hardlopen doe je als laatste? Snap wel dat je benen dan eigenlijk al moe zijn na fietsen en zwemmen!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:19

Gefeliciteerd @Karin. Een héle mooie dag om jarig te zijn :j
Veel plezier vandaag!

@IMAY knap dat je weer een triathlon gedaan hebt. Lopen na fietsen is wel even andere koek inderdaad. Een beetje training voor die overgang is niet verkeerd. Ik heb dat toen ook wel een beetje onderschat met mijn Cross duathlon :Y)

Succes alvast met doortrainen voor de halve in oktober!

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:42

Hi!
Hopelijk is het oke dat ik die topic binnenval :D
Ik ben pas begonnen met hardlopen en zoek eigenlijk een stukje motivatie, ik ken verder bijna niemand die echt hardloopt. Dus ik dacht, even kijken of er mede-bokkers zijn die er ook van houden om hard te lopen :wave:
Ik hockey al jaren, naast de paarden. Maar ik merk toch dat ik daar niet 'echt' ren. Dus toch maar deze zomer langs de hardloopwinkel, schoenen gekocht en besloten het echt op te pakken.
Eigenlijk wilde ik hier om wat tips vragen, over bijvoorbeeld een goede manier van de opbouw. Is het bijvoorbeeld handig om in het begin telkens het zelfde rondje te lopen, en dan vooral te letten op tijd (dus eerst langere stukken rennen, en uiteindelijk tempo verhogen) of om juist telkens de ronde te veranderen en meer op interval de conditie te verbeteren, terwijl je ook meer km's maakt?
Hopelijk is het ok dat ik hier de vragen stel. Ik had er net tijdens het lopen nog meer, maar die ben ik al weer vergeten :=
Groetjes!